Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Anarchie na silnicích: Poučky z autoškoly v Praze místy neplatí

Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“. Řidiči tak častují úseky, ve kterých je buď málo místa na parkování nebo lze jen těžko projet kvůli častým výmolům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D14a93v61i25d 83V49i12k33t21o85r84a 9874604495137

Bravo. Konečně článek (bohužel jeden z mála na tomto webu) střízlivě hodnotící stav české dopravní šikany, v jejímž čele stojí pražský magistrát. Jen houšť a větší kapky, co se takovýchto článků týče.

+3/0
4.8.2015 17:14

L27u83m81i78r 66N23o55v28a98k 8331893646388

zato na Andělu se parkuje nádherně... teda všem ostatním jen ne residentům :D nám před domem zdarma parkují turisti i ze zahraničí kolikrát i přes týden... parkování v metropoli u Vltavy zdarma? Evropská raritka. Vjeďte autem do Berlína nebo do Říma a máte problém už při vjezdu... o parkování v centru nemluvím... v evropských metropolích se běžně platí 15-20 euro za noc/24 hodin

0/0
4.8.2015 13:19

A44n28t96o57n62í18n 66S90v82o95b40o21d30a 3974333149182

Stačí dát přes den placené parkování a bude míst o hodně víc. Možná by stačilo platit o 8 do 14

0/0
4.8.2015 13:25

M92a30r86e51k 79H16r40u80b65y 6477582751618

netusil jsem, ze ukolem magistratu je delat problemy turistum ;-):-P

+1/0
4.8.2015 15:56
Foto

J90i92n84d73r87a 91Š88a37u35r 9517813221

Další "strkačky" jsou na pětce a na desítce.

+1/0
4.8.2015 11:07

J43a87n 50S66v46o25b32o23d90a 3407694779853

Na Proseku je hlavně extrémní množství parkovacích míst pro invalidy, kteří jsou asi neustále na chalupě. Jestli tam vidím auto 4X do roka, tak možná i přeháním.

+1/0
4.8.2015 10:09

J22a65n 76D95l70o18u25h30ý 8146460363550

No hlavně tam nejsou nikde volné prostory, kde by bylo možné vystavět parkovací místa (garáže).... ;-)

0/0
4.8.2015 10:28

J19a40n 25D80l66o77u14h39ý 8456280883230

"strkačka" na Proseku není jediná. Strká se na více místech Prahy, na Malé Ohradě jsem viděl dokonce státní ve 3 řadách. Tohle je důsledek neřešení tady mockrát kritizovaného parkování v Praze. K tomu chceme dojít místo abychom parkování umožnili? Viz omezení parkovacích míst po vzoru Hudečka. ;-€

0/0
4.8.2015 9:24

A28d31r35i61a70n 59B33e16r87a34n 4794324595383

Hudeček byl brňák nebo tak něco. Zaplaťpánbů už je pryč.

+1/0
4.8.2015 9:49

J80a73n 96D22l82o14u39h90ý 8166900973200

Olomoučák...

+2/0
4.8.2015 9:58

V72a91c72l56a27v 93M75e62d76e48k 5821622595545

Praha má poměrně hodně zásadních problémů. Největšími z nich je neúplnost vnitřního i vnějšího okruhu, kvůli čemu musí do města zajíždět spousta aut, která by jinak nemusela. Dalším je hloupé řešení některých hlavních silnic. Nejkřiklavější je magistrála, ale není zdaleka jediná. Další je nedostatek dostatečně kapacitních LEVNÝCH parkovišť poblíž metra v okrajových částech (lidé ze středních Čech, co denně dojíždí do práce prostě nebudou nechávat auta na místech, kde se platí 40 korun za hodinu)

K tomu všemu přispívají "moderní urbanistická řešení", kdy je kapacita čtyřproudových silnic omezena pomocí ostrůvků a cyklopruhů (např. Vršovická, ale nejen ta)

+6/0
4.8.2015 8:53

P23a29v67e84l 60O91b30d38r95ž40á41l33e45k 6846824378252

Ono to má ještě jedno možné řešení. A sice, že zafunguje trh, v místech kam se nedá rozumě dostat autem a zaparkovat postupně zmizí podnikatelé, provozovny a úřady... a lidé ztratí důvod tam jezdit.

Což v oblasti modrých zón pomalu ale přece už fungovat začíná.

+3/0
4.8.2015 9:54

M43i63c60h85a40l 43P40a16v84l56á96t 9603423894449

Bohuzel mate pravdu.

0/0
4.8.2015 10:26

M62a38r89e19k 33H31r39u15b88y 6447952421248

bohuzel, radnice nejsou zavisle na spokojenosti svych obcanu. :-/

0/0
4.8.2015 15:57

L93u58d90v78í49k 32G48a97j98d67o81š85í36k 2775743454332

Ano máte pravdu. Moderní urbanistická řešení jsou založena na tom, že je společensky žádoucí maximálně omezit automobilový provoz v centrech velkých měst. Ta řešení nemají pomáhat řidičům, ale městu. Auto nemá výsadu používat město jak poarkoviště. Auto je ve městě pouze trpěno.

Zvykněte si na to.

Stejně tak si zvykněte na parkování za 40 Kč za hodinu. To je daň za to že jste chtěl ušetřit a přesto že pracujete v Praze, pořídil jste si levnější bydlení za městem i když jste dobře věděl, že budete muset dojíždět.

+1/−3
4.8.2015 17:19

D76a62v49i96d 69K17u94p73k14a 9935147572708

že by okurková sezona ? A co Blanka ? Tam už je všechno OK a kabely nevlhnou ? 8-o Taky by mě hrozně zajímalo kolik se letos sklidilo pšenice a vyrobilo lokomotiv R^

0/0
4.8.2015 8:43

P50e44t11r 25Š21k36o64d27a 5217200514450

Největší problém Prahy je špatné vedení na Magistrátu, které podléhá tlakům různých zájmových skupiny (cyklisti) a módním vlnám (snížení rychlosti). Kdyby tam rozhodoval o dopravě někdo s mozkem v hlavě, dá se Prahou jezdit celkem v pohodě. Ale ten exot Nosek, který tam léta seděl, nic dobrého nepřinesl.

+8/0
4.8.2015 7:51

Z63d69e17n33ě95k 52J63o69n65á67š 9421919276340

Největší problém prahy jsou úplně všichni. Od nerudných agresivních řidičů, po špatně navrženou stukturu dopravní sítě. A na cyklisty nenadávejte. Běžte se podívat do vysvpělých západních měst, jak funguje ve městech doprava na kole, má to cosi do sebe.

+1/−2
4.8.2015 8:31

J51a94n 15D44l37o44u49h37ý 8266470843200

V Praze doprava na kole nefunguje a masově nikdy fungovat nebude (pokud se nerozšíří časem levná elektrokola). Praha je natolik členitá, že si lidé na to nezvyknou. Řidiči jsou logicky nerudní z různých "zklidnění dopravy" místo toho, aby se někam dostali (zúžení čtyřproudovave, zpomalovací prahy (že odřu podvozek) a pod.).;-€

+8/0
4.8.2015 9:28

P65e48t79r 16Š64k52o96d61a 5167460864490

Přesně tak. Porovnávat Prahu s městy, kde je cyklistika součástí dopravní infrastruktury, je jako porovnávat jabka a hrušky.

+1/0
4.8.2015 9:48

M17a51r49e87k 15H82r11u18b97y 6867842691218

Jako prvni krok by mohlo byt serizeni semaforu. Spousta kongesci vznika umele, jenom kvuli neschopnosti Eltoda vytvorit zelenou vlnu:-/ Zato cervenou zvladaji bravurne 8-oRv

0/0
4.8.2015 15:59

J76a81k17u94b 35R52o69u48s 3853850254892

Radši bydlet pod mostem, než na Proseku. To určitě, aby mi kdejaký hejhula manipuloval s vozem ;-€

+1/−2
4.8.2015 1:32

M59a12r89t93i64n 28F14i18l65a 5362851933616

Na Proseku se bydlí dobře. Však nemusíte zaparkovat napříč v druhé řadě...

0/0
4.8.2015 9:57

A32n43t45o75n21í78n 63S20v93o87b69o88d66a 3794923279112

Syn utekl z Proseku a váš názor nesdílí, parkování bídné,ale na metro to měl kousek, takže auto stálo celý týden na místě a jezdil metrem

0/0
4.8.2015 10:10

J31o64s33e97f 54P80o21č23t42a 2683791609557

Mám to chápat tak že teď bydlí někde kde se dobře parkuje a tak se vozí každý den do práce autem?

0/0
4.8.2015 10:32

A49n95t22o42n13í19n 33S71v73o17b61o78d64a 3244303149972

Nyní parkuje na svém a zaparkuje i ve dvě ráno :-). Dál jezdí do práce MHD, protože napříč Prahou na osmou to není autem ideální

0/0
4.8.2015 13:04

P47e20t90r 63M15l30á70d63e76k 7617348611780

"Praha je plná dopravních bizarností. Na Proseku mají „strkačku“, ve Vršovicích „tankodrom“."

Kdyby byl tankodrom v republice jen jeden, tak by to bylo skvely! ;-D

+3/0
4.8.2015 0:38

K19a82r58e48l 48N72o76v33á75k 8838924387562

Tak ta strakacka bezne fungovala i v modranech asi 410 let nejaky chytrak zacal volat denne na m. policii a ta nedelal nic jinyho nez, ze davala za sterace pokuty :-( a to vse jen kvuli jednomu dedkovi co nemel ani auto a chtel jen prudit.Takze misto parkovani pod okny se to muselo davat do lesa, kde nesvitila ani jedna lampa a kzde rano co jsem sel do prace, tak jedno z aut to odneslo :-(

+5/0
3.8.2015 23:25

J57o71s28e88f 65T89r19ö44g30l 8699692916436

Problém s pražskou dopravou je v tom, že zkrátka v Praze je těch aut moc.A to jak rezidenčních, tak terminujících, tak tranzitujících. Částečně to vyřeší dostavba pražského okruhum byť podíl tranzitu je relativně malý (cca 30%). Částečně pomůže dostavba komunikační sítě - městský okruh a radiály. Částečně problém řeší nová parkovací místa (P+R na okrajích, podzemní garáže atd.), ale třeba v historickém centru, kde je hlavní cíl většiny terminující dopravy, je to v podstatě neřešitelný problmé - není kam. Něco málo odlehčí i kapacitní MHD (včetně většího zapojení železnice, vyhrazených bus-pruhů apod.).

Zásadní problém ale je v tom, že každá nová kapacita má tendenci se zaplnit. Kapacitní komunikace jednak přetáhne dopravu odjinud (což se chce), jednak přetáhne lidi z VHD (to už není žádoucí) a jednak přitáhne novou dopravu (to také není zcela žádoucí). Nakonec se opět ustanoví rovnováha založená na ochotě lidí riskovat víceméně pravidelné zácpy a loterii s parkováním. Obádám se tedy, že na konci bude situace víceméně stejná...

+4/−1
3.8.2015 23:20

J75o51s78e35f 56B98r20o94ž97e78k 7303265742571

Primárně pokud vůbec dojde k tomu, že vznikne nějaká nová silnice, tak jde o to, převést okolní dopravu právě na tu nově vzniklou a tím zklidnit rezidenční čtvrť do té doby průjezdnou. Takže na konci není situace v žádném případě stejná. Aut je konečné množství a když někde přibudou, jinde zmizí. 

Jiná situace je tam, kde přibývá obyvatel. Pokud někde (např. Dubai) za 10 let přibude 1 milion lidí a všichni chtějí jezdit autem, zaplní se kapacita. To není případ Prahy - tady lidé nepřibývají a pocit vyšší zaplněnosti je dán především úbytkem silnic a blokováním průjezdu. Za posledních 10 let zmizela většina vícepruhových silnic, mnoho ulic se stalo neprůjezdnými, nově se nepostavilo v Praze vůbec nic (Blanka bude první). Vnější okruh je samozřejmě dobrá věc, ale pro vnitřní dopravu není. A k tomu všemu se více než zdvojnásobil počet semaforů, z nich většina není vůbec potřeba a slouží jen a jen ke zpomalování a blokování provozu. V podstatě každý, kdo si postaví parkoviště, si k němu udělá odbočku a semafor (viz např. Radlická ulice v celé své délce - další semafory teď v létě). Jo a samozřejmě omezování rychlosti značkami a tím i průjezdnosti - magistrála není jediná, je to i např. ta Radlická (kde zmizely 70tky) a další.

+6/0
4.8.2015 7:50

Z37d74e71n36ě97k 34J57o72n98á44š 9861959436520

No souhlasil bych s vámi dříve, než mi někdo vysvětlil pojem kumulace dopravy. Ono kapacitní a dobrá silnice sebou nese ten jev, že spousta výkonnů by se dříve vůbec neuskutečnila.

0/0
4.8.2015 8:29

M43a87r23e88k 55H14r95u34b53y 6507362921288

v Praze je ovsem tenhle jev jenom cista teorie - kapacita je kvuli chybejicimu okruhu na 90% a staci jedina nehoda na prakticky kteremkoli miste v Praze.

0/0
4.8.2015 16:01

P61e58t91r 97A72s89c42h80e68n58b42r71e66n84n13e52r 6435473602651

Problém je i v tom, že při příjezdu ze severu (například stará Teplická) není v Chabrech nebo Kobylisích jediné záchytné parkoviště.

0/0
4.8.2015 8:26

M66a60r19e65k 41H69r70u60b12y 6307312981148

Jedine zachytne parkoviste hodne toho jmena je na Cernem Moste. To je na vice nez milionovou metropoli dost malo:-P

0/0
4.8.2015 16:02

J15a95k23u16b 46V24o15k10a70t74ý 8384797262884

Letňany, Holešovice, Ládví, Černý Most, Rajská Zahrada ....

+1/0
5.8.2015 9:09

J28a92n 81D20l12o74u36h60ý 8106480363660

aut není moc, je jich přiměřeně. Problémy s nimi ale nikdo neřeší nebo řeší zcela chybně.;-O

+1/0
4.8.2015 9:29

P12e29t81r 77M48o37t42y66č60k88a 5883454957339

... "Praha je plná dopravních bizarnost" ...

Tak jistě. Například zóny, zklidňování, cyklostezky...

+14/−4
3.8.2015 22:52

D55a65v94i85d 79P85r24a80ž51á66k 6304192282336

V Praze žádná anarchie na silnicích nepanuje ...

+2/0
3.8.2015 22:19

T77o53m94á73š 78Z79e22m84a27n 3925368114465

Anarchie je nedostatek příkazů, ne nedostatek řádu.

0/0
3.8.2015 23:09

D59a37v39i13d 45P23r77a29ž70á65k 6244682502516

A?

0/0
3.8.2015 23:45

A30n77t24o57n38í18n 18S88v16o93b25o66d26a 3204693479122

Kdo má garáž, platí z ní daně, kdo parkuje na obecním, neplatí nic a ještě se o parkování stará město :-(

0/−5
3.8.2015 21:56

J58a78n 48N63o52v22á62k 6834954

Garáž je dům pro auto. 

Kdo má dům, ten z něj platí daň. Kdo žije na ulici, ten neplatí nic a ještě mu to čistí město.

+24/0
3.8.2015 22:03

P50e14t16r 87M79o15t38y37č90k17a 5123444977919

Ale kdepak. Většina lidí tam žije a to "obecní" patří mimo jiné i jemu, protože to "obecní" je reálně samospráva. Patří to těm, kdo tam žijí, podnikají, vlastní domy, pozemky, byty...

Klidně bych udělal místní referenda například o tom, zda lidí chtějí více cyklostezek, nebo parkovišť. Ale už sám fakt, jak moc se různíá "cyklokoordinátoři" snaží utajit před občany, jaké svinstvo na ně zase připravují, mám jasno v tom proč taková referenda nejsou žádoucí...

+12/−1
3.8.2015 22:55

D37a70v31i44d 87V78i96k66t58o33r62a 9654884125877

Pumpičkářská lobby je to nejhorší prokletí tohoto století. Většina uživatelů jiných druhů dopravy, i té individuální automobilové, má snahu se nějak mezi sebou domluvit a chápe, že kompromisy jsou z důvodů kapacity a technických možností infrastruktury nutné. Ne tak pumpičkářská lobby - ti jen dělají problémy bez minimální snahy o nějaké konstruktivní řešení. Protože většina členů pumpičkářské lobby jsou obvykle cyklistická aktivistická sdružení přisátá na státní penězovody, je nabíledni, odkud vítr fouká - vytváří uměle problémy, aby je mohli tzv. řešit za peníze daňových poplatníků. Taková malá domů mezi cyklospolky a tzv. cyklokoordinátory na všech úrovních.

+1/−1
4.8.2015 17:21

M77i64c61h73a41l 67Z14e81t27e23k 3198382870297

Největší zhovadilost je omezení rychlosti na 80 km/h na D8 od letňanské odbočky až téměř k pumpě u Zdib. Prý kvůli omezení hluku. Co na tom, že nejbližší výstavba je vzdálena několik set metrů vzdušnou čarou.:-/

+32/0
3.8.2015 21:46

M62a44r67e60k 86H21r92u31b76y 6737142971828

Největší zhovadilost je neschopnost dokončit okruh...:-/

+14/0
3.8.2015 21:48

R54a82d35e24k 26D36o49l23e51ž50a70l 2659333320870

V poslední době si skoro říkám "zaplaťpámbu za osmdesátku". Například na Průmyslové jsou celé dlouhé úseky padesátka, přičemž tam není nic než továrny.

+15/0
3.8.2015 21:54

K13a31r78e50l 19N47o95v87á94k 8148124897932

a prosim jeste 2 pumpy

0/0
3.8.2015 23:26

P55e87t86r 68N43o84v58o98t91n98ý 1920126471152

Kdyby byla na tom úseku D8 byla 130 a na celé Průmyslové 90, tak by v součtu byla časová úspora cca jedna minuta. A to by nesměla na Průmyslové padnout červená a na D8 jet žádné auto...

Nechápu o co vám jde.

+3/−4
3.8.2015 23:41

P21e92t96r 94Š62k87o14d28a 5557940634870

Vyšší rychlost není jenom o tom něco stihnout a být někde dřív. Jde o psychologii a klid při jízdě - zatímco při 50 km/h na Průmyslové si připadám jako tydýt a prostě to nejde udržet, tak v 70 km/h byl jel naprosto v klidu.

+7/0
4.8.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.