Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo: Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně tunelem

Ministerstvo dopravy vybralo variantu železničního spojení na pražské letiště a do Kladna. Mělo by vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dále tunelem do Dejvic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a86r32e27l 68D28r37d44a 6633815397819

Na Kladně "nikdo" vlak nechce. Je 2x dražší než autobus. Nádraží je od sídliště, kdy bydlí Pražáci pendlující do Prahy pěkně daleko. Vlak není konkurencí pro stávající rychlejší autobusy. Tak jde jen o pár skalních příznivců železniční dopravy jak na Kladně, tak na Praze 6.

  Jde o železniční trať pro Nové Strašecí, Rakovník, Žatec... Takže vyhodíme 20-40 mld., aby se pár lidí s kufry jednou za pět let dostalo možná na letiště vlakem. (Roky to budou mít s přestupem, nejlépe na Masaryčce.) ;-D

  100 km/hod je nesmysl. V Praze 6 je plno zastávek. Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod? A pokud to bude zastávkový spoj, rychlost bude jen o něco málo lepší než linka metra A. Ostatně, mít dvě či tři (+ tramvaje) podobné vlakové dopravy souběžně vedle sebe v oblasti Prahy 6 je neskutečný "luxus", za který by měl někdo sedět na Pankráci.

  Vlak není tichý. Ukažte mi tichou moderní trať, kde projede jako myška co 5 minut vlak 100 km/hod. Klidné bydlení na Veleslavíně, ve Vokovicích, Liboci a na Dědině se tímto odepisuje.

  Snahou je zachránit stávající trať stůj co stůj, nejlépe za peníze z EU. Pro Prahu je to také výhodné, Praha trať platit údajně nebude, zatímco metro by platila. 

  Zcela se pomíjí varianta stávající trať na Praze 6 zrušit. Přes letiště na Kladno by šla nejspíš postavit nová trať přes pole u letiště končící rovněž na Masaryčce. Byla by nejspíš levnější, bez zastávek by skutečně dala 100 km/hod a šlo by o rychlé spojení centrum - letiště - Kladno. Jenže, jak Krnáčová postaví cosi kolem letiště, tato varianta nenávratně padne. Rv;-)

0/−7
18.6.2015 9:41

A79d55a15m 68K16ř72i62v76s93k55ý 1663454570143

Proč by vlak na Kladno nemohl projet zastávkou rychlostí 100km/h? Rychlíky taky před zastávkami někde v Horní Dolní nezpomalují.

+1/0
18.6.2015 15:06

R15a21d74e45k 77J16a20n32a19t13a 9445506634872

Naopak, vlak je při pravidelném dojíždění (většina cestujících) mnohem levnější než neorganizované busy. PID pro Prahu a 1-3 pásmo vyjde na 10850 Kč ročně, takže 24 Kč na jednu cestu do práce, včetně MHD Praha.

Ano, dnes to trochu kazí tragická kladenská MHD, ale tohle je stavba, která se bude používat na desítky let a to předpokládám, že to té doby už se politicí konečně domluví a zařadí kladenskou MHD do PID, tak jak je běžné na Západě.

+1/0
18.6.2015 15:39

K19a75r23e62l 29D57r93d48a 6173505447469

Je mi to záhadou, patrně mám kolem sebe lidi bez průkazek. Mluví jen o plných cenách, že se jim průkazka na Kladně nevyplácí. Patrně by potřebovali PID na ty autobusy. Vlakem jedou jen občas, a tedy za draho. Nádraží mají daleko a proto je doprava vlakem nešikovná.

  Budu jim PID doporučovat. ;-)

0/0
19.6.2015 9:48

R30a13d91e36k 41J64a81n20a24t32a 9325876464602

"Pokud je bude vlak projíždět, skutečně může kolem čekajících Pražanů frčet 100 km/hod?"

Samozřejmě, že může. Kolem perónu je povoleno jezdit i 160 km/h. Až vyšší rychlosti než 160 km/h vyžadují trať, které nevede kolem nástupišť.

+3/0
18.6.2015 15:41

K75a69r33e95l 64D71r32d98a 6873835797539

Díky za reakci. Nevím zda dobrou. Měl jsem za to, že je rychlost drážních vozidel v dosahu cestujících omezena. Třeba služební metro si plnou rychlost přes stanici s lidmi nedovolí.

  Aby dráha měla smysl, měli by jí lidé v Praze 6 používat a tedy plnit nástupiště zastávek. Do toho stavitelé tvrdí, že se počítá s vlaky, co stavit všude nebudou. Takže skutečně hrozí vlak pálící to plnou parou a několik Bartošových postávajících na peróně. Výborně. Rv;-)

  My budeme budovat metro D se zasklenými bezpečnými peróny a vedle pustíme do provozu o hodně nebezpečnější železniční "rychlodráhu". Dává to smysl?

0/−3
18.6.2015 17:01

J81o38s56e20f 72T67r93ö43g69l 8899282276766

"Nikdo nechce" a proto je tato trať nejvytíženější jednokolejkou u nás.

100 km/h samozřejmě není nesmysl, moderní vlak se rozjede jedna dvě, doporučuji se projet někde za hranicemi. Místní vlaky Malmö-Kodaň jezdí až 200 km/h.

Klidné bydlení už není teď a to Vám tam nejezdí dieslové lokomotivy. Doporučuji zavzpomínat tak před 15 lety na rychlíky Praha-Chomutov v klasické sestavě loko+vagóny, to byl teprve randál. Moderní diesly už jsou tižší a elektrický vlak na nové koleji bude ještě tiší. Opět doporučuji výlet někam, kde už to tak funguje.

Poslední variantu pomíjím, to je úvaha zcela mimo.

+1/0
18.6.2015 21:21

K13a84r80e76l 94D52r90d73a 6813965287789

Rychlost nezpochybňuji. Vadí mi představa nástupiště plného lidí, kolem kterých proletí vlak 100 km/hod. Tak má provoz na trati vypadat. (Na dálnici bych také nepořádal turistické pochody. Považuje se to za vysoce nebezpečné a lidi mají při nehodě utíkat z dálnice do pole... Tady mohou v klidu stát ve vzdálenosti 50 cm?)

  Vedle jsem psal o Všetatech. Překvapilo mě kolik hluku jedno nádraží a vlaky kolem vyprodukují. Podle vzhledu je to moderní trať. Něco takového je možné zbudovat v centru Prahy? Podle mě to bude změna k horšímu, protože dnes je zde provoz o poznání menší.

  Proč myslíte mimo? Z jakého důvodu? Nová trať by byla dražší než přestavba stávající?

0/−1
19.6.2015 10:03

J82o54s78e74f 96T14r13ö51g60l 8219982806666

Jeďte se podívat třeba do Běchovic nebo Sedlce, kde se kolem nástupiště kolem 100 km/h jezdí. Nepamatuji, že by tam někoho přejeli, pokud to nebyl sebevrah. Popř. v Nelahozevsi na nádraží, tam už se jede 140-160 km/h. Samozřejmě je třeba dbát své bezpečnosti a nelézt ke kraji, když jede vlak. Ale že by to třeba někoho nasálo, to opravdu nehrozí.

Všetatské nádraží rozhodně není modernizované, je tam stará trať a navíc velké oblouky, kde to pěkně skřípe. A také tu jezdí hlavně starší vlaky, které nepatří k nejtišším.

Ptákovina je trať rušit. Kudy chcete vést novou trať? Ta už se do Prahy těžko vejde, zatímco stávající má i rezervu na zdvojkolejnění.

+1/0
19.6.2015 16:59

K21a58r30e52l 26D16r79d15a 6783875677469

Pohledem na mapu vidím volný koridor od letiště k Vltavě podél Horoměřic a Lysolajemi dolu k Vltavě na Podbabu, patrně tunelem. Dále napojení tratí na Praha-Bubny a Masaryčku s možností plynulé jízdy také na Hlavní nádraží.

  Měl zde být Pražský okruh přes Suchdol, dálnice se měla odklonit k Suchdolu naproti letišti. Tak jen přidat železnici. Mohlo by to být za jedny peníze.

  Nyní koukám na stav Pražského okruhu. Je shozený pod stůl a ve hře je varianta dál od Prahy. Je zde tedy volný prostor. Možná i blokovaný státem na dopravní stavbu. Od letiště až k Vltavě jsou jen pole.

  Klikatou Buštěhradskou bych v Praze 6 zrušil a přetvořil na rekreační zónu, cyklostezku a klidné bydlení. Dopravu pro místní řešil metrem a tramvají. A na Kladno by se jezdilo po nové přímé trati přes letiště bez zastávek nebo i se zastávkami Bubny, Podbaba, Lysolaje, Horoměřice, Kopanina, Letiště, Jeneč...

  Když koukám na vlaky v Německu kolem letišť - rovné a rychlé tratě. Počítám, že Němci by se s klikatou Buštěhradskou asi také nepárali. (Třeba, ty oblouky v Liboci, nebudou srážet možnou rychlost vlaku?)

  (Ty Všetaty, hluk nedělá jen jízda vlaku, ale i nádražní rozhlas, cinkání šraněk. Známý to měl vše vedle domu.)

0/−1
19.6.2015 17:39

E27v21ž88e36n 62P17o56l58á90k 3938838491643

Snad by to mohli postavit alespoň z Veleslavína směrem ven a problemový zbytek, který zatím nahradí metro, řešit pak.

+1/−1
18.6.2015 1:23

D93a91v24i23d 34B51e72n81e95š 8378400419533

Vím o tunelu, co vede z Holešovic do Dejvic a během příštích 50 let bude volný.

+3/0
17.6.2015 20:22

K39a79r22e97l 77D74r89d16a 6603865917629

Vím o lepším, od Bulhara do Kladna s elagantní naťoknutou krnoidou přes letiště Václava Havla. ;-D

0/0
18.6.2015 9:02

K34a58t90e34ř17i30n64a 45H12u61t21o87v90á 9641635260737

Teď říkají 18 a nakonec to bude 180. Už ani vtipný to není :-(

0/−3
17.6.2015 20:13

O44n24d60ř94e30j 63M27a78r78e94k 9152730737879

Ta je neskutečně hloupá - k čemu Pražanům, kterým je primátorkou, ty vyhozené miliardy pomůžou? To pomůže Ťokům, Babišům.

0/−3
17.6.2015 20:12

R40a36d31e71k 27J24a89n71a29t20a 9755176374272

Tak trať do Kladna je hlavně pro Kladeňáky, protože ti jezdí do Prahy jaksi více, než Pražáci do Kladna.

Pražákům se bude hodit akorát na občasnou cestu na letiště, těm co bydlí na SZ Prahy 6, i na rychlou cestu do centra (tak jako se jezdí do centra běžně vlakem z Hostivaře, Uhříněvsi, Radotína). A ti, co bydlí podél Evropské, budou méně obtěžováni IAD.

Pokud bude dobře vyřešeno napojení na dálkovou železniční dopravu, pomůže i pro cestu na letiště těm částem ČR, které mají dobré vlakové spojení do Prahy.

+5/0
17.6.2015 20:18

T10o20m86á20š 36K88u86č51e76r11a 4386375378161

přes 20.000 pracujících jezdí denně z Kladna do Prahy...

0/0
18.6.2015 12:12

O38t50o68m39a37r 86T32h56o63m42a 2905977586545

já vím, to je celkem logický , že poslední úsek do centra se už sbíhá s metrem i tramvajema, ale tady jde o jiný typ cestujících.. Pražáci vlakem po městě prakticky nejezdí nebo aspoň proti metru naprosto minimálně.. Vlak je primárně o dálkové dopravě..

0/0
17.6.2015 20:05

J52a41r83o53s55l89a60v 77M84a28l63e47c97k53ý 5847543709877

neskutečná rychlost 100 km/h. dovedete si to vůbec představit?

+2/0
17.6.2015 20:03

J85o61s64e90f 69S17t76r98á40s77k63ý 5322763444908

Výjimečně KrnáčováR^. Nejdřív Veleslavín - Letiště a Veleslavín - Kladno. Pak možnááá někdy zbytek.

+1/0
17.6.2015 20:02

M37a95r33t69i53n 83H80e26i76s71l83e21r 4724496342129

Nejlacinější varianta - protáhnout tramvajové koleje na letiště a až do Kladna a nasadit tam pohodlnější vozy.

+2/−7
17.6.2015 19:18

R78a87d30e20k 72J92a87n49a24t46a 9785896304102

Nejlacinější neznamená nejlepší. Nebo znáte příklad ze světa, kde je 70tisícové město propojené s miliónovým velkoměstem tramvají na vzdálenost 25 km?

+4/0
17.6.2015 19:50

O30n94d86ř13e17j 26M87a30r11e43k 9122790477239

Janato, tuhle akci bude financovat Kladno? Skutečně?

0/0
17.6.2015 20:13

R96a32d65e36k 90J52a60n53a87t24a 9795636134452

Tuto akci bude financovat SFDI (státní rozpočet), s příspěním řádově 75% z OPD (fond EU). Což je zcela v pořádku.

+1/0
17.6.2015 20:19

E29v39ž46e12n 36P55o71l62á25k 3858458261843

Tramvaje a vlaky takto ve světě splývají zcela běžně.

+3/0
18.6.2015 1:15

K67a29r75e70l 22D49r35e26x24l23e63r 8396569681500

Proč to dělat jednoduše,když to jde složitě ...... :(

[>-]

0/−2
17.6.2015 18:48

J97a87n 36B62u83b83e80n 4143650777

Přitom původní plán trasy metra na letiště z nádraží Veleslavín na Dlouhou míli, kde by byl mega velký P+R a pak na letiště, byl tak jednoduchý. Trať z Kladna by mohla končit na Dlouhé míli a vše by bylo úpně v pohodě, jen bychom neměli nesmyslnou odbočku na Motol. Takhle zprzní vše od Holešovic, přes Stromovku, Hradčanskou, budou kopírovat starými dejvicemi linku metra, nesmyslný autobusák na Veleslavíně... opravdu neuvěřitelně zprzněný od A až do Z

+4/−5
17.6.2015 18:48

R21a66d34e68k 49J50a54n35a75t62a 9305946144922

Příměstskou železnici se v Evropě snaží dovést až do centra, i za cenu tunelů pod centrem, takže zde, kde už ji máme, je nesmysl ji rušit.

To, co navrhujete, je asi tak na úrovni nápadu ukončit vlaky od Čelákovic na Rajské zahradě (či od Benešova ve Strašnicích) a tam lidi cpát do metra.

Příměstská železnice, tím, že má méně zastávek než metro, je rychlejší a dělá to pak veřejnou dopravu atraktivnější. Kromě toho pak nezatěžujte tolik MHD v centrální část města (kde má MHD největší kapacitní problémy).

+3/0
17.6.2015 19:57

J90o95s92e22f 31T88r71ö26g24l 8939732866576

Jestli je něco zprzněného, tak především prodloužení trasy A, zejména pokud se dotáhne až na letiště. Bude to stejně pomalé jako autobus, většina pojede na stojáka, cestující z letiště nebudou mít kam složit objemnou bagáž atd. Moderní železnice je to pravé. Podívejte se třeba do Německa, Rakouska, Dánska, Nizozemí atd., jak tam funguje S-Bahn.

0/0
18.6.2015 21:25

F89i32l16i82p 47Č71e15r43n37ý 1683909556

Výstižnější by byl nadpis: 

Rychlodráha z Prahy do Kladna povede částečně Blankou

+1/0
17.6.2015 18:42

F72i23l84i30p 92Č87e77r92n32ý 1683919866

Zatížení pro obyvatele Prahy 6 enormní. Přínos pro obyvatele Prahy 6 díky absenci zastávek celkově nulový. Podpora od obyvatel Prahy 6 je zcela minimální v řádu jednotek procent.

+1/−3
17.6.2015 18:46

M86i90r43o87s48l50a20v 74G74r62o95s45s52m56a46n56n 8422869564

Nepočítám-li zatížení samotným prováděním stavby, zatížení v porovnání se současným stavem nulové. Pokud někdo pochybuje o hluku, ať si jde poslechnout Elefanta na moderní trati a srovnat ho s hlukem z rozjizdejiciho se auta nebo dokonce motocyklu. Výhodou pro místní bude mimoúrovňové řešení přejezdů a převedení části silniční dopravy na kolejovou. K tomu velmi rychlé spojení do centra nejen z Veleslavína. Bydlím u kapacitní trati na východě města a neměnil bych.

+4/−1
17.6.2015 18:53

F68i34l30i75p 25Č58e40r92n10ý 1853189636

Srovnání s aktuálním stavem kdy prostorem jezdí jeden motoráček za hodinu s tím co přijde každých 10 - 15 minut jedním směrem je zcela markantní. Určitě bych dnešní božský klid neměnil za vámi vyzdvihovaný Elefant každých pár minut ;-D

0/−1
17.6.2015 19:03

M67i62r23o94s59l80a71v 55G87r27o80s79s97m59a87n84n 8502409414

Co myslíte, že je hlučnější? Motoráček na tuhém upevnění, nebo Elefant na pružném upevnění? Máte obavy, že přijdete o božský klid. Ale jsou to jen obavy. Které se ovšem velmi těžko vyvrací...

+2/0
17.6.2015 22:03

D46a88v81i45d 28N62e69b66e72s89k19ý 8267731879541

4 a více vlaků za hodinu - a motoráčky to nejsou.

0/0
18.6.2015 8:45

J42o77s88e43f 50T95r61ö25g11l 8799162496946

Běžný provoz na této trati je půlhodinový interval, tj. nejméně 4 vlaky za hodinu, ve špičce více.

+1/0
18.6.2015 21:27

F26i98l52i18p 59Č55e76r27n77ý 1803779756

Jinak Leninka ... pardon Evropská třída je přeplněná auty úplně stejně jako byla před otevřením metra. Takže argumentace snížením dopravy otevřením další / nebo jiné trati mi krapet pokulhává.

0/0
17.6.2015 19:07

M96a20r14e81k 97Š18i64m16o20n 2154557168608

Úplně stejně rozhodně ne, máte nějaká měření?

+1/0
17.6.2015 19:44

P96e89t49r 37P65e43t48r 6553302708553

a co jste čekal, že lidi na veleslavínu zaparkují auta v křižovatce a pojedou dál metrem? :D

+1/0
18.6.2015 9:49

J90o66s17e23f 42T76r24ö10g18l 8649732986506

V Praze a podobných velkých městech se zklidnění automobilové dopravy nedočkáte nikdy. Kapacita silnic je nedostatečná. Stav s popojížděním odpovídá trpělivosti lidí se takto přepravovat. Pokud se povede navýšit kapacitu nějaké komunikace, rychle se zaplnění těmi méně trpělivými, až se dosáhne opět předchozího stavu trpělivosti.

+1/0
18.6.2015 21:31

J20a28n 81Z97e83m88a16n 1926955124986

Když má Elefant puštěnou klimatizaci, tak je to slyšet na pěknou dálku.

0/0
17.6.2015 20:48

J57a85r77o49s24l43a37v 50M89a43l35e16c50k57ý 5917763379407

zajímalo by mě, co je na té dráze rychlo...

+1/0
17.6.2015 20:04

D15a51v41i26d 49R86y55c24h66e57t45s81k49ý 9966691140240

Tonda Blaník otevřel další flašku..

https://www.stream.cz/blanik/10005422-motol-konecna-stanice

+6/0
17.6.2015 18:25

K84a89t46e60ř92i31n45a 58H59u76t92o74v56á 9361955380647

Taky sem hned na něj myslela ;-D

0/0
17.6.2015 20:20

T65o96m56á25š 69H37r61d68ý 9288700919541

No super, takže se bude zase přestupovat z metra Nádraží Veleslavín na vlak na letiště a do Kladna? To bude zas tunel... Za tu cenu už mohli mít na letišti metro...:-/

+3/−2
17.6.2015 18:22

Z60u85z19a80n52a 77E91r46b93e54n58o20v79á 9899368774315

Většina staveb u nás končí tunelem...

+2/0
17.6.2015 18:14

R90i11j19a84n20a 41E14g17e66r68e30r18o97v34á 4126740664153

A některé tunelem rovnou začínají.

+3/0
17.6.2015 18:59

R26o16m64a74n 82P28o46l28á71č51e97k 5156899465

A co je špatného na současné trati po které se jezdí. Když se tam udělá nové ZZ, tak to bude dostačující...

+1/−2
17.6.2015 18:07

B34o90h96u78s89l44a74v 75K76r76á44l20í32k 2261840559346

Dobře, uděláme teda bzzzz...

0/0
17.6.2015 18:14

M17a14r33e31k 61Š25i36m35o35n 2664727238418

Například není dvojkolejná, není elektrifikovaná, rychlost je omezená.

+6/0
17.6.2015 18:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.