Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlevněný kupon na MHD v Praze koupilo 50 tisíc lidí, překvapili radního

Zlevněný roční kupon na MHD, který lze v Praze použít od 1. července, si už koupilo padesát tisíc lidí. Přecházejí na něj i lidé, kteří doposud kupovali jednorázové jízdenky, nebo měli jiný krátkodobý kupon. Roční kupon je k dostání za 3 650 korun, zlevnil o více než tisícovku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K33a87r98e47l 76D68r18d62a 6723765147649

Nechci tu slevu zadarmo. Spekuloval jsem a koupil si jen 5 měsíční "do dovolené". Letos je mizerné počasí, takže se dovolená odkládala. Jezdil jsem pár týdnů na jízdenky. To je opruz! Ve špičce mi i s přestupem stačí 24 Kč a jsem v práci za 25 minut. Večer to samé s "dlouhým čekáním" v režii DPP a jezdím tak za 35-40 minut. Takže za 24 Kč jezdím kus cesty načerno nebo musím platit víc. :-P Cokoliv, co se cestou semele, opět 24 nebo 32 Kč k mé tíži. (Třeba výluka metra "C" na Jižním Městě.) Vysázel jsem za ty jízdenky takových 700 Kč a ještě to nemá konce. Takže ta sleva 1100 Kč je fakt doma. ;-D

  Přimlouval bych se, aby po 18 hodině byla 24 Kč jízdenka na 60 minut.

  Na to, že jako Pražan mám nárok na dotaci z mých daní, je jízda na jízdenky v Praze za "plné virtuální ceny" nechutný opruz. Rozdíl cen předplatného a jízdenek je bez diskusí pěkně nemorální. 

  Revizoři o letošní spekulaci davů lidí samozřejmě věděli. Takže byli v červnu na každém rohu, kontroly 5x za jízdu. Opruz.

  Zkusil jsem SMS jízdenky. Další opruz. Trvá to 2 minuty, než DPP pošle potvrzení. Jízdu mám našponovanou na minuty za 24 Kč a ještě mám počítat s nějakou prodlevou pro DPP? Tak snad jen, že lze dokupovat jízdné i za jízdy... Ale jezdit na jízdenky v Praze je pěkná ubohost, normální šikana cestujících.

  Také jsem přišel na to, že mohu kupovat SMS na mobil od zaměstnavatele. Že by odtud pramenila obliba SMS jízdenek mnoha mlaďochů? Tak, teď jen, aby si někdo udělal čas na kontrolu mého výpisu a jsem bez práce. A to se vyplatí!

  Ale jsem pevný jako skála. Roční kupón koupím až po dovolených. Takže jsem letos poprvé získal "přerušení kupónu" během dovolených. Stálo to za to... ;-D

0/0
16.7.2015 7:50

K57a79r92e60l 33D15r33d12a 6143505307829

Nemáte pocit, že placení MHD v Praze je nějaká špatná parodie a zlý sen? Zrušil bych ho úplně. R^

  Podle mě se drží jen proto, aby se zkasírovali cizinci, aby se trochu selektovali asociálové z dopravy a aby se studenti obrali na pokutách o stejnou částku, jaká se vybere za roční kupóny. To jsou opravdu pádné důvody pro živení tisíců zbytečných lidí na vybírání jízdného. Rv;-)

0/0
16.7.2015 8:02

J93o42z61e77f 82S41t33e91b11i54l32a 3315527715577

Vedeni DPhl.m.Prahy tak nějak zapomnělo "odměnit" ty cestující, kteří si pořídili plně jizdne =4.750kč. Rozdíl mezi plným a slevněným jízdným si nejspíše vedeni DP rozdá na konci roku jako odměny.. :-/

+1/0
15.7.2015 22:38

V85l17a74d75i72m26í46r 28F73i77b51i30g33e77r 5364481811664

Kdyby jezdili ten půlrok za normální cenu a pak si koupili zlevněný tak to vyjde plus mínus stejně.

A na odměny to moc není jízdné tvoří cca 1/3 příjmů DP zbytek dorovnávají dotace a příjem z reklam.

0/0
16.7.2015 7:13

J26a52r44o17s39l78a40v 52V22o62j12t56ě71c18k60ý 4563468934396

Jelikož mi nikdo negarantuje sezení na místě, které je mi pohodlné, jelikož mi nikdo negarantuje ani to sezení kdekoliv... Jelikož stále zastavuje a nechává nastoupit další lidi, kteří se tam už evidentně nevejdou, a jelikož v tramvaji jsou extrémně nepohodlné dřevěné sedačky, nebo opravdu ošklivé a nepohodlné plastové sedačky, dále také jízdní řád udělaný tak, aby jste především ve večerních hodinách museli tvrdnout na zastávce, nehraje tam má oblíbená hudba, naopak musím poslouchat ubrečené děti ( se sluchátky zase neslyším okolí) a jelikož tam ani není příjemná teplota (kromě 115) tam mě v MHD nikdo neuvidí, dokud roční jízdenka nebude stát 500,- protože to je hodnota které si cením ochotu vzdát se pohodlí auta. Raději stojím hodinu v klimatizovaném autě, v pohodlí sedačky, bez ostatních lidí, než 40 minut stál někde mezi davem lidí, jejíž parfém by porazil i smrad v Sefora ;-O a nebo lidí co neznají sprchu

+1/−2
15.7.2015 18:03

J74i56n65d56r23a 87V10o41š21t10a 1234744169492

po tomto zásadním příspěvku o tom, že nejsi socka, což většinou stejně píšou faktické socky předlužené skrze hypotéku a další úvěry, se asi Dopravní podnik sám zavře.

+1/0
15.7.2015 18:25

R63i35c28h23a78r77d 94K44á30b14a 8829258260160

Ano ideani je ztratovou a dotovanou MHD posilovat levnejsimi jizdenkami :)))) proc bychom do nedoplatili z penez danovych poplatniku. Vemte si tu nadcasovou kulturu dopravy v MHD, ciste vozy, v lete chladno, v zime zatopeno, atp :)

+2/−3
15.7.2015 17:20

J43i68n75d40r41a 19V17o19š59t95a 1304284399472

nevím, co je špatného na tom, že MHD je dotovaná,. To jsou dobře vynaložené peníze, což lze říct o máločem, co magistrát dělá. I člověk se základní školou pochopí, že bez veřejné dopravy velké město žít nemůže. Vozy poměrně čistě jsou a kvalitě cestování škodí spíš přeplněnost vozů a zdržování v zácpách působených automobily, což je důsledek modré politiky, která se v Praze provozovala posledních dvacet let a vyvrcholila komedií zvanou Blanka.

+7/−1
15.7.2015 17:56

P28e52t98r 87V95o17ň17k81a 2417433679263

Jenže tím, že nakonec prodají násobně více než předpokládali, se může velice snadno stát, že to co bylo spočítáno na určitý počet jako dotované, bude nakonec nulové nebo ziskové. Vše je o tom, jaké množství těchto předplacených jízdenek zajistí nulovou hranici výnosnosti.

0/0
15.7.2015 19:12

J44i39n36d61r73a 96V71o92š96t51a 1344814429952

Nu, MHD zisková nebude nikdy, a to není ani jejím účelem. Tady jde spíš o to, že za stejnou dotaci bude jezdit více lidí, a tudíž budou jezdit levněji, aniž by to zatěžovalo městský rozpočet. Rozhodně by to nemělo skončit pro město v minusu nebo ne velkém. Jiná věc je, že bude možná třeba posilovat některé linky a to nevím, jestli se bude magistrátu chtít.

0/0
15.7.2015 20:17

M42i53c75h32a91l 59C47h56a25l76u15p93a 6298180989603

Ono se to nezaplatí nikdy. Kolik Praha přispívá na MHD si nepamatuji, ale řádově to byla snad miliarda ročně. Ale dost lidí jezdit autem nemůže (třeba studenti pod 18) a když by jezdili autem všichni, tak se kvůli zácpám nedostane nikdo nikam.

+1/0
15.7.2015 20:58

J37o41s71e25f 74B76r82o97ž31e32k 7563455502761

Kdyby miliarda. Jsou to ročně 4 miliardy. Popravdě, kdyby byla MHD (třeba jen na kupony, tedy nikoliv pro návštěvníky) zdarma, tak by to o moc dráž nevyšlo a třeba by to smysl mělo. Takhle to je jen plácání tý hlupky.

0/0
16.7.2015 10:54

M27a26r55t98i74n 62M16a18t51o18u77š86e23k 9586567786778

A není to tím, že ti, co běžně kupovali měsíční si teď koupili roční? Jen jsem zvědav, kde chtějí brát peníze na provoz v dalších letech.

+2/0
15.7.2015 16:34

L62u93k45a24s 91N20o26v31y 4644704765116

Ti, kteri bezne kupovali mesicni kupony a ti, kteri kupovali rocni kupony, ale ted pul roku je nekupovali a kupovali mesicni a ctvrtleni....

+1/0
15.7.2015 16:42

M68i12c12h16a48l 58C87h48a30l43u45p54a 6288890639463

Jenže na těch měsíčních reálně zaplatili víc, než kdyby si koupili tu dražší roční. V dalších letech ale tenhle příjem navíc nebude. A dá se předpokládat, že ti, co si kupovali měsíční přejdou na roční, což bude další výpadek.

0/0
15.7.2015 21:00

J86a62n 33D51l52o54u93h50ý 8146610353160

No řidičů to moc nebude. ;-D

0/0
15.7.2015 16:05

M38a76r19t90i39n17a 81S16e75d80l74i98c67k40á 5562285581902

Nechapu, proc ti psi zdarma. MHD je casto precpana I lidma.

+5/−6
15.7.2015 15:57

M95a11r55t79i44n 11M47a34i57k24s17n60a11r 3864333818192

Protoze tam chtej dostat i lidi kteri normalne jezdej se psama autama...

+4/−1
15.7.2015 16:19

M53a33r53t24i20n18a 57S70e15d87l33i83c22k97á 5742915221652

Snad mu muzou koupit listek, ne?

+2/0
15.7.2015 16:43

J33a59n 58S41v18o52b14o58d66a 3977244789873

To ano, ale pak by pes jezdil mnohem dráže než páníček a každý by jel radši autem.

0/0
15.7.2015 16:46

M75a84r30t12i94n14a 76S84e92d97l18i38c23k24á 5502455261422

I bezdomovec oficialne musi mit listek, nechapu, cim je pes dulezitejsi

0/0
15.7.2015 16:47

J68a88n 30S10v32o60b21o25d11a 3207614509593

Já zas nechápu čím je důležitější kolikrát nějaká bagáž co sebou někteří vozí a taky zdarma.

0/0
15.7.2015 16:50

L55u36k10a56s 98N91o94v79y 4864454795406

Ja to chapu, ale jen castecne. To je treba... Jako........... Proc psi muzou ocuravat patniky a lidi ne?

0/0
15.7.2015 16:34

M60i49c13h93a38l 63J22a50r65o54š 7894660752615

Kdyby jen patníky a kdyby jen očůrávat....

+2/0
15.7.2015 16:40

J68a90n 78J13í66c33h51a 8480610128231

Tak se psem většinou v buse vidím akorát bezdaka.

0/−1
15.7.2015 17:29

F66r50a53n30t61i81š52e49k 69L70u20f18t 5307719554486

Možná kdyby snížili daně, tak by vybrali víc. Velké firmy by neutíkaly do daňových rájů a možná by některým lidem začalo být hloupé krátit daně.

+1/0
15.7.2015 15:56

L10u92k11a45s 42N80o46v32y 4134114835786

Kdyz uz jsme u tech dani, tak predpokladam, ze i ta rocni jizdenka bude vcetne 15% dph... tj. ze DP odvadi 15% dan z listku statu. Dale predpokladam, ze plati i ostatni dane a ze nema ani "zelenou" naftu

0/0
15.7.2015 16:06

A56n87t22o86n10í80n 70D22o68u29b13e71k 3460269169

konecne rozumna vec!!!

jeste zavest kratsi jezdenky. stavajici za 24 kc na 30 minut jsou na nic. uplne chybi na 15 minut napr. za 18 kc.

jelikoz jezdim dve az tri stanice tak odmitam platit tolik a musim jezdit na cerno

+8/−9
15.7.2015 15:46

M90i57c82h57a40l 20J83a51r54o60š 7654790852145

Dvě stanice je tak pět sedm minut pěšky. Pokud jste zdravý, tak není důvod něčím jezdit.

+1/−4
15.7.2015 15:49

D31a26n60i97e73l 92S80o58b33o17t49a 9119424796790

Tak tohle mě rozesmálo. Dáme si závod třeba z Vyšehradu na Muzeum a uvidíme, jestli tam za sedm minut budete.

0/0
15.7.2015 16:09

M89a38r97t26i74n 55M73a30i52k52s67n71a45r 3664363438102

Zase se tolik nesmejte, kdyz mam cestu do prace, tak casto diky doprave trva cesta MHD stejne jak pesky (cesta autobusem 30-40 minut, pesky 40-45minut)

+1/0
15.7.2015 16:22

M84a17r46t13i52n 73P72e33t34r 6413342748189

Mám to velmi podobně a proto chodím raději pěšky, neztratím téměř žádný čas (v průměru asi 20 minut na cestu tam a zpátky) a za to mám dvě třičtvrtěhodinové procházky, kdy se nejdříve pořádně proberu před prací a pak zase trochu vyčistím hlavu po práci...

+2/−2
15.7.2015 16:34

M39i76c14h71a64l 31J67a63r21o58š 7564940182545

Bydlím někde mezi a na obě tyto strany opravdu chodím pěšky.

0/0
15.7.2015 16:42

M15i30c44h90a96l 72C49h26a34l42u75p46a 6648350919493

Párkrát jsem šel z Želivského do Karlína a časově to vycházelo víceméně stejně, jak když jsem čekal na tramvaje a metro. Z Vyšehradu na Muzeum je to dál, u pozemní dopravy jsou ty zastávky blíž u sebe, takže tam jít pěšky pár zastávek problém není.

0/0
15.7.2015 21:03

L23u49k54a44s 23N89o67v73y 4124144755456

To kvuli sesti korunam "musite" jezdit nacerno?

+5/0
15.7.2015 15:53

J72i58ř88í 17M44a28t66u12š 6885491377125

Tak byste mohl aspoň jezdit načerno jenom zpátky. Anebo nikde moc nelelkovat a stihnete obě cesty na jeden lístek.

+1/0
15.7.2015 16:10

M67a23r52t71i94n27a 66S41e70d70l45i17c49k72á 5412245611702

Musite nacerno? Svata prostato! :-D

+1/0
15.7.2015 16:45

J88a91k95u13b 52R75o52u68s 3123450674882

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
15.7.2015 19:45

J59o72s21e52f 75K10r47a95l 3777833474447

Je to sebechvástajícíse PR článek, který neříká nic o čistém přírůstku nových cestujících, z uvedených čísel jich může být velký počet právě ze skupiny čekajících na levnější kupón. :-P Přerušoval jsem dva předchozí roční kupony a dostal jsem se s termínem nákupu příštího kupónu do února a to už řekli, že to bude o litr levnější od července, tak jsem si koupil jízdné na 5 měsíců a teď roční. Podobně se mohla zařídit nějaká ta tisícovka lidí.

+5/0
15.7.2015 15:38

F73i12l23i81p 66T70ř86e52b50a 6273600448156

Dokud nebude mít MHD s autem srovnatelnou dostupnost (časovou a místní), rychlost a KULTURU cestování, může stát, kolik chce...

+1/0
15.7.2015 15:31

J64o69s75e28f 36K25a31r73f81í20k 7712945966960

Jo jo rychlost a kultůra. Onehdá jsem potřeboval do centra a  jel jsem to skoro hodinu, furt někdo troubil, lidi nadávali. No já myslel, že s tím žebřiňákem nedojedu;-)

+2/0
15.7.2015 15:35

O41n75d65r91e14j 54F61l38i50d62r 3705120408587

A prakticnost. Bohuzel jakmile clovek potrebuje prevest neco vetsiho nez beznej batoh tak je MHD nepouzitelna. A pritom by stacilo neco na zpusob "nakladnich" autobusu - misto prostoru pro kocarky a invalidy by byly prostory na naklad.

0/0
15.7.2015 15:45

M25a48r41t21i76n 46M20a39i71k76s51n68a25r 3694913908502

zvladnul jsem i rozlozenou knihovnu s 1 prestupem (Eden -> Sporilov -> Haje).

0/0
15.7.2015 16:24

W85a68l72t54e75r 83D35i56v89i53š 6367292232572

MHD nikdy nebude mít dostupnost jako dopravní prostředek, který vlastníte a stojí neustále připraven před domem. To není adekvátní srovnání.

Na druhou stranu s MHD neřeším parkování ve městě, mohu si po cestě číst, mohu si dát před cestou pivo a stojí to zlomek toho, co auto (a to i když srovnám jen čisté náklady na benzín, natož když porovnám celkové náklady - cena auta, servis, povinné ručení atd.). Nemluvě o tom, že MHD může využívat každý člen rodiny včetně dětí. Jsem rád, že nemusím dělat rodině taxikáře a všichni jsou schopni dojet MHD a autem jezdíme jen, když to je potřeba (odvoz velké bagáže).

Do práce cestuji téměř výhradně MHD, protože to je výhodnější (pracuji na stálém místě, není tam kde rozumně parkovat). Auto beru jen tehdy, když potřebuju něco většího odvézt nebo jedu v takové hodiny, kdy MHD jezdí mizerně (typicky pozdě večer - ne, že bych se nedostal, ale proč jezdit nočními spoji, když to není nutné). A pochopitelně autem jezdíme na týdenní nákupy (stačí v týdnu kupovat trochu čerstvých věcí, zbytek navézt autem), a pak na víkendy a na většinu výletů (jedu kam chci a kdy chci).

A ohledně kultury - stává se mi tak jednou, dvakrát do měsíce, že potkám opravdu nepříjemného spolucestujícího, jinak to bývá v pohodě. Tak nějak srovnatelné s tím, když potkávám agresivního nebo neschopného blba za volantem. Snažím se v MHD vyhýbat místům a hodinám, kde a kdy je koncentrace nepříjemných osob vysoká, tj. raději nejezdím v době končících sportovních akcí a koncertů, nejezdím MHD v noci apod.

+4/−1
15.7.2015 16:20

J33o83s72e57f 42K77a59r28f59í86k 7112145886500

Už vidí jak ti plnointeligenti z Ropidu budou zase dělat zase změny s tím, že je to výhodné pro cestující a město ušetří...

Protože díky ročním kuponum určitě celkově klesnou zisky, bude se muset zredukovat počet spojů:-P

+2/−1
15.7.2015 15:30

M44a38r90t45i58n 21P84r42o67k13o49p 7642162638868

Jo a ocenil bych KONTROLU zaměřenou na majitele psů. Bohužel se rozmohlo, že psi nejenže skoro nemají náhubky, ale často nejsou ani na vodítku. Na jednu stranu nyní dostali přepravu ZDARMA, ale očekával bych tvrdší postihy za nerespektování pravidel.

+17/−5
15.7.2015 14:49

I92v83a20n 58P29o27k84o52r22n59ý 2239890662193

obzvláště pitbulkové

+2/−2
15.7.2015 14:50

M85a52r70e94k 83N22o60v61o89t69n11ý 5721901266688

Nejhorší je, když takové tele vlastní individuum, které pod vlivem kdovíčeho ani neví o světě a jeho pes si dělá co chce. To je pak o život.

+5/0
15.7.2015 14:54

M18a77r70e95k 41V66e12s90e55l68ý 1327598850784

To voditko bych videl jako problem. I dobre vychovany pes se muze v rusne doprave a hlavne v metru neceho leknout a popobehnout a pri tom treba nekoho shodit. Ovsem ty nahubky jsou pro vetsinu psu zbytecne. At je na kazdem majiteli jak se rozhodne. Samozrejme postih za pokousani by tu byt mel, ale pausalne davat vsem nahubky je blbost.

+2/−2
15.7.2015 15:03

Š85t45ě31p27á33n 81F59r78a68n32c51l 8364409934490

Když se pes lekne, tak co je pro ostatní cestující nebezpečnější? To že někam uteče nebo že někoho ve stresu kousne? Takže vodítka si klidně strčte do tašky (psa si budete honit sami), ale košíky jim koukejte dát!

+3/−2
15.7.2015 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.