Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj v centru Prahy nedobrzdila, nabourala čtyři auta včetně policistů

Nehoda tramvaje a čtyř aut zablokovala před polednem dopravu na pražském Újezdě. Mezi nabouranými byl i vůz policie. Řidič tramvaje jel pravděpodobně rychleji, než mu dovoloval provoz v místě. Tramvajové linky byly odkloněny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60a37n 44P95r22o90c24h82a72z81k27a 1457915549327

"Řidič tramvaje zřejmě nepřizpůsobil jízdu situaci v provozu, řekl iDNES.cz Tomáš Hulan z pražské policie".

Divil bych se, kdyby policie jednou našla jinou příčinu nehody.

0/0
28.4.2015 17:12

K16a13r76e42l 20D36r50d31a 6353135457449

Praze se uleví, až se zruší tramvaje a zmizí i ta arogantní parta, co je provozuje. ;-DR^

  Když si projdu diskusi: za všechno mohou auta, je třeba zákazů vjezdu, tramvaj nezastaví na fleku, bezpečnější pro cestující je, když tramvaj masakruje auta a lidi před sebou, než aby prudce brzdila...

 To jsou hlášky nejspíš z řidičského kurzu řidičů tramvají. Aneb, dobré řešení je tramvaje v Praze zrušit. (Autobusy MHD na tom nejsou o moc lépe. Snad jen statistiku nehodovosti mají mnohem nižší.)

  Vzpomínám na ten masakr na Karlově náměstí. Tolik mrtvých způsobilo, že pražské tramvaje jezdily opatrně a civilizovaně. Vydrželo jim to asi 14 dní. Takže, je to o stylu jízdy a řidičském umění, na které se ale běžně nedbá.

  Já jako řidič potřebuji adrenalin. Mnohem bezpečněji jedu sportovním stylem. Patrně to tak mají i řidiči tramvají. Tedy, je to velké umění, jet nudně, klidně, neusnout a jet na čas. Jde to, ale musí se na to řidič soustředit a musí chtít, a ne "že to nezastaví na fleku...") ;-)

0/−2
28.4.2015 10:42

M57i77l84a98n 23M59a56j90e70r25č10í70k 1500550184166

Praze se určitě neuleví až se zruší TRAMvaje - každá 30m dlouhá souprava/kloubový vůz dokáže lehce přepravit 150 cestujících (a nejsou to žádné "sardinky"), Pokud by stejné množství lidí mělo jet osobními auty, tak jich potřebuje minimálně (při plném obsazení 5 osob v autě) 30 kusů x 6m (bez minimálního bezpečného rozestupu) = vzniká již 180m dlouhá kolona, což je 6x víc potřebného prostoru než ta 1 TRAMvaj.

Ovšem při průměrné obsazenosti aut v Praze ani ne 1,5 osoby by byla skutečná velikost kolony aut přepravujících 150lidí přes půl kilometru = 600m : 6m = 100 aut (v polovině jen 1 člověk a v další polovině po dvou lidech)!

JINAK "I MISTR TESAŘ SE NĚKDY UTNE"

= I ŘIDIČ Z PROFESE/POVOLÁNÍ - ať je to např. TRAMvaják či policajti

(viz http://praha.idnes.cz/nehoda-tramvaje-a-dvou-aut-karmelitska-dhl-/praha-zpravy.aspx?c=A141209_104258_praha-zpravy_mav , i když dle obsahu článku -nikoliv nadpisu- vypadá vina na chodce nerespektujícího výstražné znamení PČR)

ZAVINÍ NEHODU, ALE V POČTU NEHOD (konkrétních jednotlivců i profesí) JE TO VÝRAZNÁ MENŠINA Z NEHOD, JICHŽ SE ÚČASTNILI!

Ovšem je skutečně pravda, že TRAMvaj JE DRÁŽNÍ KOLEJOVÉ VOZIDLO JEDOUCÍ HLADKÝMI A TVRDÝMI KOVOVÝMI KOLY PO HLADKÉ A TVRDÉ KOVOVÉ KOLEJNICI = SNADNĚJI SE DOSTANE DO SMYKU/SKLUZU než silniční vozidla jedoucí gumovými pneumatikami, o určité (nařízené) hloubce dezénu a míře natlakování, po nějak drsné vozovce (ať je to  dlažba, beton či asfalt - živice)!

A SKUTEČNOST, ŽE TRAMVAJE VELMI ČASTO ZVONÍ JE ZPŮSOBENA TÍM, ŽE OKOLNÍ ÚČASTNÍCI PROVOZU PŘEVÁŽNĚ NERESPEKTUJÍ JIM ZÁKONEM DANOU PŘEDNOST - z důvodu, že jsou na rozdíl od nich drážní kolejová vozidla s naprosto odlišnými jízdními vlastnostmi.

JÁ TVRDÍM, ŽE VELKÉ MNOŽSTVÍ NEHOD VLAKŮ NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH S POZEMNÍMI KOMUNIKACEMI (A S CHODCI I MIMO NĚ) PLYNE Z OHROMNÉHO NERESPEKTOVÁNÍ TRAMVAJÍ A TZV. ČERVENÝCH SIGNÁLŮ NA ŘÍZENÝCH KŘIŽOVATKÁCH A PŘECHODECH.

+2/0
28.4.2015 15:51

K93a15r97e98l 55D42r10d80a 6933665227929

1) Olšanské náměstí. Semafory za miliony, přesto se rozjíždí tramvaj z Olšanské a auta také dostanou zelenou a stíhají ji předjet a omezit či se postavit před ní na koleje.

  A to samé za zastávkou na dalším semaforu.

  To přece není o chování řidičů aut. Pokud je důležitá přednost tramvaje, proč tak nepracuje semafor? Proč neoddělí provoz auta a tramvají? Stav přitom trvá roky.

  2) Přecházím často křižovatku na Národní před My. Ve špičce nemožné. Tramvaje z obou směrů v krátkých rozestupech do toho auta. Chodec totálně na odstřel. A pak že má tramvaj přednost. A žít se jako bude ve městě jak? Nijak?

  To samé Vodičkova či Karlovo náměstí. Centrum přecpané bezohlednými tramvajemi. Většina cestujících by přitom mohla jet pod povrchem a tramvají by mohlo být méně. Přetlak na ulicích by byl příznivější. Ale to by šlo jen za cenu větší námahy líných egoistických cestujících co vykládají, že v MHD jsou dostatečně ohleduplní. Nejsou a nikdo jim jejich bezohlednost ani nevytýká.

  3) Tramvaje by měly nahrazovat metro tam, kde je jejich kapacita dostatečná a kde je trať bezpečná a nepřekáží okolí. Linka z periferie na periferii přes centrum je podle mě mor Prahy. 

  Nevím, zda to lze jinak. Ale bral bych linky, co se centru vyhnou nebo co vytvoří tah, který nelze nahradit metrem. Třeba jen jako návazná doprava na metro. Tak, jak to odjakživa dělají autobusy. Byl by to problém?

0/0
28.4.2015 17:21

V35o33j97t60ě63c22h 39R82o58z31s70í53v30a38l 5310443615304

byl. porovnejte si cetnost zastavek metra a tramvaji prave v centru. pridejte matky s kacarky, stare a invalidy a mate neresitelny problem. tedy bez tramvaji...

0/0
28.4.2015 21:51

K34a14r41e45l 33D36r56d12a 6433765827279

Ano, ale pro seniory, kočárky či vozíčkáře by stačil mnohem menší provoz. Jinak jde jen výmluvy. Ostatní jsou podle mě mladí zdraví lenoši, co obtěžují na povrchu úplně stejně jako řidiči aut. (V podstatě doprava ve prospěch husitů - chudí rovnostáři, co nemají na auto. Ostatní lidé jsou z centra vytlačeni.)

  Četnost zastávek má v centru metro srovnatelné s tramvajemi dík křížení tras A, B a C. Na pěší zóně vlastně ani jiná rozumná doprava není. Vodičkova, Národní... je přecpaná tramvajemi zbytečně. 

  (Já třeba v Lazarské přestupuji, když jedu do Podolí. Šikovné, je to v centru, přímé spoje, ale zbytečný přestup právě tady pro cestu na periferii. Auto by každý chytrý poslal na pražský okruh. Tramvaj si ale pustíme bezohledně do centra?)

0/0
29.4.2015 6:40

M86i30l34a32n 91M19a61j86e40r67č96í85k 1440500834686

" 1) Olšanské náměstí. Semafory za miliony, přesto se rozjíždí tramvaj z Olšanské a auta také dostanou zelenou a STÍHAJÍ JI PŘEDJET A OMEZIT ČI SE POSTAVIT PŘED NÍ NA KOLEJE

  A to samé za zastávkou na dalším semaforu.

  To přece není o chování řidičů aut. Pokud je důležitá přednost tramvaje, proč tak nepracuje semafor? Proč neoddělí provoz auta a tramvají? Stav přitom trvá roky. ......" 

= Asi Vám (a většině jiných řidičů aut) nedochází porušení 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu, §13, odst.2 " ...... PŘIVJÍŽDĚNÍ NA TRAMVAJOVÝ PÁS NESMÍ ŘIDIČ OHROZIT ANI OMEZIT V JÍZDĚ TRAMVAJ."  (viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=14&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   )

Potažmo  to řeší ještě (  http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=22&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt ) §21, odst. 5 a 6 - ŘIDIČ ODBOČUJÍCÍ PŘES KOLEJE TRAM MUSÍ DÁT PŘEDNOSTKŘIŽOVANÝM TRAM, ať jedou původně souběžně s ním či (při odbočování vlevo i) z protisměru!

A proč semafor dává často zároveň volno TRAM i autům, byť se jejich trasa v křižovatce kříží či (těsně za ní) sbíhá?

Protože také dává mnohdy volno autům jedoucím nejen rovně, ale i odbočujícím, a při tom zároveň chodcům přecházejícím komunikace na něž auta odbočují!

Tento případ je také "ošetřen" výše uvedeným zákonem - a z to v §5, odst.2 "ŘIDIČ NESMÍ", odr.g)"OHROZIT CHODCE PŘECHÁZEJÍCÍHO POZEMNÍ KOMUNIKACI, NA KTEROU ŘIDIČODBOČUJE, A DÁLE NESMÍ OHROZIT CHODCE PŘI ODBOČOVÁNÍ NA MÍSTO LEŽÍCÍ MIMOPOZEMNÍ KOMUNIKACI, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebocouvání."

(viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=4&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   )

JINAK NESMYSLY VÁMI UVEDENÉ V BODECH 2 A 3 ODMÍTÁM KOMENTOVAT.

0/0
28.4.2015 22:35

K76a21r80e79l 55D89r34d75a 6693985767959

Body 2 a 3 jsou podstatnější. Šlo by to dělat zásadně jinak?

  K bodu 1. To je přece jasné, že jsou tady předpisy. Ale na tom Olšanském náměstí potkávám často nehody a cinká tady každá tramvaj na auta. Trvá to roky. Předpisy nejsou řešení - nefungují. Ohánět se jimi je alibismus.

  Podle mě by stačilo upravit semafor a auta ve stejném směru souběžně s tramvají na koleje nepouštět. Je to dost složitá křižovatka. Řidiči si jí musí často najet na koleje. Není vůbec snadné ji projet a ještě k tomu sledovat, zda jako tramvaj jede také či ne? Kdo to má vědět? Počítám, že plno řidičů předpokládá, že když má zelenou pro odbočení přes koleje, tak ji tramvaj nedostane. A ono ne. Podraz.

  To samé u Nákladového nádraží Žižkov při vjezdu do Olšanské. Nikdy nevím zda tramvaje jako jedou nebo ne, přitom se musím stavět při odbočování do Olšanské na koleje a blokovat veškerý provoz tramvají.

  Tady je podle mě řešení v úpravě semaforů. Nevím kdo by měl změnu požadovat. Ale podle mě DPP protože tady mají tramvaje nehody a ohrožují ostatní. Přitom se na zlepšení stavu dlouhodobě kašle. A podle mě na straně DPP. Takže jde o úmyslné či nedbalostní ohrožení ostatních účastníků provozu tramvajemi a DPP.

0/0
29.4.2015 6:58

M27i85l39a21n 94M38a96j48e60r20č75í43k 1130930334486

1.) a) ZASTAVIT NA TT VÁS NIKDO PŘI ODBOČOVÁNÍ NENUTÍ (ZÁKON VÁM TO NAOPAK ZAKAZUJE) = PŘEDPISY NEFUNGUJÍ, PROTOŽE SI TU VY I MNOHO JINÝCH PLETE DEMOKRACII (znamenající nejen práva, ale i povinnosti) S ANARCHIÍ!

b) nastavení semaforů neurčuje/neschvaluje DPP, ale spíše (mimo jiné organizace) PČR a já bych se vsadil, že DPP by velmi často chtěl v tom změny, ale nejsou mu schváleny!

2.) "totálně nemožné přejití křižovatky u My" - je naprostý výmysl

a) ještě tu píšete = musel jste ji přejít

b) sám jsem ji několikrát přešel

- TRAM musí zastavovat a odbavovat cestující v zastávkách + tyto jsou na délku 1 až 2 souprav = TRAM nemohou jezdit nepřetržitě v krátkých rozestupech!

- auta musí dát chodcům na přechodu přednost

- netroufá-li si někdo přejít Národní ul. pro přechodu křížícím zároveň TRAM i auta (oboje v obou směrech), tak si to může obejít do "U" = zvlášť přes TT ve Spálené, Národní (pouze auta jedoucí k Jungmanovu nám.) a nakonec Na Perštýně (pouze jedoucí auta z ní do Národní ul.) - TATO ZACHÁZKA JE PODSTATNĚ MENŠÍ NEŽ VÁMI PROSAZOVANÁ DOCHÁZKA OD STANIC =M= MÍSTO TRAM, JENŽ JSOU SOBĚ VÝRAZNĚ BLÍŽE.

3.) ano, jde dojít v centru i pěšky od/k =M= a sám to neojediněle dělám, ale člověk (ja uvedl V Rozsíval) není jen zdravý, mladý hbitý a bez zavazadel či malých dětí + někdy opravdu hodně spěchá = potřebuje dovézt blíže než to umí =M=!

A TEN KDO JEDE DO CENTRA AUTEM JE BEZOHLEDNÝ TÍM, ŽE MÁ-LI V TOM CENTRU CÍL, TAK TO ZNAMENÁ POTŘEBU MÍSTA PRO ODSTAVENÍ TOHO AUTA = ZÁBOR PROSTRANSTVÍ CCA 2X6M, TOTO LIDÉ JEDOUCÍ TRAMVAJÍ NEPOŽADUJÍ!

0/0
29.4.2015 14:43

K68a90r61e63l 58D45r31d63a 6303925927219

3) Výmluva. Viz odpověď výše. Silný provoz tramvají je díky poptávce zdravých cestujících a jejich bezohlednosti.

  Auta nemá smysl porovnávat. IAD do města patří. Každý kdo zde bydlí má na ni právo. Pokud ne, je to zásadní omezení a jde o vymírání města a přeměnu na skansen bez stálých obyvatel.

  Tramvaje zabírají plno prostoru, který nemůže užít nikdo jiný. Je to bezohledné. Silnice by mohla mít víc jízdních pruhů. Zmenšily by se zácpy automobilového provozu. V Česku volíme kompromis na úkor preference MHD, naženeme auta bezohledně do kolon a pak jim ty kolony vyčítáme. Přístup bolševika k likvidaci individuálního života od kterého se neumíme a nechceme oprostit.

  2) Máte pravdu, lze volit bezpečnější zacházku a tramvajím se u My vyhnout. (Udělal by to tak málokdo.) Tedy navrhujete, že je správné když nebezpečné tramvaje vytlačí chodce z ulic. A to není bezohlednost?

  1) To se mi nezdá. Stále uvažuji odbočování vlevo přes TT. Třeba odbočování přes křižovatku Olšanské náměstí z Prokopovi do Olšanské. Najíždíte si na TT a zastavujete, dáváte přednost protijedoucím autům a pak odbočujete. Bez toho nelze křižovatku projet.

0/0
30.4.2015 5:52

M60i34l55a95n 91M74a57j29e71r67č87í94k 1890720924436

3.) již jsem Vám spočetl kolikrát vzroste délka zabraného prostoru lidmi při přesednutí do aut lidí jedoucích nyní TRAM - nelze počítat, že všichni budou schopni a ochotni dojít kilometry od stanic =M= místo stovky metrů od zastávek TRAM!

Právo na odůvodněný (převoz více lidí/věcí či cesta mimo dosah MHD - včetně její provozní doby) dojezd autem k bydlišti nikomu neupírám, ale VOŽENÍ SI JEN VLASTNÍHO POZADÍ OD DVEŘÍ KE DVEŘÍM (DIV NE DO POSTELE) JE MNOHONÁSOBNĚ VĚTŠÍ SOBECKOST NEŽ PRŮJEZD POVRCHOVOU MHD/TRAM SKRZ CENTRUM (proč bych měl z přímého spoje přesedat na =M= a na druhé straně centra z =M= na původní přímý spoj, protože to dvojí přesedání hluboko pod zem vymazalo rychlost jízdy =M=?)

KOLONY AUT V CENTRU OVŠEM ZPŮSOBUJE JEJICH NEOJEDINĚLÝ PRŮJEZD JÍM (žel např. Plzeňská - Holešovičky není dosud reálné jet autem jinudy než přes oblast ohraničenou  IPP a Letnou = severozápadní část centra)!

2.) Nebezpečné nejsou (jen) TRAM, ale chování lidí k nim (i jiným potenciálně nebezpečným věcem), protože víc lidí než TRAM zraní pád na náledí či špatná manipulace s domácími přístroji/nářadím!

1.) JÁ POPISOVAL LEVÉ ODBOČENÍ PŘES SOUBĚŽNOU TT.

VE VÁMI UVEDENÉM PŘÍPADĚ ZAŘAZENÍ SE PODÉL TT LEVÝM ODBOČENÍM PŘES NÍ JE NAJETÍ NA TT POVOLENO.

PO TÉ TT POZDĚJI DO KŘIŽOVATKY JEDOUCÍ TRAM (i jiná s ní souběžně jedoucí vozidla) MUSÍ LOGICKY NECHAT DOKONČIT VLEVO ODBOČUJÍCÍMU, DO KŘIŽOVATKY JIŽ NAJETÉMU, AUTU(ÚM) JEHO(JEJICH) PRŮJEZD KŘIŽOVATKOU (žel v zákoně to jasně/přímo napsané není, ale tam je nejasností až chyb více, a ví to i PČR, o níž jsem nedávno zaznamenal zprávu, že proto požaduje jeho změny)!

0/0
30.4.2015 7:38

K17a86r55e17l 30D43r24d16a 6503405737629

Párkrát jsem teď na téma "metro" narazil ve svém okolí. Nejde ani tak o přestupování. Zdá se, že je to psychologický blok. Lidi nemají metro rádi. Musí se do podzemí a pěší trasy pro nastupování jsou nekonečné, poryvy vzduchu jsou nepříjemné, není výhled ven, jízda tunelem je o ničem - je pouze rychlá a k tomu lze jen zírat na spolucestující, také vadí davy lidí...

  Takže tramvaj připomínající "mašinku" a autobus navozující auto lépe splňují představu povrchové hromadné dopravy ve městě. Hodně lidí tramvaje a autobusy upřednostňuje, i když by mohli jet metrem.

  Podle mě je povrchová doprava v Praze přetížená jako celek a každý cestující v podzemí je pro město přínosnější než když cestuje po povrchu. (Cestovat ze Žižkova na Smíchov přes Vodičkovu je podle mě bezohledné úplně stejně jestli jedu tramvají nebo autem.)

  Mně z toho vychází, že je třeba chování lidí regulovat. Je třeba tady mít trvalou propagaci cestování metrem. Předpokládám, že DPP-ROPID nastavují spoje podle poptávky a tramvaje a autobusy oblíbenost zvyšovat nepotřebují. Metro ano. Přitom metro stojí miliardy a pak bude užíváno málo jen proto, že není lidem příliš příjemné?

  Je to stejné jako s řidiči aut projíždějících ze zvyku zbytečně centrem. Změna jejich chování také není snadná. Cukr a bič. Preferované spoje musí být výhodnější, ostatní spoje musí být tlumeny mírnou šikanou. Umíme to dělat s auty, výsledek nic moc. Aby se něco takového zavedlo i vůči jednotlivým druhům MHD je zatím dost nereálné. Podle mě by ale tudy vedla cesta. Třeba přesvědčit lidi, že pouze metro užívají celebrity bulváru, a on by ten přetlak tramvají na povrchu odezněl. ;-D

  A šikanou by mohlo být to zrušení přímých spojů přes Vodičkovu. Tedy zase nějaká ta reorganizace MHD. ;-)

0/0
1.5.2015 8:40

M65i45l28a83n 77M71a92j63e28r10č85í83k 1310640594726

POZOR =M=C je určitě více na hranici své kapacity než která koliv TT v Praze!

Ovšem MUSÍM SOUHLASIT, S VÝTKOU, ŽE TRASY NĚKTERÝCH LINEK SE MOC PODOBAJÍ (RESPEKTIVE SE NA OPAČNÝCH STRANÁCH CENTRA K SOBĚ PŘIBLIŽUJÍ ČI VZÁJEMNĚ KŘÍŽÍ SE STEJNOU TRASOU =M=.

Osobně mi vadí, že

1.) se nepostavila TT kolem konečné =M=A Nem. Motol, aby:

l.22 od Říčanovy - Nem.Motol =M=A - Sídl Řepy

l. 10 od Motol - Nem.Motol =M=A - Bílá Hora (+ tam z Vypichu protažená l.25)

= aby mezi SÍDL. ŘEPY a NÁM. MÍRU  neexistovalo přímé spojení a kapacitně to "navádělo" k využití =M=A (které má z tras =M= nejvolnější kapacitu

2.) TRAM linky často výrazně mění směr jízdy (l.10+16 od Plzeňské po Želivského východně a pak severně - což právě způsobuje jejich minimálně dvojí překřížení s =M=B)

3.) nejen pro auta, ale i MHD není dostatečná kapacita přepravy kolem centra = přímé TRAM (metro/páteřní)linky  (severo)západ - severovýchod (např. l. 22 Řepy - Brusnice - Hradčanská =M=A- Letná - Vltavská =M=C - Palmovka =M=B - Starý Hloubětín/Lehovec); (jiho)západ - jihovýchod (l12 proti současnosti v polovičním intervalu Sídl. Barrandov - Anděl =M=B - IPP =M=C, Mírák =M=A - Nádr. Stračnice/Hostivař či l.9 Řepy - Anděl =M=B - Výtoň - Strašnická =M=A - Černokostelecká); jihovýchod - severovýchod (jižňák - Spořilov - nová TT - Koh-i-noor/Slavia - nová TT - Želivského =M=A - Palmovka =M=B - Kobylisy =M=C/Sídl. Ďáblice) a jihozápad - severozápad (l.20 proti současnosti v polovičním intervalu Sídl. Barrandov/Smíchovské nádr.=M=B - Anděl =M=B - Malostranská =M=A - Pražský hrad - Dejvická =M=A - Divoká Šárka/Nádr.Ruzyně) JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDINĚ TAKOVÁTO KAPACITNÍ/ČASTÁ/PRAVIDELNÁ SMĚROVÁ NABÍDKA UVOLNÍ KAPACITU =M= I TRAM V CENTRU, ale stejně tam neočekávám pokles spojů proti současnosti - spíše jen úbytek stupně přepravy "sardinky" + uvolnění desítek autoBUSů nyní zajišťujících část obdobné směrové nabídky (= neojediněle opakovaně v určitých úsecích jezdící podél TT)!

0/0
1.5.2015 14:33

M10i87l70a24n 38M43a18j22e71r58č96í53k 1830240324396

"..... sledovat, zda jako tramvaj jede také či ne? Kdo to má vědět? Počítám, že plno řidičů předpokládá, že když má zelenou pro odbočení přes koleje, tak ji tramvaj nedostane. A ono ne. Podraz....."

- za volant/řízení nepatří ten, kdo není schopen:

1.) sledovat okolní provoz a značky

2.) znát a dodržovat předpisy/zákony - 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), §70 (viz   http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=73&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt   ),

odst. 2) PŘI ŘÍZENÍ PROVOZU NA KŘIŽOVATCE ZNAMENÁ PRO ŘIDIČE

odrážka c) SIGNÁL SE ZELENÝM PLNÝM KRUHOVÝM SVĚTLEM "VOLNO" MOŽNOSTPOKRAČOVAT V JÍZDĚ, A DODRŽÍ-LI USTANOVENÍ O ODBOČOVÁNÍ (poznámka = §21viz:  http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=22&nr=361~2F2000&rpp=100#parCnt),MŮŽE ODBOČIT VPRAVO NEBO VLEVO, PŘIČEMŽ MUSÍ DÁT PŘEDNOST CHODCŮM PŘECHÁZEJÍCÍMVE VOLNÉM SMĚRU PO PŘECHODU PRO CHODCE A CYKLISTŮM PŘEJÍŽDĚJÍCÍM VE VOLNÉMSMĚRU PO PŘEJEZDU PRO CYKLISTY. SVÍTÍ-LI SIGNÁL "SIGNÁL PRO OPUŠTĚNÍKŘIŽOVATKY" UMÍSTĚNÝ V PROTILEHLÉM ROHU KŘIŽOVATKY, NEPLATÍ PRO ODBOČOVÁNÍVLEVO § 21 ODST. 5,

odrážka e) SIGNÁL SE ZELENOU SMĚROVOU ŠIPKOU NEBO ŠIPKAMI(NAPŘÍKLAD "SIGNÁL PRO PŘÍMÝ SMĚR", "KOMBINOVANÝ SIGNÁL PROPŘÍMÝ SMĚR A ODBOČOVÁNÍ VPRAVO") MOŽNOST POKRAČOVAT V JÍZDĚ JEN VE SMĚRU,KTERÝM ŠIPKA NEBO ŠIPKY UKAZUJÍ. SMĚŘUJE-LI ZELENÁ ŠIPKA VLEVO, NEPLATÍ PROODBOČOVÁNÍ VLEVO § 21 ODST. 5,

odrážka g) SIGNÁL "DOPLŇKOVÁ ZELENÁ ŠIPKA" SVÍTÍCÍSOUČASNĚ SE SIGNÁLEM S ČERVENÝM SVĚTLEM "STŮJ!" NEBO SE ŽLUTÝMSVĚTLEM "POZOR!" MOŽNOST POKRAČOVAT V JÍZDĚ JEN VE SMĚRU, KTERÝMŠIPKA NEBO ŠIPKY UKAZUJÍ; PŘITOM ŘIDIČ MUSÍ DÁT PŘEDNOST V JÍZDĚ VOZIDLŮM AJEZDCŮM NA ZVÍŘATECH JEDOUCÍM VE VOLNÉM SMĚRU A ÚTVARŮM CHODCŮ JDOUCÍM VEVOLNÉM SMĚRU; PŘITOM NESMÍ OHROZIT ANI OMEZIT PŘECHÁZEJÍCÍ CHODCE.

= nepleťte si např. "signál volno pro odbočení vlevo" s "doplňkovou zelenou šipkou vlevo" - je to životu nebezpečné!

0/0
29.4.2015 16:17

K19a21r10e87l 89D25r12d35a 6543915577339

Dávám odkaz na to odbočování vlevo z Olšanské do Jičínské. Je to matoucí. Auto má vyhrazený odbočovací pruh vlevo, ale semafor řeší jen přímý směr. Zelené šipky zde nejsou.

  Při zelené musí řidič rychle vystartovat, aby stihlo projet křižovatku co nejvíc aut a přitom nesmí omezit tramvaj. Přednost tramvají není zas tak častá a rádo se na ní zapomene. Je to životu nebezpečné. (To samé v protisměru a o semafor dál do Ondříčkovi. Při odbočení vlevo od Želivského do Olšanské je zelená šipka v protilehlém rohu křižovatky.)

  Podle mě by situaci řešil řízený provoz pomocí zelených šipek. Oddělení aut od tramvají. Je to o podnětu, penězích a přestavbách semaforů. Patrně by to bylo na dotaz-podnět na radnici na odbor dopravy. DPP by měl mít silnější vyjednávací pozici. (Jen mi přijde zvláštní, že na to řidiči tramvají roky nadávají a řešení nikde.)

https://goo.gl/maps/aqqGG

0/0
30.4.2015 6:12

M65i89l57a56n 42M35a44j35e12r39č53í52k 1730680854336

TRAM je drážní kolejové vozidlo = obecně má přednost skoro vždy (při dnešním rozporu silničního a drážního zákona ji obecně nemá při svém vjezdu na pozemní komunikaci z místy mimo ní = včetně tzv. samostatného TRAM tělesa)

- OPAKUJI, ŽE KDO SI NENÍ SCHOPEN VŠIMNOUT KOLEJÍ (ČI ZNAČEK)Í A UVĚDOMIT SI SVÉ, Z TOHO PLYNOUCÍ, POVINNOSTI, TAK NEMÁ CO DĚLAT ZA ŘÍZENÍM JAKÉHOKOLIV VOZIDLA - VČETNĚ JÍZDNÍHO KOLA!

Jinak je totiž nebezbečný nejen sobě, ale i lidem ve svém okolí!

JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE SNAD SKORO VŠICHNI ZAMĚSTNANCI V JAKÉMKOLIV OBORU (takže nejen, Vámi uvedení, tramvajáci) TAKŘKA FURT NADÁVAJÍ, ŽE JIM ZAMĚSTNAVATEL NĚČÍM NEVYTVOŘIL NEJVHODNĚJŠÍ PODMÍNKY PRO BEZPEČNÉ A VČASNÉ SPLNĚNÍ JEJICH PRACOVNÍCH ÚKOLŮ.

Žel dnes je v ČR zaměstnanec brán nadřízenými jako "poslední kolo u vozu" = VÁMI PROSAZOVANOU ZMĚNU NASTAVENÍ SEMAFORŮ MÁTE ASI VĚTŠÍ ŠANCI PROSADIT VY JAKO OBČAN ČI JEJICH SDRUŽENÍ (VYHROŽUJÍCÍ PORUŠENÍM ODPOVĚDNÝCH NĚJAKÝCH PŘEDPISŮ) NEŽ TRAMVAJÁCI, KTEŘÍ JSOU NEJSPÍŠ (JAKO JINÍ ZAMĚSTNANCI) RÁDI ZA TO, ŽE SE JIM PODMÍNKY PRO PLNĚNÍ PRACOVNÍCH ÚKOLŮ (MOC) NEZHORŠUJÍ.

0/0
30.4.2015 7:58

K87a77r41e87l 89D73r82d42a 6733435707739

Na Olšanském náměstí se už měsíc překopává cosi u řízených semaforů. Včera jsem tam zahlédl zcela nová návěstidla pro tramvaje. Jsou doplněna o výzvová návěstidla. 

  Zdá se, že to tady kritizuji - diskutujeme - zbytečně a řešení se právě realizuje. Je to navíc obrovská stavební akce. Pokud jde jen o úpravu semaforů, je to mamutí a nákladná záležitost.

  Pokud se doplňují návěstidla pro tramvaje, tak trochu DPP přiznávají, že problém je na straně tramvají. Jen mám strach, že semafory pro auta řešeny nebudou, ale třeba ano. Chtělo by to vidět dokumentaci. Takto bude výsledek překvapením.

0/0
1.5.2015 7:34

K43a77r66e14l 77D27r64d24a 6263705187589

Tady je k tomu komentář z radnice Prahy 3. TSK mění semafory a radnice by ráda přestavbu křižovatky. Dát požadavky dohromady není snadné. (Na křižovatku s Olšanskou si patrně nikdo (na TSK) nevzdychl. Takže lepší průjezd aut neočekávám.)

  "V průběhu zpracování projektu zklidnění před ZŠ Lupáčova se ukázalo jako nevyhnutelné spojit jeho realizaci s další stavební akcí - rekonstrukcí přilehlé křižovatky Ondříčkova - Táboritská. Hlavní město zde naplánovalo výměnu světelné signalizace, na straně TSK však absolutně chyběla vůle k logickému kroku využít příležitost a výměnu semaforů spojit s dalšími stavebními pracemi, které by navázaly na akci v Lupáčově a daly by celé křižovatce s Táboritskou novou lepší podobu. Pro veškeré stavební práce na křižovatce proto bylo nezbytné alokovat prostředky z rozpočtu Prahy 3. K dopravním projektantům jsme poté přiobjednali architekty (atelier A05), kteří se postarali o to, aby křižovatka byla zároveň i kvalitním veřejným prostorem."

http://rut.blog.respekt.ihned.cz/c1-62209970-okoli-olsanskeho-namesti-ceka-promena-nove-stromy-chodniky-i-misto-k-posezeni

0/0
1.5.2015 7:49

M22i91l84a66n 47M40a11j66e37r34č93í66k 1110820494326

myslíte-li "výzvovým návěstidlem" TRAM tu 2. krabičku s 1čárkou až 3 čárkami (ve směrech TT v místě), která je umístěná pod "čočkami" - TAK VÁS UPOZORŇUJI AŽ ZKLAMU, ŽE NEZARUČUJE NEKOLIZNÍ(NESOUČASNÉ) VOLNO TRAM S V KOLIZNÍM SMĚRU JEDOUCÍMI AUTY!

- VIZ NAPŘ:

https://www.google.cz/maps/@50.06509,14.439938,3a,15y,335.07h,102.99t/data=!3m4!1e1!3m2!1sCxFHmmQx3Y-HBmvKKbDCvw!2e0?hl=cs

= křižovatka Otakarova od Synkáče volno TRAM rovně (může být i vlevo - k Fidlovačce, kde také nemůžou jet TRAM a auta souběžnou jízdou vedle sebe) a aut jedoucích všemi směry - tedy i vlevo přes TT!

Ta "výzva" TRAM slouží:

1.) většinou jako signalizace řidičům TRAM, že jsou do "řadiče" semaforu přihlášeni (či volno TRAM je dáváno neustále opakovaně v tzv. pevném cyklu semaforu) = musí svítit daný směr

2.) dosti často jako náhrada "oranžové"  signálu "pozor" = musí se daný směr rozblikat (rozblikání v momentě volna pro ten směr značí, že bude jeho konec), ovšem musím dodat, že délka(počet) blikání není stanovená/stejná

3.) potenciální varování, že volno TRAM nebude automaticky uděleno a řidič se bude muset do semaforu přihlásit ručně (tzv. kličkou přes kontaktní zámek) =  výzva nesvítí (ale v některých pevných cyklech nesvítí nikdy a někdy i při nerozsvícení volno TRAM "padne" i v dynamickém cyklu)

0/0
1.5.2015 13:36

J25i24ř85í 67K91r66e67j96č60í36k 2877598524256

Svatá prostoto... ;-D

0/0
28.4.2015 15:59

M24a39r64t48i12n 33V36r51a41n17a 1156463784760

3 osobní auta a dodávka? Redaktor asi nepozná rozdíl;-D;-D;-D

0/0
28.4.2015 8:37

M76a82r64t55i11n 50V38r57a78n51a 1896253404580

Tři osobní auta a dodávka? Asi neumím rozpoznat rozdíl ;-D

Pisatel článku opět perlí;-D;-D

0/0
28.4.2015 8:35

M78i86r87o85s52l97a68v 55J63e76ž56e96k 8891186182498

Zdalipak si policisté po vystoupení z auta posvítili na řidiče dodávky, který do nich naboural? ;-D

0/−1
27.4.2015 19:16

M87a25r88t84i42n 15C34e47r30v94e45n71y 2483498176528

Pokud meli baterku...

0/−1
27.4.2015 19:25

J54a48k63u55b 64Č16í76ž33e22k 1983368667646

Přijde mi, že tramvaje v Praze jezdí s čím dál menším respektem vůči okolí. Tím nechci říci moc rychle. Jen mě zaráží každodenní situace, kdy tramvaj v téměř plné rychlosti jede do křižovatky plné aut a lidí zvoní, auta na poslední chvíli ujíždí, lidé odskakují a tramvaj jede bez přibrždění vesele dál, protože je přeci větší. Důsledky přejetí chodce tramvají ani nebudu komentovat, chtělo by to více tolerance ze strany řidičů.

+12/−8
27.4.2015 17:09

B41o87h68u63s62l14a81v 35K34r40á65l91í49k 2791580289486

Já vidím opačnou tendenci. Tramvaje mají navěšeno čím dál víc omezených rychlostí v každém jen trochu rizikovějším místě a řidiči čím dál pečlivěji dodržují i maximální rychlosti průjezdu přes výhybky a křížení, takže se přes křižovatky povinně šourají deseti- nebo patnácti-kilometrovou rychlostí, kde to před lety prohulili klidně dvacítkou. A na linkách 17 a 18 už zkoušejí na škodovkách automatický omezovač, který jim rychleji jet ani nedovolí.

+4/−2
27.4.2015 17:30

K21a32r18e43l 44D53r11d71a 6643125897589

Zvláštní, když jsem tady napsal, že tramvaje překračují rychlost strhl se tady povyk, že mají omezovače, kotoučky atd. a že to není možné. ;-)

0/0
28.4.2015 10:25

J74i49ř40í 15K42r36e80j19č44í67k 2807278234816

Však ano, není to možné. Co tam máš dál ? ;-D

0/0
28.4.2015 16:00
Foto

P70a15v83e57l 58F84r10u76m27e33r30t 5497394267138

Hm zajímavé, kdyby tramvajáci neměli ruku na zvonku, tak v některých situacích nemají ani šanci se hnout z místa.

Typická KAŽDODENNÍ situace Národní divadlo a linka 17 a křižovatka směrem od Jiráskova náměstí.

Auta tam mají dopravní značku povinné odbočení vpravo (pro rovný směr mají odbočit už o něco dříve a použít podjezd). Ale neustále se objevují řidiči ,co tu značku prostě ignorují nebo si ji nevšimnou, a pak tvrdnou na křižovatce a marně čekání na zelenou pro odbočení, která nikdy nepadne, a blokují tramvaje za sebou.

Těm o trochu rychleji chápajícím řidičům dojde, že když na ně tramvaj pořád zvoní, tak je asi něco špatně a holt prostě budou muset projet křižovatkou rovně (jako jim přikazuje značka). A kdyby tam tramvajáci nezvonili, tak tam stráví mnohem víc času.

A můžete mi laskavě vysvětlit, co dělá auto uprostřed křižovatky, když je v zákoně jasně dané, že do křižovatky smí vjet jedině v případě, pokud má zajištěn volný průjezd křižovatkou? To je sobectví a individualita na entou, prostě když se nedostanu nikam dál já, tak se nedostanou ani ti druzí, a  tak zablokuju všechny ostatní směry, hlavně, že já mám zelenou, tak co bych se staral. 

A ta ignorace je i v místech, kde je to jasně dané i šrafováním, že tam nemá nikdo co stát.

Nebo typické nerespektování hlavního směru tramvají (dělání si odbočovacích pruhů z tramvajových kolejí tam, kde rozhodně koleje jako odboč. pruh neslouží ale jsou hlavním dopravním směrem).

A doporučuju se taky někdy projet na Podbabu, každou chvíli tam je střet tramvaj versus auto. A přitom už nevím, jak výrazněji by tam přejezdy přes koleje mohly být označeny (snad už jen závory, jako u železnice). Výrazný trojúhelník dej přednost s reflexním lemování, pak ta značka s vyobrazením tramvaje, možná i vodorovné značení "pozor tram", a přesto se někteří řidiči téměř ani neohlídnou, když odbočují na tramvajové koleje.

+9/0
27.4.2015 18:36

V60o71j55t16ě85c93h 34R33o65z68s70í24v60a66l 5920183355714

"A ta ignorace je i v místech, kde je to jasně dané i šrafováním, že tam nemá nikdo co stát." tohle mne taky neskutecne vytaci. Najet na Vrchlickeho rano na Kavalirce a Kotlarce je obcas nemozne treba 3 zelene... ale hlavne, ze na Kosirskym namesti chytaj zneuzivace autobusovyho pruhu... omlouvam se za mimo-tema, ale nedalo mi to...

0/0
28.4.2015 21:47

P39e68t53r 22P79e11t23r 6403512288903

ne protože je větší ale protože má přednost.

Každý den na křižovatkách vidíte, že řidiči špatně odbočují, nepoužívají blinkry, občas dokonce odbočí ze špatného pruhu nebo v místě, kde je příkázaný směr jízdy

Jistě, tohle byla vina tramvajáka ale to opravdu jediná, stačila jedna chyba a udělal obrovskou škodu, řidiči v autech porušují předpisy denodenně, respekt nemají vůbec žádný a na to už vůbec nikdo nepoukazuje. A to říkám jako řidič a po Praze autem jezdím každý den...občas se nestačím divit, co jsou schopní blbci za volantem vymyslet

+4/−1
27.4.2015 22:18

P74a25v32e30l 46K87r60a93l 3332879577145

Tramvajáci jezdí dost často jako... a myslí si, že mají všude přednost. Jsou schopni nabourat i jen z principu. Podotýkám, že v Pze využívám pouze MHD (a preferuji tedy rychlou MHD), ale tohle je moc.

+11/−6
27.4.2015 16:36

B45o22h42u96s27l17a67v 90K60r89á79l85í14k 2331580589256

Až budou mít všichni automobilisti tachograf se záznamem všech funkcí včetně blinkrů, houkačky a obsluhy pedálů, takže po nehodě nebudou mít tolik prostoru pro lži a výmluvy, tak budou možná jezdit aspoň tak zodpovědně jako tramvajáci. ;-D Však taky tenhle si už asi moc nezajezdí.

+10/−4
27.4.2015 16:57

J64i66ř12í 59K18o42c48u33r36e10k 6725694305778

Kdyby to opravdu chtěl shrnout, tak z těch "plechovek" nic nezbylo. Vy si myslíte, že to váží kolik tun? Šest? Deset?  S lidma klidně padesát.

0/0
28.4.2015 0:07

M66i92r55o20s24l61a93v 54J48e90ž38e20k 8881216982708

tramvaj nedobrzdila... nebo nemají řidiči zasahovat do kolejiště, když stojí někde na červenou ;-)

0/−3
27.4.2015 16:33

P86e71t95r 36Ž30á38k 1487713968873

U článku máte krásné video, ze kterého je docela slušně vidět, kde a jak se to stalo, když už tedy máte potřebu komentovat nehodu na místě, které očividně neznáte...

+3/−1
27.4.2015 16:35

M16i96r54o47s47l23a92v 96J33e74ž88e70k 8641146762728

Tak jo no. Ale pak se není co divit, když není místo na to, aby auta měla svůj pruh a stojí na kolejích.

0/−1
27.4.2015 16:45

P38e91t69r 96Ž43á76k 1467633148453

Si stěžujte u těch, kdo Prahu a další česká města přes pár stovkami let stavěli, že v centrech neudělali ulice dost široké na to, aby se tam vešly tramvaje i auta vedle sebe ;-D

+3/0
27.4.2015 16:47

B48o90h39u94s94l66a14v 27K17r56á17l34í97k 2411850239316

A to ještě museli zbourat půl Malostranského náměstí, aby tam projela aspoň końka.

+1/0
27.4.2015 16:58
Foto

P38a15v82e94l 32P97o38k68o50r37n29ý 2516514920192

A proč jezdí auta po kolejích? myslím, že v zákonu je napsáno, že když by řidič nemohl opustit křižovatku, že do ní nemá vjet. Tedy by mohlo být, že když nemůže opustit koleje, nemá na ně vjíždět.

+3/−24
27.4.2015 15:31

P97e55t83r 96Ž11á65k 1707713628183

Znám spoustu míst, kde auta jezdí po kolejích, zvlášť v centrech měst, kde prostě není místo na to, aby se vedle sebe vešly koleje a silnice...

+11/0
27.4.2015 15:32
Foto

P95a51v74e96l 15P55o75k15o71r62n68ý 2806474190322

Tak tam auta jezdit nebudou, lidé mohou použít tu tramvaj, ne?

+1/−18
27.4.2015 15:56

M87a67r74t25i62n 33P97i57t60u50c10h39a 8302528593745

Jistěže mohou jet tramvají. I policajti nebo zásobování, které taky tramvaj nabourala ;-DR^

+8/0
27.4.2015 16:00
Foto

P96a86v52e57l 10P33o22k74o31r57n87ý 2816214710872

Zásobovat se může v noci a proč by ty léky nemohli odvozit na kárce, pokud trvají na tom, že tam zůstanou.

+1/−12
27.4.2015 16:25

B33o94h39u35s50l18a47v 64K59r44á11l73í66k 2841120259406

A lidi, kteří potřebují courat po centru, můžou jít pěšky, nebo se taky odvézt na kárce. Ty léky byste na té kárce chtěl vozit odkud - z hraničního přechodu?

+6/0
27.4.2015 16:29

P74e75t26r 33Ž46á85k 1197223458273

Takže prostě začnete šikanovat místní podnikatele, kteří se pak samozřejmě přesunou jinam, a to tam, kam se dá autem normálně zajet a z doposud fungujícího místa tak uděláte další ulici duchů. Ale hlavně, že tam nebudou jezdit hnusná auta. Kde už jsem tohle slyšel a viděl?

+7/0
27.4.2015 16:34

B36o79h22u36s68l37a54v 70K14r78á44l22í19k 2461510519826

Až budou pražské ulice plné desetisíců zásobovacích kárek, jimiž budou ucpané ulice a chodníky, tak bude pan Pokorný spokojen. Asi mu nedochází, že zásobování dodávkami je efektivnější a šetrnější.

+3/0
27.4.2015 17:34

B42o48h19u58s90l82a22v 65K86r34á12l23í81k 2931180249376

Anebo taky si provozovatel tramvají může postavit trať někde jinde než na ulici, když na ulici se s ní nevejde.

+7/0
27.4.2015 16:01

B34o38h90u17s55l13a62v 15K67r13á31l37í34k 2741500139476

Chcete té lékárně, co jí patřila ta nabouraná dodávka, poradit, aby k zásobování používala nákladní tramvaje? Tak což o to, stačilo by v Hostivaři prodloužit trať k Zentivě a k jednotlivým lékárnám postavit vlečky... a policie by taky místo policejních aut mohla používat policejní tramvaje s modrým majáčkem, díky za pokorné nápady.

+14/0
27.4.2015 16:03

M10a62r53t43i24n 23P34i11t66u23c71h76a 8952648163865

policejní tramvaj mě dostala, nemáte další ubrousky? Poprskal jsem si klávesnici od kafe ;-DR^

+4/0
27.4.2015 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.