Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Prahy přijela nová tramvaj. Nabídne klimatizaci a plastové sedačky

Pražskými ulicemi od tohoto týdne jezdí nový typ tramvaje. Na první pohled se sice až tak neliší od svých „starších sester“, inovovaný typ Škoda 15T4 ForCity Alfa nicméně nabídne řadu novinek. Cestování zpříjemní třeba klimatizací, rychlým wi-fi a plastovými sedačkami místo dřevěných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a64r49t16i53n 53R50u50z33i75c17k82a 1472398586477

No, neni to prvni 15T ForCity s klimatizaci v Praze, dnes jsem jel obema co jezdi. Tato nova, ale ma opoznani slabsi wifi nez ta starsi,... rozdil mezi obema vozy je pouze v sedackach a celnich plastech...

0/0
3.9.2015 23:37

M20a90r88t21i95n 29R81u83z78i98c23k65a 1352858186887

Vzhledem hodne pripomina tramvaj dodavanou do Rigy... ta je s klimatizaci, vysuvnou plosinou pro vozickare, wifi, vzhled cela je stejny...

0/0
16.8.2015 23:45

M98a31r36t73i54n 87K48o59m14i29n55e88k 5100117541192

Vsak je to stejny typ. Vybaveni se lisi podle toho co si mesto objedna(zaplati)...

0/0
17.8.2015 17:15

Z89d92e31n82ě95k 65Ř45e95h81á65č37e53k 7408844248466

Pražáci, jen do toho!  Morava vám to zaplati!  V Ostravě budeme jezdit na kozách, už se pro ně staví stáje!!!

0/−4
14.8.2015 15:02

M67i28l82o26š 12Ř83e91h31á51k 8396168767735

Stejně ryba smrdí od Prahy.

0/0
14.8.2015 19:19

Z82d77e54n13ě75k 42Ř64e35h91á43č84e40k 7908884608946

Pražáci jen do toho, Morava to zaplatí  V Ostravě budeme jezdit jednotlivě na kozách, už se připravují stáje;-O;-O

0/−4
14.8.2015 14:57

K28a29r14e19l 31D81r27d37a 6173155117989

Netušíte někdo kde se bere smrad v metru? Poslední dobou vagón metra na konečné Háje, když vyjíždí z depa, páchne uvnitř benzínem. Na jiné stanici takový puch nevnímám. Podezíral jsem úklid DPP, že má nový čistič na graffiti. Ale ty vagóny jsou tak špinavé a zabordelařené, že jsem vliv úklidu DPP zcela vyloučil. Přitom přijíždějící vlak na konečnou je v pořádku. Ten smrad se nabere na depu Háje.

  Napadá mě, buď běží nějaká rekonstrukce a třeba se tam natírají podlahy apod. Nebo, nad tím depem je benzínka. Tak třeba prosakuje benzín do metra. Ale na nástupišti nic cítit není. A přijede vlak a uvnitř puch jak z much.

  (Ostatně, co to mají strojvůdci metra za nemoc, že přistaví na Hájích vlak a neotevřou dveře? To je zase nějaká šikana cestujících pro jejich osobní zábavu? Začalo to před pár lety. Musím vysledovat, který řidič si takto hraje. Cestující mačkají tlačítka, a nic. Posledně se otevřela dokonce jen část dveří a pak tam strojvůdce přehrával ty hlášky a celý vlak se tím srovnal. To tam něco nastavují ručně? A my si troufáme na Dčko bez strojvůdců?)

  Další perlička co se týká smradu je Kačerov. Vedle nasávání vzduchu do metra patrně parkují autobusy MHD. Stačí, že frajer turuje, nechá běžet v zimě motor apod. a na nástupišti to smrdí zplodinami jak v garážích. Táhne se to i do okolních stanic. Nemohl by si tohle DPP ošéfovat? Je to hnus, trvá to roky a očividně na to všichni kašlou. Přitom stačí, aby na Kačerově vlak otevřel dveře a je to rána mezi oči na padnutí.

  A přijel jsem z dovolené a v metru jsou všude "vtipné" letáky vysvětlující slang DPP. Asi nemají zaměstnanci DPP nic lepšího na práci. (Co se pustit raději do toho úklidu vagónů?) Slang je podle mě o pejorativní mluvě dopraváků. Musí mít PR DPP hodně vymeteno v makovici, když z nadávek udělá propagandu DPP. Dejte vědět, až někde na letáčku DPP zahlédnete vtipnou vysvětlivku ke "kaštanům". ;-D

+1/−6
14.8.2015 7:23
Foto

P40a65v58e68l 31F88r82u58m97e37r18t 5817804417358

Nejste náhodou autorem takových těch papírů, co byly jednu dobu izolepou nalepeny různě v tramvajích a na zastávkových sloupcích? A napsaný nějaký nesmysly propiskou o zlých nočních tramvajích resp. jejich  řidičích, co vyjíždí z konečných, aniž by zastavovali na zastávkách? ;-D

+2/0
14.8.2015 11:59

K49a40r70e91l 12D70r56d21a 6853715647709

Nechybíte náhodou při přepočítávání chovanců nějakého sociálního ústavu? Třeba DPP? :-P

  O kaštanech a záměrném ujíždění cestujícím mi vyprávěli řidiči autobusů pražské MHD. Bavili se a tohle byli vtípky, kterým se náramně smáli. Celá parta. Pravda, je to pár let zpět, třeba je dnes situace jinde. 

  Ale, dám sem normální věcné připomínky a končí to minusy a sprostotou. Jak smutné. ;-)

  (Fakt tady není jediný dopravák, co té klimačce v 15T rozumí, aby to okomentoval? A co puch v metru? Řešit ho nemusíme? Co až budou neudržované klimačky v 15T smrdět jako žluklé ponožky? Také to nebudeme řešit?) ;-)

+1/−2
14.8.2015 15:39

M10i60c27h95a69l 40M64i94l36l83e26r 9186122169122

Ridici autobusu bavici se jak ujizdeli cestujicim prestupujicim z tramvaji a naopak - to je folklor z dob totality.

Tohle jeste v Cesku trpite? 8-o

0/0
17.8.2015 1:55

K95a90r20e32l 37D88r55d77a 6963455227979

Jednou jsem ujíždějícího autobusáka na Žižkově požádal, zda by nenabral lidi co přicházeli na zastávku od tramvaje. Zamyslel se, a nabral je. Jde to, umíme to. ;-)

0/0
17.8.2015 19:51
Foto

B38r83o54n71i95s66l27a81v 97G80a41b47r50y26š 2462989641

Lidi by se hlavně měli tu klimatizaci naučit používat. Že se otevírají dveře, je jasné. Ale nechápu, proč v klimatizovaném voze otevírají okna. To je pak ta klima k ničemu.

A ten internet..., není to zbytečnost? Je to otázka do pléna, internet v mobilu nemám a nepotřebuju jej. Stejně už podle mě má každý nějaký internetový balíček v mobilním zařízení, tedy jako paušál jednou za měsíc.

+2/−1
13.8.2015 22:27

K23a61r89e95l 67D59r30d74a 6483365817549

Okno má u klimatizace význam. Klimatizace jen cirkuluje vzduch v prostoru. Takže víc prachu, zápachu, virů a bakterií. Prach se řeší filtrem, takže klimatizace funguje jako vysavač. Ale co s těmi viry v MHD? Pokud by je dokázala tahle klimačka z prostoru odstraňovat, byla by to bomba. Jinak hrozí intenzivnější chřipkové epidemie v období, kdy s nimi nepočítáme. (Pak to nejspíš bude stát na nějakých filtrech s pravidelnou údržbou. A zanedbání údržby se u DPP výrazně bojím.)

  V každém případě, smrad spolucestujících lze větrat jen oknem a dveřmi. V tom klimatizace patrně nepomůže.

  A jen tak mimochodem, stávající 15T nasává vzduch zvenku a průduchy jsou schované za sedačkami u harmoniky. Není to žádná slast nechat si za jízdy funět ledový vzduch na ledviny. Takže u nového řešení by mě zajímalo, jak je to řešeno. Abychom se vzájemně nebuzerovali, že nesmíme otevírat okna a do prostoru přitom bude volně foukat vzduch zvenku, tak jako dnes. A pokud těch ledových nešikovných ofuků v 15T přibude, nebude klimačka žádná výhra pro cestující.

  Tedy ano, chtělo by to vědět co to umí a jak na to. Každý cestující dostane "uživatelskou příručku" jako k nové ledničce. ;-D

0/−5
14.8.2015 6:44

D81u30š59a57n 42V35í21t80e22k 8295512837336

Poslušně hlásím, to je ale pitomost, Řekněte sami. Šalina se 4 - 7 dveřmi jede 2 - 3 minuty a pak na 40 vteřin otevře dveře dokořán. A tak furt dokola. Kdo asi dovolí zapnout klimatizaci aniž by nezdražil jízdenky na dvojnásobek. Sebevrah! Rozkradač našich daní! Cajzl z Práglu.

+3/−4
13.8.2015 21:17

P13a25b59l72o 80S21v52o56b23o82d82a 5328115695336

Poslušně hlásim lehkou závist z Brna:-P. LTE vskutku v šalině nepostrádám, ale ta klimatizace8-o...R^

Btw, trochu mám obavy, že toho budou využívat, v ještě hojnějším počtu než dosud, tamní homeles:-/. Tedy především te klimošky:-P

+3/0
13.8.2015 16:19

P34e95t57r 39B45r37i25x 5601801892

Ještě si neskáčeme, bojím se aby v celý Praze nejezdily jen tři s klimoškou... U vás to snad do šalin začnou dělat taky.

0/0
13.8.2015 17:03

P18a89b35l27o 52S93v20o15b72o64d44a 5708125665256

Tak těch souprav bude určitě více, už jen proto, že budou jezdit hlavně na stěžejních trasách, např. tram.linka č.9 je myslím jasná...jinak v Brně s touto vymožeností počítám až tak napřesrok:-/

+1/0
13.8.2015 17:10
Foto

B38r96o68n46i76s34l40a64v 86G56a25b71r21y48š 2942879641

Podle mě by se mělo investovat nejdříve o infrastruktury než do vozů, aby se jim ty vozy na tom šíleném svršku na Cejlu nerozpadly. Pak by měla přijít na řadu nová nebo modernizovaná vozidla.

0/0
13.8.2015 22:30
Foto

O77l81d72r30i26c38h 70S88l71e27z38a15k 4887634934898

Šílíš ? U nás v Brně si raději papaláši z DpmB nakoupí luxusní auta z klimou, Ti v MHD samozřejmě nejezdí takže o tom že jezdíme ve smradu a ve 50°C nemají potuchy a na dotaz napíšou že mámé dostatečné větrání :-( Teď se u nás nakoupil trolejbus Škoda 31Tr SOR a samozřejmě okýnka miniaturní a slova jako klimatizace nebo WiFi jsou u nás v Brně holá Science Fiction. Možná že až všude kolem nás (Jihlava, Ostrava...) zavedou tyhle služby i u nás a budou to zase všude psát jako obrovskou novinku kterou div nevynalezli. Jako nedávno u SMS jízdenek :-)

0/0
30.8.2015 19:10

P24e16t39r56a 23N13o65v77á34k48o70v36á 7318986654768

K čemu by vám byla klimatizace, když ji ve špičce stejně vypnou, aby to utáhli (jako topení v zimě), a navíc jsou na zastávkách půl minuty otevřené dveře?

+2/−1
13.8.2015 17:21

P75e78t91r 30B93r94i22x 5681971572

Neotvíraj se vždycky a všechny, je to na knoflík. A taky hodně záleží na výkonu té klimošky. Uvidíme. 

Mimochodem, očekávám výkyv kyvadla na druhou stranu a tedy tuhou zimu. Takže spíš aby to taky dobře topilo :-)

+1/0
13.8.2015 17:24

P15a16b11l58o 97S91v31o81b95o41d65a 5418505745266

Ve špiččce se snažím do MHD nevstupovat, jdu raději pěšky. Po Praze jsem to takto praktikoval 15let, tedy samozřejmě pouze v širším centru, z Řep na Spojovací bych to asi nedal:-P. Kde to šlo, přiblížil jsem se metrem, zbytek po svých;-)

0/0
13.8.2015 17:42
Foto

P94a94v77e66l 43F66r71u60m61e39r19t 5717724947298

Tohle je s prominutím ten nejdemagogičtější argument odpůrců klimy. ;-)

Řečnická otázka: v Bratislavě, Varšavě, Budapešti, Vídni, Berlíně, Zagrebu, Paříži, Aténách, Bělehradu atd. (neboli všude, kde kupují nové tramvaje s klimou) taky neotvírají na zastávkách dveře?

A jak už je napsáno pode mnou, tlačítka na dveřích a i dveřní automat, kdy se dveře při detekci žádných nastupujících/vystupujících samovolně zavírají, který mimochodem na 15T taky je a občas ho i řidiči zapínají.

+5/−1
13.8.2015 17:43

P93e70t58r64a 97N58o75v74á49k78o15v49á 7138336214448

Mně to jen přijde jako strašná zbytečnost. Protože vzhledem k tomu provozu a kolik tepla lidi těly do tramvaje nanosí, tak klimatizace bude muset jet na poměrně nízkou teplotu. A protože to nebude rozprostřené chlazení, ale bude to odněkud foukat, tak nejhůř dopadnou lidé, kteří budou cestovat na delší vzdálenosti. Když vidím, jak chodí oblečené do práce některé ženy, protože klimatizace je nastavená tak, že tam můžou s klidem sedět v mikině, šále a kulichu, aby byly vůbec schopné fungovat, tak mi prostě klimatizace nepřijde jako ideální volba. Vychází mi z toho, že buď budeme mít věčně nachrmlané lidi (což už poměrně dost v létě máme, dřív to nebývalo), nebo budeme mít vysoké náklady na klimatizaci v mhd, která nám stejně nepomůže.

0/0
18.8.2015 20:17

A37d26a14m 98K98r44ů12ž63e90l42a 7547489292872

Docela kočka :) snad bude mít lepší sedačky než tu klouzavou hrůzu dřevěnou.

+3/0
13.8.2015 16:03

M30a57r85e76k 47N93o81v84o75t66n28ý 5291371876378

Je moc pěkná, palec nahoru. A konečně začnou zase dávat plastové sedačky. Ty proch*aný látky byly fakt něco.

+2/0
13.8.2015 15:54

M27a68r37t50i93n 80L54u68k95e29š 3596681931735

Když tady čtu ty diskuze, tak Pražáci jsou strašný brblalové. Nejdřív brblají na to, že jim tramvaj nejede každé 2 minuty od baráku rovnou do práce a když jim ta tramvaj konečně na zastávku dorazí, tak brblají na to že je ošklivá a divná a sedačky má špatný a moc nízká a ... prostě všechno špatně ;-)

Dám vám radu, volové - choďte pěšky - zlepší se vám kondička a taky budete míň nervní a zapšklý.

+6/−10
13.8.2015 14:44
Foto

P64a14v37e54l 61F57r57u62m35e84r26t 5617514507478

Tak my Cajzlové jsme si aspoň vybrblali klimošku a plastový zicny, co jste si vybrblal vy? :-)

+8/0
13.8.2015 15:59

P80a79b16l23o 35S73v73o27b97o35d16a 5748875895576

Ač Brňák, dávám Vám plusR^;-D

+2/0
13.8.2015 16:01
Foto

P87a35v87e21l 20F61r90u73m75e39r79t 5637424517348

díky :-), jinak v Brně jste si vybrblali zase neklouzavý zicny, prostě brblat se vyplatí a kdo drží pysk, je vůl ;-D

+2/0
13.8.2015 16:07

P41e38t14r 31B24r49i52x 5541671102

Vlastně máte pravdu všichni v tomto vlákně R^:-)

+3/0
13.8.2015 17:27
Foto

O90l86d38r29i54c82h 69S71l77e96z89a73k 4407394844898

Taky Brňák a taky souhlasím a jen tiše závidím že u Vás nemáte papaláše jako mi v DpmB co myslí jen na svoje pohodlí ale i na zákazníky :-(

0/0
30.8.2015 19:14

R15o39b82e55r19t 40P75r73a93ž77á70k 4658756175450

Ač Pražák, souhlasím.

0/0
13.8.2015 16:04

D80a29n21i29e74l 61Z54i31d56k20o91v 7644546439672

Kdy dojde na metro? Ten puchosmrad v vagonech je nesnesitelny...ani vetrani nejde.

0/−2
13.8.2015 13:33

M97i74r46e34k 43Z22á70v21o89d60n20ý 7632357750218

Když už jsme v Brně bohužel okoukali plastové/dřevěné sedačky, tak doufám, že si DPMB veme i lepší příklad s klimatizací :)

+1/0
13.8.2015 13:25

P13e95t69r 60B19r53i29x 5191191372

T15 je zatím to nejlepší, co v Praze jezdilo - celá tramvaj je nízkopodlažní (což hodně remcalů ocení až ve stáří) a hodně tichá (až řidiči nadávaj, že jim lidi skáčou do cesty, protože jí neslyší). 

Jakodřevěné sedačky mi nevadí i když dost kloužou, hlavně ať je nemění za nějaký polstr. Wifi bude určitě fajn, 

U klimatizace záleží jestli bude opravdu fungovat a jak s ní budou zacházet řidiči.

Vzhledově sice relativně strohá, ale pořád mnohem lepší než "nakopnutej čumák" u designu Porsche.

Snad jediné co mi vadí, že nemají výraznější označení linky, viditelné ze všech stran, něco jako ta malá (bohužel neaerodynamická) krabice s číslem linky na střeše starých tramvají.

+6/−4
13.8.2015 13:03

M60a18r36t45i27n 74R31u40z36i79c94k29a 1512738326197

nejlepsi je ale bocni panel, ktery zakryvaji otvirajici se dvere... kazdyho by tohle napadlo, ze to bude problem, jen skodu ne... resenim by bylo jej umistit o kousek vyse nad dvere... ale dopadlo to tak, ze do casti vozu domontovali dalsi panel pro cislo a u novejsich pak upravili sw tak, aby tam protacel text a zobrazil male cislo... :-)

0/0
16.8.2015 23:35

P18e30t67r 63Č97e29r54v44e16n95ý 3946929347239

Co to s ní udělali? Žádný facelift nepotřebovala. Nový vzhled je strašný. A to jsme ji ještě neviděli uvnitř s plastovými sedačkamiRv

+2/−6
13.8.2015 13:02
Foto

P77a64v36e95l 82F14r44u74m72e85r88t 5337984957258

já bych naopak řekl, že nový vzhled bude příjemným oživením, aspoň tu nebude 250 úplně stejných kousků a bude to trošku různorodější

0/0
13.8.2015 13:43

M83i54l95a38n 98M45a98j50e55r39č40í63k 1900390314786

já jsem (mimo sedaček) zvědavý na těch více kovových prvků na čelech = naodolnost nového čela 15T při srážkách s jinými vozidly (zejména silničními, které mají většinou povinnost dát tramvaji přednost!!

0/0
14.8.2015 3:02

L37u15c22i11a40n 91P54a89p28a74z42i56a81n 5734737291575

Oni by ty dřevěné sedačky nebyly špatné, kdyby byly opravdu ze dřeva jak je známe z Vídně. Tady v Praze to je parodie na dřevo, snad nějaká dýha či spíše lamino - stlačené piliny obalené samolepkou. Proto se na nich člověk klouže, k tomu neergonomický tvar a je jasné, že takovou sedačku nikdo nechce. Není to ale dřevem, ale českým šlendriánctvím.

+9/−1
13.8.2015 12:49

V28a32c50l98a63v 34M77e78d23e80k 5651512495535

přesně tak - dřevěné sedačky nemusí být špatné, ale špatné je toto konkrétní provedení.

+8/0
13.8.2015 12:52

M45i51c16h60a27l 85P94a84š90e98k 5151207340128

No, nevím co víte, nebo nevíte o dýze, dřevu obecně, nebo laminu, ale sedačky jsou z tvarované překližky. A kloužou proto, že je lakovaná, aby se dala umýt. Ergonomie ani nastavit nelze, protože na nich sedí lidé vysocí mezi padesáti centimetry a dvěma metry. Vymyslete univerzální sedačku a dostanete Nobelovu cenu.

+5/0
13.8.2015 14:39

Ř51e67h80o64ř 21V15l71a16s79á79k 2734804431316

Nechci remcat, ale co takhle laminátové sedačky? Nešlo by to?

+2/−2
13.8.2015 12:47

B26a21r88b47o77r30a 95J14a75n23e56č43k61o43v41á 9514922531

boze jak ja miluj ta laminatova "vajicka" a mrzi me, ze uz nejsou temer k videni. Sedi se v nich pohodlne, lidi se na sebe nelepi, v tramvaji je dost mista k stani....

+7/0
13.8.2015 13:20

I98v75o 36P55á10t10e40k 2432803384710

Na co tramvaj s klimou, kdyz bude stejne porad vypnuta / pustena na uplne minimum, jako v busech. Vzdycky me rozesmeje v buse nalepka, ze je klimatizovanej a ze se nemaji otevirat okna, ze to snizuje ucinnost, a pritom jsem ANI JEDNOU nezazil tu klimu zapnutou, NIKDY a to jezdim busem kazdy den nekolikrat, a zvlast v tomhle pocasi je to opravd "parada", venku 35+ a vlezete do "klimatizovaneho" busu, kde je jeste od 10-15 stupnu vic nez venku.. Dopravni podnik by za tohle zaslouzil do zubu.

+4/−5
13.8.2015 12:43

J35i86ř45í 52K72r68e78j20č67í41k 2137158474916

Kdepak jste se potkal s klimatizovaným busem s vypnutou klimou ?

+5/−2
13.8.2015 12:55

J66a18n77a 52S38t74e37h85l30í80k67o93v69á 2209870160436

to by mě také zajímalo :-)

+1/0
13.8.2015 13:06

J49a67n 41J49í35c20h89a 8880730618411

Napr kratky solaris urbino...jezdi na ruznych "vymetacich" linkach

0/0
13.8.2015 13:47

J34a21n 94J69í88c62h42a 8910620898521

Ale klima je tam teda vetsinou pustena...

0/0
13.8.2015 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.