- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Řidič tramvaje zřejmě nepřizpůsobil jízdu situaci v provozu, řekl iDNES.cz Tomáš Hulan z pražské policie".
Divil bych se, kdyby policie jednou našla jinou příčinu nehody.
Praze se uleví, až se zruší tramvaje a zmizí i ta arogantní parta, co je provozuje.
Když si projdu diskusi: za všechno mohou auta, je třeba zákazů vjezdu, tramvaj nezastaví na fleku, bezpečnější pro cestující je, když tramvaj masakruje auta a lidi před sebou, než aby prudce brzdila...
To jsou hlášky nejspíš z řidičského kurzu řidičů tramvají. Aneb, dobré řešení je tramvaje v Praze zrušit. (Autobusy MHD na tom nejsou o moc lépe. Snad jen statistiku nehodovosti mají mnohem nižší.)
Vzpomínám na ten masakr na Karlově náměstí. Tolik mrtvých způsobilo, že pražské tramvaje jezdily opatrně a civilizovaně. Vydrželo jim to asi 14 dní. Takže, je to o stylu jízdy a řidičském umění, na které se ale běžně nedbá.
Já jako řidič potřebuji adrenalin. Mnohem bezpečněji jedu sportovním stylem. Patrně to tak mají i řidiči tramvají. Tedy, je to velké umění, jet nudně, klidně, neusnout a jet na čas. Jde to, ale musí se na to řidič soustředit a musí chtít, a ne "že to nezastaví na fleku...")
Praze se určitě neuleví až se zruší TRAMvaje - každá 30m dlouhá souprava/kloubový vůz dokáže lehce přepravit 150 cestujících (a nejsou to žádné "sardinky"), Pokud by stejné množství lidí mělo jet osobními auty, tak jich potřebuje minimálně (při plném obsazení 5 osob v autě) 30 kusů x 6m (bez minimálního bezpečného rozestupu) = vzniká již 180m dlouhá kolona, což je 6x víc potřebného prostoru než ta 1 TRAMvaj.
Ovšem při průměrné obsazenosti aut v Praze ani ne 1,5 osoby by byla skutečná velikost kolony aut přepravujících 150lidí přes půl kilometru = 600m : 6m = 100 aut (v polovině jen 1 člověk a v další polovině po dvou lidech)!
JINAK "I MISTR TESAŘ SE NĚKDY UTNE"
= I ŘIDIČ Z PROFESE/POVOLÁNÍ - ať je to např. TRAMvaják či policajti
(viz http://praha.idnes.cz/nehoda-tramvaje-a-dvou-aut-karmelitska-dhl-/praha-zpravy.aspx?c=A141209_104258_praha-zpravy_mav , i když dle obsahu článku -nikoliv nadpisu- vypadá vina na chodce nerespektujícího výstražné znamení PČR)
ZAVINÍ NEHODU, ALE V POČTU NEHOD (konkrétních jednotlivců i profesí) JE TO VÝRAZNÁ MENŠINA Z NEHOD, JICHŽ SE ÚČASTNILI!
Ovšem je skutečně pravda, že TRAMvaj JE DRÁŽNÍ KOLEJOVÉ VOZIDLO JEDOUCÍ HLADKÝMI A TVRDÝMI KOVOVÝMI KOLY PO HLADKÉ A TVRDÉ KOVOVÉ KOLEJNICI = SNADNĚJI SE DOSTANE DO SMYKU/SKLUZU než silniční vozidla jedoucí gumovými pneumatikami, o určité (nařízené) hloubce dezénu a míře natlakování, po nějak drsné vozovce (ať je to dlažba, beton či asfalt - živice)!
A SKUTEČNOST, ŽE TRAMVAJE VELMI ČASTO ZVONÍ JE ZPŮSOBENA TÍM, ŽE OKOLNÍ ÚČASTNÍCI PROVOZU PŘEVÁŽNĚ NERESPEKTUJÍ JIM ZÁKONEM DANOU PŘEDNOST - z důvodu, že jsou na rozdíl od nich drážní kolejová vozidla s naprosto odlišnými jízdními vlastnostmi.
JÁ TVRDÍM, ŽE VELKÉ MNOŽSTVÍ NEHOD VLAKŮ NA ŽELEZNIČNÍCH PŘEJEZDECH S POZEMNÍMI KOMUNIKACEMI (A S CHODCI I MIMO NĚ) PLYNE Z OHROMNÉHO NERESPEKTOVÁNÍ TRAMVAJÍ A TZV. ČERVENÝCH SIGNÁLŮ NA ŘÍZENÝCH KŘIŽOVATKÁCH A PŘECHODECH.
3 osobní auta a dodávka? Redaktor asi nepozná rozdíl
Tři osobní auta a dodávka? Asi neumím rozpoznat rozdíl
Pisatel článku opět perlí
Zdalipak si policisté po vystoupení z auta posvítili na řidiče dodávky, který do nich naboural?
Přijde mi, že tramvaje v Praze jezdí s čím dál menším respektem vůči okolí. Tím nechci říci moc rychle. Jen mě zaráží každodenní situace, kdy tramvaj v téměř plné rychlosti jede do křižovatky plné aut a lidí zvoní, auta na poslední chvíli ujíždí, lidé odskakují a tramvaj jede bez přibrždění vesele dál, protože je přeci větší. Důsledky přejetí chodce tramvají ani nebudu komentovat, chtělo by to více tolerance ze strany řidičů.
Já vidím opačnou tendenci. Tramvaje mají navěšeno čím dál víc omezených rychlostí v každém jen trochu rizikovějším místě a řidiči čím dál pečlivěji dodržují i maximální rychlosti průjezdu přes výhybky a křížení, takže se přes křižovatky povinně šourají deseti- nebo patnácti-kilometrovou rychlostí, kde to před lety prohulili klidně dvacítkou. A na linkách 17 a 18 už zkoušejí na škodovkách automatický omezovač, který jim rychleji jet ani nedovolí.
Tramvajáci jezdí dost často jako... a myslí si, že mají všude přednost. Jsou schopni nabourat i jen z principu. Podotýkám, že v Pze využívám pouze MHD (a preferuji tedy rychlou MHD), ale tohle je moc.
Až budou mít všichni automobilisti tachograf se záznamem všech funkcí včetně blinkrů, houkačky a obsluhy pedálů, takže po nehodě nebudou mít tolik prostoru pro lži a výmluvy, tak budou možná jezdit aspoň tak zodpovědně jako tramvajáci. Však taky tenhle si už asi moc nezajezdí.
tramvaj nedobrzdila... nebo nemají řidiči zasahovat do kolejiště, když stojí někde na červenou
U článku máte krásné video, ze kterého je docela slušně vidět, kde a jak se to stalo, když už tedy máte potřebu komentovat nehodu na místě, které očividně neznáte...
A proč jezdí auta po kolejích? myslím, že v zákonu je napsáno, že když by řidič nemohl opustit křižovatku, že do ní nemá vjet. Tedy by mohlo být, že když nemůže opustit koleje, nemá na ně vjíždět.
Znám spoustu míst, kde auta jezdí po kolejích, zvlášť v centrech měst, kde prostě není místo na to, aby se vedle sebe vešly koleje a silnice...
Ty sovětský tramvaje jsou vyrobený z tvrdý bolševický oceli - na tom videu je vidět následek na tramvaj a na tu dodávku před ní...
Sovetsky jste tak akorat vy. Tramvaj na videu vyrobila prazska vagonka Tatra Smichov. Mnohe jeji casti vychazi z americke konstrukce PCC. Licenci Tatra sveho casu koupila-nekoupila.
Pozadavky na pevnost ramu u tramvaje jsou pochopitelne ponekud odlisne od pozadavku na pevnost dodavky.