- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to jasné, Praze chybí turisté. Má tak málo turistických lákadel a historických památek, že nutně musí okrádat jiné regiony o ty jejich. Díky moc!
Tak měli b...i nechat v Moravských Budějovicích.
Za pár let to bude 100 let co Mucha věnoval Slovanskou epopej Praze.Vytvořil toto dílo proto, aby slovanské národy a český národ vzláště, nikdy nezapoměly na svoje předky, na jejich historický odkaz a nekonečný zápas o vlastní identitu.Bohužel do dnešního dne žádný režim vládnoucí v českých zemích toto poselství nevzal za vlastní a proto nebyla nikdy splněna Muchova podmínka.Masaryk se svým čechoslovakismem jako západní agent neměl nejmenší zájem to prosazovat, před Hitlerem se dílo muselo "uklidit", pro komunisty to nebylo vůbec "zajímavé" a Havel jako agent Západu pokračoval v krocích Masarykových.Dílo bylo odsunuto na nevýznamné místo pryč z očí národa.Toto odsouvání pokračuje i nadále o čemž svědčí dlouhodobé zápujčky do vzdáleného zámoří.Skutečné dějiny slovanstva totiž nesmějí být středem zájmu veřejnosti a když, tak jen cíleně přetlumočeny "nezávislými historiky" typu Putna a spol.Ubohost těchto levicových "intelektuálů", kteří se nestydí dehonestovat vlastní předky a vlastní národ je zarážející.Neuvědomují si tito vlastizrádci, že bez národního obrození v 19. století by dnes hovořili německy?Vážení diskutující, prostudujte si historii evropských dějin alespoň od roku 1526 a potom pište svoje názory na tak vážná témata, jako je například Instalace Slovanské epopeje Alfonze Muchy v Praze.
Každá historická událost nebo dění má několik výkladů. Vámi uváděný rok 1526, asi byl šestku vyměnil za nulu, podle mého výkladu.
A co takhle postavit v Praze největší galerii na světě. Sto pater nad zem, sto pater pod zem, a svézt do ní úplně všechny památky z celé republiky. V každém desátém patře by mohl být folklórní koutek, kde by se každý den předváděly naše lidové tradice - jízda králů, masopustní masky, velikonoční zvyky, ... Chudáci turisté by se nemuseli trmácet do regionů, všechno by viděli na jednom místě.
já nevím proč tam ty obrazy Praha nenechala alespoň do doby, než bude mít ty obrazy kde vystavit...
Když už je v Praze nové vedení, tak by měli poslat Muchu zpátky do Moravského Krumlova. V Praze je hodně věcí k vidění, Mucha zde zaniká. Peníze to nepřinese nikomu, do Veletržáku chodí pořád stejně lidí jako před Muchou. Nový barák je blbost. Velká investice, velké provozní náklady, návštěvnost nedostatečná.
V Moravském Krumlově to bylo pěkné. Z Prahy si tam spousta turistů udělá denní výlet. Tudíž zůstanou v Praze o den déle. To znamená plnější hotely, plnější restaurace. Moravský Krumlov ze vstupného pokryje provoz (v Praze vstupné nepokryje nic), plus bude mít malý zisk z místního občerstvení. Je to dobré pro Prahu, MK i pro turisty, kteří se podívají i mimo Prahu.
Jako moravakovi mi zacina byt lito, ze Mucha tohle dilo vůbec namaloval. A to jsem si nikdy nemyslel, ze tuhle vetu muzu nekdy vypustit z huby.
Slovanská epopej je dílo pochybné umělecké a především ideové hodnoty, s nímž Mucha přišel o několik desítek let později. Ideální je poslat celou sbírku na výstavy po světě, dokud se doma nenajde smysluplné řešení.
Ještě štěstí, že známe názor takového slovutného odborníka na umělecké a ideové hodnoty, jakým je Matouš Bárta. Jenom nechápu, proč (podle Bárty) takové dílo POCHYBNÉ umělecké hodnoty posílat na výstavy po světě, vždyť bychom tím dělali České republice jenom ostudu! Kdo je Matouš Bárta? Přečtěte si o něm na google.cz. Na otázku Koho bys chtěl(a) potkat? odpovídá:
"Chtěl bych potkat lidi, které bych zajímal". Stačí?
"Legendární cyklus pláten, která jsou národní kulturní památkou, věnoval Mucha Praze pod podmínkou, že pro dílo vybuduje samostatnou výstavní síň."
Tím je snad řečeno vše podstatné. Pokud doposud, za ta desetiletí, nebyla Praha schopna nic takového vybudovat, plátna/dílo ji nenáleží. Čili se nedivte tomu, že jediný "tahák", který do Moravského Krumlova táhl turisty, Prahou uzurpován bez splněné podmínky tvůrce, vzbudil takovou vlnu nevole a kritiky. Praha ma spoustu kulturních památek a lákadel. . . Možná i díky tomu se po dlouhá léta nenašlo dostatek prostředků na opravu zámku v Moravském Krumlově.
Tak. Praha má dost památek, hlavně že rychle a nekompromisně odvezli - a nechali být.