- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dálniční známka stojípár korun jejímnákupem netratíme.
Pokud někdo po té dálnici nejezdí větší vzdálenosti, ale pohybuje se jen v okolí města, kam se dostane i bez použití dálnice, tak to pro něj má smysl.
Úsek dálnice by neměl být zpoplatněn v jediném případě, a tou je nemožnost využít jinou, nezpoplatněnou komunikaci.
Fertig.
Tady se mluví o odlehčení provozu v městech, kde lze okruh využít. Pak to smysl má, nevidím důvod, proč by si někdo kupoval dálniční známku jen proto, aby nejezdil skrz město. Pokud bude okruh kolem města nezpoplatněný, tak ho pravděpodobně využije a dopravě v centrech měst se uleví. Fertig.
Známku mám tak jako tak, takže okruh pilně využívám, ale jak jsem viděl po Evropě, je to kolem velkých měst opravdu zvykem. Minimálně ve Francii a ve Španělsku jsem to viděl hned několikrát...
Podle stejné logiky by měli chtít dálnici zdarma i obce po celé ČR, skrz které jezdí auta, které nemají dálniční známku. Ty takovým provozem trpí víc, než Praha
Tam, kde lze dálnici využít jako obchvat města (tedy k městu vedou alespoň dva sjezdy) by to tak logicky být mělo, to máte pravdu. U menších obcí podmínka dvou exitů asi těžko bude splněna a pak už to není obchvat.
Jako obvykle, Pražáci budou jezdit po dálnici zadarmo a venkovani musí platit za každý kilometr.
Pražský okruh slouží zejména mimopražským, mj. aby nemuseli do Prahy. Když jedu napříč Prahou, vždy si říkám, jak by se frčelo po okruhu ("moje" D8 na okruh připojená zatím není).
No tak to bych asi po nem ted nemel jezdit. Prislo mi logicke ze Okruh mesta je bez znamky.
Městský okruh ano, ten by neměl být zpoplatněn.
Ne však SOKP, to je dálnice kolem Prahy
Podle stejné logiky bychom měli jezdit zadarmo po všech úsecích dálnic, protože provoz po dálnicích je ekologičtější, bezpečnější a rychlejší. Navíc se svedením tranzitní dopravy na dálnice se ulehčí dopravě po silnicích nižších tříd.
Na dálnice jsme již přispěli ze svých nehorázně přemrštěných daní, proč tedy platit znovu.
Jeste dokoncit mestsky okruh, ktery povazuje jeden ekoterorista (nebudem rikat, ze se jmenuje Stropnicky) za zbytecny a bude to fajn.
Hlavne, pokud chci dostat auta z mesta na okruh, je vhodne zvazit, ze kdyz uz je to delsi cesta, vetsinou bouracky, tak by to mohlo mit alespon nejakou vyhodu oproti prujezdu mestem. Tou budiz prave bezplatne uziti.
Silniční síť je služba, na kterou se skládáme všichni. Doprava zboží, lidí a služeb je základním kamenem, na kterém se staví životní úroveň obyvatel daného státu. Jakékoliv zpoplatňování nás jen sráží zpět.
Doprava uvnitř přelidněného města, to je něco jiného, tam by se to nějak zregulovat mělo.