Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Pusťte se volantu, nabádal řidiče radní a rozdával lístky na MHD

V pražské Korunovační ulici se ráno rozdávaly celodenní jízdenky na městskou hromadnou dopravu. Stalo se tak v rámci propagace ročních kuponů, které od července vyjdou o více než tisícovku levněji. Řidiče v kolonách obdarovával pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o16m53á52š 19Z33e25m98a10n 3895288944675

Autem se po Praze jezdí proto, že cesta, která sockou trvá 45 minut, jde autem za 12...

+2/0
26.6.2015 22:25

M24i91l90o67š 21S72e31t88í50k 3629149724900

Záleží na tom odkud, kam a jakou trasou jedete. Neplatí to vždy, že je auto rychlejší. Především jízda do centra, na delší vzdálenosti, kde můžete využít metro, je s MHD rychlejší a levnější. Ale ono ve prospěch auta hraje roli více faktorů. Pohodlí, možnost více zavazadel, absence nežádoucích spolucestujících...

+1/0
27.6.2015 7:53

L66u79d43v44í23k 12G58a81j53d58o15š46í62k 2885643714542

Ano. na tom záleží.

U mě je třeba trasa kterou jezdím s MHD pomalejší o 5-10 minut, jízdenka vyjde na dvojnásobek než cesta autem a celou cestu většinou stojím.

A to se vyplatí...

0/0
29.6.2015 10:00
Foto

B55r35o21n75i63s84l82a29v 34G81a24b50r78y24š 2612839971

Vy byste si na každodenní jízdu kupoval jednotlivé jízdné? Vy nevíte, co je třeba měsíčník?

+1/0
29.6.2015 21:38

M60a93r19e59k 36H24r32u75b56y 6217572331978

Az budou kolem Prahy dostatecne kapacitni P+R, tak ta doprava muze dost poklesnout. Do te doby holt dojizdejici venkovane nemaji na vyber.:-P:-/

0/−1
26.6.2015 16:46
Foto

B69r72o16n96i14s97l35a38v 76G24a70b89r66y76š 2462169881

Jasně, že mají na výběr. Jenže svůj výběr nepromyslí do detailu. Já se ve své disertaci zabývám dopravní obslužností v aglomeracích. Zrovna před pár dny jsem zjistil, že na jednom malém osídleném území ve Frýdku-Místku není žádná zastávka veřejné dopravy. Ta lokalita má cca 100 domů a žije v ní podle posledního sčítání 322 lidí. Pro tolik lidí už stojí za to udělat linku, která jezdí aspoň 4x denně. V současnosti tedy všichni aktivní obyvatelé musí jezdit autem. A teď si vezměte, že si takoví lidé usmyslí, že tam ani žádný autobus mít nechtějí, protože prý dělá hluk. Tohle všechno znamená, že klid a nízký nájem je vykoupen nekonečným ježděním a cukáním v kolonách. Odstěhují se někam do háje a pak se diví, že k nim nic nejezdí.

+1/0
26.6.2015 20:26

L73u32d26v37í17k 50G31a74j40d73o36š76í13k 2905723694972

Na to snad nemusíte dělat disertaci, abyste na tohle přišel. 8-o

Tohle se ví už 40 let od doby, kdy v zahraničí začal trend satelitního bydlení, který už je na západě, na rozdíl od nás, dávno za zenitem.

+1/0
29.6.2015 10:05
Foto

B66r91o73n32i12s14l60a10v 89G30a13b62r32y26š 2952479791

Opravdu? A že to u nás není vidět... Prostě taková komplexně pojatá metodika u nás chybí.

0/0
29.6.2015 10:09

J96o85s43e40f 92Č35i10h17á39k 7751189100696

Potom tedy doufám, že páni a dámy z radnice také jezdí MHD. Nebo káží vodu a pijí víno?

+4/0
26.6.2015 16:34

M72i49l24o36š 12S19e38t84í82k 3589569394490

Prý uklízečka a vrátný jezdí MHD :-)

0/0
27.6.2015 7:55

B58o56h52u37s68l75a76v 23K69r69á17l75í50k 2941360529156

Nemá náhodou Dolínek dost jiné práce? Třeba vybírat ředitele ROPIDu?

0/0
26.6.2015 14:52

Z27d27e68n95ě93k 12Z54a91b49a87v46a 1192334466284

Mladého sosana už vybral - takže má po šichtě.

Čekal jsem že to bude spíš akce ochmýřeného  Stropnického - tahle famílie udělá cokoliv, aby o ní psali - na koncertě filharmonie na Hradě jsem je viděl naživo - děs běs... RvRvRv

0/0
26.6.2015 14:58

B13o90h25u70s31l56a26v 61K70r29á24l91í71k 2971420439616

To s tím sosánkem se sice prosáklo, ale zdá se, že nějak váhají s tím, aby to skutečně pustili ven.

0/0
26.6.2015 15:05

M71a22r88t49i63n 98V63a30n10ě31k 9504587172273

Jezdit mastnou tyčí??? Nikdy!

0/0
26.6.2015 14:51

B74o66h61u82s10l17a88v 42K81r80á97l64í15k 2771410339456

Tak si tu šaltpáku občas utřete. A vemte i volant, určitě ho máte taky zaprasenej a uslintanej.

0/0
26.6.2015 14:54

Z33d35e75n89ě18k 53Z56a15b57a81v19a 1592434366214

pán má na mysli, že do MHD lze lákat i na jiné parametry, než je nejdražší nízkopodlažní tramvaj na světě - když nejsou zajištěny standarty čistoty jako jinde v civilizovaném světe - když už jízdné stojí víc, než třeba v Itálii !! ;-O

0/0
26.6.2015 15:00

B17o30h60u71s70l75a90v 84K53r54á46l31í87k 2791970559406

Řekl bych, že v průměrném pražském vozidle MHD je čistota na vyšší úrovni než v průměrném autě ucpávajícím město.

0/0
26.6.2015 15:09

V67á49c69l59a52v 21Č96e35r38m47á75k 4803230527724

Jo, možná, ale jeho téměř jistě nezajímá průměrné auto. A o tom to je. Že má tu čistotu na úrovni, která mu vyhovuje.

0/0
26.6.2015 18:38
Foto

B37r51o59n56i95s31l72a11v 95G23a68b69r57y80š 2842389651

Jízdné stojí víc? Děláte si legraci? Jel jste někdy MHD v Chomutově? Na Kladně? V Opavě?

0/0
26.6.2015 15:14

A96l65e14x96a15n33d36r 31K14o41s13t36k31a 8342118426494

Patrně může být rád, že se většina držela volantu dál, místo aby mu vysvětlila jak děkuje za změny v MHD.

+3/0
26.6.2015 14:25

Z94d58e42n32ě74k 26Z24a76b42a17v91a 1632104146644

Dolínku, vrat raději 123 k Andělu !;-O

+1/0
26.6.2015 15:01

M46i78l66o54s82l24a55v 66K31a90n98t65o68r13e90k 1899417471539

Opravdu zase PR na úkor daňového poplatníka. Z cizí se to dobře dává, nepředpokládám, že by Dolínek rozdával jízdenky,  koupil ze svého.Rv

+2/0
26.6.2015 14:23

B49o80h11u43s71l64a70v 57K19r74á92l98í38k 2251870599886

Klídek, Rittig mu jich na Panenských ostrovech natiskl pár navíc.

0/0
26.6.2015 15:08

M27i19l77o48s90l93a95v 52K18a70n41t61o85r50e69k 1729117481949

;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
26.6.2015 15:30

P42e87t76r 22K44e69ř 8163844292568

To je tedy opravdu "typická" trasa řidičů nalézajících se v Praze. Z Hradčanské na Václavák!;-D Co kdyby se chytil za nos a použil skutečnou cestu. Z Letňan na Anděl, nebo ze Zličína na Skalku. Takto vypadá skutečná a typická trasa. Pak by ale ty krásné výpočty neseděly. Dále díky neexistenci funkčního obchvatu se většina aut zbytečně žene do centra, i když tam vůbec nechce! Už pouhá systémová řešení by uvolnila provoz. A pokud nabídnou MHD zdarma, pak se teprve projeví skutečný úbytek. Do té doby nikoli.

+7/−1
26.6.2015 14:03

V37á10c96l55a81v 25Č47e48r25m34á92k 4513540537554

K tomu poslednímu, ono to jízdné tvoří jenom malou část toho, to MHD ročně sežere, většina jsou dotace. Takže je možné, že kdyby se zrušilo na jedné straně jízdné a na druhé straně celý systém jeho kontroly a výběru, tak by to možná vyšlo finančně skoro neutrálně. A ač jsem odpůrce jakýchkoliv dotací, tak je mi jasné, že ideálního stavu, tj. MHD max tak soukromá a jakkoliv nedotovaná a neptotěžovaná, asi za stavající politické kostelace dosáhnout nelze. Takže proč ne MHD zdarma.

A z Hradčanské na Václavák je asi nejlěpší jít pěšky ;-). Když už teda člověk na ten Václavák musí, ono tam nějak moc nutných cílů nějak ani není ...

A magitrát by měl hlavně spíš zkoumat, jak se lidé v Praze chtejí dopravovat sami o sobě a podle toho se řídit a ne že bude naopak lidem vnucovat nějakou "jedinou správnou" představu, jak se mají dopravovat.

+3/0
26.6.2015 14:22

M92a18r27e79k 96H55r30u53b56y 6967122751488

Libi se mi Dolinkuv predpoklad, ze lide jezdi po Praze autem jenom tak pro zabavu. Ten clovek je uplne mimo 8-o:-/

+2/0
26.6.2015 16:47

M15i47l52o97š 63S63e40t57í96k 3909799654490

Potřeboval se zviditelnit, co se divíte

0/0
27.6.2015 7:58
Foto

R25o72b47e97r85t 16P61l74o94c54h 4806912771123

To bude paráda ten prázdninovej provoz MHD. Tradiční omezení spojů a plus 8000 lidí. To se to bude třeba na lince C metra mezi stanicemi Florenc a Kačerov ve špičce krásně jezdit...

0/0
26.6.2015 13:42

M14i47l63o44s50l91a93v 80K45a53n51t77o16r86e69k 1749807431919

a to ještě mezi Jižňákem a Kačákem nebude v červenci jezdit

0/0
26.6.2015 14:24
Foto

B88r94o58n16i32s20l97a89v 73G14a10b76r57y78š 2822129451

Kdyby doprava nebyla tolik ovlivněna politickými rozhodnutími, tak bych se jí profesně zabýval velmi rád. Ale v tomhle stavu to prostě nejde, je to kolikrát boj s větrnými mlýny. Přesto všechno by si ale někteří řidiči měli uvědomit, že automobilismus nemůže narůstat donekonečna, ulice nejsou nafukovací a zvýšením kapacity komunikací a statické dopravy se problém vyřeší jen na velmi krátkou dobu.

+2/−1
26.6.2015 11:37

J97a73r71o22s89l91a92v 48H51o26r33á12k 5593102556330

Tak to by se meli za nos chytnout predevsim radni. A zkusit premyslet. Treba ze pred tim nez bude dokoncet obchvat a nez budou vystavena VELKOKAPACITNI parkoviste u metra, auta z ulic proste nedostanou. Musi zacit od zakladu. Ne vymyslet kraviny ktere ulice uzavrou a ze Legerku zuzi o jeden pruh. To nic neresi a resit nebude.

+3/0
26.6.2015 12:32

M60i15l48o27š 76S87e62t17í10k 3159849864470

Problém je v tom, že chcete, aby páni politici přemýšleli ve prospěch občanů. To ale neumějí. Jim jde jen přemýšlení ve prospěch jich samotných. Ostatně to je taky hlavní motor proč do politiky jdou. Opájet se mocí a přitom si nahrabat, pardon, odklánět.

0/0
27.6.2015 8:02

B29o66h18u96s94l69a80v 65K43r20á21l56í69k 2331460359766

To bych byl zvědav, čeho byste v té dopravě dosáhl, kdyby vás neovlivňovala žádná politická rozhodnutí. Žádné dotace, žádné výhody, žádná pravidla, žádná koncepce... Nebo byste si představoval v dopravě nějakou nepolitickou politiku, tj. že že byste prostě měl ve všem pravdu vy?

0/0
26.6.2015 15:03
Foto

B83r22o16n37i16s61l59a98v 84G96a27b48r61y83š 2532759711

Tady nejde o mě. Obecně se pomíjí názor odborníků, kteří dopravu studují a věnují se jejímu výzkumu. Já dávám přednost dohodě, konzultacím s lidmi, kteří znají místní prostředí a spolupráci s lidmi, kterých se veřejná doprava týká, čili cestující samotní. Nepohrdnu ani názorem jiných kolegů z oboru. Znám spoustu lidí činných v dopravě, kteří nemají dopravní školu. Bohatě by stačilo, kdyby politici nerozhodovali o tom, co kam bude jezdit. Prodloužení trasy metra A mohlo počkat, každý ví, že důležitější je výstavba trasy D. Místo omezování spojů anebo zdražování je možné aplikovat jiná opatření.

Pokud se Vám zdá, že dopravní školy nejsou potřeba a že to zvládnou jiní a současný stav je vyhovující, proč ne. Já ten pocit ale nemám. Vidím zde spoustu rezerv a nejsem sám.

0/0
26.6.2015 15:12

M62a63r26e11k 54H25r67u84b40y 6487392291808

No, ciste laicky - pro zacatek by stacilo seridit semafory :-P;-)

0/0
26.6.2015 16:49
Foto

B28r81o50n66i93s73l40a77v 95G30a81b30r21y57š 2732379371

Sestavení signálního plánu není tak jednoduchá věc, jak si myslíte. Režimů řízení světelných křižovatek je celkem 6. Nejlepší je samozřejmě ten poslední - režim plného ovládání dopravní situací. V Brně, kde bydlím, by neškodila nějaká preference MHD. Možná Vás to překvapí, ale pokud se signální plán upraví pro MHD, může z preference MHD těžit i automobilista. Bylo to dokázáno na několika příkladech v Praze. Ale konkrétní čísla Vám nepovím, ta si nepamatuju.

0/0
26.6.2015 20:19

J57a61r56o83s35l28a86v 24H10o67r39á65k 5523972436960

Nalaka ridice do mhd, pak prijde Ropid, zprehazi jim linky, prodlouzi dojezd, takze je zase vyzene do aut. A tak porad dokola.

+13/−1
26.6.2015 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.