Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaj na Dědinu má „zelené razítko“. Stavba se ale upraví, kvůli místním

Pražský dopravní podnik získal kladné stanovisko z pohledu vlivu na životní prostředí pro prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky až na Dědinu. Místní lidé měli ke stavbě ještě před tímto schválením řadu připomínek a dopravce slibuje, že i přes získané razítko na ně při stavbě nezapomene.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F46r46a25n89t65i45š59e24k 83K91o13u41d77e63l41k22a 3507377503

Jedinej důvod proč tam tu tramvaj tlačej, je zhodnocení pozemků a budoucích bytů co se tam chystá developer stavět.Na místní lidi město kašle protože z těch jim jaksi nic nekápne ale developer jistě nebude škrob.

Hučet lidem do hlavy jak to pro ně bude přínosem považuju za drzost největší, všichni nejsou takový naivky jak si město myslí.Takže za peníze města, tedy nás všech, zvedneme cenu soukromníkovi aby pak ty byty mohl pořádně osolit.

Co na tom že tam tu tramvaj nikdo nechce, developer už dávno rozhod přes ty svý loutky na magistrátu.Stejnej důvod byl i u prodloužení metra A. V podstatě tohle město řídí developeři :-P

+1/0
24.8.2015 10:13

K80a85r67e30l 19D93r82d37a 6513885617439

Níže máme Husitskou - Koněvovu. Krásný vzor pro Prahu 6. ;-D

  Nová trať pro Hlavní nádraží prošla Vítkovem. Je rovná a rychlá. Z husitské zmizel nízký hyzdící viadukt. Stará trať přes "žižkovské pavlače" byla přebudována na cyklostezku. Doporučuji projít. Ideální pro běžce a na inline. (Dík tunelu na Krejcárek si to tady užijí i fandové železnic.) Pěšky projdete pohodlně od Bulhara až na Krejcárek. V podstatě po rovince. Ta trať klesala mírně k Bulharu, takže pro inline je to parádní sešup. Vznikají zde hospůdky. Lze vyběhnout na Vítkov i tunelem do Karlína. Jedinečné rekreační zázemí Žižkova v centru Prahy.

  Jak jinak, Žižkov je jednou z nejlepších pražských čtvrtí pro život. ;-)

  Dát sídlišti Na Dědině, Liboci, Veleslavínu, Ořechovce, Dejvicím, Holešovicím podobnou atrakci... Umožnit pěší výlety "přes Prahu 6", propojit pro cyklisty Stromovku, Šárku, Hvězdu... zcela mimo silniční provoz. Myslím, že by to byla zásadní proměna k modernímu bydlení "podél trati" a realitky by okamžitě zvedaly ceny nemovitostí.

  (Kladno bych propojil s Masaryčkou novou tratí přes letiště ve stopě plánovaného pražského okruhu. Nakonec by to bylo i rychlejší a moderní železniční spojení.) ;-)

0/0
21.8.2015 11:27

M36a89r53e79k 78D25e70m49č91á49k 9895824416845

Jo, ta Vítkovská cyklostezka je super. Nicméně náklady i díky tomu tunelu byly docela extrémní (500 + 23 milionů korun).

0/0
21.8.2015 22:48
Foto

B17o78h37u21m85i10l 48P41r19o25c77h25á16z95k82a 9172179344310

A nycko mi vysvetlej, kam ty panelakovy lidi budou tou eletrikou jezdit, kdyz vsichni chcou bud na krtka nebo makat na letiste. Na Veleslavin to misto peti minut autokarem bude trvat 15. Kdyby radeji zdvojkolenili zeleznici na kladno a v poli u Vyzkumneho ustavu rostlinne vyroby nebo v Hostivici udelali odbocku na letiste.

0/0
20.8.2015 13:53

K57a76r51e33l 83D61r96d79a 6873585417949

Dobré ráno. To se tady u nás v Česku diskutuje 20 let. Ještě jste to nezaslechl?

  Dle Krnáčové je to pražská priorita, která se bude co nevidět stavět. Sídliště Na Dědine se týkají zastávky Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle na modernizované trati do centra. (Fakticky je to jako další trasa metra.) Zastavené prodloužení metra trasy A mělo mít přímo zastávku Na Dědině.

  MHD by zde tedy měla pokrýt nejen spojení na Veleslavín, ale i na Dlouhou Míli a na Nádraží Ruzyně, aby místní vlakové spojení do centra mohli používat.

  Pokud byl vyhlášen projekt s celostátní a EU důležitostí na kapacitní vlakové spojení pro Prahu 6 a letiště, je zde tramvaj fakticky zbytečná. Pokud si DPP nepospíší a honem ulici Vlastinu nerozkopou, může se jim stát, že nebude žádný důvod sem tramvaj přivádět.

+3/0
20.8.2015 14:26

K84a88r34e86l 13D10r40d13a 6613935947799

Pro Pražany je stejně nejlepší metro. Tak až bude železnice za 30 mld., ještě se dotáhne na letiště metro za 40 mld. a když EU dá, tak budou u terminálu i tramvaje s podzemní tratí za 20 mld. ;-D

+1/−1
20.8.2015 14:36

A38n11d63r18e74j 66O83l41e64k60s82a 3175641557521

Z Dědiny (řekněme od Delty, ta je cca uprostřed) na nádraží Ruzyně, je to solidní zdravotní vycházka. Ostatní stanice jsou už úplně mimo docházkovou vzdálenost MHD. Spíš turistické cíle. Kromě toho vlak nebude jezdit častěji, než 2-3x za hodinu...

0/0
20.8.2015 15:54

K58a87r29e60l 81D76r29d92a 6363815197789

V trojúhelníku vozovek s Evropskou vznikne nové obchodní centrum, napříč povede vozovka přes okruh na zastávku Dlouhá Míle. Takže i zde bude "zdravotní procházka" pro místní i s 3 hodinovou procházkou nákupním centrem jako bonus. ;-)

  Tady je pár informací k železnici i tramvaji (staré řešení co neprošlo):

http://www.praha-kladno.cz/informace/grafika/

https://www.praha6.cz/aktuality/special-tramvaj-na-dedinu-2015-03-03.html

0/0
20.8.2015 16:42

R17a75d30e69k 63J81a71n93a81t97a 9875146314732

Vlak bude jezdit mnohem častěji. V úseku Dědina-Praha se totiž podle vybrané varianty (R1spěš) budou překrývat linky Kladno-Praha a Letiště-Praha. Každá se špičkovým dosažitelným intervalem 10 minut, takže vlak klidně každých 5 minut. Záleží jen na poptávce.

0/0
20.8.2015 20:38
Foto

M10i39r33o15s26l31a57v 56B81u25d41í43n 8225127192

Ano, takhle je to v plánu. Jenže pokud vím, tak metro na letiště bylo zavrženo kvůli předpokládané malé poptávce. I přesto, že by sloužilo nejenom pasažerům letiště, ale i místním občanům. Kapacita vlaku je podobná jako u soupravy metra. Ale využitelnost této železnice jako MHD je skutečně velmi sporná. Takže vlak na letiště každých 10 minut se prostě nemůže vyplatit. I kdyby jím jeli všichni, tak je to využití kapacity na cca 5 hodin denně.

Možná o to ale nejde. Metro na Petřiny a do Motola je také ekonomický nesmysl, a jezdí.

0/0
20.8.2015 22:09

R18a36d36e65k 86J76a64n43a90t29a 9345926604702

Kapacita vlaku není podobná jako souprava metra. Je v tomto případě nižší (na letiště bude jezdit něco jako Regiopanter).

Využitelnost železnice jako MHD je zcela reálná. Zajděte se někdy podívat do Kyjí, Uhříněvse, či Radotína.

Pro modernizaci trati místo metra hovoří především efektivita. Ta trať totiž opravdu stejně potřebuje a ve využítí kapacity pomůže Kladno. Stavbou metra byste Kladno nevyřešil.

+1/0
20.8.2015 22:28

K60a10r25e39l 18D76r88d69a 6303645867309

Podle Kladeňáků, co mám v okolí, je železnice do Kladna zbytečná a pro cestující nešikovně dostupná. (Řešila by na místní MHD a přestupy.) Dnes jezdí do Prahy raději autobusy. Což je praktičtější a prý i levnější. Pokud by Kladno jezdilo na pražské jízdné, ceny se srovnají. Nešikovnost železnice ale zůstane.

  Smyslem akce je oprava stávající trati za dotace z EU. Podle mě, EU chce vidět připojení letiště dálkovými vlaky jako v Německu. Aby Ruzyň mohli užívat třeba Drážďany. Proto to EU dotuje. Tomu, podle mě, pouhé spojení na Masaryčku nevyhovuje. Navíc, železniční trať vedená klikatě středem Prahy 6, je historický přežitek co současnou Prahu ničí. Zrušení této trati by bylo elegantnějším řešením.

  Pokud otevřený kolejový svršek tramvajových tratí ničí pražské ulice, železnice je již přímo rájem zanedbaných pásů území ve svém okolí. Neudržované železniční tahy jsou v centru měst velmi problematické a město poškozující.

+1/−1
21.8.2015 5:48
Foto

M60i93r15o38s30l69a68v 84B72u70d61í48n 8435967442

Já tu zbytečnost kapacitního metra chápu, jen jsme se prostě těšili, že to bude podle původního plánu a na Dědinu nám bude jezdit metro (byť oklikou po "chalupoidě"). Zcela jistě by obsloužilo víc lidí než v Motole a Petřinách.

Kladno je dostatečně vyřešené už v současnosti (jak i vysvětlil pan Drda). A mě bylo dlouho divné, že ty vlaky do Kladna nejezdí nijak přecpané. Ono to tam s využitelností železnice bude asi podobné jako s jejím využitím ve funkci MHD.

Vámi zmiňovaná místa neznám, ale běžte se podívat do Ruzyně - to nádraží je daleko odevšad, nikdo místní to jako MHD nevyužije.

0/0
21.8.2015 7:05

M94a41r85t91i37n 96R84u31z25i26c13k14a 1352298486157

Jel jste nekdy vlakem na Kladno, tak trat a vlaky neumozni cas kratsi nez cca hodinu, .... po modernizaci, by se mohla priblizit autobusum a navic by byla pohodlnejsi... a vyuziti by se vyrazne zlepsilo...

+1/0
21.8.2015 12:53

K70a77r66e25l 70D38r62d98a 6633345757969

Zase tady zazněla "městotvornost tramvají". Soudím, že jde o účelovou lež a matoucí zaměňování příčin a následků. Pokud někam zavedu tramvaj, žádné prosperující město tím nevytvořím. Pokud ale potřebuji řešit povrchovou dopravu, je tramvaj jednou z mnoha možností. Městotvorně může působit jakákoliv doprava, a nevšiml jsem si, že by proto měla IAD nějakou preferenci. Přitom obchodní centra to vidí jasně, prosperitu jim zabezpečuje solventní zákazník užívající IAD.

  Tady mám k tomu argument od Cigler Marani: „Metro přivádí lidi na Václavské náměstí z dálky a dělá z Václavského náměstí spíše přestupní nežli cílovou destinaci. Povrchová veřejná doprava je na krátké vzdálenosti, a to je tramvaj. Je důležité si uvědomit, že tramvaj má také městotvorný efekt. Na zastávkách čekají lidé, koukají okolo, vidí obchody a zahrádky, jedou tramvají, vidí z okna obchody a zahrádky. Je dokázáno, že kudy jede tramvaj, tam do jisté míry kvete ochod,“ oponuje autor výstavy a architekt z firmy Cigler Marani Architects Petr Kučera.

  Navrhuje kompromis: Z Vinohrad by jezdily tramvaje jen na křižovatku Vodičkova – Jindřišská a vznikl by živý velkoměstský bulvár s obchody. V dolní části náměstí by zůstala pěší zóna jako příjemný pobytový prostor."

  Všímáte si, že budovatelé tramvají tvrdí, že na Václavském náměstí dnes nejsou žádné obchody, ale vzniknou, jen co tam bude zpět tramvaj? A pěší zóna dnes plná luxusních obchodů, které u Cigler Marani ještě nezaregistrovali, bude zajisté klidným parkem bez obchodů protože zde nebude tramvaj. ;-)

  V prvé řadě jde o prachy a zisky pro ranaře. Okecat se to nějak musí, že.

  Tramvajové linky přes centrum slouží, stejně jak to metro, tranzitu cestujících. To je viditelné. Jde o ušetření přestupů. Jde o cestující, které jízda po povrchu baví víc než metrem. Egoisté, stejní jak v autech. A mimo centrum tvoří tramvaje otevřeným kolejovým svrškem zásadní bariéru, která čtvrti ničí a život v místě umrtvuje. Každý musí řešit, jak se tramvaji vyhnout.

0/−2
20.8.2015 12:49
Foto

P88a47v75e95l 20F42r92u37m44e72r58t 5337744727898

Ať se vám to líbí či ne, IAD městotvorným prvkem nikdy nebude, ani kdybyste se na hlavu postavil. Naopak ulice, kudy vedou víceproudé silnice nebo silnice s velmi hustým provozem jsou s prominutím ke zblití. Smrad, hluk, těžko překonatelná bariéra (narozdíl od tramvajové tratě, kde projede na nejvytíženějších úsecích maximálně 1 tramvaj za minutu), v takových ulicích se dobře daří hernách a dalším pochybným podnikům (jak je možno vidět od Anděla směrem nahoru na Klamovku).

A zajímavé, že obchodní centra kvetou hlavně na místech dobře přístupných MHD, jako je např. Zličín, Černý Most, Palladium, Arkády Pankrác (všechno toto leží na stanicích metra). Jinak nevím, odkud čerpáte ty své výplody, nejspíš ze své hlavy, ale radši byste si měl otevřít nějakou odbornou knihu týkající se třeba urbanismu a městské dopravy.

+3/0
20.8.2015 13:04

K21a26r65e43l 64D33r65d89a 6703755817729

Zličín, Černý Most, Čestlice, Štěrboholy, Hostivař... využívají hlavně zákazníci s IAD. Vždy tomu tak bylo. MHD sem dorazila zpravidla dodatečně, pro personál. Palladium zase žije z pěší zóny a turistů v přímém centru. Arkády Pankrác jsou nevýznamnou "samoobsluhou" pro Pankrác.

  Špatné příklady, co s MHD nesouvisí. Když se projektoval Chodov, uvažovala se MHD. Bylo by tehdy dobré lepší řešení stanice metra, což se při stavbě Centra Chodov záměrně ošidilo. Developer z jednání vykličkoval. Stejně i zde s dostupným metrem jde hlavně o IAD. (Poškozená stanice Chodov se pak dodělávala za veřejné prostředky.)

  Města, která nemají nebo zrušila tramvaje, prosperují na IAD, metru, vlacích a autobusech, zcela v pohodě. Pokud jedu autem po Praze, zastavuji průběžně a jsem skutečně zákazníkem pro obchody, co míjím. (Dříve to tak fungovalo běžně. Dnes je problém se zónami, kdy řidič nemůže svobodně zastavovat a parkovat.)

  Tranzitní doprava je obecný problém. Tady může ulevit MHD jako celek a ze začuzených hlučných ulic může udělat snesitelnější a kultivovanější prostředí. Opět nejde výhradně o tramvaje.

  Nepřesvědčil jste mě. Existence tramvají s prosperitou jednotlivých ulic a čtvrtí fakticky nesouvisí. Stanice metra, či přestupní stanice autobusů zařídí stejný pohyb zákazníků. Kde to má ale skutečně žít, musí být parkoviště pro auta.

0/−1
20.8.2015 14:09

A66n78d86r37e13j 31O86l41e76k50s17a 3925911367211

Obchodní zóny ve městech kvetou tam, kde je především zóna pro pěší! V ní se pak mohou pohybovat tramvaje, jako to je např. v Lipsku nebo Drážďanech - zajímavé, běžte jim radit, že to mají špatně ;-D

+1/0
20.8.2015 15:57

K70a97r28e43l 49D96r47d50a 6813975897209

Drážďany? Ty mi přijdou jako velká pěší zóna, kde se občas mihne nějaká narvaná tramvaj plná nasupených cestujících. Jezdím tady autem. Místní MHD neznám. Na zmrzlé čekající cestující si ale pamatuji. Asi to tady berou dost ekonomicky.

  Dlouhodobě kritizuji náměstí Republiky. To se podle mě nepovedlo. Neschůdná dlažba, nesrozumitelné vedení vozovky u Kotvy a do toho tramvaje, co dělají kolečko přes končetiny turistů. Tady se musí jeden rozhlížet v úhlu 360 stupňů, když chce bezpečně přejít koleje. A to tady neustále jdou tisíce turistů.

  Praha nemá příklad bezpečného soužití tramvají a pěší zóny. ;-)

  Naopak, Karlův most a tramvaje. Mlýnek na maso na obou stranách Vltavy. Národní, Vodičkova, Václavák, Jindřišská - rozcinkané tramvaje, nechápaví turisté... Ve špičce se tady ulice ani nedá přejít, protože tady pořád projíždí nějaká tramvaj "co má přednost". Chtěl bych v Praze vidět tramvaje, co se za každou cenu neprojíždí centrem. ;-)

0/0
20.8.2015 17:01

A73n33d56r14e29j 38O68l36e58k57s44a 3555111877401

Všímáte si správně. Ono to tak opravdu je, že kudy jezdí tramvaj, je město. Kudy jezdily a už nejezdí, tam jsou krámy zavřené a fungujících je minimum. Vezměte třeba takovou Kladenskou, nebo Sokolskou, Husitskou, Národní-28.Října-Na Příkopě, Budějovickou - všechno mrtvý ulice. Pražan tamtudy nejde, když opravdu nemusí. Tramvaj je totiž něco jako pohyblivá výkladní skříň, člověk jede z práce a dívá se a plánuje. Když nevystoupí teď, zajede tam příště a cíleně. Když nakoupí, podívá se i vedle, dá si něco k jídlu přes ulici a dojde na další stanici, která je v dohledu.

Takže ty Vaše hlody o umrtvující tramvaji si předělejte.:-)

+2/0
20.8.2015 15:50

K23a70r18e71l 50D38r22d94a 6913525427419

Asi nosíte bílou hůl. Národní - 28. října - Na Příkopě nemá s mrtvou ulicí nic společného. Leda tak ve Vašich snech. Nejrušnější bulvár Prahy. Národní umírá až směrem k Vltavě, kde ji tramvaje berou pěší zákazníky. (Viz ty slavné lahůdky, co to tady zavřely.)

  Kladenská, Sokolská, Husitská, Budějovická... nesmysly. Kdy tady ty tramvaje jezdily? Před válkou? Ještě někdo žije, kdo je pamatuje a komu chybí? Od té doby se toho změnilo. Všude je metro, Magistrála... Dopravní centra se přesouvala jinam. Úpadek těch míst s nějakou tramvají absolutně nesouvisí.

  (Budějovická byla třeba přestupní stanicí pro Jižní Město. Nakupovaly tady desetitisíce lidí, co šly na autobus. Dnes je tady jen pár místních. Tak aby to nebyl rozdíl - za 50 let změn a vývoje.)

  Řekl bych, dáváte přímo hloupé a demagogické argumenty.

0/0
20.8.2015 17:15

K74a28r37e14l 38D22r20d23a 6183295457879

Jinak přemýšlím, zda jsem někdy použil tramvaj pro pochůzky, tak jak popisujete. Je to podobné jako s přestupy. Když už mám svůj přímý spoj, je mi líto vystoupit. Když mě přestup donutí jít na chodník, ano, kouknu po obchodech.

  Z toho mi vychází, že linka, co proveze cestující z Řep na Žižkov nemá v Praze co dělat, protože škodí obchodu. Měly by to být 3-4 samostatné linky, co budou nutit lidi přestupovat u každého nákupního centra. ;-D

  A jinak, jako Pražan chodím po Praze nejraději pěšky. Za chvilku jdu do klubu v Koněvce. Žije to tady. Obchod vedle obchodu. (Takže nemáte pravdu o mrtvé ulici.) Neumím si představit, jak do takto úzké ulice někdo někdy narval tramvaj. To muselo být pěkné zvěrstvo. A vřele doporučuji místní cyklostezku na bývalé trati. Bomba. Ani v tom klidu a přírodě netušíte, že máte Husitskou a Koněvku pár metrů od sebe. ;-)

0/0
20.8.2015 17:39

P64e32t98r 62P22e62t72r 7412610660342

Proč stále vymýšlejí investice do prahy 6?

Řešte dopravu na východě prahy, ně pár paneláku na periferií.

+1/0
19.8.2015 23:15

J79i73ř36í 48J81o60z37a 3648613860951

1. Asi umi nejvice kricet . 2. Mam za to, ze na Setce bydli Bem a metro do Motola by jeho boj. Navic Sestka je nejvetsim prazskym mestskym obvodem. V 90 letech se do dopravy investovalo do metra B, prodlouzeni trasy obema smery, useky Ceskomoravska - Cerny Most a Nove Butovice - Zlicin. Po Sestce bude nasledovat vystavba metra D a to je Praha 4, takze vase narceni neni moc opravnene. Investuje se postupne v cele Praze...

+1/0
20.8.2015 5:29

J92i17ř30í 52J15o42z90a 3738323920351

Pred vystavbou trasy metra A v useku Dejvicka - Motol se vybudoval usek metra C v useku Nadr. Holesovice -Letnany... takze se fakt dostava postupne na celou Prahu..

0/0
20.8.2015 5:32

K30a16r28e38l 59D81r38d78a 6113795187939

Praha 6 je protěžovanou vládní a úřednickou čtvrtí. Výstavní skříň Prahy. Pak je tady letiště, výkladní skříň Česka. Svého času se tady dělala selekce obyvatel a "dělnická třída" a další chudina se vytěsňovala pryč (zpravidla na Prahu 4 a 10 a okolní sídliště). Takže protekce má tady léta tradici.

  Řešilo se aktuálně připojení letiště, kde se sepraly "železnice, metro a tramvaj", běželo prodloužení metra a pražské okruhy s Blankou... V prvé řadě jde o veřejné prachy a prachy z EU.

  Kouká z toho tradiční protekce, kdy Praha 6 má ve všem přednost. Prosazení Déčka bylo ostatně o "zakroucení Praze 6 krkem" a nějaký ten mocenský puč na Magistrátě. Takže Vaše představy o růžově vyváženém řešení Prahy opravdu nesdílím.

 (Volba železnice na letiště pro změnu škrtá rozumné dokončení Áčka. Ale Krnáčová odchází. Třeba to nový Magistrát opět přehodnotí.)

0/−1
20.8.2015 7:05

A57n40d12r72e38j 62O79l63e82k10s67a 3385911417681

Vy už radši nevydávejte.... nedá se to číst.

0/0
20.8.2015 15:38

P56a39v50e86l 43B40o54r52á30k 8300529103558

Ty jo, tak to jsou dobří, je to vážně dobrá varianta....už jen zbývá, abych si zistil, kde ta Praha je ;-D

0/−4
19.8.2015 22:00

B35o81h85u26s83l22a72v 22K13r68á61l21í51k 2391510299476

To vy jste ten nový primátor, co to dostal po Krndě?

+5/0
19.8.2015 22:27

P88e45t28r 22D80a48n59i91e74l 63V12a86r81a52u85s 9614343376

Na to, že tu téměř v každém příspěvku nikdy nezapomeneš připomenout jak moc jsi vzdělaný a my ostatní ne, tak tvá nevědomost o tom, že kde leží Praha působí dost úsměvně ;-D

0/0
19.8.2015 22:35

J10i24ř51í 54J79o67z56a 3538703880751

A nevim jak vy, ale ja tento projekt znam minimalne 5 let... staci se jen zajimat o zivot v Praze...

0/0
20.8.2015 5:33
Foto

P91a11v12e32l 81F41r16u81m42e54r43t 5357334197588

Zvláštní školy nevymřely. :-P

0/0
20.8.2015 12:29

E70v35ž31e26n 75P58o26l11á50k 3158948441653

Přímo se nabízí možnost vybudovat parkoviště v přilehlých polích pro dojíždějící, aby už pořád něco neříkali o úbytku parkovacích míst. A pořád ten "hluk" - to je argument z osmdesátých let, ať si jdou poslechnout zbytek trati na Evropské. Tramvajovou trať lze dnes odhlučnit tak, že je tišší než průměrně vytížená silnice.

+6/−1
19.8.2015 20:37
Foto

M60i65r37o77s70l26a81v 62B98u64d98í20n 8785797902

Oni to neříkají dojíždějící, ale hlavně místní, kteří mají problémy s parkováním už nyní. Natož kdyby třetina stávajících parkovacích míst zmizela. A místním bude parkoviště někde na poli celkem k ničemu.

Hluk moderní tramvaje je skutečně malý. Problém původního projektu byl zvýšený hluk ze záměrného přivedení automobilové dopravy do dosud klidných ulic. Doufejme, že nový projekt bude šetrnější.

+1/0
19.8.2015 20:58

E82v66ž88e28n 44P31o96l31á31k 3538238261743

Když se postaví na poli parkoviště pro všechny dojíždějící, kteří tím ztratí důvod parkovat ve čtvrti (což se ale dá vyřešit i zónou) tak je to přece totéž, jako by poměrně mnoho parkovacích míst naopak přibylo.

0/0
19.8.2015 21:01
Foto

M10i61r27o85s96l50a31v 76B26u64d63í16n 8375957702

Obávám se, že se mýlíte. Problém s parkováním je zejména večer a přes noc, v průběhu dne se místo vždycky najde. V noci tam nikdo dojíždějící neparkuje, jsou tam pouze auta místních obyvatel. Zóny taky nic neřeší, je to jen obstrukce proti těm, kdo tam bydlí, ale nemají tam trvalé bydliště.

+2/0
19.8.2015 21:08

M69a31r16t95i78n 35R27u82z25i76c98k44a 1622448156337

Problem s parkovanim tam vetsinou neni - parkoviste i vecer a pres noc ma volna mista, ten problem vznikl tim, ze v projektu doslo ke snizeni parkovacich mist, coz neni zadouci.

0/0
20.8.2015 9:37
Foto

M57i10r16o61s47l46a23v 22B37u58d24í65n 8125347212

Tak to asi bydlíme každý někde jinde. Už mockrát jsem při příjezdu pozdě večer široko daleko žádné místo nenašel. I na žlutých čárách před popelnicemi už bylo plno.:-/

0/0
20.8.2015 11:01
Foto

Z16d35e36n60k10a 47S26c47h49o81e77n11b18a96e16c67h41l21e41r 16K16r30u43z32o33v18a 6928672307209

Oni maji u praglu taky dediny??? Ja sem myslela ze dediny mame jenom u nas

+2/0
19.8.2015 20:35

A60n80d90r65e91j 18O36l83e15k84s41a 3615661787691

Je to sídliště z počátku 80.let. :-)

+1/0
19.8.2015 20:46

K44a14r25e31l 89D82r54d70a 6283145857909

Vlastina se bez blokování dopravy nedá vyřešit. Podle mě DPP mlží. A jde o zastávku před školou, pánové od tramvají se chystají masakrovat školní děti. Rv 

  "Zelené razítko", když padnou stávající stromy kolem Vlastiny? To je také dobrý vtip. A co ten mrtvý zelený ostrov mezi kolejemi? Ten zůstává ve hře?

  A jinak mi tato křeč DPP přijde dost vtipná. Je asi 10 verzí jak dostat či nedostat tramvaj na letiště. Bylo by alespoň fajn, kdyby tramvaj propojila nové obchodní centrum a Šestku s Dědinou. Nebylo by od věci dostat tramvaj i na nádraží Praha-Ruzyně. Možná by trať mohla zůstat na Evropské a na Dědinu přijet Drnovskou a Vlastina by mohla zůstat jak je. Ale u DPP je už bez diskusí rozhodnuto. Jak vstřícné. Vychází ta Vlastina vůbec z poptávky po dopravě?

  (Včera mi zase tramvaj vysvětlovala, že má na kolejích přednost. Splašená arogantní tramvaj, co se rozjížděla ze zastávky do chodců. Řidič jako chodce nevidí? Neměl by občas na oční? A to předvádí 3 hodiny po masakru tramvaje na stejném místě. Tak ještě, že nejsem školáček s aktovkou hupsající přes Vlastinu. ;-D

  Jezdím s dodávkou. Podobnou tady včera tramvaj srovnala na placku jak to policejní auto. Tak jestli ta tramvaj "brzdila" stejně, jako když jsem stál na kolejích já... Oční lékař DPP si jednoznačně zaslouží vyhazov!) ;-D

0/−5
19.8.2015 20:04

A13n36d91r54e57j 27O38l31e95k20s52a 3145961417571

Tohle vypadá na nějakou fobii z dětství.... masakrování dětí před školou...;-D

+4/0
19.8.2015 20:13

E16v55ž74e53n 63P63o62l87á13k 3768468391373

"Arogantní tramvaj" - o vás je všeobecně známo, že tramvaje k smrti nenávidíte, ale přisuzovat jim lidské vlastnosti mi přijde už trochu moc. Čípak byla vina té nehody, mimochodem?

+5/0
19.8.2015 20:39

K16a20r72e60l 16D27r32d56a 6233395827449

Mimochodem řeším to, že pražská tramvaj před překážkou nebrzdí, ale naopak zvyšuje rychlost. Takže "úvahy" o tom, jak se nedá zastavit na fleku, jsou vyvráceny. Když se nechce, tak ani zastavit nemůže.

  Mimochodem, jde o tu spolehlivou 26 pro Dědinu. Co ale bude mít zásadní výpadek 3x do týdne. Rv

  (Jezdil jsem 26 Žižkov - Hostivař. Hrůzné zážitky. 26 má mít interval tak 10 minut, 9 ho má kolem 4 minut. Projela také 4x 9 a 26 nikde. Po 30 minutách přijely 26 rovnou dvě. Dostat se 26 spolehlivě domu byl často nesplnitelný požadavek. Zdlouhavé výpadky mívala odpoledne. Skvělá služba pro Dědinu. Ať se místní těší, 26 dostanou záměrně a za trest.) ;-D

0/−2
19.8.2015 23:07

M37i57r72o34s61l20a34v 58G35r47o24s52s59m31a37n50n 8472879764

Dokažte to.

0/0
19.8.2015 23:18

K21a86r11e24l 84D47r90d96a 6793185107929

Co z toho? To rozjíždění do překážek nebo nespolehlivost 26? A jak byste si ty důkazy představoval? Mám tady nad tratí instalovat webku pro zaměstnance DPP a ještě pořizovat záznam?

  26 užívám roky v obou směrech. Je hloupá, protože má 10 minutové intervaly, to je dost. Pokud jedna vypadne, je z toho 20 minut a velký průšvih. Jezdil jsem s ní na tréninky ze Žižkova do centra. Kolem 18 hodiny pravidelně nějaká nejela. Dost častá situace. Než tramvaj s 10 minutovým intervalem bez záruky, je jednodušší a bezpečnější chodit pěšky.

  Trať na Žižkov stojí 3x do týdne. Viz ta zbouchnutá dodávka. Na tramvaje není spolehnutí. Když jedou, je to větší pohodička něž autobus. Ale ty průšvihy fakt stojí za to.

0/−3
20.8.2015 7:33

R25a91d18e36k 15N88o63v51a66k 9224793129670

26 není nespolehlivá.

Nespolehliví jsou řidiči IAD co ji blokují plynulý průjezd

+3/0
20.8.2015 8:15

K29a10r84e88l 81D19r34d62a 6703575367439

Jistě. Ale výsledek je stejný. Tak jen slovíčkaříme.

0/0
20.8.2015 12:59
Foto

M37i86r98o67s78l10a63v 23B43u85d45í40n 8895947602

To chování tramvaje má logické vysvětlení:

a) Před chodci má tramvaj přednost i na přechodu a vysvětlovala Vám to  oprávněně. Tedy řidič "jede do chodců", protože chodci nemají "chodit do tramvaje".

b) Je-li překážkou auto, je třeba se rozjet a odhodit ho s co nejmenší škodou pro "obsah" tramvaje. Je to o prioritách. Prý je na to i nějaký interní pokyn pro řidiče tramvají. Cílem je minimalizovat škody na zdraví cestujících. Místo zběsilého brzdění (kdy cestující popadají a pomlátí se) raději projet skrz auto (kdy si toho cestující skoro nevšimnou).

0/0
20.8.2015 7:29

K78a20r58e20l 71D82r11d19a 6123535147259

;-D Nikdo z řidičů nemá právo ohrožovat druhé. Pokud se blížím k překážce, tak minimálně sundám nohu z plynu a připravím se na řešení situace a případné zastavení. (Tolik pravidla. To co popisujete zní děsivě. A ano, věřím že to i může zaznít na školení řidičů DPP.) 

  Tady se tramvaj ale rozjíždí ze zastávky, klidně by mohla jet ohleduplně, když vidí na přejezdu auta a chodce. Ale ta, co jsem potkal, zvyšovala rychlost a předpokládá, že ji všichni uhnou. Víc jsem to netestoval a uskočil jsem. ;-)

0/−1
20.8.2015 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.