- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Haha, prý zase konečná s obřím parkovištěm? No to sem teda zvědav...
no hlavne zase parkoviste zcela otevreny - takze v kazdym aute sauna jak svina a zadny uzitek. kdy uz konecne stat pochopi ze to co je nize na obrazku je potreba davat jako povinnou podminku pro takovyto betonovy obludaria???
Takže se dnes mluví o 50 mld a otevření v roce 2022. Toto bychom si měli zapamatovat a porovnávat s tím, jak (a PROČ) se to bude průběžně prohhovat a prodražovat.
Poslední stavěný úsek metra se protáhl celkem nepatrně a místo prodražení vyšel téměř o 2 mld. levněji.
Nechtěl bych psát podmínky pro tuhle soutěž. Napsat to tak, abych to nepsal pro jednu kancelář a přitom nešlo jen o cenu, ale i o kvalitu projektu se mi na první pohled zdá nemožné. Možná nejlepší cestou by bylo rozdělit zakázku na jednu celkovou na trasu a pak deset samostatných pro stanice. To by mohlo vést k jejích větší pestrosti. Zase by se prohrálo pár set milionů na reálizaci.
Osobně bych za nejlepší viděl jedinou soutěž na kompletní výstavbu i s termínem a předem známou smluvní pokutou při zdržení. Bohužel to by byla akce v nejlepším případě pro dva zájemce.
spíš naopak. je tendence to zadávat jedné firmě, právě v zájmu kvality. ono je problém tak velký projekt koordinovat v rámci jedné firmy, natož v případě x firem
Projektová dokumentace za 500 000 000,-?! To bude ve zlatě?
Proč?? Naprojektovat deset technicky náročných stanic neni jak projekt k řadovce...
tak schválně, kolikrát se navýší cena za dokumentaci a kolikrát cena za realizaci?
Pokud vycházíme z posledního stavěného úseku metra, tak přibližně 0,9krát.