Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejvická čelí odpoledne návalům, radnice chce zrušit pásmový provoz

Dva týdny po zprovoznění nových stanic pražského metra A se množí stížnosti cestujících na tzv. pásmový provoz. Vadí jim, že zejména v odpolední špičce každá druhá souprava končí na Dejvické. To způsobuje návaly na peronu a přeplněný následující spoj. Radnice Prahy 6 chce proto tento stav změnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i97ř91í 55P54r56a43ž72á24k 9700472311902

Omezením metra mnoho neušetří. Fixní provozní náklady jsou vysoké-ventilace, osvětlení, schody,....  musí fungovat bez ohledu na počet vlaků.

+2/0
23.4.2015 22:08

P35e58t10r 26P39e38t65r 6983132948223

To jsou lidi tak hloupí nebo si na to jenom hrají? Když čtu místní komentáře tak váhám, zda nejsem na novinkách.cz. 

Problém není, že by každá souprava nejela do Motola ale v tom, že autobusy se z Dejvické přestěhovaly na Veleslavín ale přitom tam jezdí jenom každá druhá souprava, jak kdyby to bylo nějaké nevýznamné rameno metra bez přestupních uzlů a přepravních proudů. Takže samozřejmě ve špičce nemůžou pobrat všechny cestující, kteří jedou na Veleslavín a pak dál busem/vlakem.

+1/0
23.4.2015 14:29
Foto

M19i62r85o86s40l52a51v 60B70u46d75í22n 8765497592

Pan Jelínek z Ropid mi na podobnou připomínku odpověděl argumenty, že "nedochází k většímu omezení povrchové dopravy v oblasti" a "pásmový provoz byl zaveden po důkladné analýze výhledových přepravních proudů".

Jenže ono ve zmíněné oblasti došlo prakticky k úplnému zrušení povrchové dopravy. To bylo vlastně i cílem prodloužení metra. Cestující na letiště a obyvatelé Liboce, Ruzyně vpodstatě nemají povrchovou alternativu (tramvaje jsou těmto cestujícím k ničemu). Autobusová doprava byla kompletně přesunuta na Veleslavín. Metro v úseku Dejvická - Nádraží Veleslavín využívat musí. Takže frekvence využívání stanice Dejvická (kam jezdily všechny spoje) byla kompletně přesunuta do stanice Nádraží Veleslavín, kam nyní jezdí polovina spojů. Téměř všichni, kdo dříve jeli metrem na Dejvickou, jedou dále na Nádraží Veleslavín. Plus obyvatelé těch západních čtvrtí, kteří dříve metrem nejezdili vůbec, nyní musí na Dejvické nastoupit.

Na předpovězení tohoto jevu nebyla potřeba žádná důkladná analýza, bylo předem zřejmé, že to nastane, protože není jiná možnost.

+1/0
23.4.2015 10:58

M93a44r75t90i36n 71Š21t96r54o49s 4459877200918

No to je ale překvapení. Problém je, že metro výrazně snížilo význam tramvajových tratí na Divokou Šárku a na Petřiny, které teď skoro nikdo nevyužívá. Jenže mít vybudované tratě a nejezdit po nich je docela drahý špás. Takže se udržují cestující v tramvajích aspoň tím, že se metro nechalo jezdit jen každý druhý spoj ;-D

0/0
22.4.2015 16:21

E46v70ž19e85n 81P92o67l68á12k 3298718191753

Tramvajové tratě se vyplatí pořád, jen se adekvátně musí snížit kapacita vozidel, ať už sóly, delšími intervaly nebo zkrácením linek. Na Evropské může získat význam úsek od Veleslavína dál, obzvlášť, pokud se podaří prosadit trať na Dědinu.

+1/0
24.4.2015 10:01

M84a25r22t80i60n65a 44L93e89v18á 6756328109

Jo a ještě je výborné posunout autobusy z Dejvické na Nádraží Veleslavín a pak tam posílat každou druhou soupravu!Vždyť to stálo "jen" 20 mld,  tak proč to zbytečně zatěžovat.

+3/−1
22.4.2015 13:15

A21n17d46r50e52j 42O58l24e10k36s88a 3395831807891

Dnes jsem jel z Petřin do centra, okolo čtvrt na dvě. Na vlak se čekalo 8´40!

+1/0
22.4.2015 13:59

M90a24r13t80i59n85a 95L83e73v87á 6796528269

Jo to už jsem zažila, všední den okolo 17. I ty tramvaje jezdí ve špičku po 4 minutách, má tohle logiku?Snad má mít prioritu metro, ale že se v ČR a Praze vůbec něčemu ještě divím.

+1/−1
22.4.2015 14:58

V12á38c93l85a84v 70P85a31l28u59z86g22a 2940752579356

Metro prioritu mít nemůže - jeho provoz v Praze je tak drahý, že byste musela povrchovou dopravu kompletně zrušit a i tak by to bylo málo. I v rozmařilé Dubaji vědí, že stavět metro v tunelu na okraji města je ekonomický nesmysl.

+1/−2
22.4.2015 16:31

J81a96n 78J74o52r79d86a36n 5261467149

No A?

0/0
28.4.2015 14:12

Z36d43e57n69ě98k 25L56a85x15a 1508135681962

Před časem se nechal jeden  policejní důstojník v radiu slyšet, že světla na  křižovatkách v Praze budou seřízena tak, aby při jízdě nebyla možná "zelená vlna". Řidiče to časem otráví a budou používat MHD. Pro DP a Ropid to bylo zřejmě inspirací což dokládá jízda v novém úseku "áčka" - Dejvická - Motol. Cestující to otráví, budou jezdit na kole nebo chodit pěšky. Průzkumy netřeba - stačí přečíst příspěvky k tématu.

+2/0
22.4.2015 12:40

O59n71d41r36a 89P85e83š38e69k 4128753180147

No už aby to bylo! Jezdit na kole je nejlepší věc  :-) je fakt, že by se na to něco mohlo vybudovat, jako třeba cyklostezky a tím myslím cyklostezky, ne pruhy na 4 proudé silnici, ale opravdové oddělené cyklostezky. Aspoň bychom nebyli všici tak obézní jak píšou.

0/0
22.4.2015 14:40

J98a45n 24K11o77z49á80k 6431525725

Bydlím v Letňanech. Když končí souprava na Ládví, tak do ní prostě nelezu. Jednoduché.

+6/−4
22.4.2015 12:40

E57v59ž70e65n 19P69o17l32á23k 3988298131213

Tak už jste padesátý první, který to sem píše. Nehodlám znovu psát stejnou odpověď, takže si najděte sám, proč toto nic neřeší.

+2/−1
22.4.2015 12:51
Foto

M52a95r49t42i17n 44P34i66š48t64o10r79a 8418838376119

Většinou to funguje. Problém nastane jen když se stane, že je překročena kapacita některého vlaku v některé stanici. Pak je strategie jezdit přímým spojem škodlivá.

0/0
22.4.2015 17:51

E32v34ž54e85n 23P81o65l34á76k 3238318471873

Což se na Dejvické na rozdíl od Ládví nebo Skalky děje skoro pořád.

0/0
24.4.2015 10:01

P75e88t11r 87P92e28t60r 6453412458193

Když jsi hloupej, tak si zatleskej.

0/0
23.4.2015 14:13
Foto

P84ř33e92m59e90k 33H34o42m15o98l87a 5548425895386

chodím po Praze pěšky :-P

+1/−1
22.4.2015 11:35

J86o71s72e28f 85K96a45r90f59í63k 7212855236320

Jo jo, moje řeč, z Dejvic na Chodov je to příjemná procházka ;-D

+12/0
22.4.2015 12:35
Foto

P91ř68e85m25e69k 62H29o32m73o11l51a 5798255475106

to se dá do tří hodin v klidu ;)

+1/0
22.4.2015 20:27

A31n55d21r59e15j 56O87l26e54k48s72a 3925721397471

Jak často a jak daleko, poutníče?

+1/0
22.4.2015 14:02
Foto

P14ř19e12m50e46k 23H72o83m79o69l16a 5238695305486

3-4x týdně, prostě nepoužívám mhd :)

0/0
22.4.2015 20:28

P70a59v45e69l 13S51l61a79m66a 9439742231477

Opět se potvrzuje. že

zodpovědnost lidí jenž rozhodují o MHD v Praze je mizivá ale uděláme průzkum průzkumu a zjistíme co cestující veřejnost ví dávno.

+1/0
22.4.2015 10:59

O51n75d88r89a 83P68e90š49e39k 4788343370467

Nezapomeňte dodat, že za ten průzkum patřičně zaplatíte :-)

0/0
22.4.2015 14:42

Z75d50e52n91ě85k 66J77o83n87á37š 9331689866850

Tak začátek takové dopravní změny se prostě musí vychytat.... ale to, že se cestují ozvou je nanejvíš v pořádku. Teď aby na to určitá místa správně zareagovala....

+6/0
22.4.2015 9:03

M51a67r74t32i74n 30Š17a89f78á32ř 8536778804197

A co vám brání milí obyvatelé P6 si vynutit změnu? Udělejte si sdružení, dohodněte se a v jedné z těch bezva špiček zablokujte na protest Dejvickou. Jak jednoduché a jak prosté. Pozvěte média a to se pak budou díti věci. Když k tomu přidáte pár zmínek o defenestraci těch chytráků v ROPIDu, tak si snad konečně DP a ROPID uvědomí, že tu jsou pro lidi a ne naopak!!!!;-)

+2/−6
22.4.2015 8:45

J90a35n 18M32o37t11ů18r87e80k 7760962391589

Proč hned tak drasticky? Tak snad zatím stačí slušně napsat na patřičná místa, ne? - Metro je v provozu chvíli, tak lze předpokládat, že se bude upravovat dle skutečných potřeb.

+5/0
22.4.2015 8:50

A23n52d29r13e96j 44O49l81e63k56s58a 3165381847711

Aha. Z jakého matrixu přicházíte? Já bych si například přál, aby stanice Červený Vrch, byla opravdu na Červeném Vrchu, aby její součástí byl podchod pod Evropskou právě na vrcholu stoupání té nebezpečné autostrády, kde na přechodech vyhaslo už mnoho životů a mnoho reprezentací jej v historii slibovalo. Aby ve Veleslavíně byl i východní vestibul, který by byl podstatně blíže metrem neobslouženému sídlišti. Myslíte, že mne Ropid a DP vyslyší?:-)

+2/−1
22.4.2015 10:28

J30a48n 17M85o68t91ů62r29e10k 7410842771459

A zkusil jste to? Ano, pokud máte návrh na změny a máte pocit, že je to všeobecný názor, předejte ho patřičným úřadům.

Dělám to tak běžně, někdy uspěju, někdy ne. Ale sami občané musí chtít po svých úřadech změny tak, jak chtějí a potřebují.

btw já bych chtěl MHD linku, která by měla dvě zastávky - v místě, kde pracuji a pak v místě kde bydlím. A čas odjezdu a příjezdu dle domluvy ;-)

+1/0
22.4.2015 10:34

E70v89ž77e91n 25P16o64l70á74k 3348188381983

Už takhle je z Dejvické na Bořislavku druhý nejdelší mezistaniční úsek celého metra, to by nemohlo projít, leda by byli postavili ještě stanici Hadovka. S druhými vestibuly ale souhlasím, to je opravdu docela nešťastné - výtahy by měly sloužit jen pro nemohoucí, když jimi masově musí jezdit běžní cestující, je to špatně.

+2/0
22.4.2015 11:42

A54n44d75r11e93j 51O38l87e48k72s90a 3385461947931

No a co, že by byl nejdelší úsek bez stanice - to jako má cestující na červeňák místo toho vystoupit na Horoměřický a dál jet 2 stanice tramvají? Ten červeńák byl totiž s petřinama jakejs takejs důvod pro metro. Hanspaulka, Hadovka, Veleslavín - rozhodně ne.

0/0
22.4.2015 14:06

M51a87r27t29i98n 78Š90a84f63á43ř 8106738244957

Ono to bohužel dnes se slušností člověk nikam nedotáhne. Oni se totiž ti pánové nahoře od úředníčka na magistrátu počínaje, konče hovady ve vládě k obyčejným lidem chovají jak k dobytku, nic víc než lůza pro ně totiž nejsme! Jen si pakovat kapsy a lidem za každou cenu ztrpčovat život. Vždyť co dopravní projekt v Praze, tak to pořádný a X krát předražený paskvil. Místo toho aby někoho za to zavřely tak se z našich kapes někdo pěkně a opakovaně pakuje a nikomu to zřejmě nevadí.

0/0
23.4.2015 0:15

A94n39d78r86e23j 56O86l28e16k88s56a 3885951967981

Správa věcí veřejných, je obrazem morálních kvalit průměru. Bohužel.

0/0
23.4.2015 10:49

J49a55n 29M22o22t81ů56r15e19k 7590172681809

- Tak kdy se řekne přeplněné, a návaly, tak si asi představím něco víc. Ano, je tam plno, ale co chcete? Každý dvě místa k sezení aby si mohl vybrat? Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují....

- Ano, lze předpokládat, že se jízdní řády ještě musí doupravit dle skutečné vytíženosti, nelze vše naplánovat přesně dopředu.

+1/−6
22.4.2015 8:39

J41o11s30e36f 41V92o18l93f14í24k 4888185759453

.. Koukněte se na záběry z Pekingského metra, kde jsou pánové v bílých rukavičkách a ti vás doslova do metra vtlačují...

---------------------

A což teprve v Somálsku a na Sahaře. Tam metro vůbec nemají. Tak si nemáme na co stěžovat, že?

+7/0
22.4.2015 9:53

J97a70n 39M12o80t90ů45r18e24k 7860602411499

To pochopitelně ne. Upozorňuji jen na to, že pražská MHD je jedna z nejlepších na světě, a že bohužel nejde zařídit vše k dokonalosti, vždy je to nějaký kompromis mezi pohodlím, cenou, možnostmi apod.....

Jen dle toho videa nevím, o čem ten článek je, mám jen pocit, že nějak to nové metro iDnes leží v žaludku.

+1/−4
22.4.2015 10:29

A88n30d28r78e53j 75O55l26e85k61s24a 3955861137941

To nové metro je totiž poněkud ... zbytné a problematicky funkční. Nakonec se ukazuje, že jím tranzitují lidé do oblasti Řep, než aby primárně sloužilo obsluze Červeňáku a Petřin. Tam totiž tramvaje pohodlně stačily.

+1/0
22.4.2015 10:39

R34a65d21o45s76l83a85v 75K16l78a25u33d71a 5274238684942

Přesně tak. Stejně většina lidí by na tu tramvaj přestoupila, protože zatímco metro má jen jednu stanici, tramvaj min. tři.

+1/0
22.4.2015 11:40

E91v13ž86e74n 34P70o23l61á58k 3588458561423

Prosím? Metro jezdí narvané, tramvaje před ním jezdily ještě narvanější a vy tu tvrdíte, že je vlastně zbytečné? To, co se dřív dělo ráno na Dejvické, vám přijde ok?

0/0
22.4.2015 12:48

A24n77d95r21e52j 12O50l82e57k62s23a 3245491627301

To se tam ale děje pořád. Na Dejvický vystoupí většina vlaku z centra. Je to stejný, jako na Kačerově. Jen cestující na letiště jedou dál do Vele, tedy pokud tam ten vlak zrovna jede. Když ne, tak to na peroně na Dejvický vypadá úplně stejně, jako před měsícem.

0/−1
22.4.2015 14:10

E13v37ž13e26n 66P31o92l10á37k 3698638511583

Jen cestující na letiště? To jich je sakra hodně. Včera večer jsem si kvůli nim nesedl už ani na Petřinách.

0/0
24.4.2015 9:58

R86a27d47o38s42l90a10v 29K21l29a24u71d84a 5464398894722

Vy jste komik. Takže z veřejných peněz vezmeme 20 mld. a postavíme metro nikam. Uděláme provizorní terminál, k němu úzké schodiště, žádné parkoviště pro mimopražské a soupravy budou jezdit podle velmi podivného harmonogramu. Ten kompromis je kde?

0/0
22.4.2015 11:39

E34v71ž49e19n 34P55o42l77á34k 3498248491353

Proč tím metrem nikam tedy jezdí tolik lidí? A kdo určuje, která místa jsou někam a která nikam?

0/0
22.4.2015 12:49

A57n10d53r63e65j 19O34l79e32k48s42a 3185831237401

ad 1.otázka - protože musí, nebo je to pro ně výhodnější.. "tolik" není statistický údaj.

ad 2. -majitelé pozemků a vlivu.

0/0
22.4.2015 14:13

M40i30c91h13a36e12l97a 23C42e34r40n84a 1699137917767

záchytná parkoviště budou, až po tom, co v praze 6 se udělají modré zony. Přece si nemůžou nechat ujít takovejch peněz od místních, ne?

0/0
22.4.2015 8:19

O60n93d63r29e69j 17K29u37r14c 9196492845388

Na těch metrech je to napsaný. Na "C" tohe funguje normálně v úsecích Ládví - Letňany a Kačerov - Háje a nikdo tam nestojí s kamerou ;-)

+6/0
22.4.2015 8:19

J41o35s21e24f 11Š57e42m46e86l46í36k 7449671290327

Nebylo cílem toho nápadu spíš to, aby měl ROPID zase tak rok-dva co vyhodnocovat?

0/0
22.4.2015 8:00

J79i49ř30í 87P55r87a48ž54á63k 9520322211912

Vyhrazený pruh pro busy na Evropské je velmi prospěšný. Po Evropské projíždí cca 5000 busů denně a 50000 osobních aut. Preference hromadné dopravy je nezbytná i z důvodu zlepšení životního prostředí. V okolí Evropské je dnes 4 násobně překračován limit PM10 a benzenů, které určuje Zákon. Je jen otázkou času, kdy zde bydlící občané podají žalobu na stát a budou informovat "Brusel". Dotace na metro tím bude ztracena, protože o ní bylo žádáno na základě jiné dokumentace, než se stavělo. V případě, že Praha 6 a MHMP budou usilovat o zřízení P+R u Evropské, místní občané budou razantně proti a obrátí se na příslušné orgány EU s vysvětlením nekorektního jednání s žádostí o dotace na metro.

+2/−3
22.4.2015 6:40

A86n92d85r26e69j 81O16l22e26k83s21a 3705551887231

Tak metro jste chtěli - ne rychlodráze! - ale parkoviště by vám pod okny smrdělo?

0/0
22.4.2015 7:21

J66i29ř60í 50P84r49a86ž83á31k 9930962881852

My jsme metro nechtěli, chtěli jsme železnici-tzv. Rychlodráhu. Metro chtěl Bém+spol., aby mohli ovládat 20 mld. Kč, což bylo daleko víc než bude stát rychlodráha. Další zájem bývalého vedení MHMP a Městské části bylo ochránit zájmy taxikářů v dopravě z letiště. Po postavení železnice přijdou o kšefty.

+3/0
22.4.2015 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.