- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechci tu slevu zadarmo. Spekuloval jsem a koupil si jen 5 měsíční "do dovolené". Letos je mizerné počasí, takže se dovolená odkládala. Jezdil jsem pár týdnů na jízdenky. To je opruz! Ve špičce mi i s přestupem stačí 24 Kč a jsem v práci za 25 minut. Večer to samé s "dlouhým čekáním" v režii DPP a jezdím tak za 35-40 minut. Takže za 24 Kč jezdím kus cesty načerno nebo musím platit víc. Cokoliv, co se cestou semele, opět 24 nebo 32 Kč k mé tíži. (Třeba výluka metra "C" na Jižním Městě.) Vysázel jsem za ty jízdenky takových 700 Kč a ještě to nemá konce. Takže ta sleva 1100 Kč je fakt doma.
Přimlouval bych se, aby po 18 hodině byla 24 Kč jízdenka na 60 minut.
Na to, že jako Pražan mám nárok na dotaci z mých daní, je jízda na jízdenky v Praze za "plné virtuální ceny" nechutný opruz. Rozdíl cen předplatného a jízdenek je bez diskusí pěkně nemorální.
Revizoři o letošní spekulaci davů lidí samozřejmě věděli. Takže byli v červnu na každém rohu, kontroly 5x za jízdu. Opruz.
Zkusil jsem SMS jízdenky. Další opruz. Trvá to 2 minuty, než DPP pošle potvrzení. Jízdu mám našponovanou na minuty za 24 Kč a ještě mám počítat s nějakou prodlevou pro DPP? Tak snad jen, že lze dokupovat jízdné i za jízdy... Ale jezdit na jízdenky v Praze je pěkná ubohost, normální šikana cestujících.
Také jsem přišel na to, že mohu kupovat SMS na mobil od zaměstnavatele. Že by odtud pramenila obliba SMS jízdenek mnoha mlaďochů? Tak, teď jen, aby si někdo udělal čas na kontrolu mého výpisu a jsem bez práce. A to se vyplatí!
Ale jsem pevný jako skála. Roční kupón koupím až po dovolených. Takže jsem letos poprvé získal "přerušení kupónu" během dovolených. Stálo to za to...
Nemáte pocit, že placení MHD v Praze je nějaká špatná parodie a zlý sen? Zrušil bych ho úplně.
Podle mě se drží jen proto, aby se zkasírovali cizinci, aby se trochu selektovali asociálové z dopravy a aby se studenti obrali na pokutách o stejnou částku, jaká se vybere za roční kupóny. To jsou opravdu pádné důvody pro živení tisíců zbytečných lidí na vybírání jízdného.
Vedeni DPhl.m.Prahy tak nějak zapomnělo "odměnit" ty cestující, kteří si pořídili plně jizdne =4.750kč. Rozdíl mezi plným a slevněným jízdným si nejspíše vedeni DP rozdá na konci roku jako odměny..
Kdyby jezdili ten půlrok za normální cenu a pak si koupili zlevněný tak to vyjde plus mínus stejně.
A na odměny to moc není jízdné tvoří cca 1/3 příjmů DP zbytek dorovnávají dotace a příjem z reklam.
Jelikož mi nikdo negarantuje sezení na místě, které je mi pohodlné, jelikož mi nikdo negarantuje ani to sezení kdekoliv... Jelikož stále zastavuje a nechává nastoupit další lidi, kteří se tam už evidentně nevejdou, a jelikož v tramvaji jsou extrémně nepohodlné dřevěné sedačky, nebo opravdu ošklivé a nepohodlné plastové sedačky, dále také jízdní řád udělaný tak, aby jste především ve večerních hodinách museli tvrdnout na zastávce, nehraje tam má oblíbená hudba, naopak musím poslouchat ubrečené děti ( se sluchátky zase neslyším okolí) a jelikož tam ani není příjemná teplota (kromě 115) tam mě v MHD nikdo neuvidí, dokud roční jízdenka nebude stát 500,- protože to je hodnota které si cením ochotu vzdát se pohodlí auta. Raději stojím hodinu v klimatizovaném autě, v pohodlí sedačky, bez ostatních lidí, než 40 minut stál někde mezi davem lidí, jejíž parfém by porazil i smrad v Sefora a nebo lidí co neznají sprchu
po tomto zásadním příspěvku o tom, že nejsi socka, což většinou stejně píšou faktické socky předlužené skrze hypotéku a další úvěry, se asi Dopravní podnik sám zavře.
Ano ideani je ztratovou a dotovanou MHD posilovat levnejsimi jizdenkami :)))) proc bychom do nedoplatili z penez danovych poplatniku. Vemte si tu nadcasovou kulturu dopravy v MHD, ciste vozy, v lete chladno, v zime zatopeno, atp :)
nevím, co je špatného na tom, že MHD je dotovaná,. To jsou dobře vynaložené peníze, což lze říct o máločem, co magistrát dělá. I člověk se základní školou pochopí, že bez veřejné dopravy velké město žít nemůže. Vozy poměrně čistě jsou a kvalitě cestování škodí spíš přeplněnost vozů a zdržování v zácpách působených automobily, což je důsledek modré politiky, která se v Praze provozovala posledních dvacet let a vyvrcholila komedií zvanou Blanka.
A není to tím, že ti, co běžně kupovali měsíční si teď koupili roční? Jen jsem zvědav, kde chtějí brát peníze na provoz v dalších letech.
Ti, kteri bezne kupovali mesicni kupony a ti, kteri kupovali rocni kupony, ale ted pul roku je nekupovali a kupovali mesicni a ctvrtleni....
Protoze tam chtej dostat i lidi kteri normalne jezdej se psama autama...
Možná kdyby snížili daně, tak by vybrali víc. Velké firmy by neutíkaly do daňových rájů a možná by některým lidem začalo být hloupé krátit daně.
Kdyz uz jsme u tech dani, tak predpokladam, ze i ta rocni jizdenka bude vcetne 15% dph... tj. ze DP odvadi 15% dan z listku statu. Dale predpokladam, ze plati i ostatni dane a ze nema ani "zelenou" naftu
konecne rozumna vec!!!
jeste zavest kratsi jezdenky. stavajici za 24 kc na 30 minut jsou na nic. uplne chybi na 15 minut napr. za 18 kc.
jelikoz jezdim dve az tri stanice tak odmitam platit tolik a musim jezdit na cerno
Dvě stanice je tak pět sedm minut pěšky. Pokud jste zdravý, tak není důvod něčím jezdit.
Je to sebechvástajícíse PR článek, který neříká nic o čistém přírůstku nových cestujících, z uvedených čísel jich může být velký počet právě ze skupiny čekajících na levnější kupón. Přerušoval jsem dva předchozí roční kupony a dostal jsem se s termínem nákupu příštího kupónu do února a to už řekli, že to bude o litr levnější od července, tak jsem si koupil jízdné na 5 měsíců a teď roční. Podobně se mohla zařídit nějaká ta tisícovka lidí.