Diskuze
Tramvaj v centru Prahy nedobrzdila, nabourala čtyři auta včetně policistů
Děkujeme za pochopení.
J57a24n 76P65r44o54c86h55a89z28k96a
"Řidič tramvaje zřejmě nepřizpůsobil jízdu situaci v provozu, řekl iDNES.cz Tomáš Hulan z pražské policie".
Divil bych se, kdyby policie jednou našla jinou příčinu nehody.
K45a54r57e27l 68D98r27d25a
Praze se uleví, až se zruší tramvaje a zmizí i ta arogantní parta, co je provozuje.
Když si projdu diskusi: za všechno mohou auta, je třeba zákazů vjezdu, tramvaj nezastaví na fleku, bezpečnější pro cestující je, když tramvaj masakruje auta a lidi před sebou, než aby prudce brzdila...
To jsou hlášky nejspíš z řidičského kurzu řidičů tramvají. Aneb, dobré řešení je tramvaje v Praze zrušit. (Autobusy MHD na tom nejsou o moc lépe. Snad jen statistiku nehodovosti mají mnohem nižší.)
Vzpomínám na ten masakr na Karlově náměstí. Tolik mrtvých způsobilo, že pražské tramvaje jezdily opatrně a civilizovaně. Vydrželo jim to asi 14 dní. Takže, je to o stylu jízdy a řidičském umění, na které se ale běžně nedbá.
Já jako řidič potřebuji adrenalin. Mnohem bezpečněji jedu sportovním stylem. Patrně to tak mají i řidiči tramvají. Tedy, je to velké umění, jet nudně, klidně, neusnout a jet na čas. Jde to, ale musí se na to řidič soustředit a musí chtít, a ne "že to nezastaví na fleku...")
M41i29l90a83n 69M90a83j41e20r16č57í88k
Praze se určitě neuleví až se zruší TRAMvaje - každá 30m dlouhá souprava/kloubový vůz dokáže lehce přepravit 150 cestujících (a nejsou to žádné "sardinky"), Pokud by stejné množství lidí mělo jet osobními auty, tak jich potřebuje minimálně (při plném obsazení 5 osob v autě) 30 kusů x 6m (bez minimálního bezpečného rozestupu) = vzniká již 180m dlouhá kolona, což je 6x víc potřebného prostoru než ta 1 TRAMvaj.
Ovšem při průměrné obsazenosti aut v Praze ani ne 1,5 osoby by byla skutečná velikost kolony aut přepravujících 150lidí přes půl kilometru = 600m : 6m = 100 aut (v polovině jen 1 člověk a v další polovině po dvou lidech)!
JINAK "I MISTR TESAŘ SE NĚKDY UTNE"
= I ŘIDIČ Z PROFESE/POVOLÁNÍ - ať je to např. TRAMvaják či policajti
(viz http://praha.idnes.cz/nehoda-tramvaje-a-dvou-aut-karmelitska-dhl-/praha-zpravy.aspx?c=A141209_104258_praha-zpravy_mav , i když dle obsahu článku -nikoliv nadpisu- vypadá vina na chodce nerespektujícího výstražné znamení PČR)
ZAVINÍ NEHODU, ALE V POČTU NEHOD (konkrétních jednotlivců i profesí) JE TO VÝRAZNÁ MENŠINA Z NEHOD, JICHŽ SE ÚČASTNILI!
Ovšem je skutečně pravda, že TRAMvaj JE DRÁŽNÍ KOLEJOVÉ VOZIDLO JEDOUCÍ HLADKÝMI A TVRDÝMI KOVOVÝMI KOLY PO HLADKÉ A TVRDÉ KOVOVÉ KOLEJNICI = SNADNĚJI SE DOSTANE DO SMYKU/SKLUZU než silniční vozidla jedoucí gumovými pneumatikami, o určité (nařízené) hloubce dezénu a míře natlakování, po nějak drsné vozovce (ať je to dlažba, beton či asfalt - živice)!
A SKUTEČNOST, ŽE TRAMVAJE VELMI ČASTO ZVONÍ JE ZPŮSOBENA TÍM, ŽE OKOLNÍ ÚČASTNÍCI PROVOZU PŘEVÁŽNĚ NERESPEKTUJÍ JIM ZÁKONEM DANOU PŘEDNOST - z důvodu, že jsou na rozdíl od nich drážní kolejová vozidla s naprosto odlišnými jízdními vlastnostmi.
JÁ TVRDÍM, ŽE VELKÉ MNOŽSTVÍ NEHOD VLAKŮ NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH S POZEMNÍMI KOMUNIKACEMI (A S CHODCI I MIMO NĚ) PLYNE Z OHROMNÉHO NERESPEKTOVÁNÍ TRAMVAJÍ A TZV. ČERVENÝCH SIGNÁLŮ NA ŘÍZENÝCH KŘIŽOVATKÁCH A PŘECHODECH.
M49a27r37t64i51n 56V73r57a76n54a
3 osobní auta a dodávka? Redaktor asi nepozná rozdíl
M48a13r21t93i33n 75V78r32a43n66a
Tři osobní auta a dodávka? Asi neumím rozpoznat rozdíl
Pisatel článku opět perlí
M39i16r74o59s23l76a48v 42J38e11ž65e37k
Zdalipak si policisté po vystoupení z auta posvítili na řidiče dodávky, který do nich naboural?
J86a72k46u86b 40Č77í66ž61e86k
Přijde mi, že tramvaje v Praze jezdí s čím dál menším respektem vůči okolí. Tím nechci říci moc rychle. Jen mě zaráží každodenní situace, kdy tramvaj v téměř plné rychlosti jede do křižovatky plné aut a lidí zvoní, auta na poslední chvíli ujíždí, lidé odskakují a tramvaj jede bez přibrždění vesele dál, protože je přeci větší. Důsledky přejetí chodce tramvají ani nebudu komentovat, chtělo by to více tolerance ze strany řidičů.
B42o73h66u23s86l13a24v 44K55r21á26l42í94k
Já vidím opačnou tendenci. Tramvaje mají navěšeno čím dál víc omezených rychlostí v každém jen trochu rizikovějším místě a řidiči čím dál pečlivěji dodržují i maximální rychlosti průjezdu přes výhybky a křížení, takže se přes křižovatky povinně šourají deseti- nebo patnácti-kilometrovou rychlostí, kde to před lety prohulili klidně dvacítkou. A na linkách 17 a 18 už zkoušejí na škodovkách automatický omezovač, který jim rychleji jet ani nedovolí.
P21a62v87e10l 21K64r71a52l
Tramvajáci jezdí dost často jako... a myslí si, že mají všude přednost. Jsou schopni nabourat i jen z principu. Podotýkám, že v Pze využívám pouze MHD (a preferuji tedy rychlou MHD), ale tohle je moc.
B83o86h86u75s88l18a63v 71K49r77á58l71í43k
Až budou mít všichni automobilisti tachograf se záznamem všech funkcí včetně blinkrů, houkačky a obsluhy pedálů, takže po nehodě nebudou mít tolik prostoru pro lži a výmluvy, tak budou možná jezdit aspoň tak zodpovědně jako tramvajáci. Však taky tenhle si už asi moc nezajezdí.
M42i27r56o71s52l32a25v 12J22e87ž91e60k
tramvaj nedobrzdila... nebo nemají řidiči zasahovat do kolejiště, když stojí někde na červenou
P82e97t39r 66Ž11á89k
U článku máte krásné video, ze kterého je docela slušně vidět, kde a jak se to stalo, když už tedy máte potřebu komentovat nehodu na místě, které očividně neznáte...
P44a77v58e85l 79P47o97k93o59r72n15ý
A proč jezdí auta po kolejích? myslím, že v zákonu je napsáno, že když by řidič nemohl opustit křižovatku, že do ní nemá vjet. Tedy by mohlo být, že když nemůže opustit koleje, nemá na ně vjíždět.
P67e70t60r 77Ž45á41k
Znám spoustu míst, kde auta jezdí po kolejích, zvlášť v centrech měst, kde prostě není místo na to, aby se vedle sebe vešly koleje a silnice...
D38a67v41i55d 49R86y95c94h35e91t90s77k96ý
Ty sovětský tramvaje jsou vyrobený z tvrdý bolševický oceli - na tom videu je vidět následek na tramvaj a na tu dodávku před ní...
J69a59n 43P79r23i56c62h78y58s76t92a59l
Sovetsky jste tak akorat vy. Tramvaj na videu vyrobila prazska vagonka Tatra Smichov. Mnohe jeji casti vychazi z americke konstrukce PCC. Licenci Tatra sveho casu koupila-nekoupila.
Pozadavky na pevnost ramu u tramvaje jsou pochopitelne ponekud odlisne od pozadavku na pevnost dodavky.
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky
Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci
S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala
Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...
V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice
Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...
Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov
Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...
Lakatoš bude hostovat v Boleslavi. Bruslaři s ním počítají na dva roky
Dominik Lakatoš bude v nadcházejících dvou sezonách hostovat z hokejových Vítkovic v Mladé...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!