Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po integraci jezdí severně od Prahy včas jen půlka autobusů, bude změna

Jen něco málo přes polovinu autobusů jezdí po dubnovém zapojení Mělnicka a Neratovicka do Pražské integrované dopravy načas. Lidí, kteří si stěžují, přibývá. Organizátor dopravy - společnost Ropid - připravuje další změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i84c49h12a19l 87H21i44r58k73a 4607446150753

Jezdím v ranní a odpolední špičce. Ranní zpoždění je nepodstatné, jede to tak často, že vlezu do několika minut do první busu. Odpoledne bývá do 5 minut, problém je občas na Ládví, že si busy (349, 368, 369) překážejí, že pokud jeden má zpoždění, druhý nemůže najet a čeká na odjezd. Pak se zpoždění přenášejí. Chybí navíc alespoň jedno odjezdové místo, pak by hodně problémů odpadlo.

Navíc řidiči stále někomu dobíhajícímu dodatečně otevírají, i když tam už nemají několik minut být, přitom za 5 až 10 minut jede další spoj stejné linky.

+1/0
20.5.2015 8:30

B82r35o88n65i84s93l84a87v 41M42e15r59t79l83í38k 1312811201452

Mám opačnou zkušenost - jezdím později, kdy už jsou intervaly větší a zpoždění je pro mně podstatné - 20 min. pravidelně oproti jizdnímu řádu. Naopak večer to jede celkem na čas.

0/0
20.5.2015 10:51

A32n97t83o21n59í82n 74N97o71v40á63k 7301987170277

Což jenom dokazuje, že ukončení spojů na Ládví je špatně.

+1/−1
20.5.2015 11:19

M17i78c43h26a67l 16H82i10r53k16a 4967586180363

To nic nedokazuje, to je pouze otázka dopravní logistiky.

+1/0
20.5.2015 21:57

K16a37r91e49l 98M82a77r98t24i39n81e20c 6948238576764

Ja bysom tjé busy z tých dedin celkom zrušíl.

Veď tý venkováni nam ibá tú našú "zlatú, stovežatú" akurát ták zaneriaďujů. Ať si najdú robotú tam v tem Melníku, Neratoviciach, či prosto idú okopávať repú a nenosija nam blato na gumákoch do našej metropóle.

+2/−1
20.5.2015 7:55

B22r15o52n61i76s58l86a64v 51M38e48r97t40l14í62k 1332661701642

:-)

+1/0
20.5.2015 10:52

J13a71k79u10b 33R49o17u64s 3143440574202

Kam ROPID šlápne, tam sto let tráva neroste...

+3/0
19.5.2015 23:40

M68i52l75o93š 90Ž16a55t59e57č49k36a 9976697432

Zrusit pasmovy provoz metra C smer Letnany a ukoncit busy na zdejsim bus nadrazi. Rozumne reseni. Ropod misto toho bude stavet na Ladvi pristresky apod...

+5/−1
19.5.2015 22:43

B79r68o19n76i58s52l33a57v 53M15e42r15t29l21í68k 1922821301932

Ty přístřešky jsou blbost, jsou tam tři a pokud jsem si všiml, tak většinou prázdné. Asi myslí stanoviště/zastávku na Mělník, vzdálenou asi 50 metrů... Nevím, nerozumím, ...

+1/0
19.5.2015 23:26

M27i78c54h64a20l 70H27i20r21k17a 4627456810393

Z pohledu ekonomiky provozu i  časových ztrát se jedná o nehospodárné řešení, jezdit na Syslov je cesta zpět. Ládví je v pohodě, jen je nutné dotáhnout zastávky do lepší podoby a zabezpečit, aby si busy nepřekážely.

+1/−1
20.5.2015 8:21

M88i69l48o54š 36Ž85a15t86e20č97k70a 9616857862

ono tech cca 5 navic fakt nekoho zabije... Pta se nekdo lidi treba z Liberce, ze musi koncit na Cernym moste a proc busy nepokracuji treba az na Palmovku?.....

+2/−1
20.5.2015 8:35

M44i90c63h66a15l 13H51i63r34k14a 4987166400413

Vy naivo, vy myslíte, že se jedná jen o 5 minut? 8-o 

Při té frekvenci provozu zvýšení nákladů busů a metra by šlo denně do statisíce, prodloužení jízdní doby min. mezi 10 až 15 minutami, při počtu cestujících si to vynásobte sám.

0/−1
20.5.2015 8:47

M22i50c89h69a59l 74H39i50r29k47a 4567446870403

A k tomu Liberci, než by se bus vymotal na Palmovku, tak metrem jsou cestující už tam, kde potřebují být.

0/0
20.5.2015 8:49

M67i55l92o58š 84Ž39a75t29e52č95k39a 9776867342

uplne stejny je to jet do Letnan a ne na Ladvi... Ono to tak stejne dopadne. Je to jen otázka casu

+1/0
20.5.2015 9:43

B45r44o55n30i54s72l73a69v 18M11e11r20t57l92í70k 1252201701242

Toho se děsím - každé druhé metro konči na Ládví a v době kdy jezdím to není zrovna marginálie. Další otázkou je, kudy by ten bus jezdil a kolik by tam bylo zastávek. Aby ten bus nepřijel na Letňany ve stejný čas jak na Ládví a potom ještě metrem...

+2/−1
20.5.2015 10:58

B21r95o78n20i50s30l10a65v 91M96e93r39t81l86í14k 1152831911352

Ještě k tomu Liberci - je velký rozdíl pokud má zpoždění 15 min. bus z Liberce nebo Brna (s dobou jízdy přes hodinu) a bus příměstské dopravy (tisíce lidí spěchající do práce).

0/0
20.5.2015 11:09

J89o25h66a97n 47Z91i56n73g81e81l 2581375856671

Organizátor dopravy ROPID hledá řešení problémů, který by bez jeho předešlých zásahů nevznikly. Jak typické pro státní organizace. A nikdo za nic neručí.

+5/0
19.5.2015 22:30

L62u75k38á65š 34Š15m98a53h17e80l 2717234702294

Není lepší jet z Neratovic na Mělník vlakem? Jezdil jsem tak kdysi léta a přišlo mi to lepší než bus, zvláště, pokud zajíždí na Spolanu nebo se musí přestupovat. Podle idosu to trvá pouhých 18 minut.

+1/0
19.5.2015 22:07

B33r52o87n86i32s83l80a98v 53M96e41r27t92l56í27k 1822431691172

Podle toho, kde jsi. Když musíš přes celé město tak je lepší bus. A taky je rozdíl, kam na ten Mělník potřebuješ.

+2/0
19.5.2015 22:11

B71o28h20u74s48l59a86v 35K45r17á84l36í33k 2311370509386

Takže z ROPIDu nám pan redaktor už zase udělal společnost, a spojení "v Ládví" je taky perla. To se pozná, že jeden ví, o čem píše.

0/0
19.5.2015 21:28

B93r70o14n11i86s62l31a41v 34M16e21r52t35l34í46k 1122151971102

Kecy! Ještě jsem nepřijel na Ládví včas. Zpoždění 8-15 minut. A je to tím, že busy nezačínají v Nera ale v Obříství a na Štěpáně musí řidiči čekat na zpožděné přípoje. Dalším problémem je, že to staví na každém rohu.

A jesti to přesunou do Letňan (čehož jsem se od začátku téhle komedie bál) tak paní starostce půjdu osobně poděkovat. S karabáčem.

+2/−3
19.5.2015 21:19

B22á77r48a 37T45e57s44n90e67r70o17v95á 5655160884889

Neratovice, Mělník i další obce z regionu bojují od začátku o to, aby to v Letňanech nekončilo. Pokud to tak dopadne (což se nedá vyloučit), rozhodně to nebude vina jenom jednoho starosty/ky.

0/0
19.5.2015 21:30

B71r64o15n84i64s88l43a23v 52M75e82r19t82l48í34k 1272321361372

Ten systém, než se do toho začalo rejpat, byl funkční. A těch slibů, že to bude lepší. Ano, ušetřili jsme, ale...

+1/0
19.5.2015 21:35

B60á54r43a 68T53e51s70n62e69r27o20v54á 5455460454749

Taky se mi některé věci nelíbí (dojíždím pravidelně na trase Neratovice - Mělník a spojení z některých ohledů není lepší než dřív), ale přesto věřím, že většina lidí je spokojených. Ono když člověk za rok ušetří několik tisíc, je to poměrně velké plus.

0/−1
19.5.2015 21:43

B46r98o23n44i33s43l35a84v 68M74e35r18t29l46í88k 1722381771372

Dostat se v neděli večer z Nera na Mělník jde? Co vím, tak tyhle spoje zrušili, ale to už je pár let. Šlo to jen vlakem. Dost lidí nadávalo.

0/0
19.5.2015 22:06

B43á37r94a 61T42e92s35n72e95r41o30v46á 5725470734869

Jak píšete, autobusem to nešlo ani před integrací, takže žádná změna.

0/0
19.5.2015 23:20

A27n18t91o14n26í29n 58N98o77v26á62k 7431337370477

Nechápu co se řeší, do Holešovic údajně bude problém v souvislosti s otevřením tunelu, v Ládví není dost prostoru. Zbývají Letňany. Nechápu, že se s nima Praha baví a nepostaví to jako Letňany nebo nic. Konečně z Mělníka a Neratovic se lze dostat do Prahy vlakem.

+1/0
20.5.2015 11:41
Foto

B25r67o19n11i46s50l47a80v 50G96a70b39r52y48š 2372629701

"Ke zpožděním podle Drápala dochází kvůli stále pomalému odbavování cestujících."

Tak tohle má podle mě dvě řešení:

1. Zrušil bych nástup předními dveřmi. To ale nepotěší dopravce, protože existuje reálná šance, že klesnou tržby. Pozitivní však je, že se zrychlí odbavování cestujících a možná i jízdní doba, což může přilákat více cestujících.

2. Přizpůsobit jízdní doby. To zase nepotěší cestující, protože se autobusy budou více flákat na zastávkách. Jízdní doby se zahrnutím času na odbavení prodlouží, lidi budou jezdit déle, tedy pomalu a utečou do aut.

Řešení 1 by mělo velmi blízko k realizaci za předpokladu, že budeme mít vychované cestující a nebudou tady ti, co mají jízdu bez jízdenky jako sport. Jenže tendence je všechno přečůrat, což si všichni uvědomujeme.

+1/−1
19.5.2015 21:14

B55r58o71n63i46s72l20a24v 78M95e82r26t40l91í49k 1672921151782

Nástup se zpožďuje na pražských zastávkách. Nyní asi 10, před tím jedna. Ti co jezdí pravidelně mají kartu a odsejpá to. Navíc začali nastupovat lidi na zastávkách, kde jsem leta nikoho neviděl.

0/0
19.5.2015 21:25
Foto

B62r45o37n45i79s37l50a16v 55G89a16b60r50y63š 2912869731

To je přece dobře. :-)

0/0
19.5.2015 21:39

B65r83o78n93i97s86l66a54v 63M63e20r15t31l70í58k 1432571981342

Jak pro koho :-) Ty rychlíkové busy by se mně líbily. Jen doufám, že ten rychlík (jestli bude) bude jezdit, když to budu potřebovat.

0/0
19.5.2015 22:16
Foto

B28r23o90n35i95s65l64a34v 72G44a42b62r48y14š 2742119191

Tady jde o poměr časových ztrát cestujících na obou stranách - čili v případě zastavení lidí v autobusu a v případě nezastavení lidí na zastávce. Co je lepší? Když 60 lidí bude mít zpoždění 2 minuty nebo když 2 lidi budou zpoždění o 60 minut? :-)

+1/0
19.5.2015 22:48

B35r83o64n58i69s90l26a73v 40M11e33r28t56l27í91k 1642661671602

Nejlepší je systém, kdy JÁ nebudu mít zpoždění :-) A teď vážně: Busy z Nera jsou příměstské, maji stavět jen na důležitých uzlech. Zastávky v Ďáblicích mají obsluhovat jiné linky, např. z Březiněvsi. Nera busy ať zastaví i v Březiněvsi, ale jen na jedné zastávce, potom na sídlišti Ď. a potom až na Ládví.

+2/−2
19.5.2015 23:16

M74i57c82h37a42l 61H93i19r30k11a 4707106550683

Občas se tak děje, když cestující vybere předchozí autobus. Jsou to jinak zastávky na znamení, a funguje to tak.

0/0
20.5.2015 8:32

B49o17h72u43s75l58a32v 73K61r64á64l40í15k 2261270499976

Dopravce v PID je nějak závislý na výši tržeb?

0/0
19.5.2015 21:26
Foto

B81r45o24n36i61s52l56a32v 95G74a80b94r71y68š 2102779591

Nejspíš ano, když ještě nezavedli nástup všemi dveřmi. Pokud by jim to bylo jedno, pak nevím, v čem tak otálejí. Pobudu snad cestující mezi sebe nepustí.

0/0
19.5.2015 21:36

B17r19o28n30i89s19l37a10v 95M27e71r11t56l77í91k 1802131881642

:-) To by musel být v každém buse revizor... Znám své "papenheimské".

0/0
19.5.2015 21:39
Foto

B41r41o86n64i26s21l79a82v 51G78a88b95r64y62š 2552189171

Zřejmě ano. Je to v té mentalitě lidí. Jak jinak lze vysvětlit to, že např. v Trutnově (cca 35000 obyvatel) je umožněn nástup všemi dveřmi, ale na Kladně (67000 obyv.) a prakticky v celé ostravské aglomeraci kromě Ostravy se musí do MHD nastupovat jen předními? To samé funguje třeba v Táboře. Nedávno se zrušil nástup předními dveřmi v nočních českobudějovických trolejbusech.

0/0
19.5.2015 21:44

B30r76o90n36i85s36l65a34v 83M30e49r95t88l24í68k 1782451451272

V Trutnově byli vždy slušní lidé... (rodák)

0/0
19.5.2015 22:08
Foto

B29r54o12n19i19s35l85a31v 16G31a17b48r10y68š 2832599351

Tak vidíte, gratuluju. Můžete být nejméně v tomto na Trutnováky pyšný. :-)

0/0
19.5.2015 22:44

B96r37o55n15i31s39l42a90v 40M85e61r63t30l26í29k 1272381881612

Důležitější je, zda jsou oni hrdi na mně. Vzhledem k tomu, že jsem tam strávil pár dnu na počátku mého života a poté jsem párkrát projížděl... No nevím...

0/0
19.5.2015 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.