Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Někdo jen udělal čáru, plánovaná rychlodráha tak vede skrz zámek

Do budoucna je plánovaná rychlodráha vedoucí z Prahy do Berouna, na které by jezdily novým koridorem rychlovlaky. Trasa však dělá starosti obcím Beroun a Králův Dvůr, které s ní musí počítat v územních plánech. V Králově Dvoře byla navíc dráha naplánovaná tak, že by vedla skrz zámek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J37a54n 16D18o29č47e61k28a54l 1834286781675

Zvláštní, jak zde zaznívá argument, že úspora 15 min. díky zrychlení je u vlaku důležitá, ale pokud se bavíme o zvýšení rychlosti na dálnicích na 150km/h, tak najednou je 15 min. úspory času zanedbatelných :-P

+1/−2
9.5.2015 0:14

R69a20d85e86k 38J96a73n39a14t13a 9935246934452

I v teoretickém případě (že tou maximálkou jste schopen po dálnici opravdu souvisle jet, což v provozu praxi nenastává), těch 15 minut uspoříte až po nějakých 240 km jízdy rychlostí 150 km/h místo 130 km/h.

Zde máte stejnou úsporu na pouhých 30 kilometrech. Navíc ta úspora by byla vyšší než 15 minut. Dnes je z pražského Hlaváku do Berouna 36 minut, po VRT by to bylo nějakých 18 minut ...

+2/0
9.5.2015 10:43

T20o81m34á82š 98K48n63a66i19f39l 6253370567450

To je zase článek... Tak hlavně, ze místo je zaplacnuto.

0/0
8.5.2015 17:47

P17a69v36e74l 43S71t70a41v20j70a30n44í30k 6738345597901

To nebylo v zámku, ale v podzámčí…

+1/0
8.5.2015 17:46

Z24d83e36n79ě92k 71B84ř79í25z10a 8606805709586

to bud projektoval cinan nebo slovak :)

0/0
8.5.2015 17:25

Z81d60e65n69ě76k 37B59ř52í33z14a 8986205149486

https://www.youtube.com/watch?v=ELUEdzS0Sws&hd=1

0/0
8.5.2015 17:26

J78a73n 39H16e27l25l41e10r 9758525456

eště možná Polák

0/0
8.5.2015 17:37
Foto

Z83d56e59n43k20a 89J70a61v88ů69r77k59o96v95á 6100487895799

to se ani starosta vychodil nezmínil,že kvůli tomuhlechybí kousek cyklostezky podél Litavky,je krásná až novému mostu,pak se musí sjet na silnici a pokračuje se zase až za dálničním přemostění,přitom na dovybudování již bylo vše připraveno

+1/0
8.5.2015 17:01

D36a69n88i32e15l 16D84r92n42e64c 6381579156182

Měli bychom snížit max rychlost na silnicích plošně na 20 km/h a na železnici 30 km/h a zakázat jakoukoliv přepravu nákladu kromě cargokol. Pak konečně zavládne blahobyt a všichni budou šťastní, jak máme krásné životní prostředí, slyšíme všude ptáčky apod., prostě tak uděláme ze Země ten pravý ráj :-P

+6/−8
8.5.2015 15:47

M30a84r30t77i26n 41P43i42s47á30r 6440692284756

si myslím, že ti mínusáci nepochopili pointu, kdyžtak mne opravte ;-D;-D ..

+3/0
8.5.2015 17:54

J42a16r78o34s61l72a15v 62R22o78u50b73a50l 6771341419138

To naplánoval Tonda Blaník :-)

0/0
8.5.2015 15:35

J83i60ř57í 74P76e28c82h16o56u46š 4882482547

Tohle na tu situaci docela pasuje:

 http://www.oldielyrics.com/lyrics/vaughn_monroe/in_the_middle_of_the_house.html

0/0
8.5.2015 15:29

M62a86r39e52k 85R63o40k76y84t98a 6546178164782

mámo otevři dveře, jede rychlík z prahy... a nezapomeň na zadní,ať nám tu zas netrčí pul hodiny jako minule...

+5/−1
8.5.2015 14:27

P13e75t63r 19N11a44j46d82e22k 7527986233321

Jeden z nejzbytečnějších projektů v ČR. Kdyby se ta energie a peníze raději věnovaly do výstavby dálnice do Rakouska a nebo propojení Hradec Králové-Olomouc. Neeeeeee, my nutně potřebujeme tunel, který zkrátí jízdní dobu o směšných 15 minut a kterým bude stát desítky miliard korun. Bože vysvětlete už někdo těm vláčkařům, že stavět VRT mezi malými blízko sebe umístěnými městečky se nevyplatí nikde na světě.

+6/−14
8.5.2015 14:26

B71e77n 24P83a66v17k59a 1907203307631

Šotoušům se nedá nic vysvětlit.

+2/−5
8.5.2015 14:42

F23r92a63n28t83i15š50e68k 96F25l17i52n46t45a 1544120719503

Hlavně si myslím, že se v článku míchají dohromady dvě věci. Vysokorychlostní trať pro cestovní rychlosti 250 km/h a více pro mezinárodní dopravu, a železniční koridor Praha - Plzeň, to je zlepšení současných tratí pro rachlost max. 160 km/h..

+5/0
8.5.2015 14:45

R43a39d39e62k 90J61a62n10a42t46a 9575246684812

Každý takto krátký úsek jakékoliv dopravní stavby (tj. i dálnice) ušetří "směšných X minut". Celkový efekt se nasčítá ...

Mezi Prahou a Berounem navíc 2 nové koleje dodají chybějící kapacitu, současná trať "praská ve švech".

+11/0
8.5.2015 15:21

V21í49t25ě46z26s62l76a70v 83K12l97o24z29í40k 3781399634457

Prosim nedelejte ze sebe vola, vysokorychlostni zeleznice je to co potrebujeme jako sul. Tezce se to vysvetluje, bylo by to na nekolik stran.

+10/−1
8.5.2015 15:33

P18e57t80r 90N10a31j41d11e27k 7507676913531

A kdo by s ní kde jezdil. Až bude většina Čechů na cestu do Německa volit vlak, tak možná. Ale to nenastane dokud tady budou čtvrtinové plat ve srovnání s Německem. A stavět si VRT do Plzně nebo do Chebu? Nechtějte mě rozesmát.

0/−10
8.5.2015 15:48

R38a42d94e12k 31J97a37n49a93t78a 9595376414472

Do záp. Německa lidi jezdí vlakem málo právě proto, že je to pomalé. Na Berlín to je relativně rychlé: a hned jezdí lidí docela dost. Ceny jízdného jsou dostupné - viz e-shop ČD.

+4/0
8.5.2015 16:24

A71n31t82o70n77í11n 48B66a86b90á21č27e83k 3452978215181

letadlo je levnější, než vlak...

0/−5
8.5.2015 16:57

R77a39d72e64k 29J26a19n80a11t24a 9515396964522

Není. Určitě ne do Mnichova, Berlína, Hamburku ani Frankfurtu.

+3/0
8.5.2015 17:06

P59e61t59r 20N27a56j71d66e53k 7867506513831

Jo jasně a když se zkrátí cesta o úžasných 15 minut tak tam začnou jezdit davy lidí. ;-D:-) I kdyby se zkrátila o polovinu tak to žádné velké množství cestujících nepřinese. Jediné po čem 90% Čechů jde, je cena. Viz. Jančura. Do Ostravy jede o 45 minut déle než ČD a přesto má plno.

0/−2
8.5.2015 18:15

R84a46d62e38k 37J85a10n29a63t75a 9285556214122

Jak jsem napsal výše, nasčítá se to. Těch vašich "směšných" 15 minut (v reálu o něco více, těch 15 mintu se udávalo pro vlak, který by v Berouně zastaval, a tudíž brzdí, jenže z VR spojů by tam většina nestavěla) se nažene na 30 km, ale cesta do Mnichova je jaksi delší.

Takže pokud celou trasu Praha-Mnichov "směšně" urychlíte stylem "ze 30 minut na 15 minut", tak máte jízdní dobu kolem 3h. Spíše méně, cca 2.5h, protože v zanedbaném, oklikou vedoucím, jednokojeném, nelektrifikovaném, pohraničním úseku nová rychlá trať přinese zrychlení výraznější. Což už lidi přinese.

V posledních větách ukazujete, že toho o dopravě víte velmi málo.

1) je rozdíl mezi študáky a moravsko-pražskými gasterbeitry a lidmi, co jezdí do Německa. Ti lidi dnes jezdí po D5, je jich dost (DE je největší ochodní partner), celkové náklady na jízdu autem jistě znáte, cenu času kvalifikovaného pracovníka jistě taky.

2) v Německu/Francii/Itálii/Španělsku, ba i v tom Turecku, když vznikne rychlý vlak, lidi z aut přetahuje výrazně. Nevím, proč by tomu mělo být u nás jinak. On princip "mám auto musím se předvést" sice existuje, ale když jezdíte pravidelně, kroucení volantem přece jen omrzí.

3) rychlý vlak má nižší náklady na provoz než vlak pomalý (pro vás asi překvápko, ale je to tak, je to hlavní důvod, proč VR tratě Evropa staví). Takže prostor pro cestující, co "jdou po ceně", tu je. Pokud takoví budou existovat, někdo jim tu dobrou cenu nabídne. Kromě toho, rychlý vlak do Německa můžet klidně provozovat i ten váš oblíbený Jančura, nějaké ojeté ICE soupravy tou dobou už budou ke koupi :-)

+3/0
8.5.2015 18:49

P68e63t59r 18N68a43j41d58e67k 7737276513481

Směšné je, že vláda stopla rekonstrukci neelektrifikované jednokolejky přes Domažlice (což beru jako smysluplný a potřebný projekt) a tady se pořád básní o tunelu. Asi ti odborníci, jejichž čas je drahý, platí malé daně a tak vláda na rekonstrukci jednoduše nemá peníze. No jak tak koukám na ty 4 vlaky denně do Mnichova a pár autobusů do Norimberka, nevypadá to, že by tam jezdily davy lidí;-D Jo oni začnou jezdit, aha. 

No vzhledem k tomu, že doufám, že nejdřív se začne budovat VRT na německo-české hranici a postupovat se bude od západu k východu a ne naopak, tak na nějaký tunel dojde (při rychlosti stavění v ČR) tak v roce 2140 a to už mě trápit nebude :-)

0/0
9.5.2015 11:00
Foto

B50r34o52n32i23s44l40a71v 27G71a85b64r38y77š 2882829421

Rozjeďte se trochu po světě, pak budete mluvit jinak. ;-)

15 minut vůbec není směšný čas. Ale pokud je dokážete promrhat, je to Váš problém. Nikoliv těch ostatních.

+2/0
8.5.2015 19:29

P13e97t25r 86N18a17j44d27e16k 7207346263721

Kupodivu mají na trati Praha - Ostrava nejvíc plno vlaky SA, které tu trať jedou o 45 minut déle než Pendolina. Čím to?

0/0
9.5.2015 10:29

R45a86d88e44k 75J76a41n62a83t24a 9485836954762

Vy si nedáte pokoj? Srovnáváte nesrovnatelné věci. Novou vysokorychlostní soupravu, pořízenou v tunelářských 90. letech, ovšem vinou neinvestic do infrastruktury jedoucí po pomalé trati. A soupravu s ojetou lokomotivou i vozy, kde odpisy nestačí na reprodukci (protože až se to rozpadne, za stejnou cenu to znova nekoupíte). Navíc s velkým rozdílem v kvalitě marketingu (SA novináři zobou z ruky, na ČD z principu nadávají).

Uvědomte si, že obecně má rychlejší vlak nižší náklady na provoz, právě díky tomu, že je rychlejší. Zkuste si myšlenkově srovnat stejný vlak, pokud zvládne jízdu z A do B za 60 minut a pokud totéž zvládne za 45 minut. Ve kterém případě bude třeba méně souprav, ve kterém méně personálu? Ve kterém případě je proto prostor nabídnout nižší jízdné?

0/0
9.5.2015 10:53

P93e79t90r 54N57a26j63d74e11k 7637396423881

Já to nikomu neberu, ale než platit z daní stavbu zbytečné VRT Ostrava-Brno-Praha, tak raději budu jezdit 3:40h se SA. A za ty peníze ať se raději postaví dálnice z Mohelnice do Hradce Králové, pak to budu dávat autem v pohodě za 2 hodiny pokud tam bude povolená rychlost aspoň 150 kmh.

0/0
9.5.2015 11:20

K34a25r13e19l 23L98a81n84a 96I30n62g10. 9576291582

Odborníci místo straníků... Jedno z hesel roku 1989 ! Ale kouknout do mapy se učí děti již tuším v 5. třídě základky. Že by vliv alkoholu ?

+2/−1
8.5.2015 13:30

J87a59n 40J90e41ž23e64k 3351605617185

Proč u toho článku není ani jeden obrázek? Pak si tady všichni myslí, že ta trať opravdu povede skrz zámek, jak uvádí bulvární titulek.

+8/0
8.5.2015 13:15

K61a96r43e32l 58L11a85n51a 25I59n73g11. 9486121202

To snad určitě ne. Jen to musí vidět někdo, kdo tomu rozumí !

+1/0
8.5.2015 13:31

O78n72d26ř90e96j 37T67ý75l 1253701725966

Bohužel to tak chodí. Krok jedna, udělejte orientační zákres pro představu - udělá se čára do mapy fixem. Krok dvě, když už máme takový hezký zákres, uděláme ho oficiální trasou, to je jedno, že nemá vazbu na situaci v místě. Zkušenost z práce, kdy v plánu územního rozvoje je trasa rovně, i když se skutečná a historická trasa točí na jednu nebo druhou stranu a čáru fixem z plánu územního rozvoje jen sem tam protne. Ale to by se musel udělat projekt dráhy, aby byl v územních plánech zanesen už konkrétně a přesně a to nikdo nezaplatí, když není ani jisté, jestli se bude někdy vůbec stavět. Tak se raději zablokuje a znehodnotí pruh 300m široký...

+1/0
8.5.2015 14:04

J29a34n 97F64i50a11l60a 7124487625479

Dálnice opravdu přetla zámeckou zahradu vpůli, docela blízko zámku. Svodidlo je 35m od budovy. Železnice, vedoucí podle dálnice by budovu opravdu protla.

+2/0
8.5.2015 16:15

P28e76t57r 42M69a83r86š20o37u79n 5625498486446

Obrazel tam je. Ilistracni se zlutym vlakem... Ikdyz nevim co ta ojeta sunka by tam delala...

0/0
8.5.2015 17:30

Z63d33e50n85ě80k 71J58o60n81á60š 9521599186720

Já tam bydlím. To VRT je tam vedeno obydlenou oblastí. Takže nejenom že by se musel bourat zámek, ale i spousta dalších nemovitostí. Prostě vést rychlovlak uprostřed města je hloupost.

+5/−1
8.5.2015 13:07

R49o46m63a56n 40P53y48t42e64l 4679839873153

No vždyť návrh projektu stál jen 50 milionů, tak co by jste za tu almužnu čekali.

+4/0
8.5.2015 12:44

A42n92n44a 78T85v63a10r26ů60ž74k30o75v14á 4851466255148

Oni se asi inspirovali u jednoho R-U císaře. Už si nepamatují, který to byl. Když se měla stavět železniční trať, vzal pravítko a mezi městy udělal čáru. Ta trať má jediný oblouk v místě, kde jeho Veličenstvo mělo prstík.

+2/−2
8.5.2015 13:04

I81v60a20n 47H72o73l32a31s 5957987118977

Jako pohádka hezké, jinak ovšem totální nesmysl.

0/0
8.5.2015 17:22

R65a65d96e75k 38J64a26n12a74t88a 9595916224732

Já to znám ne o R-U císaří, ale o ruském carovi:

http://www.zelpage.cz/clanky/jeho-velicenstvo-caruv-prst

+2/0
8.5.2015 17:52

M25i86c52h53a17l 33H37u82s16e72k 9504413680694

Super nápad, celosvětový unikát a atrakce ;-D

+1/−1
8.5.2015 12:44

B23e82n 86P61a12v59k93a 1767543477481

Však normálně vlak před zámkem zastaví, cestující si prohlédnou zámek a vzadu nastoupí opět do dalšího vlaku. To je naprosto jasné.

+5/0
8.5.2015 12:43

K69a43r49e25l 31M68a96r72t56i86n79e76c 6878748736254

Tiež som písal a navrhovál na počiatku diškúzije dačo podobné, no toto je mnohom šetrnějšije k pamiatke a verím že aj pán starostá Vychodíl a zastupitelja takýto prístup prosadija a budě to jedná z nejexotýčtějších dráh v Európe.

A len poznámka:

Zaplatenie vstupného do zámka budě automatícky povinné aj pre tých čo v tem Královom Dvore budú chceť vystúpiť

+1/−1
8.5.2015 13:57

J59a92n 56M43a69n94d12í29k 2878363561417

Vždyť ta trať je po rozhodnutí, že by jako VRT měla končit v Plzni totání nesmysl a nikdy se stavět nebude.

+1/−4
8.5.2015 12:40

R28a96d70e49k 14J83a72n82a22t60a 9465746764832

Žádné takové rozhodnutí nepadlo.

+3/0
8.5.2015 15:22

D80a89v46i93d 21B87o85u10c11h29a20l 8769530669

Nerozumím tomu, proč vůbec plánovat jakékoli další investice do krachujících železnic, o jejichž služby upadá zájem a lze očekávat, že začne jejich minimalizace, jakmile se podaří zkrotit železniční odbory a najde se někdo silný, kdo dá konečně železnici ránu z milosti.

0/−39
8.5.2015 12:21

M24a61r87t74i36n 78N75o85v47o74t92n25ý 3906606631224

Píšete nesmysly, všude ve světě se investuje do železnic stále více, protože mají budoucnost. Řekněte mi příklad jediné země, která by železniční dopravu utlumovala.

+20/−2
8.5.2015 12:23
Foto

R27o79s59t87i14s65l34a75v 48S70t41r27ž76í60n71e59k 2261571311332

argntina bolivia aj

+1/0
8.5.2015 12:26

R85a20d95e10k 97J43a24n53a77t30a 9365326864822

Otázka je, zda zrovna tyto země jsou hodné následování :)

+6/0
8.5.2015 13:40

M49a60t88ě48j 11V88o84n48d13ř94i61č98k34a 4744250758666

To jsou hodně vyspělé země ;-)

0/0
8.5.2015 19:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.