Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Před třiceti lety metro nahradilo na Příkopech tramvaje

Před třiceti lety, na začátku prázdnin roku 1985, pražskými Příkopy naposledy projely tramvaje. Poté je v centru vystřídalo metro. Tramvajová linka v centru metropole byla poslední tratí, kterou dopravní podnik zrušil bez náhrady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E42v39ž98e66n 28P19o94l74á14k 3168938721613

Čímž byl zároveň dokončen vznik ohromné zóny napříč centrem, kde na středně dlouhé vzdálenosti je člověk nucen se pohybovat výhradně pěšky a ještě se probojovávat davy. Výsledek sovětské logiky, která očekávala, že metro dokáže tramvaje nahradit.

+2/−1
8.7.2015 14:05

R62o79b70e63r96t 50P68r42a76ž75á56k 4818576625720

A pak sovětští lidé do center měst natahali alespoň trolejbusy.

0/0
8.7.2015 21:17

E26v20ž36e56n 28P84o19l57á80k 3738298391353

Trolejbusy bych nezavrhoval ani v Praze, ale především na vytíženější autobusové linky do kopcovitých okrajových částí Prahy, tam by měly výrazné opodstatnění.

0/0
9.7.2015 14:15

K48a77r29e50l 88D31r37d53a 6193625917249

Soudruzi vašeho ražení, stejně na moderní pražské centrum nadávají. Je tady pro ně málo vietnamských obchodů, tržnic a bufetů 4. cenové kategorie... :-P

  Tak proč sem pro ně tahat MHD? Aby si mohli dupnout, že na to mají stejné právo jako ti "hnusní túristé". ;-D

  Přitom jen na té pěší zóně se dá v Praze relativně dobře žít a existovat. Jinak je Praha zadušená a zabitá dopravou, a to i povrchovou MHD. Tramvaje, zvlášť v té dnešní kvantitě, přispívají k dopravním zácpám v centru. Rv

0/−2
11.7.2015 19:18

E63v16ž84e57n 51P13o54l92á83k 3478568861183

Můžete mi laskavě citovat, kde se hlásím ke komunismu a nadávám na pražské centrum? A kde říkám, že turisté jsou hnusní? A autobusy stojí v zácpách méně než tramvaje???

0/0
11.7.2015 20:58

P63e14t81r 15N51o33v71á11k 6890231353866

V roce 1936...

0/0
11.7.2015 21:04

K35a54r13e53l 20D33r95d72a 6503425377669

Ta fotka mluví za vše. Příkopy jak ve středověku. Dav lidí se tísní na chodníku, není kudy projít a ještě tam všechny buzeruje esenbák. Chodci do toho přeskakují rozmlácené děravé koleje... 

  Městopotvornost tramvají jak vyšitá. ;-D

  Při dnešních davech by byl návrat tramvají a podobných chodníků jednoznačný masakr. Rv

+1/−3
8.7.2015 11:59

E53v36ž80e45n 91P77o60l68á64k 3468178251843

Á, pan Drda opět zde. Takže kde jezdí tramvaj, tam podle vás musí buzerovat esenbák a být úzký chodník, ano?

0/0
8.7.2015 14:02

R29o46b60e12r10t 38P28r59a12ž47á58k 4448686865740

S panem Drdou nemá smysl diskutovat. Tramvaj je, dle něho masový vrah.

+3/0
8.7.2015 21:18

K16a54r80e95l 59D54r34d16a 6413935507309

Přesně. ;-DR^

0/0
9.7.2015 13:03
Foto

R57o87b79e19r69t 83P17l58o30c94h 4446312811343

Tak ony by ty koleje dneska určitě vypadali jinak než tady na té fotce... Ale je pravda, že na Příkopech už si dneska tu trať vůbec nedovedu představit. Co s Václavákem toť otázka?...

0/0
8.7.2015 22:21

K29a93r91e21l 57D27r70d16a 6873675867619

Agitátoři od tramvají mají ale připraven návrat přesně k tomuto stavu. Protože napojení pouze na Jindřišskou - Vodičkovu je jen takové mdlé a polovičaté řešení. ;-D

  (Revitalizace Václaváku je namalovaná i ve variantě, že tramvaje opět propojí nám. Republiky a Národní. Cígler-Marani. Dají se najít jejich situační kresby. A tedy, na tom návratu tramvají se vlastně pracuje.) Rv

0/0
9.7.2015 13:10

E90v78ž87e52n 20P81o52l49á48k 3508428631513

Proč by ne. Stejně, jako třeba na Náměstí Republiky, tedy v pěší zóně, do 30kmph a úplně potichu. V současnosti bych nechtěl bydlet někde uprostřed mezi 2 stanicemi metra a denně muset prorážet ty davy.

0/0
9.7.2015 14:13

K84a47r90e39l 84D71r56d76a 6643625227579

Náměstí Republiky a tramvaje je především odstrašující příklad, jak by to vypadat nemělo. (Lépe to patrně ale nejde.)

0/0
9.7.2015 14:44

E23v32ž43e42n 89P11o28l28á90k 3948638471483

Aha. A důvod, proč je to odstrašující, samozřejmě ani jeden.

0/−1
9.7.2015 23:32

K52a93r82e41l 91D65r52d16a 6723665867849

Chodec, co jde po náměstí směr Příkopy se musí rozhlížet do 360 stupňů protože netuší, odkud se přihrne autobus, tramvaj či auto, co mu najedou nečekaně na záda. Do toho si zlomí nohu na hrbolaté dlažbě nevhodné pro chůzi v městské obuvi. 

  Jel jste tady někdy autem? To kličkování kolem Kotvy? Přes deset přechodů a prasení snad všech turistů co jsou právě v Praze na chodníku? Hrůznost. Auta jezdí Královskou cestou! A ten špunt končí v Hybernské, kde se masakrují chodci už bez pardonu. A do toho tramvajoví fanatici malují další tramvajové linky přes Senovážné, Opletalku, Hybernskou... a stav v centru gradují na naprostý samolibý nebezpečný prasečí chlívek, kterému vládnou soudruzi z DPP. Rv

  Jel jste tady někdy povrchovou MHD? Večer tady čekáte hodiny, než můžete popojet na Poříčí a Florenc. Zbytečná nefunkční povrchová  MHD, co okupuje centrum. Přitom ulice Na Poříčí je díky tramvajím přesně ve stavu jako na této fotce Příkopy. Úzké děraté roky neopravované chodníky, chodci na odstřel a rachtající tramvaje. Chůze pěšky je zde nepříjemnou nutností. V restauracích vám poskakují talíře po stole, když kolem jede tramvaj. Přitom Hybernská hnus na druhou, Revoluční hnus.

  Náměstí Republiky by potřebovalo solidní dlažbu pro chodce po celé ploše. Tramvaj by měla být místy oddělena od chodců, nějaké kytky a třeba bezpečnostní bílé pruhy jako v metru. Nebo by se mi líbil podél kolejí nějaký moderní prvek z ledek, který by se třeba ze zelené měnil na červenou, aby upozornil chodce na projíždějící MHD.

  Kotva začíná fungovat. Nikdy neměla dobře vyřešen příchod chodců k hlavnímu vchodu. Nabízí se propojit jedním podchodem Palladium, metro a Kotvu. Část chodců by se nemotala na povrchu. Je záhadou, proč to ještě nebylo realizováno. Mám pocit, že Kotva s tím v době výstavby počítala...

0/0
11.7.2015 19:08
Foto

A44n40g90e31l98i77k30a 73K29o76c49k61o48v29á 2311510677

Zavreli to kvôli stavbe metra v červenci 85 a hotovú stavbu otvorili v listopadu 85 (ak to chápem z článku správne). Za 4 mesiace to stálo. Dobre vy! R^

0/0
8.7.2015 9:13

M86a47r98t47i45n 12V39e63v21e22r55k48a 8902368474

Přijeďte se někdy podívat do Prahy. Zjistíte, že metro jezdí pod zemí :-)

+1/0
8.7.2015 9:54
Foto

A97n11g98e78l28i49k69a 30K44o70c98k90o55v62á 2191500967

pražským metrom cestujem každý deň už 6 rokov ;-)

0/0
8.7.2015 13:29

V65l68a73d29i51m82í15r 76H79o19l52ý 8394391476817

Dobře, že z Příkopů a z Václaváku tramvaje zmizely.

+5/−10
7.7.2015 21:22

J77a48k62u69b 10R81o80u47s 3513760104562

Já bych teda byl radši, kdyby z Vávlaváku zmizeli dealeři drog, naháněči do bordelů a turisti na segwayích.

+20/0
7.7.2015 21:43

V88l48a29d22i23m55í86r 74H71o83l63ý 8924331296687

Souhlasím s vámi.

+3/0
7.7.2015 22:42

K75a20r40e81l 62D91r59d37a 6853615377699

Tedy lidi... A jak to utopistické "zmizení" souvisí s tramvajemi?

0/0
8.7.2015 12:01

R59o23b91e72r71t 61P43r84a64ž65á62k 4658636675630

To je vidět např. na Žižkově. Porovnejte Seifertovu a Husitskou.

0/0
8.7.2015 21:20

R27o84b24e43r10t 34P70r50a64ž87á83k 4498286135860

Není to dobře. Narušilo to totiž celou síť.

+5/0
8.7.2015 2:30

L90i52b63o42r 93M11o98h31o30u17t 3686627158192

Ano,kolem koně a na dnes odříznutou Vinohradskou,ale i dole na Příkopy a dál koleje chybí.Metro je cosi jako rychlík,ale courák/osobák je místy nenahraditelný.

+8/0
8.7.2015 7:05

E55v71ž28e45n 16P45o92l84á36k 3668288931343

Méně dobře, že nedokážete přednést jediný argument.

0/0
8.7.2015 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.