Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Termín celopražských změn MHD zatím nemáme, říká nový šéf Ropidu

Už měsíc sedí v křesle šéfa organizace Ropid čtyřiatřicetiletý Petr Tomčík. Jeho úkol je jasný. Změnit MHD v metropoli tak, aby byla kvalitní a cestující si nestěžovali. „Nikdy se nezavděčíte všem,“ říká Tomčík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a71r24e30k 25H69r58u16b34y 6337782411388

Zase celoprazske zmeny?? Nejlepsi system je ten, ktery je stabilni - lidi se v nem nauci zit. Neustale zmeny jsou naopak problemem pro vechny zucastnene.

Z tohohle pohledu je ROPID banda diletantu.

+1/0
4.8.2015 15:44

J78i40ř73í 54P68r59ů40š61a 7135512255259

Takže se prodloužení metra A nemělo otevírat, resp. vůbec nikdy se nemělo metro otevřít?

0/0
4.8.2015 19:17

M98a84r31e66k 75M35a94r15t59i95n 8899714776210

A prodloužení metra je jako zásluha Ropidu? 8-o Plně se ztotožňuji s výše uvedeným příspěvkem. ROPID by si měl uvědomit, že tohle není "dětské kreslení tras", ale reálný provoz MHD.

0/0
5.8.2015 6:26

J83i92r50i 25R29u35s75n61o50k 4715292417113

Co osobne nechapu, je, ze kdyz na zapade dodelali metro, tak zmenili trasy i na vychode. A nad cim uplne zustava rozum stat, je, ze tramvaj prijizdi na zastavku jako cislo X a odjizdi jako cislo Y. Proc proboha? Proc ji nemuze zustat stejne cislo po cele trase? Ne vsichni jsou mistni, aby tenhle nesmyslny trik znali...

+2/0
4.8.2015 14:04

J14i78ř66í 71K67r72e15j10č69í73k 2847668564536

Tak zrovna u 14/24 jiné řešení ani zvolit nešlo, pokud by neměla přes Václavák jezdit jedna linka s dvěma různými konečnými.

To by pak byl ten správnej zmatek...

0/0
4.8.2015 18:34

R46o32b29e44r82t 81H89o47m56o67l61k35a 2940882332331

Nejde o trik. Proste nemuzete udelat kolejovou tocnu na kazdem rohu. A navic, ta tramvaj tam proste konci. Co se s vozem stane dal, to je snad jedno, ne? Jestli zajede do smycky a zmeni cislo, nebo ho zmeni rovnou v zastavce je snad jedno, ne? Nechapu, ze zrovna tohle nekdo nechape...

0/0
4.8.2015 20:41

M80a93r56e92k 92M10a79r38t28i13n 8159164836330

Samozřejmě, že to je blbost.

0/0
5.8.2015 6:30
Foto

B76r40o62n78i31s25l27a52v 83G58a29b24r41y19š 2132159471

Jako kolega z profese mu přeji pevné nervy a hlavně mnoho úspěchů. Je jasné, že se nelze zavděčit všem, zvlášť ne ve městě s největší dopraví sítí, ale je možné se aspoň trochu přiblížit nějakému ideálnímu stavu, který bude vyhovovat maximálnímu počtu lidí. :-) Současná organizace není zrovna nejlepší, ale bez MHD by to bylo ještě horší, to musí uznat každý uvědomělý člověk.

+1/0
4.8.2015 10:29

P19e20t45r 50P14a72v10l59a52t31a 7486150647771

3 roky zpět to bylo daleko lepší...

0/0
4.8.2015 13:52

Š84t40ě72p44á84n 93F42r20a11n17c62l 8504719434720

Jenže změny za posledních několik let k tomu stavu "bez MHD" mílovými kroky směřují. Nesmyslné zavedení "metrobusů" (které jsou permanentně zpožděné), pitomost s hvězdicovým schématem "všechno jezdí k metru" (a s tím spojené zvýšení počtu nutných přestupů) či snižování kapacity linek ke komfortu nijak nepřispívají. A když k tomu přičtete takové perly, jako je bohnická zastávka Řepínská, která je u poměrně velkého domova důchodců a proto tam o víkendu pro jistotu ani autobus co by vozil lidi na metro nestaví nebo přebíhání na Strahově, nemůže se ROPID divit, že ho drtivá většina Pražanů považuje za organizaci, která městu jenom škodí a kterou by bylo nejlepší zrušit a začít znovu.

+3/0
4.8.2015 14:09
Foto

B85r48o29n24i97s67l95a72v 86G36a36b88r78y70š 2712949141

Systém "všechno jezdí k metru" podle mě není špatný, já ho ve svém projektu aplikuju taky, až na to, že mám místo metra železnici. Každá linka by měla jezdit přes nějaké nádraží. Ale zároveň nesmím zapomenout na to, jak silné jsou tangenty. Je jasné, že člověk, který jede z Velké Chuchle do Modřan, nepotřebuje jezdit k metru. Ale kolik takových lidí na takových trasách je? A jaké budou jejich časové ztráty, pokud nebude zavedena linka Velká Chuchle - Modřany?

Organizace a plánování dopravy v takovém městě vážně není sranda, nikdy se Vám nepodaří zjistit přesný počet cestujících na trase, protože ten je každý den a každou hodinu jiný. Průzkum na toto téma by byl nehorázně drahý a navíc zdlouhavý. A to nemluvím o samotných cestujících, kteří ani nemají chuť se vyjádřit, nebo plácnou, že je to v pohodě. Sám jsem se takového průzkumu zúčastnil a někdy bych ty lidi umlátil. Protože je to pro ně, dopravce chce jejich názor, ale oni ho klidně odbydou a pak řeknou, že výsledky jsou zfalšované a nepravdivé.

+1/0
4.8.2015 16:33

Š78t93ě50p39á10n 46F68r30a52n76c98l 8444429514310

V principu máte pravdu. Ale nesmíte to lámat přes koleno. Například: Bohnice jsou sídliště s velkým počtem důchodců. Proto se - v rámci hesla "vše na metro" - zrušilo přímé spojení Bohnic a spádové nemocnice Bulovka. Výsledkem je, že když jedete do nemocnice, tak dojedete k metru, ale to nevyužijete, přestoupíte na tramvaj a pak si 3/4 kilometru doběhnete. Protože přímou linku bylo potřeba přeložit do Ďáblic (kde asi žije Noskova babička), aby tam odsud jezdily do nemocnice linky dvě.

A co se týče průzkumů - když se chystal "velký třesk", psali lidi z Bohnic (i já) jak na Ropid, tak i na DPP, že nechceme aby se linka 102 (přímý spoj Bohnice-Holešovice) rušila nebo zkracovala. Od obou organizací jsme několikrát dostali ujištění, že se o tom ani neuvažuje! Výsledek? Linka je zkrácena ("vše na metro"), vy si připadáte jako blbec, když stojíte na okraji Bohnic, koukáte na Holešovice 2 km od vás, a víte, že tam pojedete s přestupem, ale Ropid ani DPP nelhali - u těch změn opravdu neuvažovali.

Kromě níže zmiňovaných nesmyslů (přebíhání na Strahově, změna čísla linky na Orteňáku apod.) mě třeba taky "pobavila" nutnost přeložit tramvajovou linku číslo 8. Oficiální zdůvodnění zní, že se až tak moc neděje, protože tam stejně nejezdila dlouho. Což je asi pravda, jezdila tam jenom od šedesátých let minulého století. Však oni si lidi zvyknou...

0/0
4.8.2015 17:09
Foto

B37r26o78n45i98s85l49a79v 26G43a98b56r58y67š 2522419391

To je na posouzení každého případu zvlášť, k tomu už nedokážu nic říct. Jelikož konkrétní situaci neznám, nevím, jak bych se jako dopravní inženýr k tomu vyjádřil. Musel bych ty přepravní proudy vidět. A bez čísel a bez znalosti reálného stavu se prostě nehnu.

Napsal jsem si k linkotvorbě takovou teorii, se kterou souhlasil i kamarád, který se dopravou nezabývá, nestudoval ji, ale funguje v ní. Je docela obsáhlá, ale jeden bod zní, že linky by měly spojovat sídliště, centrum, důležité veřejné instituce a přestup na kvalitativně vyšší druh dopravy, přičemž není nutné spojovat výše zmíněné do jedné linky (např. napájecí linky k metru nemusí jezdit do centra etc.) a zároveň bude upřednostněna trasa s největším potenciálním využitím.

+1/0
4.8.2015 17:22

M44a66r46e92k 49H32r56u48b81y 6557762241298

Soucasna organizace je cim dal tim horsi.

Puvodni system mel logiku - metro pater, tramvaje kostra, obalena autobusy, a tomu odpovidalo i znaceni.

Dnesni system je totalni bezkoncepcni chaos, kdy k zasadnim zmenam dochazi na posledni chvili a nahodile, aby byly nasledne zase zmeneny. Semtam dobry napad vzapeti zabije jeho realizace ci "vylepseni" v dalsi iteraci.:-/ Tahle organizace vubec nemela vzniknout.Rv

+1/0
4.8.2015 15:47

M72a52r92t84i67n 50L54u91k59e15š 3916541701225

V Plzni lze v každém vozidle MHD platit jízdenku bezkontaktní kartou. Holt, pokrok přichází ze západu ;-)

+2/0
4.8.2015 10:25

J65a46n 21C70e83r34n67y 5145965833845

Dobre dopoledne.

Chapu, ze sladit dopravu v metropoli musi byt asi slusny vykon, ukol a snad i rehole. Nezavidenihodna situace. Nerozumim vsem aspektum. Doikonce ani nevim, jestli se nekdy Ropid snazil o komunikaci s cestujicimi ve smyslu co by...kdy by. Nechci ho pospinovat, ani hanit. Ale vzdy kdyz vidim nazev firmy, tak si vzpomenu na pad treti rise:)...

Kazdopadne preji uspech na vsech frontach

0/0
4.8.2015 10:19

J43o76s56e87f 60V13o93l12f12í24k 4358145659823

Navrhuji, aby Ropid sepsal konečné stanice tramvají, vždycky jednu vybral, z pytlíku (losovačka) by vytáhl druhou konečnou a z druhého pytlíku by vytáhl číslo tramvaje. Však my, cestující bychom si zvykli, no a kdyby ne, tak se nějaká konečná prohodí zase s jinou. Nemyslím, že by byl bordel větší, než nyní, kdy se tramvaje stěhují každou chvíli.

+8/0
4.8.2015 10:15

J83a90r83o51s16l40a10v 94H61o44r81á44k 5433162406930

Pro zpestreni situace navrhuju vice takovych paradicek jako zmena cisla linky na Ortenaku. Sledovat uzasle cizince, kterym ujizdi jejich tramvaj, protoze holt prijela pod jinym cislem, to je k nezaplaceni. Nekdo z Ropidu tam musi bydlet a vylozene se timto zpusobem bavit, jinak si to nedokazu vysvetlit.

+3/0
4.8.2015 10:20

M15a47r94e10k 82H16r77u45b71y 6547872591678

Mel jsem zato, ze takhle uz to davno probiha - systemovost zmen by tomu odpovidala. Alespon ze metro je zatim vicemene v bezpeci:-P

+1/0
4.8.2015 15:48

J20a50r21o16s15l10a49v 76H29o55r76á53k 5433812946520

Hlavne uz nic nevymyslejte. Posledne to stacilo. 

Cekam kdy nejaky moula z Ropidu prijde na ten skvely napad prehazet jmena a barvy u linek metra.

+2/0
4.8.2015 10:11

P77e67t59r 94Š70k30o29d66a 5697820114830

V jednom má pravdu - jakmile se řekne Ropid, většině lidí z Prahy a okolí se otevírá kudla v kapse.

Pro autora článku Adama Váchala: Lidi neodmítají změny automaticky, nedělejte laskavě z cestujících dementy, kteří si neumí vyhodnotit přínos a způsob zavádění změn v MHD!!!

+9/−1
4.8.2015 10:01

J16i16n44d85r21a 44V92o34š40t33a 1364114399532

No jenže ono to tak trochu je. Každého zajímá logicky jen úsek, který využívá. Na změny se reaguje zásadně odmítnutím a pak se o nich eventuálně začne přemýšlet, ale většina cestujících toho schopna objektivně není. Někteří si dokonce myslí, že by se MHD neměla organizovat vůbec a Ropid zrušit. Když má někdo takovéhle názory, je těžko mu něco vysvětlovat.

+5/−1
4.8.2015 10:06

M38a27r49t32i38n 72L95u49k28e75š 3296101711485

Máte naprostou pravdu. Lidi jsou zvyklý jenom remcat a nadávat, aniž by trochu o podstatě věci přemýšleli.

0/0
4.8.2015 10:27

P30e90t49r 44P27a48v91l23a48t42a 7666310467121

Jediné, co Ropid za poslední dva roky dokázal je, že mě dokopal k tomu koupit si auto a začít s ním jezdit do práce.

Dříve mě MHD vyhovovala, poslední rok už jen sr***.

+4/0
4.8.2015 9:03

M28a47r44t32i93n 41L75u90k48e30š 3596711211205

Toto je názor jednoho člověka a ne zrovna moc chytrý názor. Já jezdil po Praze 16 let a byl jsem zcela spokojen,

Asi není náhodou, že pražská MHD se objevuje na špičkách žebříčků MHD v celém světě. Ale vždycky se najde nějaký škarohlíd s blbýma kecama ;-)

0/0
4.8.2015 10:29

K65r25y20š90t44o30f 85H19l42a86v66á21č 9152469148102

ty tady za ROPID bojuješ dlouhodobě, co? Skoro to vypadá, že to máš v popisu práce. Místo zlepšování dopravní obslužnosti v terénu, psaní oslavných příspěvků do internetových diskusí. Ale bohužel formou podobně "kvalitní", jako nesmyslné změny v MHD v posledních letech. Označovaní jiných názor jako "blbých keců" apod. Pak se nediv, že jsi tady přinejlepším za komickou figurku.

+2/0
4.8.2015 12:12

M88a71r51t58i47n 98L38u84k76e77š 3166541101115

Stoprocentně mám v popisu práce vysvětlovat každýmu moulovi zvlášť, že opravdu nepojede tramvaj od jeho baráku až před jeho práci, další spoj k hospodě a jeden k supmáárketu, jak by si to ten moula přál ;-)

0/0
4.8.2015 13:42
Foto

M23a67r75t80i13n 82F26a56l39t12ý80n 9421376114458

Až to bude fungovat alespoň trochu smysluplně, tak nebudete muset nic vysvětlovat :-P Na tom není nic těžkého.

Stačí si spočítat jak a kudy lidé nejvíce jezdí. Na to nepotřebuji být odborník. Úplbě by stačilo, kdybyste se tou MHD taky jednou svezl, pane chytrej.

0/0
4.8.2015 16:17

J36o29s69e53f 43B29r69o10ž69e60k 7273255812161

Největší hlupáci jsou ti, co si myslí, že je všechno jasné a jednoduché. Vždyť přece jim stačí se podívat z okna a vidí, co kam jede.........

0/0
4.8.2015 21:24

M67a51r78e64k 42H84r52u53b39y 6647112271728

Prazska MHD se vyskytovala na spicce na konci minuleho stoleti a zkraje tohoto. Dnes uz to neplati - i vinou ROPIDuRv

0/0
4.8.2015 15:49

M24i21c55h65a66l 10D82a40d50e86k 8843552668

Nevím, jestli to souvisí přímo s Ropidem nebo s Dopravním podnikem, ale kdy probůh zavedou možnost platby za jízdenky v automatu kartou nebo aspoň bankovkami?? Síť MHD bych řekl, že máme slušnou oproti jiným metropolím, ale v tomhle jsme 100 let za opicemi.

+11/0
4.8.2015 8:59

M92i96c74h21a51l 64H10i74r33k44a 4397636720683

Možná úmyslně vytvářejí černé pasažéry, aby si revizoři mohli vydělat ...;-)

+1/0
4.8.2015 9:15

V60í83t 75F39r88a42t12r96i84č 7572147618589

Mobil má prakticky každý člověk, takže jde poslat sms. Člověk nemusí trčet na zastávce nebo čekat ve frontě, ale prostě pošle tři písmena, nasedne do autobusu a jede. 

Rozhořčení bych chápal spíš od cizinců, pro které je to dražší a ve směnárně třeba drobné nedostanou.

+2/−2
4.8.2015 9:38

P80e32t36r 11Š91k79o85d27a 5597550634530

Jenže přes mobil nemůže platit každý. Navíc tuto službu chtějí zrušit. Automaty na jízdenky, kde lze platit kartou nebo bankovama tu prostě chybí.

+3/0
4.8.2015 9:56

J58a62n71a 49H87a21m36e13r37o24v79á 6668203546662

SMS nelze poslat ze zahranicnich SIM karet. Premiove SMS jsou take casto blokovane na firemnich telefonech. To jsou dve dost pocetne skupiny cestujicich, ktere maji proste smulu.

+3/0
4.8.2015 9:59

M34i90c10h88a63l 46D13a51d93e10k 8183372718

Jenže mobil je omezen baterií. Ne každý má taky paušál, aby mohl platit za jízdenky. A navíc koupě sms je docela problematická. Když si chci koupit na půl hodiny, musím mít jízdenku koupenou už před vstupem do busu. Ale někde je těžké odhadnout za jak dlouho ten bus dorazí. Takže si koupím půl hodinovou sms jízdenku a z toho 10 minut ještě čekám na bus..

+1/0
4.8.2015 11:49

P92a81v42e33l 30S74l44a82d49o35v45n69í92k 6347553527176

Až Vás v MHD nával přitiskne na automat, pak můžete počítat, kolik se z Vaší karty mezitím vytiskne jízdenek.;-D

0/−3
4.8.2015 9:46

P55a43v80e34l 29N92e67d54ě73l89a 5216580294551

Bože ty jsi ale ...

+2/0
4.8.2015 10:27

R86o13m97a40n 44P41o47l42á88č78e31k 5506509745

Dokud tam bude Jája a Pája, tak pak ředitel bude tak maximálně loutka...

+4/0
4.8.2015 8:42

J53a93n 53B77í95l50e91k 7614932894673

Chraň nás Bůh před nápady této "organizace"Rv

+5/0
4.8.2015 8:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.