- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1) Na závady semaforů věřím také. Bývaly časté nehody na Průmyslové ve Štěrboholech. Tehdy tady také semafory dlouhodobě blbly. Třeba v mém směru během několika cyklů nedaly zelenou.
Nic se neprokázalo. Nehody byly drsné, Sanitky měly práci. Dost hloupé.
2) Další semafor před LIDLem na Hájích na Opatovské. Nejde o nehody, ale semafor tady ve směru na Uhříněves problikne červenou a hned zelenou. Řidiči MHD na to reagují a udělají prudkým přibrzděním z cestujících prejt. Dělal to nový semafor po výstavbě, zda to dělá i nyní nevím.
(Ale tento semafor byl pověstný. Byl na něj spáchán atentát. Místní Robin Hood ho po výstavbě okamžitě zlikvidoval a čekalo se rok na jeho opravu. Hrdina... Aneb, je i občanské řešení.)
3) Při nehodě jak nabrala tramvaj hasičské auto a to zabilo cizince na I.P. Pavlova, tak se řešilo, že řidiči tramvají běžně "jezdí na červenou". Resp. semafor pro tramvaje nemá "žlutou", takže řidič má právo si odpočítat nějaké vteřiny a projíždět i znamená "stůj". Pochopil jsem, že tramvaje vlastně jezdí podle plotu a jen na odhad. Tedy, semafory nejsou u tramvají jednoznačné a řidič uplatňuje subjektivní odhad.
To samozřejmě může mást ostatní řidiče.
Navíc tramvaj je pěkně dlouhá. Takže blokování ostatního provozu je tramvajovým sportem. Třeba na Olšanském náměstí dost často vidím, že auta již mají žlutou a já bych do křižovatky s autem již nevjel, ale tramvaj si pohodově křižovatkou projíždí a řidič má patrně radost, že auta v kolmém směru musí během své zelené čekat, než celá dlouhááááá tramvaj prokodrcá křižovatkou.
To je hezký blábol s tím odpočítáváním vteřin. To máte z vlastní hlavy?
Takze tramvajak ma volno,tak proste jede,i kdyz tam je autobus?No to snad ne.
Někde jsem četl, že je možné se do takového systému nabourat z venku. Jde-li to v tomhle to netuším.
já myslím že ano, dnes se na vše instaluje dálkový dohled a řízení.
Pracovníci Eltodo ihned po nehodě semafory zkontrolovali ................
Takže stopy po nefunkčních semaforech už nikdy nikdo nenajde.
V takových případech by se mělo místo nehody zapečetit a nevpustit nikoho, kdo by mohl manipulovat s výsledkem vyšetřování. Zejména pak ten, kdo je zodpovědný za provoz semaforů.
Jednou jsem zažil poruchu semaforů, kdy z hlavní ulice měl semafor spálenou žárovku, takže nesvítilo nic a auta jezdila, z vedlejší svítila zelená a auta vjížděla na hlavní také. Proti tomuto stavu je elektronika semaforu ochráněna, avšak ochrana byla porouchaná.
Naštěstí se to obešlo bez ztráty na životech, na rozdíl od tehdejší situace v Brně.
Takže pokud mi padne zelená, sedím v Tatře, tak prostě jedu a sejmu toho šmejda ve Feldě ?
Vylučuje, nevylučuje. Fakt je, že semafor takto selhat nemůže. Není to technicky možné.
Jako elektronik vás můžu ujistit, že to možné je. Silniční semafor je signalizační zařízení, na rozdíl od železničního semaforu, což je zabezpečovací zařízení. Rozdíl je v jištění poruch. Například relé v signalizačním zařízení má vratnou pružinu, která může prasknout, relé v zabezpečovacím zařízení rozpíná vlivem gravitace.
Manželka, která tam jezdí denně autobusem 165, mi včera řekla, že se jí nezdálo chování semaforů. Není řidička, ale semafory se chovaly jinak než obvykle.
Po nehodě se na funkčnost dívala firma Eltodo., čili závada se už nikdy nenajde.
Vzhledem k tomu, ze ta tramvaj odhodila ten autobus na ten bily mercedes, ktery projizdel krizovatkou v opacnem smeru, a byl teprve pred kolejemi, je pravdepodobnejsi, ze auta normalne projizdela na zelenou a do krizovatky necekane vjela tramvaj. Auta jedouci z kopce k nemocnici maji cervenou driv kvuli lidem jedoucim od nemocnice doleva na Generala Sisky. I kdyby mercedes vjizdel na oranzovou nebo tesne na cervenou, autobus tam byl na zelenou.