Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlučné skřípání vlaků budí obyvatele Libně. Problém zatím nikdo neřešil

Tisíce obyvatel pražské Libně už léta trápí hluk z nedalekého vlakového nádraží. Způsobují ho vagony, které železničáři na nádraží po nocích řadí. Jejich brzdění totiž způsobuje nepříjemně pisklavý zvuk. Problémem se dosud nikdo nezabýval, přestože hygiena několikrát nařídila nápravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A29n78d40r43e93j 19O20l21e86k78s70a 3325191417121

O tom, kde se postaví protihlukové stěny a kde ne, rozhoduje akustická studie. Její zpracování mají na starost externí firmy najaté SŽDC.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/v-cesku-pribyvaji-dalsi-protihlukove-steny-fe8-/eko-doprava.aspx?c=A150716_161516_eko-doprava_suj Rv!!

Je to jasná soukromě-zájmová činnost. Odhlučnit jen zdroj, vyjde moc levně a ještě to nebude dělat švagr...

0/0
17.7.2015 13:29

D35a26v67i22d 34K41n60a71p 9239901947198

Nechápu, proč si stěžují až teď. V dnešní době se tam posunuje 2x méně vagonu než např. před 20 lety, a nikdo si nestěžoval (vlastně by ani neměl, pokud normální člověk si kupuje byt, měl by obhlédnout i okolí a ne kolik to stojí (ty ceny bytů u nádraží by měli být nižší)) a uvědomit si, že bydlí u nádraží. Ty lidi teď zjistili, že mohou dávat žaloby, petice atd na jakoukoliv blbost tak toho zneužívaj. A pro info, jsem železničář, mám rád vlaky ale i tak bych se k žádnému nádraží nenastěhoval, i kdyby tam mělo projet pár vlaků za den.

+1/−1
12.7.2015 20:04

A27n14d73r95e26j 83O39l77e13k68s28a 3145701737781

Další...píp. Pane Knape, nemluvíte pravdu. Posunování a spouštění z pahrbku přes brzdu je z hlediska hluku obrovský rozdíl. Před 20ti lety se posunovalo (jak vy říkáte) ve Vršovicích.

0/0
12.7.2015 22:04

A29n12d72r21e71j 80O73l67e61k21s68a 3725761687171

K věci samé. Ze strany SŽDC jde o nekonečné obstrukce. Obehnání nádraží protihlukovou zdí je nejen zbytečné, ale především to nebude účinné. Navíc to bude nesmyslně drahé (možná účel?). Zdrojem hluku, který vysoce překračuje hygienickou normu, je jen jedno zařízení, dlouhé několik metrů a ležící v úrovni terénu. Je to kolejová brzda spouštěných vagonů. SŽDC to musí velmi dobře vědět a proto navrhuje oplotit nádraží - to dá rozum.

Článek má navíc zavádějící titulek, který je pochoutkou všech "filozofů" na téma - co bylo dřív; nádraží, nebo bydlení.

Jde o druh činnosti na nádraží, ne o běžný provoz, který pochopitelně nemůže nikomu z okolí vadit. To, co se v PRAHA-LIBEŇ děje, je permanentní nepovolená technopárty!

0/−1
9.7.2015 13:16

D26a51v97i98d 92P16e22c81a 1535484791636

Kde berete tu jistotu, že až SŽDC oplotí kolejové brzdy (kravina za několik miliónů), nezačnou si ti samí lidé stěžovat na průjezd vlaků? Doporučoval bych postup v smyslu, že pokud byl někde železniční provoz, silnice či fabrika dřív, než byt či dům, smůla. Jinak budou mít stížnosti nedozírné následky. Přinutíte souseda, aby postavil hlukovou stěnu, když seká křoviňákem? Ze státu by každý rád dojil, co se do něj vejde.

+1/−1
11.7.2015 14:00

A97n66d96r62e51j 59O61l40e68k49s79a 3325381527461

Já tu jistotu neberu, ale jistota je, že hladina hluku klesne pod nepovolenou mez. Pokud si vykucháte výfuk u svého sporťáku a vyrazíte do ulic, kde berete jistotu, že když vás STK donutí výfuk vyměnit, že si pak někdo nebude stěžovat na váš pouhý průjezd?

Asi takovou hodnotu má ta Vaše vyprávěnka.

0/0
12.7.2015 22:07

A21n84d57r21e62j 18O94l51e76k15s70a 3805721167291

Zdá se, že má vedení SŽDC na ministerstvu zdravotnictví své lidi. Jinak to rozhodnutí nejde vysvětlit!

0/−1
9.7.2015 11:33

M29a72r91t26i74n 11K63ř57í26ž 9223242370477

A přitom řešení je snadné -> WD40

+1/0
9.7.2015 10:53

J75a71n 75C70e50p69e10k 1964956370

http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4926434&y=50.1023048&z=16&base=ophoto

opravdu si všichni myslí, že toto patří dovnitř do města? A opravdu si všichni myslí, že veškeré obytné domy v okolí jsou nové developerské projekty?

0/0
9.7.2015 9:54

J26o55s13e24f 30C57h80o78d88o34u49n30s16k40ý 4211766449570

Opravdu si myslíte, že nádraží Praha-Libeň je odjakživa vevnitř ve městě a ty baráky nevznikly až po tom? Mimochodem, dřív se jezdilo až na Palmovku. To byl úplný kraj Prahy. Dál už byly jen vesnice, jako Vysočany nebo Hloupětín.

+4/0
9.7.2015 12:00

A36n40d97r47e79j 57O74l14e38k10s39a 3125151327321

Opravdu si myslíte, že jde o polohu nádraží a ne o činnost na něm provozovanou?

0/0
9.7.2015 12:03

J45a74n 70Č71e85k43a98l 7459425354134

Tahle zpráva už tu byla před nějakou dobou, zopakuji tedy, co jsme říkal tehdy - KOUPIT SI BYT U NÁDRAŽÍ A PAK SI STĚŽOVAT NA VLAKY MŮŽE JEN DE*IL!! 

Omlouvám se za CapsLock, ale je to jediný ekvivalent zoufalého křiku, který klávesnice dovoluje...

+11/−1
9.7.2015 9:22

J97a55n 64C45e58p72e34k 1524696650

Pane Čekal, zřejmě jste článek vůbec nečetl. Nejedná se o hluk ze stanice Nádraží Libeň, ale z rozřazovacího nádraží a jeho brzdícího mechanismu na brždění vagonů, které pokrývá skoro 2 km čtvereční. To se má uprostřed města v okolí do dvou kilometrů do nádraží udělat bez stavební zóna? Jen hlupák může toto v dnešní moderní době provozovat uprostřed města. A jedná se hlavně o porušování limitů hluku a to skoro o dvounásobek povoleného. Pokud bude vše v limitech, nikdo si na nic stěžovat nebude. Né každý má to štěstí a možnosti jako vy, pořídit si vilu v divočině, kde vás budí akorát tak veverky. Pokud nechápete, přečtěte si článek pořádně, aby jste nebyl příště za hlupáka.

+2/−6
9.7.2015 9:46

J38a78n 75Č54e48k25a28l 7799485854284

Já bydlím u jižní spojky, mě o hluku nemusíte nic vykládat...

0/0
9.7.2015 9:53

J27a97n 70Č64e50k14a58l 7249375944644

PS: není zas tak důležité, zda je konkrétním zdrojem hluku špalková brzda na vagónu anebo brzdící systém vlakotvorby v seřazovací části stanice, pointa je ta, že to nádraží je tam od 19.století, a najednou je problém, že vlaky dělají hluk?? Byli by radši, kdyby tam místo nádraží bylo překladiště kamionů?

Anebo toto celé přestěhovat někam do polí za Prahu (pominu to, že umístění seřazovacího nádraží není o píchnutí prstem do mapy), a zabrat tím 2km2 orné půdy?

+4/−1
9.7.2015 9:59

A22n75d58r29e49j 92O51l65e77k61s61a 3655161957941

Hluk nedělají vlaky. Hluk dělá čelisťová stacionární brzda na svážném pahrbku. Nemá to žádnou souvislost s železničním provozem. 

Je to totéž, jako kdyby si logistický park udělal v zástavbě venkovní zkušebnu motorů kamionů jel na ní noční směny. Asi tak velká souvislost s provozem to je.

0/0
9.7.2015 11:41

A26n46d27r79e64j 93O48l83e80k57s93a 3795181687751

To je úplně jiný hluk. Trvalý, unavující, širokospektrální. Ne že bych Vám ho záviděl, to ne..

0/0
9.7.2015 11:47

J38a42n 69Z72a66b98a95b29a 8754344388824

Mno, to nádraží tam bylo dřív než většina těch domů okolo. A ono přeložit nádraží není jen tak. Holt se město rozrůstá poněkud rychleji...

+2/−1
9.7.2015 9:58

A18n66d64r41e63j 68O55l86e21k95s56a 3395701727901

Mno, ten svážnej pahrbek si tam ale udělali před pár lety. Dokonce ani za dob, kdy byla Libeň průmyslová zóna, tam tohle nebylo.

0/−1
9.7.2015 11:43

P77a71v54e23l 43M96a11t33o29u95š42e39k 5940307278504

Víte, jak vypadají 2 km čtvereční? To by libeňské seřaďovací nádraží muselo mít při stávající šířce délku přes 20 km, tj. jako z Prahy-Libně někam za Úvaly. Blbost, že! Jinak tam to seřadiště funguje od 60. let minulého století. Dříve bylo jistě daleko hlučnější, protože se vozy běžně chytaly "na čubu" (zarážka, která se po najetí vozu s celým vozem nebo vozy několik metrů pohybuje smykem po koleji). To byl teprve kravál! Nicméně to nádraží lidem začalo vadit teď, kdy je hluk naprosto běžnou součástí života (auta, motorové sekačky, fukary apod.). Někteří lidé prostě železnici nemohou vystát, tak na ní stále hledají hnidy. Jiný hluk jim přitom nevadí a ještě jsou schopni jej obhajovat, hlavně když jej sami způsobují.

+4/−1
9.7.2015 11:39

A55n36d20r40e27j 25O25l39e20k61s80a 3635421847401

Ne. Vozy na čubu se tam chytají samozřejmě stále - žádná změna. Hluk je to děsivý, jako když se hroutí stadion. Využívání svážného pahrbku s kolejovou brzdou - generátorem hvizdu, který rve uši i přes dvojitá okna -  je ale výdobytkem nové kapitalistické éry.

0/−1
9.7.2015 11:46

P12a92v17e27l 57M30a21t94o84u16š42e45k 5450317398594

Možná se to dělá stále. Nevím, nebydlím tam a zase tak dalece to nesleduji.

0/0
9.7.2015 12:02

A66n93d54r11e13j 59O41l72e62k55s25a 3125801257471

Já ano - vím o čem mluvím.

0/0
9.7.2015 12:03

A90n43d64r40e45j 87O13l68e29k44s40a 3355341837791

DE*IL!! jste Vy sám. Nejde o vlaky, jde o svážný pahrbek s kolejovou brzdou. Na něm se provádí rozřazování nákladních vozů a tvorba nových souprav. Jde o tedy o činnost, která není v Libni původní a vždy se dělala na perifériích bez obytné zástavby. Přijďte si poslechnout, přijdete o uši, až začnou spouštět, Vy znalče.

0/−2
9.7.2015 11:37

J79a18n 80Č12e24k69a86l 7839365514614

Zatímco špalkové brzdy jsou absolutně bezhlučné, že...

+1/0
9.7.2015 15:15

A43n64d12r15e18j 24O68l68e51k11s79a 3905921707621

Zdržové brzdy, jsou brzdy provozní, montované na vozech. Ovládá je mašinfíra. Brzda kolejová, je zařízení náležející k železničnímu svršku a určené k dálkové úpravě rychlosti volně se šinoucího vozu. Ne kozu, ale vozu.;-D

0/0
9.7.2015 16:09
Foto

M34i35l66o71s34l17a88v 82Z74í17t31k77a 8110774137580

Protihluková stěna je v tomto případě dost blbost. Ta může utlumit hluk z bezprostředně přilehlé koleje, dvou - ale ne ze seřaďovacího nádraží s mnoha kolejemi. Jinak samozřejmě je pravda, že ta hluková zátěž tam byla dříve než došlo k boření továren a výstavbě bytů........  Ke snížení hlučnosti vlaků jezdících po kolejích v osobní části nádraží již došlo samotnou modernizací kolejiště.

+1/0
9.7.2015 9:12

A37n87d83r53e47j 66O24l35e26k65s65a 3425771107271

Mohu potvrdit. Když projíždí Pendolino, nebo RailJet - ani se to nedovíte, pokud nezahouká. Není to o průjezdu vlaků, i když samozřejmě nákladní je slyšet výborně, je to o seřaďovací činnosti, která do města zkrátka nepatří, jako do něj nepatří například drtírna kamene, nebo stáčírna kyselin.

0/0
9.7.2015 11:52

P86a40v60e44l 60S27l64a27d53o54v81n36í97k 6857463677896

Takové články mě vždycky pobaví - kolik let tam ti stěžovatelé bydlí? A kolik let tam funguje to nádraží? Pochopitelně cena nemovitosti počítá s hlukem z nádraží, jestli si tam někdo koupil byt, který ani neviděl a smlouvu podepisoval kdesi v kavárně, tak ať si nestěžuje...Rv

+13/−1
9.7.2015 8:02

A51l51e12x19a26n25d67r 21K40o55s67t51k55a 8142748886444

Nádraží tam je podstatně déle než je doba lidského života, takže není co řešit. Absolutně každý, kde se tam přistěhoval věděl předem do čeho jde.

+8/−1
9.7.2015 8:23

A46n49d42r51e41j 72O69l39e98k65s39a 3255481797961

Oba dva víte úplné Ho_no. Jestli vy sami bydlíte například u parku, tak se jednoho dne může stát například skate parkem, nebo logistickým parkem, případně raketovou základnou The Park. Pak si Vaše fundamentální moudra rádi přečteme znovu.:-)

0/−3
9.7.2015 11:55

A74n93t35o57n24í76n 24Z45e75l49i86n19k58a 5124978765600

Vyhozené  peníze na stavbu. Zvuk se nešíří přímočaře jako světlo, ale v kulovitých, ev půlkulovitých vlnách.

+1/0
9.7.2015 6:50

J18a51n 98K27l56i94m20a 7770413780272

Jejich problém.Někdo si koupí barák byt za 5 milionů na hypotéku u nádraží a pak zjistí že ho budí vlaky a stěžuje si. Buď je tento člověk totální trotl, a nebo někdo chce zlikvidovat nádraží v Libni a na uvolněném pozemku postavit další baráky.tento subjekt si  platí  lidi a články v tisku. Podle mého je to celé podvod :)Rv

+12/−1
9.7.2015 6:40

A58n37d94r90e74j 69O76l61e78k26s74a 3665321147661

Další blbec....

0/−2
9.7.2015 11:55

P12a53v63e21l 37O10b88d78r16ž96á79l79e27k 6976244788822

Chtít kdekoliv ve vnitřní Praze 35 dB v noci je holý nesmysl.

Bydlí ve velkoměstě, s řadou výhod, tak prostě něco za něco.

+9/−1
8.7.2015 23:58

A97n95d85r48e54j 94O43l87e35k45s96a 3445431847761

Pusťte si 45 dB na 6ti kHz. Tak 50x za půl hodiny v pulzech 4 sekund. Přijdete o uši.

0/−1
9.7.2015 11:58

A23n89d92r65e24j 30O51l26e69k58s87a 3935941897581

To je samozřejmě nesmysl. Jde o chybu, těch 35 dB je limit v interiéru, za uzavřenými okny.

0/0
9.7.2015 16:38
Foto

R63u63d47o91l67f 35P27o28l56a58n30e32c12k63ý 3903444723215

Fascinuje mě, jak se lidé přistěhují někam, kde mohou očekávat hluk, do blízkosti letiště, nádraží, dálnice a pak proti tomu hluku protestují. Před pár lety byl velký humbuk s pražskou magistrálou. Jakási žena se tam přistěhovala a začala bojovat proti hluku. Vždyť ti lidé ví kam se stěhují, jdou tam dobrovolně, tak je to čistě jejich problém.

Mimochodem, nádraží v Libni je v provozu od roku 1877 a celou dobu tam skřípají vlaky. Vadí to najednou až teď.

+25/−1
8.7.2015 22:41

M13a65r36i14á57n 64V61o56j79t26e88k 2654117489968

Byt si kuoujete přes den. Nákladní vagóny se posunují především v noci. Pak je logické, že na to ten, kdo byt koupi, přijde, až když spí. Realitní kancelář nebo developer ho přece na hluk upozorňovat nebude.

+1/−4
8.7.2015 22:48

A75d81a42m 95B51e26c50h94n71ý 4460174931962

Podle mě stačí použít mozek- blizkost vlakového nádraží = vlaky = hluk. Nemusím kvuli tomu někde přespávat, aby mi to došlo...

+18/−1
8.7.2015 23:11

J48a61n 78K24l25i82m90a 7340323580162

Keci pane Vojtek, v bytě který chcete kupovat by měl kupující přečkat alespoň jednu noc je to běžné pravidlo.8-o

+1/−1
9.7.2015 6:50

J81a39n 21Č55e11k38a90l 7569805354364

Přes den se tam samozřejmě šíbuje taky, plus tam projíždějí i zastavují desítky až stovky vlaků, z nichž polovina nemá kotoučové brzdy, a tudíž vydává ono známé "kvílení"...

+1/−1
9.7.2015 9:24

A81n57d47r31e93j 62O70l64e67k50s69a 3645171277471

Přes den jsou za a) jiné hlukové normy, za b) není ten hluk zdaleka tak intenzívní a častý. Normální provoz nádraží jednoduše nesplňuje Libeň. Splňují Vysočany, Masaryčka, Wilsonák, Smíchov i Vršovice. Hádejte, kde bývalo seřaďovací nádraží?

0/0
9.7.2015 12:02

J74i49ř28í 56K72r53e32j36č23í21k 2157948934426

Pokud hygienici skutečně naměřili 50 dB, pak je vše v pořádku, protože dle normy je povoleno 65 dB.

+1/−1
8.7.2015 22:29

A54n60d22r71e22j 79O30l76e93k87s38a 3635661907651

Za zavřenými okny!

0/0
9.7.2015 12:06

L22u73k13á37š 63N63o50v38á33k 4616826582303

Váchale, takže po-iksté: ŽÁDNÁ RYCHLODRÁHA SE V PRAZE NECHYSTÁ! ÚSEK MAS.NA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ SE BUDE POUZE MODERNIZOVAT!

+2/0
8.7.2015 21:40

P33a19v87e67l 75M32a22t89o57u92š94e47k 5260967558394

A nehledě k tomu, že pokud tam bude jezdit něco na způsob Elefantů, tak to rozhodně nebude hlučnější než současné soupravy z 50. až 70. let. To je akorát někým záměrně vyvolaná hysterie. Většinu obyvatel Prahy 6 určitě víc ruší letiště a Evropská než trať Praha - Kladno, byť by byla jakkoli frekventovaná.

+6/0
9.7.2015 8:20

P28a19v85e41l 70M11a46t11o66u39š77e14k 5310877198394

Jo, a ještě jsem zapomněl na sekačky, fukary a jinou motorovou havěť, se kterou se po parcích nesmyslně často prohánějí studentíci a různé zkrachovalé existence. Když na to někdo poukáže, tak je odbyt s tím, že "pokrok se nedá zastavit". Jestli náš novodobě vydobytý pokrok spočívá v tom, že je obtěžováno okolí, tak je to hodně smutné. Jenže to kupodivu skoro nikomu nevadí, včetně matek s malými dětmi, kterým to takřka denně řve a smrdí pod okny, zatímco vlaky jsou u nás chápány jako zlo, které z principu vadit musí.

0/0
9.7.2015 8:26

L30u10k53á83š 10M69a86l44í77č75e63k 3803182885467

Z moci úřední bude vlakům nakázáno skřípět potichu!

+5/0
8.7.2015 21:38

R66i93c97h15a52r95d 27T58r31e71f86i10l 4451535189670

R^;-D

0/0
8.7.2015 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.