Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výtoň či Eden. V Praze by mohlo vyrůst až 30 nových vlakových zastávek

V hlavním městě by v budoucnu mohlo vzniknout až 30 nových vlakových zastávek. Vyplývá to z materiálu, který projednával magistrátní výbor pro dopravu. Kdo by jejich výstavbu financoval ani kdy by mohly být první zastávky hotové, se však zatím neví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a84n 35F24l59o92r40i52á41n 2897908674141

Pane Holý. Když budou vlakové zastávky od sebe vzdálené jako stanice metra,neměl by to být přeci problém. Samozřejmě pro městskou,či příměstskou dopravu. Pokud některé vlaky pojedou daleko za Prahu,samozřejmě by nemusely stavět ve všech pražských zastávkách.

0/0
4.9.2015 8:10

J49a30n 84F20l79o27r28i32á21n 2567128644961

Je to jistě dobrý nápad. Třeba nová zastávka Podbaba místo stanice Bubeneč. Ano stanice Bubeneč byla hezká,romantická. Ale stranou,stavěl tam jen jeden autobus. K nové stanici Podbaba prodloužili tramvaj,jezdí tam dvě linky a několik linek autobusů. Pro cestující jistě zlepšení.

0/0
4.9.2015 8:06

V30l29a39d47i54m43í42r 65H83o52l63ý 8774951846107

No já nevím.

Výhoda rychlejšího cestování vlakem do okrajových čtvrtí tím pádem skončí.

Když budou vlaky každou chvíli zastavovat na nových zastávkách.

Možná se pletu a nějaký odborník mi zde vše vysvětlí, ale momentálně mi tohle budování zastávek připadá přinejmenším jako pěkná blbost.

+3/−1
23.5.2015 0:15

R85a76d40e54k 72J94a24n34a23t71a 9445386614742

Ve většině případů je nová zastávka provázena zrušením jiné nebo zrychlením trati. Takže to žádný dopad mít ani nemusí.

+3/0
23.5.2015 0:30

V59a38c32l58a62v 71P20e22r93o45u56t35k48a 6648767314421

ta kto je spíš vyjímka jinak stanice budou přidány, bohužel šilený přiklad je rušeni zastávky Strašnice /pěšky 5 minut metro A Strašnická / do zastávky Eden odku je to do zastávky Vršovice tka minuta jízdy vlakem a neši předci to chytře vymysleli a teď kdosi za miliony provede změnu.

0/0
24.5.2015 20:46

J83o41s27e45f43f 25M56u90s11i16l 7949255756200

Kde jste vzal 5 minut pěšky? Vždyť na Strašnickou je to od vlakové zastávky cca kilometr... 5 minut to jede dle jízdního řádu tramvaj, na kterou to je cca 5 minut pěšky lehkou chůzí.

0/0
23.7.2015 7:54

V14a80c89l34a24v 40P28e43r23o88u72t82k94a 6978477564581

5 minut? trmavaj pokud nečeká na semaforu je tam za minutu.

0/0
4.9.2015 9:05

J57a90n 38Č59e96k43a38l 7259235744674

Od strašnické zastávky na Strašnickou?? Dvě zastávky za minutu??

0/0
4.9.2015 9:41

D60a65v25i96d 27Z35a51j53d57á39k 8615902240501

Praha ma pomerne hutou sit.Mozna by stalo za to se celkove inspirovat treba berlinem a dat tomu nejaky rad.Aby v tom byl nejaky system a ne naprosto nesmyslne zastavky,nenavazujici spoje atd.

0/0
22.5.2015 18:59

R28a38d72e60k 30J58a53n54a56t47a 9335466594172

Praha má hustou síť, ale málo kapacitní. Narozdíl německého S-Bahnu se totiž příměstská doprava musí u nás dělit o koleje s dopravou dálkovou a nákladní.

Co Praha potřebuje nejvíce, je třetí/črvrtá kolej v mnoha úsecích, ať už podél stávájící tratě, kde je to možné, nebo ve formě zaústění VRT, v těch směrech, kde je VRT v plánu.

+4/0
22.5.2015 20:20

T46o60m18á11š 64K60n81a56i73f75l 6643690567920

Tak ono v rámci prahy ty spoje celkem navazují, a provazani ze zbytkem mhd (autobusy) docela funguje.

Jen kapacita většiny trať vedoucí z prahy je nedostatečná.

0/0
23.5.2015 7:25

J97a28k94u10b 24R19o77u15s 3653640924262

Proč je na ilustrační fotce havarovaná lokomotiva?

0/0
22.5.2015 18:00

B23o16h19u76s72l80a75v 43K17r96á30l60í36k 2631680709636

Jinak by tam nezastavila.

+2/0
22.5.2015 18:15

M95i94l59o12s60l55a37v 51K33a31n49t39o41r93e53k 1179487471749

Jinak si z nás soudruzi dělají Brusel, Zrušej nádraží Vyšehrad a vedle tak cca 100 m od něj postavěj "Výtoň" ;-D;-D;-D;-D!!!!!!

+11/0
22.5.2015 15:00

R47a95d12e82k 92J22a85n11a96t43a 9735606504162

Nádraží Vyšehrad bylo zrušeno již v roce 1960. S tím současní "soudruzi" opravdu nemají nic společného.

Výstavba nové stanice vyjde levněji než obnovení staré, protože na tom starém míste nemáte nic, co byste mohl použít a navíc tam stojí nemoderní budova, kterou by bylo třeba draze opravit (a stejně už dávno patří soukromému vlastníku). Kromě toho je tam v oblouku, což je se současnými normami problmenatické.

Další věc je, že Výtoň je pro zastávku mnohem lepší místo. Je tam více tramvají, na které se dá přestoupit, především na pravobřežní tramvajová trati.

+6/0
22.5.2015 15:18

R50o68b68e42r23t 61P59r80a34ž49á58k 4358146745120

Ovšem, Vyšehrad není jen zastávka ve smyslu nástup a výstup cestujících. Přiléhá k ní obvod výhybek, které se musí obsluhovat.

0/0
22.5.2015 19:00

E76v52ž87e25n 92P33o67l93á21k 3658888741543

Jestli ono to trochu nesouvisí s návazností linek.

+2/0
22.5.2015 18:33

R39o18b59e70r98t 32P90r34a83ž74á34k 4848256665700

Trochu jo.;-D

+1/0
22.5.2015 19:02

P62e33t67r 17H20a97r30i90p85r44a56s82a82d 74H57a75j33i85č 8143500264897

Ten Vyšehrad je ostuda. Přitom je to krásná, tuším že secesní, budova. Podobně na tom byl Veleslavín, ale už jsem tam dlouho nebyl, tak nevím, jak to s nádražím dopadlo.

+1/0
22.5.2015 23:01

M87i35l81o83s76l92a77v 62K40a77n66t95o40r86e97k 1809647561199

Já taky nad tím brečím, co udělali s Vyšehradem;-(

+1/0
23.5.2015 0:03

J27a73n 35Č52e48k18a58l 7369985104974

Budova krásná, ale přestup z ní do prázdna...

0/0
4.9.2015 9:42

J20i25ř53í 72P45r42a35ž36á30k 9370222321142

No konečně! V Berlíně to funguje už století.

+3/−1
22.5.2015 14:12

M78a26r85t44i69n77a 51V31a57n41k98o26v61á 4827423752272

Hm, a co Karlín, o něm se dříve taky mluvilo, nyní nic?

0/0
22.5.2015 13:22

J66a77n 62L41u66k50á51š 5676513644557

a dokážete přimět středočechy, aby ty parkovací domy zaplatili? To je totiž celej problém P+R a parkovacích domů. Že je nevyužívají pražani, ale všichni ti co si pořídili bydlení za Prahou, dál v Praze pracují, ale daně odvádějí středočeskému kraji !! Proč by jim měla za to ještě Praha stavět parkovací domy?

+5/−2
22.5.2015 12:37

P37a35v81e14l 50A31n72t32o31n 7248655318574

Ona má zase Praha příjem ze všech těch firem se sídlem Praze, ve kterých ty středočeši pracují. Nebude to zas tak černobílé.

+5/0
22.5.2015 14:36

R76a61d82e54k 56J82a59n92a59t12a 9695436694712

Jaký má Praha příjem z firem v Praze? Města a kraje dostávají akorát peníze "na hlavu" za obyvatele, co tam mají bydliště.

0/0
22.5.2015 14:40

P22a74v43e75l 27A22n95t92o31n 7598945748394

Dostávají i z daní právnických osob se sídlem v daném městě.

+2/0
22.5.2015 14:46

M19i19l53o13s10l56a14v 63K14a66n96t21o68r15e62k 1769337211699

no jo, ale ona firma nemusí mí sídlo v Praze, stačí si vzít za příklad (raději bez přívlastku) Bakalu.

0/−1
22.5.2015 14:57

M80i58c60h57a87l 47P48a18v60l82á39t 9333583804529

Znacny. S temi prespolnimi zamestnanci totiz do mesta dorazi i jejich penize. Nebo si myslite, ze si treba misto obeda v restauraci vozi s sebou rizky v chlebu? Atd. ;o)

+2/0
22.5.2015 16:40

R98o69b86e64r17t 17P17r45a64ž58á17k 4438256975470

Tak to je pražský rozpočet zachráněn.

0/−1
22.5.2015 19:01

E35v93ž80e58n 61P64o64l61á47k 3528808741433

Ano, spiknutí. Hnusné firmy nechtějí sídlit v Horní Dolní.

0/0
22.5.2015 18:34

V85l33a86d71i90m30í50r 44H18o48l21ý 8364421736967

Proč ne?

Když se následně zruší modré zóny podle městských částí a bude jen jedna, celopražská...

0/0
23.5.2015 0:09

J43i51ř63í 54M74a95c52e77k 3395155214221

Ono to chce nejen nové zastávky, ale taky myslet hlavou. V současnosti kvůli různým omezením skoro přestaly jezdit osobní vlaky mezi Vysočany a hl. n. (a Vršovicemi). Člověk by čekal, že v takovém případě se povolíjízda na pražské jízdné i v rychlících. Ale kdepak! Přitom ve Vídni (i jinde) je použití rychlíků na městské jízdné samozřejmostí.

+3/0
22.5.2015 11:58

J80a71n 46H35e23r43o57u24d52e52k 9738572293881

Šak v R-kových rychlících platí městské jízdné!!!

+2/0
22.5.2015 12:29

J42o43s14e24f 20K75o54m57á55r59e62k 5224652884809

Ale jenom některých, tzv. plně integrovaných...

+3/0
22.5.2015 14:10

J18a42r84o19s37l62a45v 12S84u22c98h25ý 1813819895774

Přesně tak ... Hledat pravidelně, kterým mohu a kterým ne je opruz ... Osobně pravidelně vytáčím průvodčí ráno v rychlíku "Landek", na který přestupuji na hl.n. a jedu s ním do Vysočan. Vytahuji Opencard a odmítám diskusi na téma "v EC Opencard neplatí" :-) :-) :-)

0/0
22.5.2015 14:54

J15a34n 85H63e18r73o24u93d44e67k 9338262853711

EC a rychlik je opravdu neco jiného ;)

0/0
22.5.2015 15:24

M11i76r67o43s43l20a87v 48Z90i35k95m41u28n11d 7219593714743

Omyl, ve Vídni můžete jet na tramvajenku nebo jednotlivou jízdenku dopravního svazu VOR osobním vlakem, EC, RJ nebo ICE ...

V Praze (jinde v Česku) je problém v tom, že osobníky objednává kraj (organizátor IDS), rychlíky / EC jsou pod garancí státu nebo jde o komerční riziko a ješitnost představitelů obou systémů nedovolí, aby se až na výjimky neuznávala jízdenka IDS (opencard) v rychlíku ... Podobně to funguje ve Švýcarsku. Ješitní  představitelé slintají po kvalitě dopravy jako ve Švýcarsku, ale sami tomu hází klacky pod nohy ...

0/0
22.5.2015 20:00

J65a81k56u86b 79Ř34í71h44a 4275909732691

Teda já to vaše uvažování nechápu. Odmítáte se podřídit pravidlům cestování se kterými jste nástupem do vlaku souhlasil? Jednou dopravce vydal nějaká pravidla, vy je akceptoval, tak se máte podle nich chovat a ne tvrdošíjně odmítat s odkazem na logiku a že jste líný si zjistit potřebné informace. A ještě se tím vychloubáte.

+1/0
22.5.2015 17:38

R38a29d25e22k 21J31a57n48a47t78a 9885666424592

Jiří Macek myslí zřejmě rychlíky Hradec-Nymburk-Praha. V těch PID neplatí.

+1/0
22.5.2015 14:34

J66a76k54u23b 82F84e94i57f59a14r 7259239966439

Raději už konečně dostavte Pražský okruh a u konečných metra vybudujte velkokapacitní parkovací domy!

+10/0
22.5.2015 11:58

J70i98ř91í 96M74a31c96e76k 3255155884891

Ono to chce oboje.

+7/0
22.5.2015 11:59

J12a32k36u85b 91F89e54i29f67a94r 7889149176889

To máte pravdu, avšak si myslím že okruh je větší bolístka než nové vlakové zastávky.

+6/−1
22.5.2015 12:00

M73a79r68t21i96n 97K33ř23í77ž 9483852910907

A co třeba posunout Hlavní nádraží? :-D

+1/−3
22.5.2015 11:57
Foto

J20a62r89o60s49l33a92v 81D71o31u72š21a 3342684764746

mluví se o Praze, ne o Brně

+10/0
22.5.2015 12:14

J75a19n 87B88í85l57e26k 7174142174903

Už 20 let se mluví o zastávce na Černém Mostě - Rajská zahrada a stále se nic neděje. Jak to jen dělali za Císaře pána, že se tady postavila v poměrně krátké době celá železniční síť?

+17/0
22.5.2015 11:54

P65e87t54r 86N98i10v97n43i66c77k43ý 3492804245167

Nebyli ekoteroristi a taky krajina byla prázdná.

+10/−2
22.5.2015 12:03

A11n58d94r98e72j 39O55l48e11k39s97a 3135151627461

A hlavně byl ukrutný feudál - rozhodl sám.

+6/0
22.5.2015 13:33

T82o56m41á41š 36K92n27a43i73f21l 6353340207960

Jak to dělali za císaře?

1) nybyli ekologove

2) nebyla eu

3) krajina byla mnohem ridceji zabydlena

4) většina pudy patřila statu/cisari, nikoli poddaným

5) neobtezovali se s vykupy,

6) ovce a města nemohla říct "my tu silnici/stanici/zeleznici" nechceme

0/0
23.5.2015 7:30

L41u68k16á73š 78N56o66v21á15k 4446606192493

zastávko na Kačerově bych se moc nechlubil. Ta tangenciální trať do Libně stále není 2kolejná, chybí mimoúrovňové křížení s koridorem apod. A hlavně..přestup z metra na vlak je katastrofální, takhle dopravní terminály opravdu vypadat nemají...je to příšerné provizorium...Rv

+4/0
22.5.2015 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.