Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaj Evička vyrazí do ulic Prahy, cestující sveze až v říjnu

Ulice Prahy začne v nejbližších týdnech v rámci testů brázdit zcela nový typ čtyřdveřové bezbariérové tramvaje. Uplynulý půlrok ji kompletovali v dílnách dopravního podniku. První cestující by se s ní mohli svézt v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a37r34t38i18n92a 11H67a74l20a51m63o80v61á 3237421640314

Praha má tramvaje buď s odpornými čalouněnými sedačkami /stejně jako busy/, což je tak nechutná záležitost, že to nemá konkurenci a potom má sedačky dřevěné?, které jsou něco jako balanční podložka. Kluzké jak náledí, že udržet se na místě při brzdě nebo rozjezdu /záleží, kde člověk sedí/ je fakt sportovní výkon. Takže mě je jedno, jak vypadá tramvaj z venku, hlavně když je uvnitř čisto a dá se sednout bez úhony :-)

+1/0
11.6.2015 20:27

J37a16n 54B50a79r78t84ů75n76ě13k 9592958939313

Hezké, jen ty přední dveře by mohly být dvoukřídlé stejně jako zadní, jinak bude snížena průchodnost stejně jako u šedých "poršáků".

Co je ale mnohem důležitější jsou dveře na obou stranách. Tyto tramvaje, které DP má, jsou již na sklonku životnosti a pak bude obrovský problém nasadit tramvaj při výlukách, kdy není možné poslat tramvaj na toču, ale jen na výhybku. Také do budoucna pro metrotramvajové tangenciální spoje v Praze by bylo vhodné mít u mimoúrovňových zastávek nástupiště uprostřed.

0/0
11.6.2015 19:34

J30i94ř45í 59K41o65c78u68r66e45k 6615864565968

Za mě dobré. Dveří je dost, místa ke stání taky, místa k sezení taky. Nikde žádná zavazejíc almara. Klima se hodí. Stačí když dokáže snížit teplotu na úroveň jaké je venku ve stínu.

Otočné podvozky znamenají nižší optřebení kol i trati, takže nižší náklady, méně často rozkopaná ulice.

+2/0
10.6.2015 16:21

M72a10r46t32i37n 60K78u17ř56í92t57k54a 6527426268965

Ono je to složitější. Otočné podvozky nejedu po trati úplně rovně, ale opisují tzv. sinusoidu, takže opotřebovávají trať po celé délce, zatímco pevné podvozky opotřebovávají více oblouky a hlavně místa, kde je prudký přechod z roviny do oblouku. Po úpravě geometrie a vytvořením přechodnicových oblouků se problémy minimalizovaly.

+1/0
10.6.2015 20:54

J18i77ř26i30n43a 84S26a62v10o97v52a 1681485186873

zajímalo by mě, který ignorant neustále cpe do vozů (prozatím busů, teď už i tramvají) ta sedadla na zvýšených stupíncích; je to nepohodlné (jsou malé) a koleduje si to o pád či úder do holení :-P zřejmě návrháři nejezdí MHD....

0/−1
10.6.2015 11:28

J91i31ř87í 12K76r66e37j67č42í51k 2227488524126

A jakpak by si to madam představovala ? Je to prostě nutný kompromis, jinak by musely být u dveří schody.

+1/0
10.6.2015 15:29

J85i22ř45í 51K69o37c83u70r36e62k 6865824835318

Ten "ignorant" má jeden problém: Jak dostat kolo průměru 600 mm do prostoru výšky 350 mm. A to kolo musí zůstat svislé...

+1/0
10.6.2015 16:24

J39i18ř20i67n47a 14S65a33v64o39v49a 1401795196823

ale to se přeci dá vyřešit zvednutím té části v celé ploše (na celou šířku autobusu či tramvaje) a až tu zpřístupnit jedním schůdkem (jako to bývalo dřív) a nikdo nebude zakopávat o každý stupínek zvlášť; nevím, jestli těmi autobusy jezdíte, ale je to opravdu o zabití - ze schůdků se padá (není kam šlápnout, zejména jsou-li dvě sedačky na tom stupínku), pro hůře pohyblivé je to ještě nepříjemnější;  ;-)

0/0
10.6.2015 16:45

M77a31r46t73i59n 24K85u16ř26í78t80k14a 6307946348255

Celé je to o o tom, že dnes se všichni ženou za co největším podílem nízké podlahy. Dle mého jsou na tom až nejlépe vozy, postavené v době, kdy se to až tak neřešilo, např. tramvaje RT6N1 a trolejbusy 21Tr a 22Tr.

Fotky:

http://foto.bmhd.cz/DPMB/tramvaje/RT6/ 

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/21Tr/

http://foto.bmhd.cz/DPMB/trolejbusy/22Tr/

0/0
10.6.2015 19:54

J92i81ř15i38n33a 41S53a10v47o46v62a 1561165126383

ano, přesně tak; navíc ten "podíl nízké podlahy" je v těch nejnovějších právě minimální kvůli samostatným stupínkům pro skoro každou sedačku ;-)

0/0
10.6.2015 20:49

M56i73l87u57š40e 49W19e33l17n52o12v92á 5874650106449

Mně k Praze sedí prostě červená!Jinak asi dobrá,stejně Evička pro Prahu asi není.

+1/0
10.6.2015 11:25

M38i40r23o56s57l74a80v 58H46a77š45p35l 9231609385989

Není úplně jasné kolik tam bude místa k stání. Současné nejnovější tramvaje 15T vypadají hezky, ale vnitřek je k stání nepoužitelný. Zlaté staré T3, které také existují s nízkopodlažním středem.

+1/0
10.6.2015 9:19

J24a50n 34H39a42v46r92d74a 2828586971848

no, a proti tomu zase pindají zejména starší lidi, když je málo místa k sezení... Tak si vyberte ;-)

0/0
10.6.2015 12:26

D31a47v64i44d 47K11o33h26o91u55t 8801806926384

Dobře na konci postříkali Evičce obličej R^

+4/0
10.6.2015 9:17

J20o62s13e83f 20K55a24r12f77í47k 7402695126900

No dejme tomu. Hlavně by měli něco udělal s těmi plnointeligentními tvory z Ropidu. Neb se mi běžně stává, že stojím jenom na jedné noze a ještě né svojí.:-P

0/0
10.6.2015 9:08

J46i48ř72i98n75a 94S37a97v22o11v86a 1211365226173

a bude hůř - opět se blíží prázdniny a s nimi prázdninové intervaly ;-)

0/0
10.6.2015 11:36

L68e68o53š 46K13r35á39l 4707981471

Nemůžu si pomoci, ale nejpraktičtější pro mě jsou jedny z nejstarších tramvají, kde jsou sedačky po jedné za sebou v řadě. Ty dvojsedačky jsou nepraktické, když pak máte přes někoho vylézat v narvané tramvaji. Navíc i místa k stání je v těch starých víc.

+7/0
10.6.2015 8:07

J51o70s28e68f 26K14a77r98f42í78k 7532815806140

Souhlasím, sedadla ve dvou řadách jsou opruz. Pozitivní je ovšem, že již dělají prakticky pouze nízkopodlažní. Je to nejen kvůli lidem s omezenou pohybovostí, ale je to i praktické pro maminy s kočárky :-)

0/0
10.6.2015 9:27
Foto

M97a10r22i49e 12M95e97t28l12i94c19k77á 9861334971652

Jen si musí výrobc i dávat pozor, aby pak nebyly všechny sedačky "na schodě", Někdy si říkám, jestli výrobce různých povozů "nízko" vyzkoušeli jak se skutečně jede člověku, která má sníženou pohyblivost, ale ještě není na vozíku.......

+1/0
10.6.2015 9:51

M16i76l73o60š 34F34r19i38e95d95l 3199217936432

Aha, takže to zřejmě bude tramvaj řady EV (energetická, výkonnná) xxx a nejvyšší pan železničář už vymyslel přezdívku :-) Ale už jsme tu měli kachničky, sardinky, takže Evička zní docela hezky. Tak se těším, až na trať vyrazí Martička, pěkně všude zaoblená a doufat, že ta přezdívka bude taky podle technických parametrů a ne po jisté paní M.G.;-)

0/0
10.6.2015 8:06
Foto

M62a85r87i48e 48M13e23t89l67i12c49k33á 9681324591472

Docela by mne zajímalo kolik "nízkopodlažních" k sezení tam bude. Většinu sedaček vidím na "schodě". Aby to nebylo jako v nízkopodlažních autobusech, kdy se sice dostanete do busu, ale sednout si je pro člověka se sníženou pohyblivostí výkon v podstatě neproveditelný.

+4/0
10.6.2015 1:34

M27a54r11t76i71n 75K18u30ř79í72t90k82a 6537166868855

Je to asi půl na půl. Sedačky "na schodě" jsou pouze nad podvozky. V prostřední části je 8 sedadel NP, další vidím na zadní plošině.

0/0
10.6.2015 7:47
Foto

M33a68r41i32e 89M47e83t94l51i26c18k70á 9211114651852

Děkuji :-) Budeš to o štěstí, jako ve valné většině nízkospojů, když se povede vyhrát pro člobrdíka sedadlo nízko. Jinak se často stává, že držím berle, človíčka i sebe, protože si nemůže sednout.... Už jsem si mockrát říkala, jestli by nebylo dobré někoho z návrhářů pořádně kopnout do obou kolen, aby si vyzkoušel co vymýšlí ;-D

+1/−1
10.6.2015 9:57

J78a57n 77H63a20v27r70d86a 2778666671748

a tak jaká by byla představa? nízkopodlažní stroje bez kol???

Je přeci jasné, že "nízkopodlažní" se týká pouze nástupu a několika míst v té nejnižší části.

Asi těžko lze odstranit kola, že? Takže vyvýšeným místům se vyhnout nelze a protože je potřeba na ně také většinou stoupat, ta je těžké (nebezpečné) je zase nějak zaoblovat.

Chjo. Co byste vlastně chtěli?

+2/−2
10.6.2015 12:32

J21i39ř45i61n24a 62S98a98v89o36v57a 1781695156343

a jak jsou nízkopodlažní, když stejně na tu sedačku musíte šplhat na schod? :-P

dále viz výše ;-)

+1/0
10.6.2015 16:47
Foto

B54r67o47n19i78s17l14a13v 94G37a32b75r16y96š 2542549321

S těmi čtvermi dveřmi to není na tramvajovém trhu žádná novinka. Čtvery dveře mají také polské tramvaje typu Konstal 105N, vyráběné od roku 1973 do 1979, taková legenda jako české T3. Výhodu takového počtu dveří jsem popsal před rokem a půl v článku o organizaci dopravy v GOP.

0/0
9.6.2015 23:47

T79o19m82á22š 79K55u55c58h12a65ř 3947521108981

Nazval bych ji spíš Bubáček, Strašidýlko, nebo Bílá paní. Aspoň na mě ten čumák tak působí.;-)

0/0
9.6.2015 23:31

P93a14v92e26l 29F39o57l87t66á16n 4360502334

Z videa u článku (cca 1:00) "… a tím pádem je nízká úspora energie…".

Opravdu povedená formulace.

+6/0
9.6.2015 23:09

M91a85r91t12i45n 80K34u98ř59í32t22k73a 6217906598765

Až na to, že na tomhle hraní DP spíš vydělává. Majitelem a investorem je Pragoimex, DP ji pouze montuje a za o je placen.

+1/0
10.6.2015 7:27

M51a19r60t94i38n 38W70a23l80l35n24e73r 6905510764850

Jestli nemá tričko, tak si v Praze prostě nezajezdí.

+3/0
9.6.2015 21:35

M39a32r63t71i19n 62S59t70e75h10l43í81k 1804510171480

Na první pohled mi dost připomíná VarioLF, je tam nějaká spolupráce či je to čistá náhoda? :-)

0/0
9.6.2015 21:26

J97i21ř25í 96K74r55e94j63č25í78k 2317208654596

Stejný výrobce.

0/0
10.6.2015 15:33

M17a18r54t36i44n 88M37u87s66i87l 4580881283381

Evo 2 se testuje/valo v Libe. Evo 01 v Praze. Je to opravdu pokaždé něco jiného? Neptám se na délku ani počet vozů. Ptám se na střeva a výzbroj.

0/0
9.6.2015 20:48

J93i88ř41í 39K27r75e75j79č36í79k 2207838364106

Evo2 je dvojčlánkové, to je ten nejpodstatnější rozdíl.

Výzbroj je podobná, ale ne úplně shodná.

0/0
10.6.2015 15:33

J56a39n 41B49e15d25n91á35ř 1362548164289

Evička je pěkná. Škoda,že jedna vyjde na Prahu jak 26 pro jiný město : D

+3/−2
9.6.2015 20:28

J21a19n 53P36o47s84p36í65š68i35l 4461914917887

je fakt hnusná, ale pokud to bude praktický a fungovat, tak proč ne:-P

+2/−6
9.6.2015 20:11

V82l36a81s74t25i60m61i37l 41S36v56o19b83o13d45a 7683618865324

Mně se náhodou docela líbí ;-).

+1/0
9.6.2015 20:28

J98a64n 66P35o98s41p34í57š69i40l 4301924497567

ok, v pořádku:-)

0/0
9.6.2015 20:30

J25a41n 65U52l61r38y55c66h 4831777260798

s povděkem kvituju, že návrháři použili mozek, a tramvaj, jak to vypadá, obdařili sympaticky velkými posuvnými okny (klimatizaci navzdory - což je dobře, klimatizace selhává při velkých vedrech dokonce i ve vlacích, natožpak tramvaj, která otevírá fůru dveří každých pár minut...),

ovšem taková regulovatelná pohoda, jakou poskytují staré pražské tramvaje, kde je nejen těch posuvných oken ještě víc (což je nezbytnost - ke vzdálenějšímu se člověk často prostě nedopracuje), ale kde jsou i otevírací dvířka po celé tramvaji ve stropě!, v Evičce jistě nebude (no ale ve srovnání s tou šílenou škodováckou uhemovanou rakví přece jen krok správným směrem)

(jinak koukám, co se na malém diskusním vláknu sešlo fundovaných soudců designu)

+5/0
9.6.2015 19:49

M11i32c30h10a73l 59R68e92c34z26e10k 6824429895

U nízkopodlažní tramvaje, která má právě kvůli té nizkopodlažnosti většinu elektrické výzbroje atd. na střeše, zkrátka ty větračky ve stropu není kde udělat.

+6/0
9.6.2015 20:15

J12a90n 95U20l43r16y61c67h 4701797250988

jo, tohle vysvětlení jsem tušil, nojo, líp už bylo...

+1/0
9.6.2015 20:28

J58i75ř41í 80K88o19c28u14r33e34k 6495394555438

Zas se nemusíte škrábat do schodů. Berte to tak, že mladší už jsme byli všichni. A mnohým lidem to na stáří chodí čím dál hůř a ty vysoké schody v T3 jim dělají problémy.

Jinak T3 měla výzbroj pod podlahou.

0/0
10.6.2015 16:10

O79n63d90ř25e64j 69K29l47a52t74o86v66s81k73ý 3755422615

Jistě levnější a prostorově komfortnější než ten černý tank T15

+1/−2
9.6.2015 19:46

D49a83v73i10d 91Š60a52f37r90á64n38e65k 5777514657643

Je asi hodně levná, když si nemůžou zaplatit ani designéra...

+1/−4
9.6.2015 19:22

J10o36s97e76f 55R25i54c79h20t32e66r 9936325367533

Proboha kdo tohle designuje? Proč to musí vypadat jako by to vyrobili v severní Koreji v roce 1992 ?? Rv

+4/−6
9.6.2015 19:16

J38i90ř71í 98V55o80s42t86ř13á47k 2861728159891

Plzeňské tramvaje jsou pěkné, praktické, používáme plzeňskou kartu, dokonce už je možné používat bezkontaktní bankovní kartu a vše jde jak po másle. Akorát nemáme takovou mediální pozornost no.

0/−2
9.6.2015 19:13

K81a74r32e30l 11M81i47k76u64l15k34a 8383935892683

Mohli by Evičce udělat hezčí čumáček.

+3/−3
9.6.2015 18:54

J92a58r15o63s20l10a74v 15V52o20j82t67ě48c93k39ý 4673518494896

No to je hnusný... T15 má také klimatizaci a alespoň vypadá k světu

+1/−4
9.6.2015 18:43
Foto

M38a57r43t72i30n 54Š16u60b35r66t 1735261864515

T15 je tank, tramvaj je 15T ;-). Z prvních 125 ks vozů 15T dodaných do Prahy má klimatizaci jen jeden ;-). Až od letošního léta začnou do Prahy přicházet vozy 15T s klimatizací, dalších 125 kousků. Poznají se podle žlutého pruhu na čele tramvaje.

+7/0
9.6.2015 19:03

M27i19r87o81s18l93a89v 16J68a79n19o28u23š97e82k 9354471817

A já doufal, že si to nakonec s tou žlutou rozmyslí. Ohromná škoda takhle zmrvit jinak celistvý design a podařenou barevnou kombinaci Pražské 15T. 

Mimochodem nechápu tu kritiku co se tu v diskusi objevila. Zrovna 15T se opravdu velmi povedla. A to i v konkurenci se zahraničím. Ostatně prodeje to dokazují. Evo(2) je na úrovni levnější 13T. Prostorově špatná, úzká, hlučná. No alespoň má na rozdíl od 13T dveře. A je levná.

0/0
9.6.2015 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.