Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od vlaku na růžovém kole. Na nádraží vzniklo stanoviště bikesharingu

Už týden mají možnost cestující, kteří přijedou na pražské hlavní nádraží, pokračovat ve své cestě dále po metropoli nejen metrem či tramvají, ale nově také na růžovém kole. Přímo v hlavní hale totiž vzniklo první stanoviště bikesharingu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o93m 64P78á76l21e32k 1821556289438

Nesmysl do Prahy. Centrum na jízdu kol není historicky uzpůsobeno. A navíc, kdo bude jezdit na růžovém kole? Leda buzničky. 8-o

Asi cyklofašisty mrzí, že Hitler nenechal Prahu vybombardovat, jako dopadla např. holandská města. Tam je teď prostoru na stezky až až.

BTW. Na kole sám jezdím a docela dost.

0/0
7.9.2015 9:47

V35i77k87t93o61r 79Š60e96d72i25v79ý 8846281260136

Hledají investora? 

Tohle přece nemá šanci vydělávat.

+5/−1
5.9.2015 16:07

R60a25d73e40k 55J60a58n93a17t28a 9845416504362

Proč ne? Ta růžová kola nejsou zadarmo, každý uživatel platí měsíční poplatek.

0/0
5.9.2015 19:14

V50i22k93t63o50r 71Š28e23d90i17v45ý 8716411290956

Stopadesát na měsíc?

To je směšná suma, to by mohlo vydělávat pouze tehdy, pokud by lidé platili a nejezdili.  8-o

0/0
5.9.2015 21:46

R24a78d59e60k 18J88a32n39a53t13a 9795266384982

Jenže ono se to řídi skoro samo. Tady LeoExpres výjmečně zaplatil stojan, ale normálně se jim ta kola "povalují" zamčená různě u zábradlí a tak.

Co to sdružení dělá je, že bere stará kola (věnují je lidi i zdarma), opraví je a pak udržují (což u jednoduchého kola není tak těžké). A ta mobilní aplikace je fixní náklad.

0/0
5.9.2015 23:22
Foto

B54r60o74n65i32s88l38a72v 34G61a62b71r42y12š 2822329191

Velmi dobrý nápad R^. Často člověk potřebuje popojet jen pár metrů a pokud nemá nic těžkého, může využít kolo namísto MHD. V zahraničí, jak je vidět, to funguje, je vhodné se dobrými věcmi inspirovat. Jen se bojím, že se v naší české kotlině najde vždycky někdo, kdo toho zneužije, případně se objeví přístup typu "tohle je zbytečnost, tohle tady nepotřebujeme".

+5/0
5.9.2015 12:33

R87a26d74e20k 14J15a80n88a27t61a 9895636204472

V Praze je hlavně problém, že je pro kolo obtížně průjezdná. Skutečná cyklostezka (tj. ne nějaký pruh na silnici, nebo trasa po lidmi zaplněném chodníku) je pro strany, které vítězí ve volbách, sprosté slovo.

Maximálně jsou schopni postavit něco na kraji města pro rekreaci, ale nic pro běžnou dopravu.

+7/−2
5.9.2015 14:34
Foto

B91r11o84n90i62s83l95a75v 96G17a84b16r35y97š 2552279881

Takže zase politika.

U nás je to BOHUŽEL obráceně než někde v zahraničí. Když se řeší složitá věc, zásadně by ji měli řešit odborníci a pak to politici nějakým způsobem rozhodnou. U nás mají v té věci hlavní slovo politici, po kterých z principu nikdo ani nemůže chtít, aby tomu rozuměli.

0/0
5.9.2015 14:58

V37i69k79t69o38r 21Š34e43d55i68v84ý 8426701760816

Pro běžnou dopravu lze ve většině ulic Prahy použít vozovku.

+2/0
5.9.2015 21:48

R69a51d25e78k 40J27a91n69a35t90a 9505766134292

To je ale méně bezpečné a pro většinu lidí i nepříjemné. Tady tomu říkají "dopravní stres":

http://static.prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads/2014/02/provoz_narocnost_dct_overpass_praha_1_2014_3.png

Poslal byste tak třeba dítě do školy? Přitom v některých zemích (a i u nás va venkově před lety) jezdí děti na kole do školy běžně.

0/0
5.9.2015 23:29

V98i54k90t71o43r 10Š36e49d66i31v71ý 8726651280376

No jasně, každému by se líbilo mít svůj extra vyhrazený pruh ... 

To by nám ale ty dopravní stavby dost nabobtnaly, že?

+2/0
5.9.2015 23:49
Foto

B37r90o64n45i17s33l64a56v 39G47a57b19r77y20š 2432469701

Jenže o to samé usilují i autíčkáři - víc silnic, víc pruhů, ať můžeme jezdit, víc parkovacích míst, ať máme auta kam uklidit.

0/0
6.9.2015 11:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.