Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to

Vlak, který v noci na středu vykolejil na Masarykově nádraží, měl ve stanici zastavit takzvaný systém automatického vedení vlaku. Proč nehodě nezabránil, se nyní zjišťuje. Na vině může být strojvedoucí i technická závada. V 15 hodin byl na nádraží plně obnoven provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a70t70e26ř88i15n91a 10H37u55t30o32v51á 9381275230387

Nějak si nevybavuju, že by za nehody posledních let mohla technika. Vždycky za to mohl "lidský faktor". Pro Dráhy je to evidentně levnější řešení

0/0
16.7.2015 9:06

Š98t45e95f96a58n 31F88r13i38č12a 7932118383346

Škoda jen, že odstraňování vcelku banální nehody bylo na můj vkus velmi liknavé. Začalo až dlouho po nehodě a trvalo nepřiměřeně dlouho při vyloučení celého nádraží z provozu. Pochopil bych to, kdyby se jednalo o vážnější nehodu s většími následky, např. při srážce vlaků, poškození zhlaví nebo potrhání trolejí. Nikdo se neobtěžoval vysvětlením, proč musela být vyloučena 1., 5., 6. a 7 kolej z provozu, když nehoda se stala na 3. koleji. Rozumím, že nástupiště u vykolejeného vlaku a 2. a 4. kolej asi být vyloučeny musely. Tisíce cestujících musely se zavazadly (díky mizerné a přezíravé organizaci) přebíhat mezi nádražími. Tomu šlo do značné míry předejít zachováním uvedených čtyř kolejí v provozu a vytahováním souprav nezávislou trakcí. Musím bohužel připustit, že městské dopravní podniky v různých městech ČR jsou podstatně pružnější při odstraňování nehod.

+3/−3
15.7.2015 22:03
Foto

V17o97j80t23e40c58h 58B21a16r87t63a54k 6594383933230

Nádraží zavřely aby vás nasraly. Hasiči si daly ještě kafe koláčky z místní pekárny a začali pracovat až v jedenáct dopoledne pak samozřejmě  měli taky pauzu na oběd a polední přestávku.

Vážený pane, Vše co bylo po nehodě uděláno bylo uděláno z nějakého důvodu. Ten nám může SZDC říci ale taky nemusí to je jen a jen na této společnosti. Mi se tu můžeme dohadovat.

Nicméně pokud považujete vykolejenou 155 tun vážící soupravu která si to vzala ještě tak šikovně že skončila mezi nosním sloupem střechy a sloupem elektrického vedení. Pak by jste měl urychleně požádat o místo specialisty na těžké práce v náročných podmínkách vaše zkušenosti s banalitami by jistě byly vhod při řešení složitých nehod. zároveň mě to přivádí k tomu proč by bylo skvělé kdyby při vyproštován soupravy mezi tím jezdily vlaky chodily lidi a motali se tam kde jaký čumilové. už vidím jak nedopatřením při rychlém vyproštění dle vašich skvělých rad trefí souprava sloup střechy a ze střechy se začne sipat sklo na kolem jdoucí. To by bylo vtipné už vidím jak jsem pak nějaký Štefan Friča píše: "Nechápu proč když to bylo tak riskantní neuzavřely celé nádraží!!!"

+5/−1
16.7.2015 7:34
Foto

P31a83v59e94l 20P26o65k61o47r73n72ý 2666664260882

Pauza na oběd je dána zákoníkem práce, proč by někdo riskoval žalobu za jeho porušení.

0/0
18.7.2015 10:16

Š70t34e61f29a93n 27F30r28i41č24a 7682858473856

Pane Bartáku, zdá se, že jsem trefil hřebíček na hlavičku. Pane, i když jste popsal 16 řádků a láteřil seč to šlo, stejně jste nevysvětlil, proč muselo být celé nádraží, zejména pak 1., 5., 6. a 7 kolej vyloučeny z provozu tak dlouho.

0/−1
18.7.2015 21:24

M51i43c34h58a78l 73B98e86n16e49š 6579138692956

Žádné AVV, tohle vyřeší spolehlivě jen frikční či hydraulické (či jejich kombinace)zarážedlo. Takové najdete na koncových nádražích ve všech železničně vyspělých zemích. Stojí sice hodně peněz, díky čemuž si mnozí tlučou na čelo, že přece za takovou volovinu nebudou dávat peníze, ale ono se vyplatí. Dokáží opravdu zastavit vlak tak, že se ho ani nepoškodí. Podobné systémy se pak používají v depech. Když jsem se o tom kdysi bavil s nějakým chlapci od našich drah či dopravních podniků, tvrdili, že oni tohle přece nepotřebují, protože jejich strojvůdci či tramvajáci jsou lepší než ti němečtí či švýcarští, že jim se takové nehody nestávají :-) No, uvidíme nyní. Svého času mi výrobce těchto systému říkal, že třeba ve Finsku muselo dojít k takové dohodě, aby se najednou začala objevovat všude. Třeba i zde k tomuto okamžiku právě došlo. Ono totiž nejde jen o ty finanční náklady na opravu vlaku a svršku, ale taky o imidž. ;-)

0/0
15.7.2015 20:44

M73i95c20h46a42l 30C96h38a70l66u68p61a 6128890429743

On třeba existuje i systém na zastavení letadel, která nedobrzdí na ranveji a přejedou ji. Prakticky to ale taky skoro nikde není.

+2/0
15.7.2015 20:49

M90i83c50h92a60l 36B86e25n32e90š 6399918602616

Jasně, ale u frikčních zarážedel nejde o žádnou technickou kosmickou raketu. Je to fakt běžná věc, opravdu doporučuji koukat se po Evropě na takových nádražích. Jasně, není dokonalá, když do toho vrazí velkou rychlostí, taky bude průšvih, ale dokáže velkou část kinetické energie pohltit. Jednotlivé typy se pak odlišují dle této schopnosti. Čím více pohlcené energie, tím pak logicky vyšší cena. Je to jako pojistka.

+1/0
15.7.2015 21:16

M42a87r76t71i25n 70V28e93j89m36o49l18a 1223371303188

Dobře. Ale takováhle nehoda se stane třeba 1 x za rok. A bude stát třeba 10 milionů. Vybavit všechny nástupiště v ČR takovou brzdou by stálo 100 x tolik. Čili je to čisté plýtvání. Až budou železnice soukromé a v plusu ať si pak za své peníze kupují co chtějí...

0/0
16.7.2015 12:16

P16e39t34r 13H58r25a37d78i22l 4321130583192

Ta reklama na dobrý spánek tam už byla, nebo ji tam Ikea dovezla až po dojetí vlaku?

0/0
15.7.2015 20:41

M55i15l73o47š 40K74r18u10m69p 2124647124

Upozorňujeme cestující, že stanicí Praha-Masarykovo nádraží vlak pouze projíždí.

+8/0
15.7.2015 20:20

M75i23l32o97š 70D98v47o16ř19á62k 8185827536311

Slecno, nebojte se, ta posledni tramvaj vam neujede!! Ja vas hodim co nejbliz refyzi...

Nicmene jestli Ugo pres noc prespava ve svem stanku, tak to musel byt super probuzeni s naraznikem u hlavy :- )

Ale reklamu ma ted k nezaplaceni....

+3/0
15.7.2015 19:49

M17i83l27o56š 86D91v15o70ř85á76k 8395627176621

jeste bych doplnil - jestli fira nechtel vejit do dejin napodobenim teto slavne francouzske akce?

http://vimmalo.blogspot.cz/2012/08/vehlasna-zeleznicni-nehoda-vrak-vlaku-r.html

+1/0
15.7.2015 19:57

M82a76r41e30k 34K43a56š60n35ý 9125982100155

Další šetření na Masarykově nádraží ukazují, že vlak byl vypraven správně. Jenom špatným směrem.

Podle posledních zpráv na Masarykově nádraží onemocnělo zarážedlo

Na Masarykově nádraží jsou po nehodě vlaku dvě lehká zranění, jedno těžší, dvě kila natlučených pomerančů a svazek vyděšených ředkviček.

Rychlodráha na letiště se začne stavět až za 3 roky, ale již dnes vyrazil první vlak po nové trase Masarykovo nádraží - Staroměstské náměstí

0/0
15.7.2015 19:40

L87u19b17o98š 64M83a32š91í64n 9779616277468

Držím palce strojvedoucímu aby to na něj nehodili.

+6/0
15.7.2015 17:54

D55a87v30i26d 36Č84e32r18n52o12h10o34r16s22k11ý 1816494706946

jestli jel na ruku tak to neukecá

+1/0
15.7.2015 19:46

V61a88c16l70a80v 88P29e54r18o97u98t54k49a 6658567804381

a ono to tak vypadá ...

+1/0
15.7.2015 21:06

P23e79t24r 77H83a77r12i86p98r55a61s82a96d 84H52a76j79i77č 8753590364407

Pane redaktore brzděte, abyste dobrzdil, jinak nedobrzdíte. Brždila moje babička, když si vyndala zuby. :-)

+1/−1
15.7.2015 17:54

P19e65t13r 42H87a97r93i12p35r61a72s44a35d 67H41a80j80i73č 8383860124857

Aha, už si to opravil. :-)

0/0
15.7.2015 17:56

B42o55h61u45s25l56a63v 23K79r11á60l47í30k 2871460739226

Když někdo říká "hlášení" místo "hlásení", tak mu taky vtipně říkáte, že hlášila vaše babička, když si vyndala zuby?

0/0
16.7.2015 1:51

M98i54r21o57s66l80a71v 33Z79i41k54m19u43n77d 7549653804773

Podobná nehoda se skutečně 9. června stala, nicméně souprava, která "měla malér" na svědomí odjela z hlavního nádraží na vlaku 8810 se zpožděním pouhých 10 minut, takže žádné problémy nezpůsobila .

Problém s narušením způsobil jednak vlak 9907 projetím oddílového návěstidla hradla Závodiště v poloze STŮJ, jednak vlak 8819 poškozením trakčního vedení ...

Než autor něco napíše, měl by si ověřit skutečná fakta a nevydávat svoje domněnky skutečnost ...

+3/−1
15.7.2015 17:52

R11i55c55h52a41r65d 19B14í18b31a 3544652809

Nezastavujem, máme zpoždění, vystoupíte si až na Václaváku... ;-D

- nicméně je moc dobře, že se nikomu nic vážného nestalo.

+17/0
15.7.2015 17:14

P43a60v85e90l 22N88o86v87o44t14n77ý 6445846398436

;-DR^

0/0
15.7.2015 17:50

J47o56s50e14f 51Z43a80h91á44l96k97a 4643159358256

Nejsem si jist, zda je systém AVV to pravé ořechové na dobrždění v hlavové stanici.

Řekl bych, že ten systém je určen k jízdě na trati mezi stanicemi. A už vůbec není není systémem zabezpečovacím.

0/−1
15.7.2015 17:02

M28i70r20o98s52l62a44v 92Z79i89k64m21u67n67d 7189373864743

Vlaková cesta končí u návěstidla zakazujícího jízdu, s "hlavovou stanici" to nemá nic společného ... Denně tak po více jak 10 let zastavují desítky vlaků ...

+1/0
15.7.2015 17:55

P29e77t87r 17K19o39š38í18č52e19k 8291540895881

"...Vlak na Masarykově nádraží měl zabrzdit automatický systém. Neudělal to..."

...

Asi se mu nechtělo.

+6/0
15.7.2015 16:45

M78i98c52h28a33l 21B72o37c57k 4962505177491

krásná personifikace

0/0
15.7.2015 16:52

K10r12y78š84t39o96f 96T97u37r85n98o91v31s91k43ý 1327159849374

City Elephant (vlak) se asi neudržel a chtěl UGOvu čistě přírodní ovocno-zeleninovou šťávu :D

+14/0
15.7.2015 16:22

M79i44c66h77a77l 38K37r43e55j95č66a 5258786606413

Poucte mne prosim. Skutecne nemam tuseni kdo/co je Ug nebo Ugo.

0/0
15.7.2015 18:01

J86a10n 12D19v27o75ř14á58k 4803122543897

UGOva šťáva je produkt prodávaný ve stánku, ke kterému vlak přijel (viz. fotogalerie) Být tam prodavačem, tak jsem se asi pos...

+1/0
15.7.2015 18:25

A46l21e79n15a 65V63o27n12d64ř72e32j43c28o61v28á 7670692933406

Taky si říkám, že prodavač z toho stánku asi prožil dost nezapomenutelné chvíle.;-D

+1/0
15.7.2015 18:35

M13i34c16h22a81e90l 27D83o34u70c27h90a 2728282571340

To je docela dost možné, protože tou dobou měl už dávno zavřeno ;-)

+2/0
15.7.2015 20:03

J88a64r58o54s44l72a94v 77J68u97n47e45k 5943425855967

Málem přestěhovali Uga.;-D

+11/0
15.7.2015 16:11

I61v44a83n 95M15a18r54e98k 6524808362

Žádná hrůza, před pár léty fíra na Slovensku neubrzdil vlak a vpálil do velkoskladu lihovin jedné velmi známé likérky,to byl jiný mazec ! 8-oR^

+2/0
15.7.2015 16:01

J83a79k47u60b 25V37a87l10e20š 8440146747533

Než dojela drážní inspekce, byl ožralý vlak, výjezdová skupina PSR a celá vesnice? ;-D;-D

+5/0
15.7.2015 16:06

L78u71k49a86s 23M58a84d86l34e 4320576867318

Pochybuju,v tamnim kraji lidi neco vydrzej,

;-)

+2/0
15.7.2015 18:17

M94a89t14ú67š 53B46e88n72a52k 9958424242663

O takom ničom som nepočul, nejaké dalšie informácie by neboli?

+1/0
15.7.2015 22:42

J96a43n 26P58e18k61a 5343493903

já říkám furt, že např. autopilot v autě a různí brzdo a směroasistenti nejsou úplně rozumná věc...

+10/−1
15.7.2015 16:00

J40a63n 74H37l12e93d23í35k 8948609368926

v Česku je pravidlem, že se viník nenajde,- to by musel být viníkem úplně obyčejný dělník, který je hubatý a proto nepohodlný

+1/−1
15.7.2015 16:00

T78o10m77á24š 53K10n16a10i42f81l 6753440277250

Co to blabolis?

0/0
15.7.2015 17:17
Foto

P70a29v36e88l 41P38o22k42o65r64n76ý 2236814240452

Nějak mi uniklo, že by již našli viníky nárazu vlaku do mostu u Studénky?

+1/−1
15.7.2015 17:55

M49í11l28a 88P71i45š16t33ě78l18á82k 7193947903

To jste asi celou dobu byl někde pryč, když k vám nedošlo, že s viníky probíhá soud.

0/0
17.7.2015 20:44
Foto

P33a63v42e55l 35P59o95k19o34r41n98ý 2146464710652

O vinicích snad rozhodne soud, zatím probíhá s podezřelými, ne?

+1/0
18.7.2015 10:15

M80í87l44a 39P86i59š67t40ě93l25á96k 7803567893

To je pravda, že vám to uniklo, ale s tím se bohužel nedá nic dělat. Hold musíte příště dávat větší pozor aby vám už nic neuniklo. :-/

0/0
17.7.2015 20:48
Foto

J81i18ř58í 14H58o56l69u84b 1882282800899

Nevím co tu mudrujete jak mělo to či ono fungovat. Tyhle věci se nestávají díky kvalitě strojvedoucích a materiálu často. Ale jednou za čas se prostě stát musí. Stejně jako pád letadla. Nic se nestalo, jede se dál.

+29/−1
15.7.2015 15:50

K23a50r32e79l 47N14o17v28o41t45n27ý 4376160555925

Mám kamaráda fíru, který jezdí na Elefantech a ten mi už kdysi vysvětloval princip AVV. Jezdí na S9 Praha-Benešov a skutečně vlak sám ve stanicích a zastávkách zastavuje a sám se rozjiždí (na pokyn strojvedoucího).

Ale co je podstatné, fíra musí trať a funkci systému stále sledovat, tzn., že když vidí (nebo jak on říká spíš cítí), že vlak je do stanice rychleji než by měl resp. než obyčejně, musí zasáhnout. Zde k tomu evidentně nedošlo.

+6/0
15.7.2015 15:45

J75a82n 87Z94e64m79a22n 8526832184322

Však to není zabezpečovací zařízení, takže i při teoretickém selhání AVV, čemuž moc nevěřím, je odpovědný strojvedoucí.

+3/0
15.7.2015 15:48

P38a22v60e31l 41M74a53t96o40u85š49e80k 5730737118194

Vzhledem k tomu, jak rychle (spíš pomalu) se na Masaryčku vjíždí, je to celé divné. Podle toho, kam až se dostal, tam musel vjíždět na zdejší poměry opravdu velmi rychle. Vypadá to, že prostě zaspal, a to nejméně už někde na začátku peronu. Že technika nezasáhla, tomu nerozumím.

+5/0
15.7.2015 16:04

T85o73m88á26š 67N41o28v62o39t94n51ý 8979121

Na AVV se vlak sám nerozjíždí

+1/0
15.7.2015 17:20

K28a84r51e66l 94N29o97v95o13t32n66ý 4156740805495

No ano, dyk to taky píšu NA POKYN STROJVEDOUCÍHO!!!!

0/0
15.7.2015 21:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.