Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Svezli jsme se novou tramvají. Lidé chválí hlavně sedačky a wi-fi

Nové sedačky a bezplatné připojení k internetu. To jsou věci, které zatím cestující nejvíc oceňují na nové tramvaji v pražských ulicích. Vylepšenou tramvají Škoda 15T ForCity se svezl také štáb iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a59r87o45m11í69r 94P29r62o72c11h82á60z42k75a 7311743407604

Opravdu není nic důležitější na MHD něž WIFI....fakt povrchní doba

0/0
29.8.2015 20:07

D82a52v73i43d 46E25r77b36e52n 5539107607906

Ta žlutá je tam jako proč? Zbytečný prvek a dle mého nevkusný.

0/0
29.8.2015 16:55

K33a24r24e79l 74D95r46d79a 6403925187829

Jak bude fungovat ta klimatizace? Jen v sezóně? Není v Česku větrání oknem po většinu roku praktičtější? Jak pozná cestující, kdy může otevřít okno a kdy ne?

  Smyslem klimačky je chladit, ne větrat. (Je tomu v tramvaji jinak?) Nově se zadusíme pachem upocených spolucestujících? (Pokud tedy tramvaje nebudou zase čpět nějakými puchy přímo z výroby.)

  A co bezdomovci? To je fakt budeme povinně fetovat a u okénka bude stát dozor ranařů z DPP, co bude zakazovat okno otevřít? ;-D

  Abychom se s celou slavnou klimačkou nemuseli vozit po Praze auty.

  V autě zapnu klimačku a nevětrá se. Přitom nemám pocit dušení. Patrně si to přifukuje vzduch z venku. Nebo to pro posádku stačí. Ale třeba zasedačky pod klimačkou, to je pavilon opic. A přijde ředitelka s chřipkou a lehne do týdne 20 lidí. Tak jak tomu bude v tramvaji? Smrad a chřipky? ;-)

  A než dojde na lámání rukou za otevřená okénka, 15T mají nasávání vzduchu z ulice. To zůstává? A jak se liší tato díra od otevřeného okna? (Dotaz pro autory nálepek o snižování účinnosti.) ;-)

0/−1
29.8.2015 15:32

J82o25s51e66f 59C40h57o13d46o68u89n71s26k50ý 4291326439520

To větrání je tak silné, že při otevřených dveří se musí snížit výkon klimošky na 50%, aby se dovřely dveře ;-)

0/0
29.8.2015 19:14

K75a62r22e20l 59D45r27d95a 6553775927799

Nerozumím. Chápu to dobře? U klimatizované tramvaje se přifukuje chlazený vzduch zvenku pod tlakem tak, že se naopak přísun snižuje, aby se dobře zavíraly dveře? (Tedy, mé výhrady vesměs neplatí?)

  (Nebo popisujete i starou 15T a její větráky? Protože mám pocit, že i ona větrá jen za jízdy.)

  (Po průšvihu s pražským metrem a dodělávanými větráky za pochodu "po zadušení několika cestujících", si alespoň výrobci nedovolí do Prahy dodat cokoliv bez větrání. Problém se změnami tlaku a dveřmi má ostatně metro také a cestující to na svých uších citelně cítí. Docela to bolí. Tak doufám, že 15T nejde stejnou cestou. U pražské "socky" je třeba ostražitost, aby jeden nepřišel k úrazu.) ;-)

0/0
30.8.2015 6:53

K52a59r64e59l 63D98r36d68a 6913235527569

To se mi zdá. Anketa zmanipulovaná. Článek otevřená manipulace. Rv

  Objevil jsem vlastní nohy a chodím Prahou hlavně pěšky. Tramvaj ve městě zabírá plno drahocenného místa všem ostatním a je často jen přehnaně luxusní službou pro sobecké chudé lenochy, co nemají na auto a dožadují se přehnané MHD. Především tramvajové tratě překáží ostatní dopravě a generují dopravní zácpy. Což dusí celou Prahu. Často zbytečně, paralelně s metrem a v centru. Tedy, v anketě mi chybí: "tramvaje nevyužívám".

  Tady na Žižkově vymysleli vlastní hlavou, aby se tramvaje a parkující auta vešla na ulici, že povolí parkování na chodníku. Tak je tady úzká stezka místo chodníku, kde se dva chodci těžko vyhnou. Dost bezohledné. Navíc ten chodník je samý sloup, co drží troleje. Tak je zničený a zabraný dík tramvajím už z principu. Minule to sjížděl cyklista a rozmlátil se. Krev z něj stříkala... Vozovka je roky z kostek, chodníky samá díra, dík trati nelze ulice modernizovat a řešit lépe. Auta tady kodrcají roky zbytečně. Tak hlavně, že si 5 jede, kolem potopa.

  Sedačky v nových 15T jsem si ještě nezkusil a musím věřit zdejším fotkám. Vzhled se mi nelíbí. Takto hloupá kombinace šedé a červené je ohyzdná. (Vzešla z brblání fandů po T3.) Hrotů na opěradle se bojím. Měl jsem podobné v autě a všem ostatním vadily. Anketou tyto sedačky neprošly, o tom iDNES lže. Inu, psali to profesionální lháři. A lidé chválí, že už za jízdy ze sedaček nepadají. Což mi jako "chvála sedaček" fakt nezní, když se v 15T konečně objeví po letech trápení použitelné sedačky.

  Jinak, sezení ve dvojicích není moc praktické. Čtyřka je zcela nepoužitelná. Jednotlivých sedadel je málo. V 15T se špatně hledá místo na stání, stojící si překáží a není se kde držet. Kovové tyče jsou nechutné do ruky. Tvarovaná podlaha se prošoupává na výstupcích... Celkově je to předražené přeprava vzduchu a nově nelze větrat po bezdomovcích.

0/−4
29.8.2015 15:15

M53i64r34o51s62l33a76v 23G46r87o27s55s70m72a65n15n 8482629834

Bože, Vy musíte mít strašný život.

+6/−1
29.8.2015 17:35

K78a19r65e26l 39D17r65d86a 6303955737599

Nesuďte druhé podle sebe, odborníku z DPP.

0/−1
30.8.2015 7:35

R62a19d64e65k 94J21a75n42a32t11a 9795436634422

Tramvaje zácpy negenerují.

Představte si, že by každý cestující, co je v tramvaji, jel do téhož místa autem (a to typicky sám, ve všední den, kdy jsou cázpy, je průměrná obsazenost aut 1,25). Zabrali by pak více místa než ta tramvaj nebo méně?

+3/0
29.8.2015 21:41

K18a88r89e42l 30D29r39d38a 6733475867479

Tramvaje zácpy generují. Hlavní pražské tahy by mohly mít o dva jízdní pruhy více, než mají dnes. Ulice by měla pro IAD a autobusy mnohem vyšší přepravní kapacitu... Cituji platné argumenty, které v osvícených městech vedly k likvidaci tramvajové dopravy a vyčištění ulic od tramvajových tratí. R^

  K tomu ovšem teorie, že čím lepší silnice, tím více aut a od toho odvozená a u nás platná bolševická politika likvidace IAD - parkovací zóny, nemožnost parkovat a cokoliv autem v centru vyřídit, zklidňování pražských tahů likvidací jízdních pruhů, vymýšlení šikan a retardérů... Lynč údajných špatných Středočechů, přitom je zřejmé, že i Pražan si své auto může strčit za klobouk nebo musí za vše tvrdě platit. Což je o rozevírání sociálních nůžek. (Jde o to, aby IAD byla u nás uměle předražená jako cigarety. Až na to, že spíš než o zdravotní rizika jde spíše jen o malou českou závist.)

  K tomu také teorie o nutném vedení pražských tramvajových linek centrem města. Která umožňuje provozovat bezohlednou tranzitní dopravu po povrchu. Která také vytváří sobecké cestující, co upřednostňují poflakování a obtěžování v tramvaji na povrchu před jinými druhy dopravy. V Praze se takto chovat mohou, protože jim to pražská MHD umožňuje. :-P

  Vytěsnili jsme z centra auta a nahradili jsme je tramvajemi. Neměníme špatný princip tranzitní povrchové dopravy. Centrum Prahy je dnes ve špičce přervané "poloprázdnými" tramvajemi. Zbytečně.

  Jinak je to tak komplexní problém, že argumenty "kolik je kde cestujících" jsou kapku mimo. ;-)

+1/−1
30.8.2015 7:31

M93a44r96t45i55n 26R71u37z63i45c16k16a 1702928726297

Ja mam takovy pocit, ze tramvaje byly v centru mnohem drive nez auta...

+1/0
15.9.2015 23:02

P60a76v39e32l 61N96o97v76á95k 2865757532302

tak hlavně že má data a WIFI nepotřebuje ;-D;-D;-D;-D

+1/0
29.8.2015 15:00

P33e45t27r 78Č56e26r41m45á86k 9558635709360

Wifi a klima v travajích? No proč ne, ale potom ať si na sebe DPP vydělává sám a nikoliv že je dotován x miliardami z veřejných rozpočtů. 8-o Nemám problém s tím že je z mých daní dotován systém veřejné dopravy, někdo holt jinou možnost přepravy nemá, dokonce ani to že roční jízdenka stojí tak směšnou sumu (a náklady na provoz tedy ani zdaleka nepokryje) mi nevadí, ale tohle??? Rv

+2/−1
29.8.2015 13:29

J77a71n 81H83o71r36a 6567191766

Hezká, ale T3 je hezčí......

+2/−2
29.8.2015 12:57

E95v18ž64e85n 95P45o29l48á67k 3508278171403

"V Praze těchto souprav s harmonikou už příliš nejezdí" - tato věta má vyjadřovat co přesně?

+1/−1
29.8.2015 10:43

L10e88o 36P24o76l41á83č73i30k 1744607358293

U nas v Liberci jezdi uzkorozchodna kastle T2 - zamračená. Jeden kus. Nejstarsi tram v provozu v EU. Vyzbroj urcite novejsi. Prijdte se podivat.Google.

+2/0
29.8.2015 9:21

T35o93m22á25š 48S96l21o55u49k18a 3241695300946

no a v tom videu jasně patrné, že se zas najdou vemena co budou otevírat okna, i když je tramvaj klimatizovaná, takže klimatizace vyjde na prázdno, děkujeme prudce inteligentním spolucestujícím nejen v tramvajích ale i ve vlacích atd.....

+2/−1
29.8.2015 9:14

K25a47r86e23l 52D28r47d71a 6923565577599

Jel jsem z Masaryčky moderním vlakem. Dusno k padnutí. Okna neotevíratelná. Klimatizovaný vůz. Nejprve jsme se ošívali a slušně vyčkávali, že klimačku za Prahou zapnou. Pak nám průvodčí prozradil, že ji mají v poruše.

  Místní znalci, co tuto "poruchu" znají roky, si sedali do přízemí, rozhodně ne do patra. ;-D

  Dopravní pokrok v Česku. Rv

0/−3
29.8.2015 15:45

K25a34r13e74l 42D13r59d76a 6203355367529

Minusy nechápu, popisuji zkušenost z praxe. Přicházeli další cestující, co jezdí pravidelně a komentovali to, že klimačka zase nefunguje.

0/0
30.8.2015 7:43

Z11d30e94n83ě60k 79H22r53u56b45ý 5685358421616

Bomba, pražská tramvaj v barvách Dopravního podniku Hradec Králové R^

+1/0
29.8.2015 8:31

P17a16v81e62l 11S64t66r88n80a85d 5523738757202

Při rozjezdu nepadáme... Fyzika říká něco jinéhoRv

0/−1
29.8.2015 8:11
Foto

M19a52r83i89e 21M44e21t32l32i62c21k22á 9431144131782

Je tím myšleno, že na rozdíl od "prkenných" sedaček na kterých se klouže jak na namydleném ledě, na těchto se dá sednou bez rizika sklouznutí na zem ;-D;-D;-D

0/−1
29.8.2015 11:46

P65a76v41e79l 95N53o94v56á33k 2705857222482

tím myslel, že spíše při brzdění ne? Padat při rozjezdu leda, kdyby seděli v protisměru jízdy :-)

0/−1
29.8.2015 15:03

D19a40v85i13d 12E43r13b60e77n 5249977507846

V těchto tramvajích se dá sedět i bokem a je fakt, že se musíte vzepřít. Navíc řidiči těchto tram většinou jezdí, jak kdyby Vás ukradli. Každopádně, v první chvíli mě napadlo to samé v jako Vás.

0/0
29.8.2015 16:51

J82a28n 50N88e31v62o84l11a 7295757411952

Vypadá to všechno jako mírný progres až na to oranžové čelo. Nemůžu si pomoci ..

0/0
29.8.2015 7:47

J24i65ř57í 36J66e50z58d98i82n23s32k34ý 8188412693109

Velice rád odpovím, naši mobilní operátoři mají rádi FUP a následnou rychlost 16kb/s, takže ano, wifi opravdu ocením.

+5/0
29.8.2015 7:47

P28a86v61e43l 39N20o69v76á16k 2435497322362

jj, hlavně že se předhánějí, kdo má data rychlejší. No, pro ně je to důležité, protože tím rychleji lidi dosáhnou limitu a dost si jich připlatí za další data... A votom to je !!Rv

+1/0
29.8.2015 15:05

M46a88r64t54i17n 87K77u55ř33í21t72k49a 6517126698945

V článku je drobná chyba u tramvají Tatra KT8D5R.N2P. Sice jich aktuálně možná moc nejezdí, ale rozhodně jich neubývá, spíše naopak. V Praze jich původně bylo 48, 9006 byla zrušena po nehodě a 9048 byla předána o muzea v původním provedení. Loni byly zakoupeny dvě vyřazené KT8D5 z německého Srausbergu, které po rekonstrukci doplní ony dvě chybějící a dále je ve hře možnost nákupu stejných tramvají, které nyní vyřazuje maďarský Miskolc. Jejich předností je obousměrnost (dveře na obou stranách, stanoviště řidiče na obou koncích), takže na konečných nepotřebují smyčku, ale stačí, když přejedou z jedné koleje na druhou buď za pomocí stabilního přejezdu, nebo za pomocí mobilního přejezdu Kalifornien. Toho se často využívá při výlukách.

+7/0
29.8.2015 7:45

D25a79n89i91e84l 82P41a23n97e66k 6132951792300

Jednoznačně T3 je jedna z těch nejlepších co po Praze jezdí. Jednoduché a přesto pohodlné sedačky, prostor uvnitř tramvaje pro stojící cestující. Kdyby inženýři vzali komplet vnitřet i vzhled T3 která je symbolem Prahy jako dvoupatrák pro Londýn, dali T3 nový dech, tak klidně klimatizace i Wi-Fi v ní být může po pár modifikacích. :-) 

Jinak vzhledově 15T je taky velmi vydařený kousek.

+3/0
29.8.2015 7:36
Foto

M32a11r35i71e 45M33e67t79l11i52c91k53á 9931754871922

Hodně cestujících oceňuje, že jsou sedačky jen jednou řadou a dvoj, protože kovbojky při výstupu jsou někdy.... no kovbojky ;-D;-D;-D;-D a tak jako tak sousta cestujících usedne na sedačku u uličky a u okénka je volná.... Málokomu se vyplatí se vnucovat na volnou když za tři stanice zase musí vystupovat......

0/−1
29.8.2015 11:51

P86a18v98e80l 89N63o58v40á51k 2635567502552

no, dost to bude např. u mě tím, že mezery mezi sedadly jsou malé a s mými 200 cm výšky se k oknu nevejdu...

0/0
29.8.2015 15:07

M50a83r81t74i12n 88H71u24r79y65c45h 7373452788467

Wifi v dobe LTE po cely Praze je trapny a zbytecny. Klima super. Vzhled a pohodli proti trn starejm kulatejm nesmyslum je uplne jinde.

+2/−2
29.8.2015 6:59

V40á88c65l34a14v 78J94o95n98á40š 8672513942293

Jel jsem tím a wifi fungovalo bídně..................

0/0
29.8.2015 6:40

M81a76r26e34k 59D67e20m78č90á86k 9265784176515

Tak jasně, T3 jsou pro Prahu hodně symbolické, ale přiznejme si, že dnes už jsou překonané. Vypadají pěkně, ale nejsou nízkopodlažní a v zimě když topí, tak určitě těmi vyhřátými sedačkami rapidně snižují plodnost mužů :-) 

Osobně mám asi nejradši KT8, ale i ta nová 15T Alfa bude fajn. WiFi z Čechů kvůli mobilním datům asi málokdo ocení, ale pro turisty to může být super (hlavně pokud by někoho náhodou napadlo tam nastavit jako úvodní stránku nějaký pražský informační portál, kde by našli všechno důležité, zejména mapu a jízdní řád v různých jazycích).

+1/−4
29.8.2015 0:59

M63a52r53e84k 22H39r20u73b90y 6267502701888

Wifi? Klimatizace? DPP konecne vstoupil do 21. stoleti, gratulujeme ;-):-P

0/−7
29.8.2015 0:13

M84i74r70o30s30l29a59v 83J68a21n20o28u77š89e61k 9974781187

Proč je ta tramvaj tak na zblití žlutá.

0/−8
28.8.2015 23:32

B35o70h53u41s55l85a82v 38K64r18á17l85í10k 2821880789346

Protože si důchodci stěžovali, že tu maskovací zrcadlovou šeď snadno přehlídli.

0/0
29.8.2015 0:18

M13i29r65o94s59l56a66v 94J41a43n66o43u49š58e75k 9214181257

Za co mám ty mínusy? Vždyť je to stejně odporný jako ty sedačky. Já chápu, že né každej je tu estét (asi proto si "Pražané" vybrali tu nejhnusnější verzi sedaček), ale tohle je prostě fakt hnusný. Nebo abych to řekl taktně jestli to někoho uráží: velmi nepěkné. Původní 15T je jedna ze tří nejhezčích moderních tramvají co jsem kdy viděl a zároveň asi jediná věc co se Patriku Kotasovi povedla designovat.

+1/−3
29.8.2015 0:26

M10a45r53e28k 84D47e90m63č51á75k 9825214376395

Je to aspoň trochu veselejší a nepůsobí to tak agresivně. Spíš mi přijde, že je tam té žluté zbytečně málo, klidně by to mohlo být žluto-červené celé.

+1/0
29.8.2015 1:02

M65i57r77o23s22l75a23v 85G46r24o52s26s94m25a58n41n 8732909674

Vzhledem k tomu, že mechanická brzda se u 15T používá k zajištění vozu v klidu, těžko se její úprava projeví při brzdění. Zřejmě se ale projeví při průjezdu přes kolejová křížení, kde ne zcela tuhé zařízení asi opravdu generovalo hluk.

+2/0
28.8.2015 23:21

J87o43s79e84f 44C28h14o95d15o89u22n30s15k36ý 4441826119960

Jj, někde jsem slyšel že právě ty brzdy dělaj ten největší vyrvál. Takže doufejme, že se s tím nějak popasují, protože někdy je to vážně chrastící příborník. A vsadil bych se, že ty vibrace určitě i poškozují tu mechaniku.

0/0
29.8.2015 0:16

J97a94n49a 85P58e16t14r41o30v95á 7475912447184

T3 je komunistickej dabelskej vynález, kterej nám ještě dnes připomíná, že inženýři vystudovaní na komunistickejch VŠ měli mozek a uměli ho používat

+12/−2
28.8.2015 23:18

J29o69s50e64f 84C71h43o93d18o79u18n94s34k93ý 4471886599410

Snad jedině, že je to na pohled hezký. Jinak nevím o jakém ďábelském vynálezu těch inženýrů mluvíte :-)

+2/0
28.8.2015 23:50

J57a44n74a 95P28e12t83r72o80v13á 7965182577234

píši o geniální nadčasové tramvaji T3, která předběhla dobu o 40 let. Mluvím o milionech najetých km těmito tramvajemi, o milionech cestujících, o spolehlivosti, o skvělém designu interieru i celého vozu, mluvím o vyhřátých sedačkách, motorech které roztočíte autobaterií, velkých oknech, která v létě větrají a ochlazují, mluvím o sedqčkách z laminátu, to vše vymysleli inženýři technických škol a ne nějací pitomci z plzenske fakulty apod

+7/−2
29.8.2015 0:01

J55o13s10e45f 85C78h97o38d62o13u86n69s77k62ý 4811196929410

Aha, tak to Vám tu něco odcituji: "Zástupci tramvají této kategorie se staly tramvaje označované všeobecně jako tramvaje typu T (článkové vozy jako typ K), vyráběné pouze závodem Tatra Smíchov (od roku 1963 součást oborového podniku ČKD Praha). Elektrické výzbroje dodával závod ČKD Stalingrad (po reorganizaci ČKD Trakce). O výrobě těchto tramvají se rozhodlo ještě před Únorem 1948; výroba měla probíhat ve spolupráci s Američany. Licenční smlouva o spolupráci sice uzavřena byla, a to v květnu 1948, avšak komunistické vedení továrnu znárodnilo, a od spolupráce odstoupilo. Přesto se ve vývoji tramvají této koncepce pokračovalo." Takže stále nevím o jakém ďábelském vynálezu těch komunistických inženýrů tu mluvíte?

+6/0
29.8.2015 0:13

M45a16r43e98k 42H33r51u47b80y 6217902401968

Netyka se citace spis typu T1? ;-)

+2/0
29.8.2015 0:14

J98o31s93e48f 30C92h11o13d79o43u28n80s71k18ý 4571346309900

Pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Nepovažuji za důležité v jaké kastli se nacházel. Proto jsem i v mém prvním příspěvku zmínil vzhled T3, který považuji za velmi povedený. Ostatní "divy" inženýrů mě nechávají naprosto chladným.

0/0
29.8.2015 0:23

J70a19n65a 71P51e78t56r69o76v93á 7475972867464

A) pokud něco citujete, tak uvedte zdroj.

B) domnívám se, že reagujete na nějaký jiný model tramvaje.

0/−1
29.8.2015 0:22

J32o15s86e47f 82C23h60o25d90o38u64n72s25k28ý 4701256929230

A) https://cs.wikipedia.org/wiki/PCC_v_%C4%8Ceskoslovensku nevěděl, jsem, jestli dávání odkazů do diskuze není porušení pravidel. Aby mi nezablokovali účet.

B) Jak píšu výše, pro mě je to zrychlovač jako zrychlovač. Jen ten vzhled T3 se velmi zadařil.

0/0
29.8.2015 0:25

J59a29n30a 30P41e37t79r24o91v59á 7265172647814

na to nemám co říct, protože vám vlastně ani zbla nerozumím

0/−1
29.8.2015 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.