Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Železnice v Praze projde výraznou proměnou, vlaky budou jezdit častěji

Patnáct minut místo současných třiceti. Tak často by v horizontu sedmi let mohly jezdit vlaky po území hlavního města a jeho okolí. Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u17k20á70š 39Š71m38a12h57e68l 2797814762254

A co Praha - Neratovice?

0/0
19.5.2015 22:12

M82a90r33t47i31n 56K59o82m85i67n87e75k 5510527311612

Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim

0/0
5.5.2015 15:50

T96o52m13a14s 61A83u87g18u97s45t16y58n 6647336201400

Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:

- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně

- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě

+2/0
5.5.2015 9:38

M19a82r11t90i87n 55K88o13m56i65n31e51k 5820637301852

Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID

+1/0
5.5.2015 15:35

M80a94r70e36k 78Š71i63m98o12n 2254487848498

Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).

+1/0
4.5.2015 21:00
Foto

J11a28r62o57s56l65a67v 50D40o73u50š63a 3982574944626

Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?

0/0
4.5.2015 16:05

M46a35r44t25i30n 76K69o61m83i61n47e29k 5120877711162

Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen

+1/−2
5.5.2015 15:38

L13u62k54á47š 67Š93m35a97h61e44l 2507304292724

Vlak je zrušen jen dočasně kvůli rekonstrukci hlaváku. Po rekonstrukci bude vrácen.

0/0
19.5.2015 22:13

O78n23d67r45a 65L89á14s69k29a 4332582109725

je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.

+1/0
3.5.2015 12:54

M94i27r47o48s51l11a44v 59Z45i13k57m94u52n10d 7459633854363

SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...

V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...

Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...

Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.

Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...

+2/0
3.5.2015 17:08

L48u42k21á81š 33H61l66o31u81c12a43l 6432300881674

a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(

0/−1
3.5.2015 12:35

J30a39n 79Č23e95k97a28l 7849225434204

No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...

+1/0
3.5.2015 12:37

M20a50r23e89k 67T16u43r96n19o66v61e22c 7935852800296

Tam je to marný. Něco jsem se dřív najezdil vlakem do Turnova a ta trať je v tomhle úseku od Prahy naprosto nesmyslně vedená... Proč z Turnova do Mladé Boleslavi (což je tak v polovině vzdálenosti na mapě) to trvá půl hodiny a zbytek cesty, tzn. z Mladé Boleslavi do Prahy to trvá hodinu a půl? No právě kvůli slalomu přes Neratovice a Všetaty... A prý snad ještě kvůli tomu (aspoň jak jsem to kdysi někde slyšel) majitel panství v Benátkách nad Jizerou nechtěl, aby mu tam jezdil přes pozemky vlak...

Proto prý se snad uvažuje o nové trase z Prahy na Boleslav, která by vedla přes Lysou. A snad že by to také bylo dvoukolejné a elektrifikované. Tak uvidíme. Ale také to byly plány, které se mohou realizovat také až za desítky let...

Je ale také fakt, že třeba Mělník by si jako jedno z okresních měst ve Středočeském kraji možná nějaké lepší železniční spojení s Prahou také zasloužil - jako to dnes má třeba Kolín, Beroun, Benešov (a bude snad časem mít třeba Kladno).

+1/0
4.5.2015 6:36

J29a42n 25Č11e82k67a36l 7329695654494

No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...

+2/0
3.5.2015 12:34

K88a38r30e57l 97D48r23d50a 6253185917439

"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze. Rv;-D

  Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.

  Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.

  Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu. 

  Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro. ;-)

  Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.

+1/−8
2.5.2015 19:29

J37a10n 33J78í10c67h27a 8840360248771

železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD

+11/0
2.5.2015 19:59

K98a52r96e41l 37D51r23d90a 6293125657539

No jo, ale vlak bude mít konečnou na Hlavním nádraží. Ukažte mi přímý spoj Ruzyně-Hostivař, který bych samozřejmě preferoval místo MHD jako elegantní trasu metra. Aneb, železnice vždy poslouží venkovanům lépe než Pražanům. Na provoz jako MHD nebyla myšlena a modernizace ji neproměňují tímto směrem.

0/−1
2.5.2015 20:19

M67a88r19e63k 73T80u45r64n21o36v97e86c 7115582880366

No kdybyste četl pořádně ten článek, tak byste se dočetl, že i takové trasy jsou v plánu - právě aby všechno nekončilo jen v centru. Píše se tam o tzv. tangenciální trasách. A už dnes tu takové snahy jsou - jen bohužel zrovna Masaryčka je hlavové nádraží. Ale Hlavním nádražím už se projíždět dá - a také některé S linky od severu jsou zakončeny až ve Vršovicích. A třeba linka S41 jezdí z Hostivaře do Roztok... Do Ruzyně asi zatím ne, ale to se ani nedivím, ta trať je tam stejně úplně na prd a na letiště se z ní stejně zrovna jednoduše nedostanete...

+2/0
2.5.2015 20:57

K63a51r80e22l 74D60r30d14a 6103165857989

Pravda. Jen jsem zvědav na 10 minutový interval.

  Jinými slovy, Praha expandovala do středních Čech, dálkové autobusy a vlaky takovou expanzi mohou obsloužit. Což je obdobné jako ve světě. Dokonce mi přijde, že Praha má těch tratí kolem sebe jak sluníčko, takže je takové řešení pro Česko i ideální.

  Potřebujeme v dnešní době umožnit dostupnost pracovních míst i jízdami přes celé město  či dokonce obráceně z centra na okraj Prahy a do středních Čech.

  Metro je na konci svých možností někde na Zličíně, Hájích a Černém Mostě. Pak už je velmi zdlouhavé. Přijde mi, že je tady prstenec - zhruba kolem Pražského okruhu, kde veřejná doprava pokulhává, kde jsou také kolonie a nová sídliště a kde je auto stále tím nejlepším řešením. Vlak tady nemá místy moc co nabídnou. Ostatní MHD je o přestupech a hodinových jízdách.

  Tedy vlak míří spíš na Středočechy, ale Pražan, co zvolil Jesenici, Průhonice, Horoměřice, Chabry apod. je kapku mimo dopravní obslužnost. Auto se zde jediné vyplatí. Což Praha nepotřebuje.

  Podle počtu lidí a poptávky po automobilové dopravě bych potřeboval primárně vidět, jaké řešení je zde. Upřednostnili jsme trasu metra D před A. Ta skutečně chybí. Ale víc neregistruji. Tramvaje spíš hodlají expandovat paralelně s metrem a snad ho tím posílit. Jejich reálný smysluplný dosah je ale ještě nižší než u toho metra. Jsou snad ve hře třeba nové železniční trati? Patrně spíš stojíme před záchranou těch stávajících.

  Čistě podle Zemana, zda není rozumné upřednostnit Pražský okruh než investovat do "chiméry" železnice? Velký význam zatím nemá. Okruh kolem Prahy je přitom torzem, ale pro bezprostřední expanzi Prahy je patrně potřebnější. Ale je to vzkaz, spoléhejte na auta. A pak samozřejmě ta demografie. Roztahujeme Prahu do prostoru, ale platících zájemců o MHD již příliš přibývat nebude. Celé je to ekonomicky velmi vratké.

0/0
3.5.2015 7:11

J12o26s71e41f 70T56r64ö89g89l 8149532146906

Praha (a celá ČR) potřebuje investovat do dopravní infrastruktury silniční i železniční, to je odborný pohled na který názor Zemana nemá žádný vliv.

Pražský okruh je potřeba především pro odvedení tranzitní dopravy. Té je sice "jen" cca 20-30% toho, co přijede po dálnicích do Prahy, ale absolutně jsou desetitisíce aut denně, které by z Prahy zmizely. A kapacitu řady silničních komunikací už v Praze zvýšit nelze - není kam.

Zkušenosti ze zahraničí ale ukazují, že problém s IAD se vlastně vyřešit nedá - každá nová kapacitní komunikace se dříve nebo později zaplní a ustálí se jakýsi trvalý stav částečné použitelnosti a víceméně pravidelných zácp podobný jako dnes. Investice do VHD umožní alespoň alternativu.

Problém Pražského okruhu není v penězích (byť bude drahý), ale v přípravě stavby, která jde pomalu a je plná chyb. Navíc je v Praze logicky plno celkem logických odpůrců (Suchdol, Běchovice...), přičemž jednání s nimi není konstruktivní, což přispívá ke konfiltnímu řešení v podobě soudních tahanic a odvolávání a zdržování další přípravy. Částečně je vinen i stát, protože postup přípravy dálnic je u nás příliš složitý, jako příklad lze uvést to, že pro zanesení do zásad územního rozvoje ("krajský územní plán" je potřeba hodnocení na životní prostředí tzv. SEA  (strategic environmental assessment). Poté se dělá ještě obdobná EIA (Environmental impact assessment). Jistě by se tyto hodnocení daly spojit dohromady i s územním řízením a vyhledáváním trasy; obdobně to dělají třeba v Německu a rozhodně se nedá napsat, že by jejich dálnice byly nějak problematické z hlediska dopadu na ŽP (včetně sídel).

+1/0
3.5.2015 16:17

K58a65r71e53l 19D40r77d62a 6853365777309

Obávám se, že IAD prochází naopak šikanou a snižováním kapacity komunikací. Např. vyhrazené pruhy pro MHD, pruhy pro cyklisty, přeměna jízdních pruhů na parkování či představy o zklidnění dopravy snížením přepravní kapacity. Právě s logikou, že čím lepší průjezdnost, tím více aut. Tak je třeba prý jednat obráceně... Rv

  Připadám si uprostřed Prahy občas jak na ostrově, kde někdo odpálil všechny mosty a nelze se dostat na žádnou rozumnou komunikaci směrem, kam potřebuji jet.

  A Suchdol a Běchovice po zdejších diskusích vcelku chápu. Každý druhý je hned hotový s potřebami a ochranou někoho druhého, a to samozřejmě v jeho neprospěch. Docela mě překvapilo, že jedu Německem a všude protihlukové stěny, cyklostezky.... To co v Německu funguje snad automaticky, tak v Česku je pro to třeba demonstrací, spolků aktivistů a nekonečných obstrukcí.

  (Viz třeba bezbariérové tramvajové zastávky Holešovice. TSK, DPP, Policie, magistrát, radnice... Všude jen alibismus a ono to prý nejde. Nakonec se musí demonstrovat a ejhle, ono to jde stavět bezbariérově i v Česku.)

0/0
3.5.2015 22:29

M58i60r90o75s17l45a26v 89Z93i20k27m76u57n31d 7849503854193

Hlavní - Radotín se špičkově po 10 minutách jezdí ...

Pan prezident se vyjádřil negativně na vrub tzv. rychlodráhy do Kladna (s odbočkou na Letiště Ruzyně) s tím, že by stačilo položit druhou kolej, aby se zvýšila propustnost. Bohužel nikdo z jeho poradců mu nesdělil, že "rychlodráha" je toliko slovní ekvilibristika tuzemských novinářů (panem prezidentem milovaných), ve skutečnosti se bude jednat pouze o položení druhé koleje (panem prezidentem doporučované), stavbě trolejového vedení a tomu úměrnému zvýšení traťové rychlosti ...

+5/0
3.5.2015 17:13

K55a95r70e18l 86D93r84d82a 6633495757789

Řešíme tangenciální trasy a jejich 10 min. interval.

  Máte pravdu, Zeman zas perlí. Žádná rychlodráha, přidejte tam je druhou kolej... ;-D

  Jinými slovy, někdo z politiků může kdykoliv škrtnout modernizaci zastávek, bezbariérovost, přestupy na metro a zůstane jen trapná stará trať na Kladno co bude po Praze 6 jen strašit a obtěžovat. :-P

0/0
3.5.2015 18:42

M54a32r63e22k 19T53u71r89n86o98v46e14c 7685562970766

No, demografické křivky a různé predikce jsou jedna věc - a souhlasím v tom, že v ČR se zrovna moc nemnožíme, populace spíše stagnuje. Ale jestli jste si ráčil všimnout, do Prahy a nebo do jejího blízkého okolí pořád lidé spíš přibývají. A dá se celkem čekat, že tento trend bude spíš pokračovat. Vylidňuje se venkov. Vylidňují se menší města. I kvůli té práci. Takže jestli má dnes Praha a její funkční zázemí 1,8 miliónu obyvatel (zdroj: ČSÚ - a to bylo v roce 2009 - třeba 10 let předtím to bylo jen  1,6 a ), tak bych se vůbec nedivil, kdyby třeba za 10 let to ty dva miliony byly.

Nebo z jakých přesně demografických křivek to vycházíte Vy?

0/0
2.5.2015 20:49

K46a75r60e19l 21D66r74d28a 6323505737969

To vychází z aktivit proti vylidňování Prahy. Po sametu nastal boom úprku ekonomicky silnějších obyvatel za Prahu. Některé městské části přišly až o 1/3 obyvatel. Trend pokračuje, ale je kryt nárůstem cizinců. Případně, čtvrti, které vsadily na výstavbu a přitáhnutí mimopražanů, mají populaci mírně stoupající.

  Co mě zarazilo. Máme mít asi 0,5 mil. cizinců. Stále jich přibývá, tak asi víc. Z toho jich většina žije v Praze. K české národnosti se posledně hlásilo jen 820 tis. Pražanů. Což bylo ale dáno možností národnost neuvést a patrně jakousi módou mladých se k české národnosti nehlásit. Sčítání 2011 dopadlo jak při vzniku Československa 1918. Máme jen 7,3 mil. Čechů a Moravanů a 3,2 mil. cizinců a Marťanů (patrně). ;-D

  U Prahy jde spíš o trvalý pobyt. Kdy si plno Pražanů nechává trvalý pobyt v Praze a bydlí za Prahou. Tak je ten počet obyvatel a poptávka po dopravě velmi relativní. Celkově počet obyvatel mírně stoupá, především v Praze a okolí. V centru a starších čtvrtích počet obyvatel naopak mírně klesá. ;-)

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparamzdr.jsp?&cislotab=DEM9020PC_MC&voa=graf&str=tabdetail.jsp&voa=tabulka

0/0
3.5.2015 8:05

M89a33r81e75k 23D25e65m94č23á44k 9225414786955

Nezdá se mi, že by Praha vymírala. Pravdou ale je, že v ní slyším čím dál víc cizí jazyky, a že se sem sestěhovává hodně rusky, anglicky (nebo spíš "americky") i francouzsky mluvících lidí.

0/0
2.5.2015 21:51

K31a55r59e66l 48D39r94d18a 6463865877669

Podle mě se Praha stane ruským městem. Na nové byty v centru Češi nemají a nemají ani potřebu v centru bydlet.

0/0
3.5.2015 7:14

J66a86n 57Č44e89k67a78l 7749985624274

Pan Drda trolluje, jinak si to nedovedu vysvětlit... Stačí jediný dotaz na google, a z tvrzení o vymírání Prahy je tak možná vlhký sen nějakého extra zakomplexovance...

0/0
3.5.2015 12:36

K69a89r53e89l 13D62r11d63a 6293405257459

Je to hlášení z akčních spolků starousedlíků. Pražané z Prahy intenzivně mizí.

0/0
3.5.2015 18:43

M29i68r65o12s43l11a81v 86Z93i87k55m57u77n47d 7789543534613

Ano, vymírající Praha to potřebuje, protože do té Prahy jezdí lidé z okolí do zaměstnání, do škol apod.

Běžte se podívat, jak vypadají osobní vlaky se dvěma soupravami 471 v pracovní den ráno, kdy se jezdí "do Prahy" a odpoledne, kdy se jede domů ...

+3/0
3.5.2015 16:59

K13a95r67e38l 89D75r93d49a 6913545457339

Spíš, mám nahoře prstenec po bezprostředních hranicích Prahy, kde MHD pokulhává a vlaky přímo sem nemíří. Přitom to generuje IAD v centru. Jakou dopravu ordinovat sem? Nové železniční trati?

0/0
3.5.2015 18:46

J68a36n 51J51í37c74h33a 8650450738271

"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)

Na Uvaly je ted interval 15min..

0/0
2.5.2015 19:15

Š75i32m80o44n95-21E65r83i55c19h 66J36e28l76í89n78e88k 5170932183363

Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.

0/0
2.5.2015 21:51

J50i70ř29í 29P16r36a19ž13á30k 9860262391782

Proti rychlodráze na Kladno a letiště bojují pouze taxikáři a několik místních. Občanská sdružení a spolky z Prahy 6 podporují rychlodráhu.

+9/−1
2.5.2015 19:00

S91v16a18t41o97p37l36u70k 88S23i11l98n32ý 4732476959448

Myslím, že by SŽDC udělal velice dobře, kdyby u rychlodráhy vypustila slovo "rychlo", které evidentně díky neznalosti dráždí místní obyvatelstvo na Praze 6, aniž by věděli, že nová železnice i když dvojkolejná, bude s bezstykovými kolejemi  nesrovnatelně tišší a kvalitu života naopak zlepší.

+15/0
2.5.2015 16:34

M57a51r65e90k 34T60u61r24n88o83v56e79c 7355312500966

No podle mě to s tou "rychlodráhou" vypouští akorát těch pár jedinců, co někde po Praze 6 vylepují ty letáky, aby proti tomu i ostatní obyvatelé Prahy 6 jakože protestovali... Tímhle vždycky strašili Bém s Chalupou. Copak elektrifikovaná trať pro něco jako City Elefant je nějaká rychlodráha?

By mě fakt zajímalo, kdyby se na Praze 6 udělalo referendum, kolik lidí by bylo skutečně proti... No a i takového referenda je otázka, jestli by o tom měli rozhodovat zrovna obyvatelé těsně přilehlých čtvrtí nebo celé Prahy 6 a nebo rovnou všichni obyvatelé Prahy...

+4/0
2.5.2015 21:01

J49a84n 83V69a56l19o66u80c64h 6612567278290

Pokud chtějí takové intervaly, pak je (resp. bylo, když probíhala rekonstrukce) nutné doplnit na hlavní tratě s dálkovou a nákladní dopravou (min. směr Kolín, Ústí n.L., Plzeň) alespoň do první zlomové stanice (tedy tam, kde část osobáků končí) třetí a čtvrtou kolej; o druhé koleji směr Kladno (s možným napojením letiště) nemluvě. Dokud toto nebude, mohou si "študovaní inženýři" na ROPIDu malovat co chtějí Zabezpečovačka třeba umožní následný interval 5 minut, ale rozdílná reálná rychlost různých kategorií vlaků (tedy včetně zastávek, nikoli že na osobáku jede Elefant umící 160km/h, tak "jede stejně rychle" jako IC) kapacitu trati sníží (tedy pokud pojede po 10 minutách osobák, bude každou druhou zastávku uhýbat "dálkařině", přičemž každá jízda na vedlejší kolej a pak následné čekání na volný kolejový úsek značně prodlouží cestovní dobu - a to je ten lepší případ, mnohdy nechají osobák stát na hlavní koljei a do odbočky - s patřičným přibržděním - pošlou "dálkařinu", čímž zpozdí oba...).

+6/0
2.5.2015 14:39

M82i62l70a17n 84M39a73j73e87r66č54í56k 1260180524796

ale vždyť Vámi požadované přidání kolejí je v článku uvedeno - viz mimo jiné přidání 3. koleje přes Vltavu pod Vyšehradem (okolí dnešního mostu 3 koleje má - jen ta 3. nesměřuje na hlavák, ale je využívána sporadicky nákladními či mimořádnými vlaky mezi Smíchovem a Vršovicemi

0/0
2.5.2015 22:15

V90l63a91s59t12i81m88i62l 35S86v48o84b83o35d72a 7133438945164

"Čeká nás složité jednání s památkáři, jak po něm vést další kolej..."

V tom případě se to jednání výrazně zjednoduší, bude-li vykonáno s pistolí v ruce. Jednoduché ;-€.

+1/−3
2.5.2015 13:57

M31a84r71e49k 91T75u33r61n27o39v23e39c 7115232100736

No mě spíš překvapuje, že to chtějí řešit "jen" s památkáři... :-) Moc způsobů, jak to vyřešit mě nenapadá. Starý most zbourat a postavit nový na tři koleje? Nebo tu třetí kolej táhnout úplně jinudy? Předělat most na dvoupatrový? Na šířku se to tam prostě nevejde...

0/0
2.5.2015 14:46

J96a64n 66H26o11r72á18k 1813969899884

Zbourán neprojde,poslední úvaha prý je vedle postavit nový most pro třetí kolej a pak původní opravit.

0/0
2.5.2015 14:58

J88a61n 92H50o22r31á12k 1303949299234

edit Zbourat

0/0
2.5.2015 14:59

J10o83s78e30f 70K32u21b57e46š 9705825619744

Mělo by to být tak, že současný most bude 1kolejný a nový dvoukolejný... Tedy podle vizualizace SŽDC...

+1/0
2.5.2015 15:31

P48e76t77r 14P57o75s89p51í11c85h43a98l 7348874117182

Podle SŽDC i vizualizace trati je v plánu původní Železniční most opravit a zjednokolejnit a hned vedle -směrem k Vyšehradu postavit uplně na chlup stejný vedle toho, tentokrát ale uzší(nebude tam cyklostezka atd). Což je co se týče památkařů asi nejlepší krok i podle mého názoru.

+1/0
2.5.2015 15:57

R98a91d15e54k 83J63a82n47a80t12a 9845696494532

Podle mne by bylo nejlepší most zbourat zcela a postavit přesnou repliku (včetně těch chodníků), ovšem trojkolejnou. Pak panorama narušeno nebude, protože ze strany stejěn hoby vidíte, kolik je tam kolejí.

Památkáři by si měli uvědomit, že toto je technická stavba, která má nějakou funkci. I sám stavitel původního mostu by patrně pochopil, že doba pokročila a provoz si žádá třetí kolej.

0/0
3.5.2015 21:16

B28o15h10u27s11l44a52v 96K72r29á38l71í97k 2961440309466

Je docela těžké mezi těmi infantilními výkřiky, které jako by bylo opsané z nějakého 15 let starého článku, najít nějaké faktické informace. Na některých z těch tratí už čtvrthodinový interval (resp. 10+20 minut) ve špičkách je. 

Čili z článku jsem pochopil tolik, že nynější vedení - nevedení Ropidu, které stejně o ničem rozhodovat nebude, nyní někam doneslo nějakou novou malůvku, která se moc neliší od dosavadních záměrů, pouze například zastávka plánovaná na Ostrčilovo náměstí se přemístila na Výtoň. 

V článku je pětkrát slovo "Drápal", ale stanovisko SŽDC, městských orgánů, útvaru rozvoje města atd. zcela chybí. O financování taky ani slůvko.

+10/0
2.5.2015 12:34

R44a20d48e46k 77J77a16n90a83t93a 9395336554892

Tak ty stavby, o kterých se píše v ráměčku, se skutečně chystají. Jiná věc je, že to nejsou žádné novinky a teď z toho akorát někdo v ROPIDu uvařil PR. Ale i PR je třeba, jinak prostí lidi nic nevědí.

Mezi intervalem 10+20 (přes Hostivař dnes) a intervalem 15 (přes Hostivař po rekonstrukci) je docela rozdíl v přívětivosti pro cestující ...

Financování bych jako hlavní problém neviděl. Tohle všechno jsou stavby, kde se nárok na dotace EU snadno prokáže, a peněz je tam dost, však proto se teď čerpá na spoustu "náhradních projektů", protože ty hlavní nejsou připraveny.

Hlavní problém jsou nekonečné studie, přípravy, projednávání a především politické diskuze, kdy banda lidí, co o tom neví nic, přemýšlí, zda to má smysl nebo ne.

+6/0
2.5.2015 12:52
Foto

B29r11o56n67i37s98l16a85v 66G65a12b29r84y25š 2212659851

Z neznalosti bych se Vás chtěl zeptat: souvisí nějak nová zastávka na Výtoni s bývalým nádražím Praha-Vyšehrad? Myslím, jestli se zrenovuje budova, modernizují nástupiště...

+1/0
2.5.2015 13:32

M12a59r65e50k 59T11u16r49n37o92v35e27c 7505222720276

Tak to bych byl také náramně zvědavý. To jak budova bývalého nádraží chátrá je myslím dost škoda. Ale četl jsem kdysi něco o tom, že stanice nemůže být v oblouku. Nevím ale proč ne - jestli je to jen nějaký zapomenutý předpis... Třeba v zahraničí jsem stanice v oblouku viděl.

A pokud už by chtěli dělat zastávku Výtoň, tak jinak moc není kde - buď na mostě nebo na takovém jakoby viaduktu, která na most navazuje, jinak moc není kde. A také by mě docela dost zajímalo, jak chtějí na starý železniční most dostat třetí kolej (jak je zmiňováno v článku). Sice se prý nějaká rekonstrukce mostu údajně také chystá, ale kvůli třetí koleji se obávám aby už nemuseli rovnou stavět nový most...

0/0
2.5.2015 14:20

P38e18t69r 50P38o17s31p39í57c53h82a44l 7588914907782

už je to výše - původní most bude jednokolejný a postavý se vedle na chlup stejný dvojkolejný. Stanice má být podle plánů hned za postem - přímo na viaduktu u stanice tramvaje výtoň. Vyšehrad nádraží se počítá s opravou už dlouho, ale jako nádraží už sloužit nejspíš nikdy nebude. Doporočuji shlédnout vizualizaci SŽDC na youtube

+1/0
2.5.2015 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.