Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec přeplněnému peronu. Všechny soupravy metra končí až za Dejvickou

Už žádné čekání na přeplněném nástupišti. Od pondělního rána jezdí každá souprava pražského metra A směrem z centra po nejnovějším úseku minimálně do stanice Petřiny. Skončil tak pásmový provoz, kdy každý druhý vlak končil na Dejvické. Cestující to kritizovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a72n 80M72a29c27u23r24a 4956483622477

Nějak dlouho se nepsalo o Blance.

0/0
1.6.2015 21:53

F55r83a53n68t15i46š19e63k 33R47u68d70l 3788235306117

tak jak koukám, jsou češi odborníky nejen na fotbal, hokej a další sporty ale už i na finance, jídlo, dopravu, školy a co přijde jako další?[>-]EUV

+1/−1
1.6.2015 12:06

M96i71c84h93a73l 59H78i43r45k50a 4517546180513

Co se týká trasy Neratovice-Letňany vs. Neratovice-Ládví, první trasa s obsluhou stejných zastávek na okraji Prahy (Líbeznice, Bořanovice) je na jedné cestě delší o 7 km, což jen u linky 348 při cca 200 spojů dělá denní nájezd vyšší o 1.400 km, za rok za pracovní dny cca 350 tis. km, tj. min. 2,1M Kč na PHM, v to nepočítaje další náklady související s vyšším nájezdem a nutností upravit takt metra na plnohodnotný provoz(Ládví vs. Letňany).

+2/0
1.6.2015 10:45

B42o69h83u80s90l90a96v 40K17r66á13l48í59k 2581130209936

Kde jste vzal těch 7 km?

0/0
1.6.2015 13:00

M15i95c22h26a34l 62H67i72r95k15a 4197326640933

Že by podle tras linky s tím, že budu při cestě na Letňany obsluhovat stejné zastávky jako při přímé lince na Ládví, tj. nepojedu z Neratovic přímo, ale oklikou přes Líbeznici, Bořanovice, Březiněves?

0/0
1.6.2015 13:19

M64a55r81e14k 98M85a97r31t38i14n 8669634276900

To je sice možné, ale Ládví není koncipováno jako konečná regionální dopravy! Tam prostě ty autobusy nepatří. V Letňanech je vybudován nový obrovský terminál, který není téměř vůbec využíván. Proto to cpát do zastávky MHD je prostě nesmysl.

0/−1
1.6.2015 15:12

M35i98c30h40a35l 55H45i57r94k34a 4187176250173

Ona ani výstavba českých měst a sídlišť není koncipována jako města 21. století, kdy každý má minimálně jedno auto, před domem nezaparkujete, nejsou vybudovány obchvaty měst.

Jinak letňanský terminál, to je kapitola sama pro sebe, která sloužila jen jako cesta ke zhodnocení pozemků a neodrážela skutečnou potřebu Prahy.

0/0
2.6.2015 7:55

R94a85d87e17k 52N71o48v91a77k 9534133339950

Opravdu je třeba počítat spotřebu PHM takto striktně? 

Co třeba počítat se zdržením, neplynulostí jízdy při průjezdu městem k Ládví 50kou, zatímco na Letňany pojedete plynule 80kou po Kbelské?

0/0
1.6.2015 16:03

M83i67c18h58a70l 44H76i46r95k84a 4777966180583

Vy asi tímto směrem nejezdíte, že? Narážím na plynulost jízdy ...;-)

0/0
2.6.2015 7:57

P16a59v56e95l 91K70r89a35l 4528259599212

Nekdo v DPP dostal konecne dobry napad. ;-)

0/0
1.6.2015 10:44

E55v52ž43e31n 75P36o11l59á61k 3898868751463

V Ropidu, nikoli DPP.

+1/0
1.6.2015 12:31

B71o47h70u98s11l19a20v 43K23r41á42l30í57k 2211620169576

Spíš naopak, Ropid byl nakonec dotlačen k tomu, aby nyní od svého "dobrého" nápadu ustoupil. A DP má zase máslo na hlavě s těmi nekrytými klouzačkami a reprezentativním přestupem na letištní autobus.

+2/0
1.6.2015 13:02

E24v91ž98e58n 88P34o13l73á18k 3508958571963

O plánování řádu ale rozhoduje Ropid a o samotných stavbách snad Metroprojekt, co vím...DPP zajišťuje jen samotný provoz.

0/0
1.6.2015 23:28

E26r71i80k 58S29v32o29b35o50d16a 1483768424208

No mne hlava nebere proc uz nenechali dojet vsechny soupravy az na konecnou. Jaky ma smysl zkratit to o jednu zastavku? Spousty lidi, kteri miri do nemocnice nebo velkych sidlist za nemocnici budou muset opet hloupe prestupovat a cekat. Chapu usporu, kdyz to zkratim o 4 stanice. Ale o jednu? Boze...

+4/−2
1.6.2015 10:41
Foto

M10a11r28t24i47n 53Š14u74b94r75t 1875821234665

120 spojů metra, tj. 600 vozů, v pracovní den jede kratší trasu o 3 kilometry. To je úspora 1800 vozokilometrů denně, 378 000 vozokilometrů ročně. Což je cca úspora 20 milionů korun ročně (předpokládám, že roční peníze na aktuální úpravu jsou letos vlastně pololetní). Do Motola denně jede 10 - 15 000 lidí, kdyby tam jezdily všechny vlaky, nabídka je pro 250 000 lidí. I pro Petřiny je taková nabídka strašně vysoká (poptávka do 20 000 lidí v každém směru), ale jsou tam obratové koleje, které by z hlediska zlomu poptávky měly být na Veleslavíně, kde je provoz všech souprav denně již oprávněný. Takže spíš se už plýtvá těmi všemi soupravami na Petřiny a je zoufalá snaha ušetřit pásmem do Motola aspoň něco, aby zbyly peníze na povrchové spoje. Všechny spoje do Motola by asi znamenaly jen 1 tram. linku na Petřiny, 1 tram. linku na Evropské, 1 bus linku na Kajetánce, prodloužení intervalu na 108, 142 i 191 a některé další úpravy, které by v souhrnu obsluhy oblasti znamenaly zhoršení pro větší skupinu cestujících. Metro je zde převážně konkurentem povrchové dopravy, tj. zlepšení v metru znamená zhoršení povrchu a naopak. V celé oblasti vylétly roční náklady na MHD o 300-400 milionů, celkově bez výrazného zlepšení plošné obsluhy. Respektive zlepšení pro lidi u metra je vyvažováno zhoršením v širší oblasti.

+7/−1
1.6.2015 11:20

B35o91h67u24s84l26a24v 70K49r97á91l39í85k 2311730859596

Tak by ty spoje mohly jezdit aspoň na Vypich ;-D

0/0
1.6.2015 13:03

A80n56d23r13e72j 89O35l57e14k92s51a 3765141707451

Jinými slovy, znovu se jasně ukazuje, jak zbytečné to metro do Motola bylo. Proč bylo navíc projektováno obratiště na Petřinách, fakt nepobírám.Rv

+3/0
1.6.2015 13:33

M19a61r10e57k 47M34a90r26t95i39n 8619294326180

Kancelář Blaník to vysvětluje docela srozumitelně :-) https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

0/0
1.6.2015 15:14

V66l81a11d19i26m16í36r 98H63o62l12ý 8414661806337

Také tu odbočku nechápu. Kdyby bylo metro projektováno a stavěno normálními lidmi, mělo by konečnou na Dědině a chystala se výstavba ruzyňské letiště.

Teď metro vede do Motola a plánované rychlodráhy na letiště se nedožijí ani naši pravnuci. :-/

0/0
1.6.2015 19:09

E72v93ž44e37n 55P30o33l30á25k 3478348881403

Byl jste se na Petřinách nebo v Motole někdy podívat? Podle mé zkušenosti tam nejezdí vlaky prázdnější než třeba na Ládví nebo vůbec většinu jiných konečných.

0/−1
1.6.2015 23:31

L27u72d21v69í13k 48G46a20j49d66o87š63í19k 2195973474552

Docela by mě zajímalo, jestli je to opravdu tak velký rozdíl v nákladech nechat všechny vlaky dojet až na konečnou, místí toho aby se logisticky řešila obrátka poloviny souprav o stanici dřív.

+1/−1
1.6.2015 10:07
Foto

M15a67r20t92i33n 45P26i91š75t87o42r60a 8848708906269

V předchozím článku http://praha.idnes.cz/pasmovy-provoz-z-dejvicke-bude-od-cervna-zrusen-ftq-/praha-zpravy.aspx?c=A150504_132702_praha-zpravy_bur se zde psalo, že nynější úprava vyjde na 25 milionů korun ročně. Tj. zrušení pásmování na jeden úsek cca 8 milionů korun ročně.

+1/0
1.6.2015 10:39

O95n81d89ř50e42j 38M27a43r22e32k 9362550727469

No, přestup na kladenský vlak využije jen ten, kdo jede z Motola, protože z centra Prahy je lepší vystoupit už na Hradčanské - tady se ta cesta spíš prodloužila. Ale zkrácení intervalu je pozitivní, jezdilo to hodně nacpané - což je ale typické pro všechny trasy - těch souprav je málo a intervaly jsou poměrně dlouhé.

0/0
1.6.2015 9:28

E20v35ž82e69n 42P66o78l47á92k 3378938761373

Na Hradčanské je to pěkná procházka, kterou bych denně absolvovat nechtěl.

+1/0
1.6.2015 12:33

A60l14e58š 63M95e96t46l23i37c17k95ý 4222764504769

Raději prestupujeme s dětmi na Veleslavíne. I když je tam ten přechod pres silnici nedomysleny. Protože vylezeme z výtahu a máme to na nádraží kousek. Na Hradčanský musím obcházet docela velký kus cesty. A cena na Veleslavín a na Dejvickou je docela rozdíl.

0/0
3.6.2015 8:26

M10a19r69t29i39n 77K17o77n25e38č33n47ý 3580874629565

"Do konečné stanice jede jen polovina souprav"

Jako že z pěti vozů každé soupravy metra pojede dál jen 2,5 vozu? ;-D

Takže klasická trhačková směna? ;-D

+1/−2
1.6.2015 9:22

B64o10h65u39s63l67a40v 58K35r33á81l27í85k 2561640269116

Ne poloviny souprav ani polovina soupravy, ale polovina souprav. To opravdu nelze pochopit špatně, pokud čtenář umí česky.

+5/0
1.6.2015 13:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.