- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém všech elektro zařízení jsou baterie, které jsou drahé, těžké a mají malou životnost. Trolejbus by bylo mnohem lepší řešení.
Autobus na baterky je jen horší náhradou za trolejbus. Trolejbusy jsou perfektní, ale mají 2 problémy. Když je na trati překážka, nemohou ji objet a pořád musí mít složitý sběrač a po celé trati vedení. Autobus na baterie může překážku objet, nemusí mít po celé trati vedení, ale zase je díky bateriím těžký. Kdysi někdo udělal hybrid s dobíjením v každé zastávce. Zkoušelo se i místo baterií používat setrvačník, který se ve stanici roztáčel nebo tlakové nádrže, které se vždy ve stanici dotlakovaly.
V Ostravě jezdí podobný typ elektrobusu od stejné značky už několik let, ale je to krám.
Elektrobus je dnes nesmysl. Vemte si, jaký rozdíl byl ve vývoji akumulátorů u nás a na západě během socialismu. Nijak závratný. Za dalších 30 let se moc nepohnulo. Takže čistokrevný elektrobus je ekonoický nesmysl už jen z faktu, že pro nabití potřebujeme více energie, než pak můžeme dostat. Šlamounské řešení používají v Landskroně ve Švédsku, nebo teď to zkouší v Eberswalde (D), trolejbus s dojezdem na akumul. cca 10-20km. Nejsou velké a tak drahé. Výměna akumulátorů stojí v řádech mil., a je potřeba minimálně 1 jejich výměna. Trolej pro trolejbus vydrží i 40 let (někde i více). Takže trolejbus má jedny vstupní náklady. Vozovny jsou stejné, jen musí být zatrolejována a Vršovice jsou býv. trolejbusová.
Efektivnější je vyrobit elektřinu a rovnou poslat do motoru, než ji hnát přes akumul.
Takže asi tak.
To my z menších měst už používáme dlouho, akorát tomu říkáme trolejbus.
Tak proc nenatahate v klicovych usecich trolej a nenakoupite hybridy trolejbusu a naftaku... bude to levnejsi nez elektrobusy...
Protože by se musely logicky tahat dráty, nemyslíš?
Fakt nechápu,proč se DPHM pouští do něčeho co v minulosti skončilo fiaskem.Proč nezůstane doprava v době povodní a místo elektrobusů se nenasadí elektrotrolejbusy a CNG autobusy nebo kde to jde se nasadí turistický vláčky.Za další nechápu proč DPHM vozí zbytečně vzduch.Nasadím hned a hned teď,ale hlavně v centru.Všechny Živočišáře,Zdravoťáky vyházet.
Přišlo by mi lepší dělat to rovnou jako trolejbus s baterkami. S tím, že na některém úseku (třeba tam, kde jede souběžně s tramvají a pár drátů navíc už vzhled ulice nepoznamená) si může brát elektřinu i za jízdy, ale pak třeba bude mít krátkou zajížďku do nějaký uliček centra a pojede pár kilometrů na baterky.
Ostatně nedávno tu byl článek, že Škodovka dělala takovou tramvaj pro Turecko - pět kilometrů přes centrum bez proudu.
Jsem pro, ale v Praze zmizely průjezdné koleje a všude jsou pražce a tráva, autobus tedy nemá kudy by tramvaj následoval..
Čekat, že elektrobus nebo elektroauto bude jezdit celý den bez nabíjení je naivní.
ˇuspěch budou čtyři hodiny. A samozřejmě nesmí topit nebo chladit.
No ono se to docela kryje s bezpečnostními přestávkami pro řidiče, že...