Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov, Vysočany nebo náměstí Republiky? Řeší se, kam pojede metro D

Stavba metra D, které bude vozit cestující ze sídlišť na jižním okraji Prahy do centra, ještě ani nezačala. Vedení města už ale řeší, kam jednou povede prodloužení modré linky. Variant je několik, nabízí se Žižkov, Vysočany i náměstí Republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62n53d87r36e27j 22O90l35e93k23s93a 3985961807231

Na Náměstí republiky? Proboha co tam? Vždyť v té oblasti nikdo nebydlí, jen tam stojí hordy turistů před Obecním domem a kvůli Paladiu, nebo Kotvě tam snad další trasa metra není potřebná. Jen by se tak posílila doktrína povinného cestování z okraje na okraj přes centrum.

0/0
11.8.2015 20:02

J82a93n 73B59a74r51t92ů17n30ě66k 9462658469763

Tímhle směrem by se to mohlo dále ubírat (samozřejmě záleží na aktuálním vývoji zástavby, jelikož to je vize několik desítek let dopředu): https://www.google.com/maps/d/edit?hl=cs&mid=zu12WR2sZRQU.kdi-LJlLYzJM

+1/0
11.8.2015 16:54

L25u72k87á32š 42V28r61á83n16a 7942957597966

Dle mého názoru je daleko lepší pokračování na Nám. Republiky, příp. až na Letnou. Metro je už teď v centru přecpané a déčko tomu může odlehčit. Pokud by vedla trasa na Žižkov, vznikly by 3 linky metra(A, B, D) v pásu cca 4 km a linka D by nebyla dostatečně využívaná.

+3/0
11.8.2015 11:05

R10a56d84e20k 21J18a78n54a89t42a 9895226974202

Otázka je, zda důvodem, proč je metro v centru přecpané, je to, že lidi opravdu do centra toho chtějí.

Oni ti lidi totiž často přes to centrum jedou jen proto, že je to tak nejrychlejší. Pak by pomohla právě výstavba tangenciálních či okružních tras (nemusí to být nutně metro, mohla by to být zkapacitněná železniční trať či od IAD izolovaná trať tramvajová.)

+3/0
11.8.2015 11:14

A59l80e16x59a75n34d88r 27K97o31s21t73k47a 8942308196664

Ono automobilisté taky nejedou Žitnou/Ječnou a po Magistrále kolem Muzea až tak úplně dobrovolně, natož s nadšením.

+2/0
11.8.2015 11:51

M63a78r91t95i16n 72H81e36i54s38l96e70r 4814546422299

Souhlas, Metro má být pokud možno přímé. Zatáčka na Žižkov je nesmysl - tam by to chtělo výhledově separátní linku - možno na druhé straně táhnout na Motol/Řepy. Ať klidně končí D na Nám. Republiky, aspoň není třeba vrtat pod řekou. Nebo to skončit u Výstaviště nebo Zoo.

0/0
11.8.2015 16:07

M29a51r34e35k 88H46r82u71b20y 6387862871988

Jsem zvedav, jestli se doziju otevreni Dcka. Zatim to nevypada ani na Blanku :-P

+3/0
11.8.2015 10:04

R43a41d59e68k 32K33o58l29i28á63š 6737422771489

Jako mimopražský občan preferuji metro z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla. Současnost je nedůstojná hlavního města. Vnímají to tak cizinci i tuzemští turisté a cestující. Nyní se bude leta budovat "D", které v tomto ohledu nic neřeší. Takže i nadále nás všechny čekají jen přestupy a tahanice s kufry pro statisíce lidí ročně...Otázkou je, vnímá-li Praha sama sebe jako zajímavé turistické centrum a zda vůbec chce vycházet vstříc této klientele přinášející obrovskou sumu peněz do hlavního města a jeho rozvoje. Jsou priority vedení města pouze populistické, nebo jsou podloženy reálnými úvahami, zda uvedená trasa je opravdu prvořadou prioritou???

+1/0
11.8.2015 9:49

A79l60e29x36a48n66d41r 27K74o78s84t40k73a 8412188336954

Jsem z Prahy a preferoval bych jakékoliv metro na Ruzyň. Obrovská škoda, že radní dali přednost okamžitému zisku (do vlastní kapsy) při spekulacích s pozemky v Motole, před napojením letiště, jako to mají významné metropole.

+1/0
11.8.2015 10:10

R44a93d47e54k 93J65a21n22a31t18a 9705106324702

Počty cestujících na pražském letišti (a to ani výhledově) neospravedlňují vedení linky těžkého metra (nejdražšího typu veřejné dopravy).

Železnice má výhodu v tom, že řeší Kladno i letiště zároveň.

+4/0
11.8.2015 11:16

A61l56e67x43a91n59d18r 59K49o42s12t23k83a 8892478916834

Pohádce o "málo cestujících" věří možná ten, kdo neviděl přeplněné kloubové autobusy.

0/0
11.8.2015 11:24

M86a19r39t76i97n 83V11e34v65e63r25k36a 8442328564

Autobus a metro má ale úplně jinou kapacitu :-P

+3/0
11.8.2015 15:24

J73a55n 23C77e27p73e73k 1404456350

Jen technická, kdo jezdí z Černého Mostu na letiště? Pochybuji, že obyvatelé tohoto ghetta budou klienty letiště. :-)

+2/0
11.8.2015 10:16

R43a97d21e91k 51J36a31n82a25t85a 9235236404832

"z Černého mostu na Ruzyň - Letiště V.Havla" se po modernizaci trati 120 dostanete velice snadno.

1) metrem linkou B na Masaryčku, pak vlakem na letiště

2) případně přijedete do Prahy rovnou vlakem (závisí na tom odkud vlastně jedete), pak vlakem na letiště

0/0
11.8.2015 11:18

R58o83m42a67n 93P54o43l22á97č79e66k 5206449335

Okurky jedou naplno. Ještě chybí oprášit článek o nových tramvajových tratích ;-D

0/0
11.8.2015 9:35

J24o66s22e45f 98K41o72m49á13r22e73k 5224882144609

Byl bych pro nějakou tangenciální linku, proč by všechny musely vést přes centrum?

+1/0
11.8.2015 8:28

R16a69d60e42k 81N92o68v89a41k 9724513799980

Logické by bylo Hlavní nádraží, Letná, Troja (ZOO), Bohnice (Lodžská).

+3/0
11.8.2015 8:03

R84a23d21e84k 25N86o59v11a29k 9104763419520

ještě za hlavák samozřejmě nám. republiky.

0/0
11.8.2015 8:03

R85o44m39a54n 29P41o54l18á46č72e95k 5586119505

Jenže tím pak totálně vyrabujete C...

0/0
11.8.2015 9:36

M30a97r32t13i35n 88H91e49i27s97l61e36r 4724266112149

C je přetížené - i proto se D buduje jako speciální linka a ne jako větev C. Náměstí Republiky je logická varianta, Letná je trochu problém výšky. Zoo by si lepší napojení zasloužilo, ale stačila by tramvaj. Bylo by bývalo lepší dát C do Bohnic a D na Prosek (nebo naopak) než ten kočkopes.

+1/0
11.8.2015 16:04

J50a60n 64H50u49r81k54a 7120286316487

do Blanky vložit koleje a tradá... metro za ni by byly alespoň 2 ...

+2/0
11.8.2015 0:34

L54u76k76á47š 87K65e85r18v80i30t76c73e16r 9638931935216

Žížala říkal, že linka A povede na letiště. Do Vodochod a přes Spojovací.

+12/0
10.8.2015 22:54

J55a67n 15B80a90r44t68o55š 6975457103799

Kam povede metro D rozhodnou developerské firmy, ale než Magistrát udělá další tunel, snad se již podaří zprovoznit Blanku. R^;-D;-D;-D

+2/0
10.8.2015 22:37

V25l76a11d17i66m53í93r 50H31o23l48ý 8164401926327

Optimisto. ;-D

0/0
10.8.2015 23:05

T29o82m90á43š 85Z87e60m89a71n 3635428734845

Čím více na východ metro D stočí, tím lépe - Náměstí republiky nedává žádný smysl..

+8/−2
10.8.2015 20:28

E41v78ž42e67n 49P17o11l15á98k 3718978951503

Myslíte, že přestup na B je zbytečný? Jeho absence, právě tak jako ukončení na Pankráci nebo Náměstí míru udělá s dotyčnými úseky linek psí kusy. Potřeby Žižkova nezpochybňuji, ale nelíbí se mi takto prudké ohnutí v centru.

0/0
10.8.2015 20:38

T98o70m34á54š 65Z73e60m51a45n 3355248544655

Přestup na B na Náměstí republiky zbytečný bezpochyby je - historické centrum je už tak přecpané MHD a nepovede ke zlepšení dopravní obslužnosti. Naopak bych uvítal, kdyby se křížení s A posunulo na Jiřák či ještě lépe Floru a s trasou B se křížilo až někde na Českomoravské.

Vznikla by tak trasa nezasažitelná povodní, méně konkurující trase C a obsluhující zatím nepříliš obslouženou oblast na východě Prahy.

Těm kteří přestupují směr západ by posun o 1-2 zastávky neublížil či by mohli použít stávající trasu C.

+7/−4
10.8.2015 21:01

O93t36o26m21a45r 13T20h30o65m89a 2445157486895

pokud má dávat celá sít´ metra  smysl, musí i 4. linka vést do centra na přestupy , které rozmělní přetížené centrum. Dále se pak nabízí pokračování na sever na Bohnice..

+6/0
10.8.2015 21:18

E85v31ž24e82n 29P44o88l47á60k 3298478181753

Jako radiála přes Letnou mi je toto řešení asi také nejbližší, čistě sever-jih.

+3/0
10.8.2015 21:41

T98o33m88á42š 17Z52e93m50a17n 3775828604625

Ledy že by vedlo přes Podbabu do Bohnic..

0/0
10.8.2015 22:01

L91u40k78á14š 43K20e60r35v69i65t23c21e40r 9358301145886

Jasně, Sparta, ZOO a blázinec si přece metro zaslouží. A hezky to stočit přes Podbabu - čím víc zatáček, tím víc adidas :-P

+3/−1
10.8.2015 22:49

I65v90a96n 93Č43e31r41v10e11n97k95a 7950447243

Do Bohnic to metro bohuzel nepovede. Kdyby to slo, tak uz by ho postavili pri useku Nadrazi Holesovice - Letnany. Vzhledem k tomu, ze je zde obrovske prevyseni a slozeni hornin je bohuzel taky na nic. Tubus metra musi byt take pod nejakym uhlem, aby se vozy dokazaly vyskrabat nahoru.

0/0
11.8.2015 5:05

O45t10o67m81a96r 17T81h24o13m97a 2255737626335

C by byla zajíždka , D by mělo největší problém se vyhrabat zpod Vltavy nahoru na Letnou ještě pod Blankou, což znamená stanici Letná v rekordní hloubce. Z této hloubky se pak už na Bohnice dostanete celkem OK..

0/0
11.8.2015 7:52

E28v95ž21e68n 29P12o88l26á68k 3658968951563

Spíš by šlo přes Stromovku a Tróju nadzemním tubusem

0/0
11.8.2015 9:21

O72t42o18m62a38r 73T30h98o74m40a 2665487176805

přesně tak, posunuté dublování linek A a B ve směru východ - západ a C a D sever - jih má smysl i v zálohování při výpadku , což nemusí být jen Nuselák , ale cokoli jiného..

0/0
10.8.2015 22:11

T82o76m93á94š 27Z57e77m76a81n 3115838364255

Centru se odlehčí tím, že přez něj nepovede - je spousta lidí kteřá dnes musí chtě-nechtě od centra protože jejich cesta po periferii je do centra nuseně zavedla, naopak je čas centrum začít vynechávat.

+5/−2
10.8.2015 22:01

O21t56o82m98a25r 98T20h34o51m69a 2895617446885

Centrem to vést musí - máte odtud všude stejně daleko, naopak vašemu protěžování východu na úkor západu města nerozumím..

0/0
11.8.2015 7:55

E12v29ž31e80n 11P79o94l17á42k 3918708111783

Menší konkurence trase C ovšem znamená žádné odlehčení přesně tomu přetíženému úseku C, na který D přivede další cestující. Centrum je přecpané MHD, tedy kapacita MHD v centru je podle vás nadbytečná? To doufám není myšleno vážně. Tangencialní vedení metra může centru odlehčit, ale covy samostatná linka; stav, kdy fakticky většina z D bude vystupovat na Hlavním nádraží a Náměstí míru centru značně přitíží.

+4/0
10.8.2015 21:40

T98o93m65á35š 60Z54e46m15a86n 3275568664325

C není zas tak přetížené aby místo něho musely vézt dvě paralelní tratě, naopak, D vedoucí o něco dále by rozprostřela dopravu která dnes C prostě musí ač by jí více vyhovovalo jet jinudy.

Dnes MHD člověka do centra prostě nutí.

+2/0
10.8.2015 22:04

O17t70o58m34a33r 15T64h22o88m74a 2625797136345

Ano nutí, tak je systém nastaven, proto ho nemůžete v 75% utnout, ale musíte to dokončit na 100%, jedině to dává smysl, ne přestup někde v odlehlých Vysočanech to je naopak blbost...

0/0
10.8.2015 22:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.