Diskuze

Železnice v Praze projde výraznou proměnou, vlaky budou jezdit častěji

Patnáct minut místo současných třiceti. Tak často by v horizontu sedmi let mohly jezdit vlaky po území hlavního města a jeho okolí. Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A co Praha - Neratovice?

0 0
možnosti
MK

Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim

0 0
možnosti
TA

Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:

- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně

- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě

2 0
možnosti
MK

Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID

1 0
možnosti

Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).

1 0
možnosti
Foto

Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?

0 0
možnosti
MK

Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen

1 2
možnosti
OL

je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.

1 0
možnosti
MZ

SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...

V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...

Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...

Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.

Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...

2 0
možnosti
LH

a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(

0 1
možnosti

J84a89n 36Č44e57k45a73l

3. 5. 2015 12:37

No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...

1 0
možnosti

J97a70n 98Č77e54k89a40l

3. 5. 2015 12:34

No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...

2 0
možnosti
KD

K98a59r52e66l 13D55r91d47a

2. 5. 2015 19:29

"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze. Rv;-D

  Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.

  Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.

  Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu. 

  Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro. ;-)

  Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.

1 8
možnosti
JJ

J64a83n 25J19í78c10h42a

2. 5. 2015 19:59

železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD

11 0
možnosti
JJ

J93a36n 52J90í95c92h71a

2. 5. 2015 19:15

"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)

Na Uvaly je ted interval 15min..

0 0
možnosti
ŠJ

Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.

0 0
možnosti