- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Uz nejmin deset let se rika ze "pristi rok zacne rekonstrukce trati 171 (Praha-Beroun)" a ono porad nic. :D Dokud se nezacne tak neuverim
Aby byly vlaky využívány, tak stačí jednoduchá věc:
- aby byly součástí jízdního řádů MHD na idosu a podobně
- aby byly linky zakresleny do plánů MHD, hlavně do plánu metra, jak je běžné jinde v Evropě
Vlaky v idosu jsou. A nemyslim tim pod polozkou vlaky, ale primo pod PID
Chybí mi více přestupů na metro. Ano, můžu z Benešova přestoupit na Hlaváku, ale tím ztratím 15 minut ve vlaku a pak jedete dalších 15 minut metrem víceméně zpátky na Pankrác. Když pojedu autem, nebo autobusem, i se zácpou na D1 to bude rychlejší než vlak. Přestupy na metro musí fungovat co nejvíce k okrajům města. Veleslavín fajn, Kačerov fajn, Krč a metro D skvělé, chtělo by to ještě Rajskou Zahradu, prodloužení metra do Čakovic a Uhříněvsi, posunout zastávku v Jinonicích blíž k metru atd. Ještě postavit P+R parkoviště u nádraží ve středních Čechách a samozřejmě zmodernizovat všechny ty tratě (Neratovice, Milovice, Vrané, Dobříš, Kladno, Rudná).
Radotín - jen Vysočany. To by nešlo protáhnout až do H.Počernic?
Jeden cas jezdil vlak z Berouna az do Uval, ale "genialni" Ropid ho zrusil i kdyz mel uspech a byl slusne vytizen
je zazrak ze doprava jeste nezkolabovala. Ropid ma svoji vizi, na kterou SZDC by musela pomalu prekopat vsechny trasy, draha dlouhodobe postrada jednotnou myslenku a ted rychle se neco musi ukuchtit aby mela vyznam. Dalsi veci je ze Praha ma zase jinou vizi narozdil od Ropidu a jednotlive mestske casti zase maji jeste dalsi predstavy, pak se do toho vlozi nejaky papalas ze postavi neco uplne jineho, zatim to tak nejak jezdi ale o efektivite dopravy na uzemi Prahy si muzeme zatim nechat jen zdat.
SŽDC nemusí nic překopávat, postačuje, aby stávající tratě byly uvedeny po stránce propustnosti na standardní "západoevropskou" úroveň, tj. provozní interval 3 minuty ...
V současné době je provozní interval Smíchov - výhybna Vyšehrad - Hlavní nádraží 5 minut (12 vlaků za hodinu), pokud se zkrátí na 3 minuty, zvládne se 20 vlaků za hodinu ...
Jenže na stav infrastruktury se kašlalo nejen cca 40 let za bolševika, ale i za "nového režimu". Modernizace I. koridoru probíhá někdu od roku 1994 !!!! a dosud není hotová (letos se dodělává úsek Běchovice - Úvaly) ... v podstatě úsek z Chocně do Ústí nad Orlicí je ve stejném stavu, jako v roce 1845, resp. po zdvojkolejnění ... Stanice Česká Třebová na svoji modernizaci stále čeká ...
Přitom by bylo na čase zmodernizovat "zmodernizovaný" koridor.
Trať z České Třebové do Brna se sice "zmodernizovala", ale v rámci úspor se ponechala úrovňová nástupiště. Podchod nebo nadchod by totiž byly "drahé" ...
a trať na Neratovice / Všetaty nic :-(
No tam víc jak 30 minut těžko... A zdvojkolejnění a narovnání by bylo výrazně dražší...
No kéž by, už aby to bylo, už před dvaceti lety bylo pozdě...
"Až metro nebude stíhat..." Železniční pionýři mají především oči jako tenisáky, když vidí státní peníze.
Vymíráme. Po sametu se plno lidí vrhlo za Prahu. Než postavíme slušné železnice, tak tam budou opět jen senioři. To je aktuální problém Prahy. Doprava pro kolonie.
Jinak nás bude méně a méně. Praha má cca 700-800 tis. pracovních míst. Pro ty bude třeba zajistit dopravu. Přitom developeři tlačí na zabydlení jejich projektů.
Co vzít do ruky demografické křivky? Praha nikdy nebude mít 2 mil. obyvatel, pokud se sem nenastěhují Číňané. Spíš můžeme začít slavit opět 1 mil. obyvatel - směrem dolu.
Abychom slavně nepostavili příměstskou železnici, která bude vozit chudičké seniory pro levnější máslo na Zličín a k tomu provozovat prázdné metro.
Potřebuje vymírající Praha expandovat do železniční dopravy? Toť otázka.
železnice je hlavně o rychlosti...metro nemůže být všude a pokud jedete z jednoho konce na druhy, tak by byl vlak absolutne nejrychlejsi druh MHD
"Organizace Ropid totiž připravuje rozsáhlé změny, na jejichž konci by vlaky měly jezdit ve stejných intervalech jako dnes autobusy a tramvaje." Nemaji nahodou tramvaje interval 4min, resp. 8min? Takhle caste vlaky bych bral :)
Na Uvaly je ted interval 15min..
Není shodou náhodou jsem tam dnes byl. Nebo alespoň ne o víkendu.