Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlodráhu na letiště dovede odbočka. Stavět se začne za tři roky

Ministerstvo dopravy rozhodlo, jak bude vypadat rychlodráha, která spojí centrum Prahy s Kladnem a ruzyňským letištěm. Trať povede z Masarykova nádraží tunelem do Dejvic. Za stanicí Praha-Ruzyně pak bude odbočka na letiště. Cesta z centra k ranvejím potrvá 27 minut a počítá se na ní se dvěma kolejemi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M86i30r76o61s82l78a98v 65G19r36o22s55s62m93a49n18n 8262759754

Ještě že si hlavu nepostavily ještě jiné městské části než Praha 6. To bychom v Praze mnoho modernizovaných tratí neměli. Ale co bychom šestce nezaplatili...

A jen malá poznámka. Metro na letiště by podle mého názoru bylo naopak kapacitně předimenzované.

+2/0
15.7.2015 22:23

T26o75m86á14š 80C55h86r54á89p96e93k 4649397102440

27 minut z centra na letiste, to je opravdu rychlovlak, jak se patri. Dneska to trva autem uplne stejne dlouho. Pokud to chteji nazvat "rychlodraha", tak tech 12 nebo 13 km nemuze rozhodne vzit vice nez 10 minut.

+1/0
15.7.2015 14:46

K52a17r74e92l 51D19r35d11a 6273265507529

27 minut a hlučící "klikatice" středem Prahy 6 je pěkné svinstvo. Nechápu proč neumíme rozpadající se, technický přežitek z 19. století zrušit? Ta dráha zde měla smysl v době, kdy Ruzyně, Liboc či Řepy byly obce daleko za Prahou.

  Nějaké oprašování takové starožitonsti a blbnutí kolem "příměstské železnice" je zhůvěřilost.

  Osobně navrhuji rovnou trať s minimem zastávek přes Horoměřice a Lysolaje na Masaryčku. (Pozemky má stát k dispozici roky.) A pak přes letiště na Kladno. 27 minut by bylo hezkých, ale pro cestu z Kladna. Dnes to autobusy a vlaky dávají za cca 35 minut k metru. Vlak na Masaryčku bez zastávek jede 40 minut, se zastávkami 60 minut. To je přece reálně nepoužitelné.

  Aby tato investice měla smysl a byla "ekonomicky zdůvodnitelná", měl by spoj Kladno-Masaryčka jet maximálně 30 minut. Z letiště by to měl zvládnout za 15 max 20 minut!

  (A jen tak mimochodem, celý problém s dojížděním je o tom, že si většina Pražanů se standardním platem může dovolit byt nejblíže tak na Kladně. Dejte mladým rodinám 2 mil. dotaci na byt a je po problému. Za 20 mld. by to vyřešilo 10.000 tis. rodin a žádné spojení na Kladno nebude třeba.)

0/−3
15.7.2015 13:19

K75a40r20e55l 17D21r40d98a 6163215427729

10 tis. nebo jen 10.000...

0/0
15.7.2015 13:38

O80l36d90ř54i74c21h 41J57a25n62e59č96e11k 8509816343161

Je fakt, že novostavba ve Vámi navrhované trase by nejspíš byla jednodušší a ani by nemusela být výrazně dražší než kompletní přestavba a vytunelování (teda zatunelování) stávající trati. A nemuselo by se větvit. Jen tedy nevím, kudy byste ji chtěl dostat kolem Lysolají dolů k Vltavě - tunelem dolů do Šárky a dalším tunelem pod Babou? 8-o

Pokud vím, původní trať z Kladna vznikla ještě jako koněspřežka pro náklad a končila v Dejvicích.

Potenciál pro S-Bahn to moc nemá, protože z centra až po Veleslavín trať prochází oblastí hustě pokrytou metrem a tramvajemi a navíc na ně má sama velmi špatnou návaznost a ruzyňské nádraží je daleko od jakékoliv větší zástavby. Takže jde opravdu především o Kladno a letiště. Jen by v takovém případě bylo dobré postavit ještě tramvaj z Šárky na letiště, aby se z Kladna (a z letiště) na Prahu 6 nemuselo přes centrum.

Mimochodem, pokud byste za 20mld přestěhoval 10tis rodin z Kladna do Prahy, tak nic nevyřešíte, protože do těch uvolněných bytů na Kladně by se nastěhovalo dalších 10tis rodin. A na letiště by se dál muselo autobusem...

0/0
15.7.2015 14:03

J50a85n 85D63l15o44u78h59ý 8866480573280

Tak to bude takový druhý metro... 8-o

+2/−2
15.7.2015 10:25

R68a45d45e95k 42J30a70n81a43t55a 9525156184942

Nebude. Bude to normální příměstská železnice. Která už dnes po Praze jezdí několika tunely - Vinohradský, 2 Vítkovské ...

+2/−1
15.7.2015 11:58

J59a76n 59M57a16t70ú57š 5737980695556

Kdyby se začalo stavět za tři dny, tak je pozdě, ale za tři roky je fatální neschpnost ministra a potažmo celého systému.

0/−2
15.7.2015 9:31

A85n26d31r56e75j 24O33l92e98k96s92a 3235611147171

Co 3 roky, už asi čtvrt století se ta elektrifikace plánuje! Jenže tehdy dávno někdo použil termín "rychlodráha", který měl na všechny budoucí snahy o realizaci, zdrcující účinek. Pro obyvatelstvo Prahy 6 to totiž znamená totéž, co ranvej ;-D

0/0
17.7.2015 13:35

O61l63d34ř16i39c43h 58J96a49n28e82č37e89k 8519576203701

"Obsluha metrem by neměla dostatečnou kapacitu"

8-o chcete tvrdit, že metro by mělo nižší kapacitu, než stávající autobusy? 8-o

"Tramvajové spojení by nedosahovalo stávajících časů autobusového spojení"

8-o cesta z Můstku na letiště busem trvá podle jízdních řádů 32 minut, tramvají do Divoké Šárky 22 minut a odtamtud je to na letiště už jen pár kilometrů, to by se za 10 minut už zvládlo.

U tramvají bych spíš chápal ten argument s kapacitou - i když ta by byla pořád minimálně trojnásobná oproti stávajícím busům, čili dostatečná.

Vlak to má jet 27 minut, takže se oproti stávajícímu stavu ušetří všeho všudy 5 minut? Úžasné Rv

Tím nechci říct, že stávající spojení na letiště je o.k. a není potřeba s ním nic dělat - naopak, kolejové spojení je na letišti každopádně potřeba. Ale ty argumenty v článku jsou snůška blábolů :-(

+3/0
15.7.2015 9:17

M46i35l86o44s53l60a86v 79J37e81ž24e94k 3624833454951

Každá diskuze je bohužel k tomuto tématu bezpředmětná, žádná rychlodráha Praha- letiště s odbočkou na Kladno se realizovat nikdy nebude, je to jenom tlachání politiků v předvolební době a ta se  blíží. Toto téma se vždy otevře pouze v tomto období.

+1/−1
15.7.2015 8:46

R11a62d95e20k 74J63a25n51a67t33a 9165566414952

Jaké volby se blíží? Toto je centrální akce, MD+SFDI+SŽDC, problémy dělal především P6. Celostátní volby jsou až 2017, obecní až 2018. Krajské sice už 2016, ale Středočeský kraj té modernizací nikdy problémy nedělal.

+2/0
15.7.2015 9:16

M12i56l49o81s52l24a78v 29J27e19ž72e28k 3594163754821

No to určitě, na toto téma se tlachá od roku 1986, tedy co já pamatuju.

0/0
15.7.2015 9:59

M53i65r97o90s93l50a93v 24G59r70o70s70s91m85a37n80n 8322949844

Nebýt známých požadavků Prahy 6, trať už by byla zmodernizovaná. A metro by vedlo do Krče místo do Motola.

+1/0
15.7.2015 22:28

A22n48d23r11e92j 80O31l42e78k11s11a 3455651457901

Praha 6, to je takový personální rezervoár těch největších lhářů. Ostatně Bém ve Veleslavíně bydlí, pokud se neodstěhoval. jeden výstup z metra vede přímo na správný chodník. K sídlišti Červený Vrch musíte jednu stanici tramvaje dojít a pokud byste chtěl na tu tramvaj počkat, musíte přes dvouproudou Evropskou. Opravdu k tramvaji výstup z metra neudělali. 

Historie se stále opakuje, Letňany sotva zapomenuty, připravuje se trasa D k těm správným pozemkům v majetku Kyperských společností.

+1/0
17.7.2015 13:42

P50e62t90r 42V15o18p16i54č67k92a 5532177587346

aneb Blanka 2 [>-]Rv

0/−1
15.7.2015 8:07

L32u45k47á36š 20T89o69m15a52n 1961962232

jiz za tri roky se zacne? tak to mame do 2025 hotovo. konecne si v duchodu zajedu pohodlne na letiste.

0/−1
15.7.2015 7:57

M28a60r45e58k 69H35r15u55b93y 6857272411618

Z centra na Ruzyn za 27 minut? No, je to cca 14 kilometru - opravdu mluvime o rychlodraze? 8-o30 km/h je opravdu fofr, tech 20 mld za to fakt stoji ;-D

+5/−1
14.7.2015 22:28

R79a13d41e67k 43J10a37n23a83t53a 9775646964382

"No, je to cca 14 kilometru"

Na letiště to je cca 19 km.

"opravdu mluvime o rychlodraze?"

Mluvíme o standardní příměstké železnici, "rychlodráha" je politicko-novinářský pojem bez významu.

"30 km/h je opravdu fofr"

Spíš 42 km/h. Mimochodem metro B má cestovní rychlost cca 38 km/h.

"tech 20 mld za to fakt stoji "

Asi jste nepostřehl, že se jedná o modernizaci, zvojkolejnění, elektrifikaci, částečné zahloubení, a to až do Kladna, ne jen na letiště. Navíc se jedná o projektovou cenu. Vysoutežená cena může být nakonec klidně nižší jak se nedávno párkrát ukázalo.

+2/−1
14.7.2015 23:18

M34a10r79e56k 48H45r17u93b86y 6927322441828

Vzhledem k tomu, ze plany jsou prakticky na vsechny varianty, neni jiste, co z toho nakonec vzejde - Praha 6 je znama svou nazorovou konzistenci ;-) Pokud z toho nakonec bude jenom zkapacitneni stavajici trate s odbockou, obsluhovane Elefanty (podobne jako ted treba na Kolin), zrychleni se cekat opravdu neda. Pak je samozrejme oznaceni rychlodraha chybne.

Pokud by se podarila vetsi modernizace (naprimeni, ubrani zastavek, zrychleni po Praze), pak by mohl byt efekt srovnatelny s puvodnimi plany na metro. To je ale prilis nepravdepodobne :-/

Takze 20 miliard za par spoju denne navic? Ve srovnani s Blankou to neni tak moc, ale absolutne je to dost zavratna castka. A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti.

0/0
14.7.2015 23:41

R81a52d77e38k 58J29a94n57a19t66a 9725836634962

Já to pochopil tak, že byla právě vybrána varianta R1spěš. Vy máte jiný dojem?

Zrychlení bude, ovšem v rámci možností - směrové vedení tratě totiž bude zachováno. Ovšem eletrifikace umožní použít svižnější soupravy, nebude potřeba rezerva na křižování, peronizace odstraní nutnost blokovat celou stanici při výstupu cestujících. Zkrátí se podstatně i interval, což taky reálně znamená urychlení - nebude nutno čekat na vlak tak dlouho jako dnes.

S metrem je to naprosto nesrovnatelné - metro totiž vůbec neřeší Kladno, a pro letiště je příliš kapacitní, stavět ho by byl naprostý úlet (prosazovala  ho jen ODS z Prahy 6 (Chalupa, Bém) která dokázala lživými argumenty tehdy zfanatizovat i část svých obyvatel. Kdokoliv, kdo dopravě trochu rozumí, nad tím vždycky kroutil hlavou.

"A nizsi fakt nebude, na to mame prilis mnoho spatnych zkusenosti. "

Ale také pozitivních. Třeba tunel Rokycany-Plzeň se staví mnohem levněji, než se plánovalo.

+2/0
14.7.2015 23:56

M84a15r75e90k 79H14r37u75b30y 6927162691928

Ktera varianta byla vybrana bohuzel nemusi mit nic spolecneho s realitou - viz smutne zkusenosti s Prazskym okruhem.

Tunel Rokycany-Plzen jeste neni hotovy, pockal bych na zaverecny ucet. Metro na letiste prilis kapacitni? A co pak rict o Motole, kde je 15x min cestujicich 8-o

Jinak samozrejme, pokud se postavi aspon neco, snad to nebude horsi nez stavajici stav, jako v pripade noveho Acka.

0/0
15.7.2015 11:51

A26n72d19r54e73j 20O65l53e41k41s74a 3495161767431

Také metro do Motola je naprostý luxus. Trasa tam byla zavedena jen proto, aby se její stavba vůbec nějak ospravedlnila, protože jinak byla neospravedlnitelná zcela. Na nemocnici veřejnost reaguje vždy kladně.

0/0
17.7.2015 13:47

O75l90d23ř83i63c80h 19J19a81n27e40č63e78k 8539756563441

sorry i 42 km/h je na 'S-Bahn' dost ubohé. s metrem to nemá smysl srovnávat, to staví přeci jen častěji.

dobře se myslím dá cesta na pražské letiště z centra srovnat s tím vídeňským - to je z Wien Mitte resp. Wien Hbf nějaký 21 km, z velké části přes město, S-Bahn to jede 25 minut (což nevypadá jako velký rozdíl, ale už je to průměrná rychlost 50 km/h), zrychlený Regionalzug 22, 'City Airport Train' bez zastávky 16, dálkové vlaky z Hbf bez zastávky 18. čili i v Praze by měla být reálná jízdní doba do 20 minut - u spojů na letiště bych očekával spíš charakter spěšného vlaku, tzn. že cestou zastaví jen v Dejvicích a na Veleslavíně - v Bubnech a Ruzyni stavět nemusí.

+2/0
15.7.2015 9:30

K51a58r11e41l 46N56a28s19t52o41u41p72i44l 3250401970591

rychlodráha tomu říkají akorát hloupí novináři...navíc co bych tam chtěl za rychlost, když to bude každou chvíli stavět? To že nejsi schopný rozlišit cestovní rychlost (se zastávkami) je ukázka tvojí hlouposti

+2/0
15.7.2015 8:32

V42í54t 12J92ů85z38a 8442636981718

V článku o tunelu z Masaryčky do Dejvic, na obrázku dosavadní oblouk přes Bubny ...

0/0
14.7.2015 22:11

P56a79v11e74l 86K65u27c14h63t28a 4416441537654

Tak asi se spekuluje, že tu stavbu zacáluje EU. To je asi jediné pozitivum. Kdybych to měl jako státník zaplatit z českých peněz, tak bych asi váhal. Osobně za miliony zrekonstruoval Zličín - jezdící schody, autobus hned před budovou, vyhnat místní bezďáky a na léta by to stačilo. Stejně ve Veleslavíně. Bylo by to za rok hotové a pohoda. Nice má více pasažérů a autobusy stačí. Takto se stejně musí přestupovat nebo jet na otřesnou Masaryčku? Jezdící chodník z Masaryčky na Wilsoňák?;-D;-D

+1/0
14.7.2015 22:10

P64e53t38r 76P76o18s82p25i32s80i92l 4423120415583

A proč se přednostně nestaví ta odbočka resp. i úsek Veleslavín-Kladno?! Přestup na Veleslavíně prozatím naprosto postačí. Drtivá většina těch cestujících jak z Letiště, tak Kladna nemá za cíl Masarykovo nádraží a stejně na metro někde přestoupí. Tedy jak z časového hlediska, tak počtu přestupů, vyjde na stejno, když pojedou na přestup o kus dále rychlodráhou nebo přestoupí už na Veleslavíně..

+6/−1
14.7.2015 22:07

P72a71v96e82l 57K55u62c72h39t66a 4856771967354

R^

+1/0
14.7.2015 22:11

P43a41v10e19l 58O37b30d84r15ž85á31l63e73k 6646774928932

Ono to tak možná i dopadne.

Ovšem vznikl by tím dvoukolejný a elektrizovaný úsek, zcela oddělený od zbytku moderní železniční sítě - protože z Veleslavína dál do centra by dráty nevedly a od Kladna dál také žádné dráty nejsou.

A že by se ráno soupravy vytáhly nafťákem do Veleslavína, tam cvakly na drát, přes den jezdily a večer zase postupně stahaly ... to by byla dost velká absurdita i na poměry v ČR.

0/−1
14.7.2015 23:11

P32e24t71r 15P54o69s47p70i18s19i90l 4653460205323

Copak ty soupravy budou jezdit z Masarykova nádraží někam dál? V zásadě stejně budou pendlovat na "uzavřeném úseku" mezi MN a Kladnem (letištěm). Tak by jen pendlovaly na o pár kilometrů kratší trati z Veleslavína místo MN. Nějaké depo resp. odstavná kolej, kde přečkají noc  se někde jistě vejde.

0/−1
14.7.2015 23:23

P14a27v96e46l 60O42b92d82r31ž51á86l90e95k 6356914878182

Rozdíl je v tom, že z Masaryčky vedou 3 další elektrizované tratě, takže je součástí sítě.

+1/0
14.7.2015 23:29

P61e72t90r 55P82o62s38p86i40s71i86l 4293210935493

Znovu. Ty soupravy budou pendlovat mezi Masaryčkou a Kladnem, nebo budou jezdit někam dál po těch třech elektrizovaných tratích z Masaryčky?

0/0
14.7.2015 23:35

P48a21v41e68l 47O80b56d42r88ž31á87l82e12k 6816564738812

Minimálně někam do depa, jelikož nikde na trase (včetně konečných MN a Kladno) depa pro elektrické jednotky nejsou a nebudou.

0/0
15.7.2015 0:24

P26e12t57r 84P47o40s57p43i43s18i73l 4113310955123

Menší depo v Kladně by se neztratilo. V komparaci s astronomickými náklady zahloubené varianty na P6 a souvisejícími komplikacemi v celém projektu rychlodráhy z Kladna, který to značně oddálí ne-li položí na další desetiletí, to opravdu není argument, že se tam neplánuje depo. A i bez depa, kdy by došlo na to Vaše občasné tahání na kontrolu do depa motorákem.

0/0
15.7.2015 0:33

R40a92d50e57k 23J60a29n69a79t26a 9585656604732

Co jsou podle vás astronomická náklady? Uvědoujete si, že těch 20 mld. je zásadní modernizace (2 koleje, částečné zahloubení, elektrifikace, rekostrukce všech stanic) celého úseku Praha-Kladno plus optimalizace Pražského Semmeringu?

Pro srovnání, 20 milard stálo prodložení linky A - v délce pouhých 6 km.

0/0
15.7.2015 0:43

P54e83t57r 25P22o46s94p90i91s63i72l 4103210135473

Astronomické náklady jsou za tu zahloubenou variantu z Veleslavína na Masaryčku, kde trvám na tom, že sama bude stát ve výsledku (víceprace, změny projektu, až po třeba ten výstup z Vltavské či jezdící chodník na Hlavák)  20 mld. Naopak urychlenou výstavbu rychlodráhy z Kladna, s odbočkou z letiště, na Veleslavín hájím. A tento úsek mohl být v zásadě už postaven, pokud by ho desetiletí neblokovalo trvání na zároveň budovaném úseku do centra. A teď nesjpíš díky zahloubené variantně, která jediná projde skrze P6 a nákladech, které zase neprojdou tabulkama efektivnosti + projektových komplikacích, to bude blokovat rychlodráhu z Kladna a kvalitní napojení letiště na  MHD další roky.

0/0
15.7.2015 0:57

R47a68d86e10k 91J80a71n88a15t26a 9675656824862

Při vašem odhadu ceny jste asi pozapomněl, že ten úsek bude hloubený, ne ražený jako metro. To je levnější.

A tabulkama efektivnosti to právě prošlo. O tom byla ta studie. A P6 souhlasí, to byla největší žába na prameni.

0/0
15.7.2015 7:59

M14a31r81t91i82n 68R62u89z53i16c82k65a 1442118586937

melo byt +

0/0
15.7.2015 21:10

R50a59d18e66k 42J77a88n77a60t81a 9735216684192

Nevyjde to nastejno. Z trati Praha-Kladno lze totiž přestoupít přímo i na linku B a C. To vám přestup na Veleslavíně nezajistí. Kromě toho by docházelo k dalšímu nežádoucímu zatížení už dnes přetížených linky A v centru. Ta trať je alternativní cesta do centra.

+2/0
14.7.2015 23:23

P95e77t38r 18P14o58s51p28i28s30i77l 4843780435933

Kde na C? To myslíte ten možná někdy realizovaný půlkilometrový eskalátor, který jistě na času ani pohodlí nic nepřidá a určitě vyjde déle než prostý přestup na metru A/C? Pokud budete kalkulovat cestu například letiště-Pankrác, tak celkovým časem i časem přestupů to vyjde na stejno jestli přestoupíte na metro už na Veleslavíně nebo až na Masaryčce.

A ano je to alternativní trať zdvojující existující spojení metrem Veleslavín-širší centrum. Za 20 miliard a kapacity v nejbližší budoucnosti opravdu vyčerpány nebudou. Celé to je jen o tom stihnout dotaci z EU na část nákladů a ne dopravní či ekonomickou nutností.

+1/0
14.7.2015 23:33

R19a25d37e87k 56J32a27n15a74t29a 9715536914232

Na trasu C přestupíte na Vltavské. Severní konec nástupiště stanice metra je totiž pár metrů od stanice Praha-Bubny, jen tam nejsou schody (v územním plánu ovšem odkakživa jsou). Dodělat je tam v rámci takto velké akce je maličkost.

+1/0
14.7.2015 23:44

P31e85t88r 77P83o95s85p86i16s91i53l 4443970415883

Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák. Další prachy a hlavně komplikace projektu co v důsledku oddaluje vybudování rychlodráhy v úseku Kladno-letiště-Veleslavín. Kde tu výstavbu už mnoho let zdržuje a odsouvá právě jen trvání na postavení úseku Veleslavín-Masarykovo nádraží (popř. Hlavní nádraží).

+1/0
14.7.2015 23:53

R46a63d91e20k 43J66a72n57a83t80a 9625736594322

"Takže stejně jako ten jezdící chodník na Hlavák."

Nikoliv. Sestoupíte po schodech a po pár krocích stojíte u prvních dveří soupravy metra. Kdežto travelátor by byl 500m dlouhý.

"Další prachy a hlavně komplikace projektu"

Jedny schody, se kterými se počítalo už pří stavbě toho metra v 80. lewech, v místě kde na povrchu brownfield, a stejně se to tam celý kolem rozkope, jsou pro vás komplikace?

0/−1
15.7.2015 0:00

P43e84t86r 97P35o15s97p90i94s10i59l 4963320375303

Dobře, po dobudování propojení na Vltavské, tak přínos rychlodráhy bude o jeden přestup na metru méně do destinace na trati metra C.

Za astronomickou cenu zahloubené varianty (pokud vůbec projde a nepoloží celý projekt). A v tom důsledku další oddalování výstavby úseku Kladno-letiště-Veleslavín, odkud už plnohodnotné spojení na MHD existuje a rychlodráha je v zásadě jen zdvojovací alternativa.

+1/−1
15.7.2015 0:08

R94a12d86e28k 73J85a81n17a60t80a 9785646234402

20 miliard je za celý projekt - tj. až do Kladna, modernizace všech stanic (tj. bezbarierovost, peróny, pochody), kus zcela nové trati na letiště, částečné zahloubení, eletrifikace, zdvokolejnění, samozřejmě moderní koleje, tj, tišší provoz.

0/0
14.7.2015 23:49

P93e13t43r 22P37o82s58p68i57s10i15l 4823480715953

Zlatý voči. Plně zahloubená varianta z Výstaviště po Veleslavím bude ve výsledku stát 20 mld   Tyhle ceny jsou bez inflace, víceprací na základě dodatečných požadavků městských částí, změn projektu v průběhu výstavby v důsledku "nepředpokládaných" skutečností atd.

Asi něco jako kalkulovaná oficiální cena na dostavbu východní části MO z Holešoviček na Jižní spojku, kde se hází numero 22 mld a ve skutečnosti, kdo tomu trochu rozumí vám řekne, že to nebude levnější než těch 40 jako za Blanku.

0/0
15.7.2015 0:01

B20o83h68u49s30l62a84v 59K85r40á58l57í12k 2781470539366

Nebylo by levnější postavit u Masaryčky letiště?

+1/0
14.7.2015 22:06

P42a76v64e15l 55K63u20c98h47t46a 4436381287674

Vodochody už nejsou aktuální?

0/0
14.7.2015 22:12

Ř12e43h44o63ř 70V93l94a73s20á41k 2284834351956

Jo. A protože je tam málo místa, udělal bych ho do podzemí, jako tunel R^

+1/0
14.7.2015 22:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.