Diskuze

Tramvaj na Dědinu má „zelené razítko“. Stavba se ale upraví, kvůli místním

Pražský dopravní podnik získal kladné stanovisko z pohledu vlivu na životní prostředí pro prodloužení tramvajové trati z Divoké Šárky až na Dědinu. Místní lidé měli ke stavbě ještě před tímto schválením řadu připomínek a dopravce slibuje, že i přes získané razítko na ně při stavbě nezapomene.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jedinej důvod proč tam tu tramvaj tlačej, je zhodnocení pozemků a budoucích bytů co se tam chystá developer stavět.Na místní lidi město kašle protože z těch jim jaksi nic nekápne ale developer jistě nebude škrob.

Hučet lidem do hlavy jak to pro ně bude přínosem považuju za drzost největší, všichni nejsou takový naivky jak si město myslí.Takže za peníze města, tedy nás všech, zvedneme cenu soukromníkovi aby pak ty byty mohl pořádně osolit.

Co na tom že tam tu tramvaj nikdo nechce, developer už dávno rozhod přes ty svý loutky na magistrátu.Stejnej důvod byl i u prodloužení metra A. V podstatě tohle město řídí developeři :-P

1 0
možnosti

K67a85r84e15l 51D58r49d94a

21. 8. 2015 11:27

Níže máme Husitskou - Koněvovu. Krásný vzor pro Prahu 6. ;-D

  Nová trať pro Hlavní nádraží prošla Vítkovem. Je rovná a rychlá. Z husitské zmizel nízký hyzdící viadukt. Stará trať přes "žižkovské pavlače" byla přebudována na cyklostezku. Doporučuji projít. Ideální pro běžce a na inline. (Dík tunelu na Krejcárek si to tady užijí i fandové železnic.) Pěšky projdete pohodlně od Bulhara až na Krejcárek. V podstatě po rovince. Ta trať klesala mírně k Bulharu, takže pro inline je to parádní sešup. Vznikají zde hospůdky. Lze vyběhnout na Vítkov i tunelem do Karlína. Jedinečné rekreační zázemí Žižkova v centru Prahy.

  Jak jinak, Žižkov je jednou z nejlepších pražských čtvrtí pro život. ;-)

  Dát sídlišti Na Dědině, Liboci, Veleslavínu, Ořechovce, Dejvicím, Holešovicím podobnou atrakci... Umožnit pěší výlety "přes Prahu 6", propojit pro cyklisty Stromovku, Šárku, Hvězdu... zcela mimo silniční provoz. Myslím, že by to byla zásadní proměna k modernímu bydlení "podél trati" a realitky by okamžitě zvedaly ceny nemovitostí.

  (Kladno bych propojil s Masaryčkou novou tratí přes letiště ve stopě plánovaného pražského okruhu. Nakonec by to bylo i rychlejší a moderní železniční spojení.) ;-)

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
Foto

A nycko mi vysvetlej, kam ty panelakovy lidi budou tou eletrikou jezdit, kdyz vsichni chcou bud na krtka nebo makat na letiste. Na Veleslavin to misto peti minut autokarem bude trvat 15. Kdyby radeji zdvojkolenili zeleznici na kladno a v poli u Vyzkumneho ustavu rostlinne vyroby nebo v Hostivici udelali odbocku na letiste.

0 0
možnosti

K45a17r38e11l 60D76r17d92a

20. 8. 2015 14:26

Dobré ráno. To se tady u nás v Česku diskutuje 20 let. Ještě jste to nezaslechl?

  Dle Krnáčové je to pražská priorita, která se bude co nevidět stavět. Sídliště Na Dědine se týkají zastávky Veleslavín, Liboc, Ruzyně, Dlouhá Míle na modernizované trati do centra. (Fakticky je to jako další trasa metra.) Zastavené prodloužení metra trasy A mělo mít přímo zastávku Na Dědině.

  MHD by zde tedy měla pokrýt nejen spojení na Veleslavín, ale i na Dlouhou Míli a na Nádraží Ruzyně, aby místní vlakové spojení do centra mohli používat.

  Pokud byl vyhlášen projekt s celostátní a EU důležitostí na kapacitní vlakové spojení pro Prahu 6 a letiště, je zde tramvaj fakticky zbytečná. Pokud si DPP nepospíší a honem ulici Vlastinu nerozkopou, může se jim stát, že nebude žádný důvod sem tramvaj přivádět.

3 0
možnosti

K31a95r67e81l 31D10r43d79a

20. 8. 2015 12:49

Zase tady zazněla "městotvornost tramvají". Soudím, že jde o účelovou lež a matoucí zaměňování příčin a následků. Pokud někam zavedu tramvaj, žádné prosperující město tím nevytvořím. Pokud ale potřebuji řešit povrchovou dopravu, je tramvaj jednou z mnoha možností. Městotvorně může působit jakákoliv doprava, a nevšiml jsem si, že by proto měla IAD nějakou preferenci. Přitom obchodní centra to vidí jasně, prosperitu jim zabezpečuje solventní zákazník užívající IAD.

  Tady mám k tomu argument od Cigler Marani: „Metro přivádí lidi na Václavské náměstí z dálky a dělá z Václavského náměstí spíše přestupní nežli cílovou destinaci. Povrchová veřejná doprava je na krátké vzdálenosti, a to je tramvaj. Je důležité si uvědomit, že tramvaj má také městotvorný efekt. Na zastávkách čekají lidé, koukají okolo, vidí obchody a zahrádky, jedou tramvají, vidí z okna obchody a zahrádky. Je dokázáno, že kudy jede tramvaj, tam do jisté míry kvete ochod,“ oponuje autor výstavy a architekt z firmy Cigler Marani Architects Petr Kučera.

  Navrhuje kompromis: Z Vinohrad by jezdily tramvaje jen na křižovatku Vodičkova – Jindřišská a vznikl by živý velkoměstský bulvár s obchody. V dolní části náměstí by zůstala pěší zóna jako příjemný pobytový prostor."

  Všímáte si, že budovatelé tramvají tvrdí, že na Václavském náměstí dnes nejsou žádné obchody, ale vzniknou, jen co tam bude zpět tramvaj? A pěší zóna dnes plná luxusních obchodů, které u Cigler Marani ještě nezaregistrovali, bude zajisté klidným parkem bez obchodů protože zde nebude tramvaj. ;-)

  V prvé řadě jde o prachy a zisky pro ranaře. Okecat se to nějak musí, že.

  Tramvajové linky přes centrum slouží, stejně jak to metro, tranzitu cestujících. To je viditelné. Jde o ušetření přestupů. Jde o cestující, které jízda po povrchu baví víc než metrem. Egoisté, stejní jak v autech. A mimo centrum tvoří tramvaje otevřeným kolejovým svrškem zásadní bariéru, která čtvrti ničí a život v místě umrtvuje. Každý musí řešit, jak se tramvaji vyhnout.

0 2
možnosti
Foto

Ať se vám to líbí či ne, IAD městotvorným prvkem nikdy nebude, ani kdybyste se na hlavu postavil. Naopak ulice, kudy vedou víceproudé silnice nebo silnice s velmi hustým provozem jsou s prominutím ke zblití. Smrad, hluk, těžko překonatelná bariéra (narozdíl od tramvajové tratě, kde projede na nejvytíženějších úsecích maximálně 1 tramvaj za minutu), v takových ulicích se dobře daří hernách a dalším pochybným podnikům (jak je možno vidět od Anděla směrem nahoru na Klamovku).

A zajímavé, že obchodní centra kvetou hlavně na místech dobře přístupných MHD, jako je např. Zličín, Černý Most, Palladium, Arkády Pankrác (všechno toto leží na stanicích metra). Jinak nevím, odkud čerpáte ty své výplody, nejspíš ze své hlavy, ale radši byste si měl otevřít nějakou odbornou knihu týkající se třeba urbanismu a městské dopravy.

3 0
možnosti

P74e56t71r 22P83e84t56r

19. 8. 2015 23:15

Proč stále vymýšlejí investice do prahy 6?

Řešte dopravu na východě prahy, ně pár paneláku na periferií.

1 0
možnosti

J79i56ř59í 21J27o69z20a

20. 8. 2015 5:29

1. Asi umi nejvice kricet . 2. Mam za to, ze na Setce bydli Bem a metro do Motola by jeho boj. Navic Sestka je nejvetsim prazskym mestskym obvodem. V 90 letech se do dopravy investovalo do metra B, prodlouzeni trasy obema smery, useky Ceskomoravska - Cerny Most a Nove Butovice - Zlicin. Po Sestce bude nasledovat vystavba metra D a to je Praha 4, takze vase narceni neni moc opravnene. Investuje se postupne v cele Praze...

1 0
možnosti

P35a79v10e84l 60B92o65r87á28k

19. 8. 2015 22:00

Ty jo, tak to jsou dobří, je to vážně dobrá varianta....už jen zbývá, abych si zistil, kde ta Praha je ;-D

0 4
možnosti

To vy jste ten nový primátor, co to dostal po Krndě?

5 0
možnosti

Přímo se nabízí možnost vybudovat parkoviště v přilehlých polích pro dojíždějící, aby už pořád něco neříkali o úbytku parkovacích míst. A pořád ten "hluk" - to je argument z osmdesátých let, ať si jdou poslechnout zbytek trati na Evropské. Tramvajovou trať lze dnes odhlučnit tak, že je tišší než průměrně vytížená silnice.

6 1
možnosti
Foto

Oni to neříkají dojíždějící, ale hlavně místní, kteří mají problémy s parkováním už nyní. Natož kdyby třetina stávajících parkovacích míst zmizela. A místním bude parkoviště někde na poli celkem k ničemu.

Hluk moderní tramvaje je skutečně malý. Problém původního projektu byl zvýšený hluk ze záměrného přivedení automobilové dopravy do dosud klidných ulic. Doufejme, že nový projekt bude šetrnější.

1 0
možnosti
Foto

Oni maji u praglu taky dediny??? Ja sem myslela ze dediny mame jenom u nas

2 0
možnosti

Je to sídliště z počátku 80.let. :-)

1 0
možnosti

K95a65r48e48l 42D14r61d63a

19. 8. 2015 20:04

Vlastina se bez blokování dopravy nedá vyřešit. Podle mě DPP mlží. A jde o zastávku před školou, pánové od tramvají se chystají masakrovat školní děti. Rv 

  "Zelené razítko", když padnou stávající stromy kolem Vlastiny? To je také dobrý vtip. A co ten mrtvý zelený ostrov mezi kolejemi? Ten zůstává ve hře?

  A jinak mi tato křeč DPP přijde dost vtipná. Je asi 10 verzí jak dostat či nedostat tramvaj na letiště. Bylo by alespoň fajn, kdyby tramvaj propojila nové obchodní centrum a Šestku s Dědinou. Nebylo by od věci dostat tramvaj i na nádraží Praha-Ruzyně. Možná by trať mohla zůstat na Evropské a na Dědinu přijet Drnovskou a Vlastina by mohla zůstat jak je. Ale u DPP je už bez diskusí rozhodnuto. Jak vstřícné. Vychází ta Vlastina vůbec z poptávky po dopravě?

  (Včera mi zase tramvaj vysvětlovala, že má na kolejích přednost. Splašená arogantní tramvaj, co se rozjížděla ze zastávky do chodců. Řidič jako chodce nevidí? Neměl by občas na oční? A to předvádí 3 hodiny po masakru tramvaje na stejném místě. Tak ještě, že nejsem školáček s aktovkou hupsající přes Vlastinu. ;-D

  Jezdím s dodávkou. Podobnou tady včera tramvaj srovnala na placku jak to policejní auto. Tak jestli ta tramvaj "brzdila" stejně, jako když jsem stál na kolejích já... Oční lékař DPP si jednoznačně zaslouží vyhazov!) ;-D

0 5
možnosti

Tohle vypadá na nějakou fobii z dětství.... masakrování dětí před školou...;-D

4 0
možnosti

J78a45n 38V72a48l38o96u78c21h

19. 8. 2015 19:57

Téměř 27 let končilo Metro na Kulaťáku, kam bylo potřeba všechny navézt. A když je konečně o kus dál a stačí jen krátký napáječ (což je přesně role pro autobusy, kdy každá linka může "vymetat" jiné ulice a být lidem blíž než jedna tramvajová trať) na Veleslavín, kdy z úseku "nad tunelem" část cestujících jde rovnou na metro, část nastoupí do uvolněných tramvají, se najednou tramvaj bez patřičného potenciálu natáhne dál (to skutečně dopadne tak, že po Evropské jedna linka, předpokládám, že "geniálně" 26, která více kopíruje metro A)... A to se vyplatí!Rv

2 0
možnosti

Dá se předpokládat, že by vznikla krátká napájecí linka metra, která by končila na Červeném vrchu, ostatně i proto smyčku uzpůsobili na obousměrný provoz.

2 0
možnosti