Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra I. P. Pavlova je bezbariérová, výtah stál skoro 65 milionů

Zprovozněním výtahu pro vozíčkáře skončila v pondělí po roce a čtvrt přestavba stanice metra I.P.Pavlova. Do konce roku plánuje Dopravní podnik dokončit také bezbariérové přístupy do metra ve stanicích Můstek a Anděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e90t11r 45T39o13m41e56k 7920763951596

Sem se nasune kapela The Tap Tap.Kdy si prohlédneme výtah?

0/0
2.9.2015 23:34

K77a34r29e25l 15D17r56d73a 6263415807619

Zatím mi to lidi s električákem předběžně potvrdili. Výtahy, co mají dveře do "L" jsou hloupé a neoblíbené. Jejich projetí je strašně pracné. Výhodou je pak menší vozík. Kdo má velký venkovní vozík, bude na I.P. Pavlova patrně bojovat.

  Ideální jsou výtahy, které se jen přímo projíždí - Chodov, Budějovická apod. Docela dobře je použitelný výtah, z kterého se vycouvává.

  Bylo by fajn, kdyby tohle architekti příště zohlednili. Blbé je, že podle těch velkých vnitřních prostor mám pocit, že i na I.P. Pavlova mohly být rovné bezproblémové výtahy.

+1/−1
2.9.2015 11:06

J30i19ř62í 17K20r84e58j26č78í32k 2127478834156

Zohlednit je třeba v první řadě technické možnosti, nikoliv vaše dojmy a přání. ;-)

+1/0
2.9.2015 16:21

K53a42r62e48l 73D10r20d28a 6663865187989

Dokumentaci nevidím. (Pokud máte odkaz, dejte ho sem.) Logika věci říká, že šlo o odklonění výstupu z nástupiště mimo Legerovu. Měl by být třeba jediný pravý úhel nad nástupištěm. Druhý výtah mohl být již rovný. Pokud by se přestupní prostor udělal dostatečně velký (a podle mě je dost velký), mohl být rovný výtah i z nástupiště a zahnutí do pravého úhlu se mohlo řešit zalomenou chodbou. Dva výtahy do "L" a k tomu lomená chodba jsou prapodivným řešením odporující logice a hlavně účelu stavby.

  Nicméně, organizace vozíčkářů řešení viděla (někdy v roce 2012-13) a asi prošlo jejich schválením.

+1/0
2.9.2015 17:14

K51a63r40e56l 25D61r74d68a 6633775817319

Je to pěkné, je to snad i dobré. Prošel jsem si to a projel. V Legerově vedou na chodník dva průchody. Výšku stropu mají přesně 2 metry. Jeden je široký cca 1 metr a druhý cca 1,3 metru. Dveře tam žádné nejsou. Jen se zde stahuje na noc roleta - mříž. Vešlo se to přesně pod oplechování soklu. Takže fasáda domu je neporušená a provedení vstupu do metra je vzhledově vcelku vyhovující. R^

  (Ty dveře, co jsou vidět na fotce se zastupiteli, jsou již dveře výtahu. Je tady nějaký únikový východ. Tyto prostory jsem neřešil. Nepotkal jsem nic, co by připomínalo trafiku. Vnitřní prostory jsou pěkné a prostorné, stropy vysoké.)

  Jsou zde za sebou dva výtahy, oba vyžadují "vpravo vbok". Tedy otočku o 90 stupňů. Mají dveře proti sobě v pravém úhlu. Tady se bojím, že to vozíčkáři nezvládnou. Místa v kabině moc není. Dělat v omezeném prostoru otočku o 90 stupňů s velkým električákem není sranda. Už si to někdo projel? Chtělo by to dělat otočku už při najíždění. Měl by jet výtahem vždy jen jeden vozík. A pak by tam neměli překážet další cestující, jinak jim bude vozíčkář při otočkách drtit nohy. Toto podle mě není ideální řešení. Tak hlavně zda bude použitelné.

  Bylo zde dost lidí. Každý si to chce prohlédnout. Jezdí tady celé rodiny. Může se stát, že tady vozíčkář vyvolá přepravní zácpu. Zvlášť, když se šprajcne mezi dveřmi výtahu. ;-D

  Samozřejmě je v každém výtahu sedačka. Byla sklopená, tak jsem ji zvedal. Je pěkně ostrá, někdo se o ní pořeže. Když je sklopená, tak brání vozíčkáři dojet k ovládání výtahu a provádět v kabině potřebné předepsané piruety. Sám ji zvednout každý vozíčkář nezvládne a musí mít asistenta. Takže uděláme bezbariérové řešení za 60 mil. a dáme sem sedačku za 1000 Kč, která tu bezbariérovost zhatí.

+1/0
2.9.2015 0:22

K93a84r66e20l 11D60r55d95a 6233675327509

Na rohu Rumunské a Legerovy je zkrácené a odstraněné zábradlí. Jak když se zde pomaličku chystá zřízení přechodů. Ty zde zatím nejsou a chodník je zde stále bariérový. Je to tady třeba objíždět pěkně daleko. Právě zde Pražská správa přesně v místech budoucích přechodů asfaltovala kus chodníku. Škoda vyhazování peněz, když z toho nejsou rovnou bezbariérové nájezdy na budoucí přechody.

  Zastávka autobusu je podle mě bariérová díky těm dvěma nájezdům do domů nemusí jít vyklopit plošina z autobusu. Chtělo by to vyzkoušet, ale pro plošinu je ideální vyšší chodník s normálním obrubníkem. Tady je dost nízké a ještě bez obrubníků.

https://goo.gl/maps/K9jNc

  Přechod přes Jugoslávskou je v provozu. Bezbariérový přestup z metra na tramvaj je docela rychlý a použitelný. Pro tramvaje se nic moc nemění. Vyčkávání na vjezd přes Legerovu se posunulo o 2 metry. Tedy, tramvaj zavře dveře a popojíždí ze zastávky tak jako dnes. Cestující to plést nebude.

https://goo.gl/maps/UpZDy

  Tak jo, podařilo se a daří se. Jako pohyblivý a nepříliš vysoký chodec jsem s bezbariérovým řešením spokojen. ;-D Chci teď vidět vozíčkáře na električácích, jak to vytočí v těch kabinách výtahů. ;-)

+1/0
2.9.2015 0:43

P29e82t77r 41B87y30s98t43r49o32ň 6762587746245

Sedačky tam třeba jsou, jen mě prostě serou lidi, kteří z ní stoupnou a tu sedačku nechají být. Já vím, moc námahy...

0/0
3.9.2015 16:54

K90a54r31e32l 40D84r78d84a 6663515157359

Tomu nerozumím. Ten výtah jede 20 vteřin. Vždyť člověku, co se špatně pohybuje, se nevyplatí si sedat. A pokud na tom bude ještě hůř, těžko pojede "po svých" MHD. Chodil jsem s nepohyblivým kolenem. Pro tu bolest se vyplatilo sednout si až tak na 15-20 minut. Ne na pár vteřin. Je k těm sedačkám nějaké zdůvodnění?

  Vidím vždy jen děti co si hrají a odkládání tašek.

0/0
3.9.2015 19:04

K61a55r85e56l 52D54r50d71a 6343745417909

Tady je ten článek citovaný níže na Metroprojektu. Prý to stavěli přes dva otvory 1,3 x 2,2 metru. Což by na vstupy stačilo. Jenže podle fotek je to tak 1 x 1,6 metru.

http://www.metroprojekt.cz/files/casopis/mpi_01_2015-pro-web.pdf

  A zajímavost. Byt nad stavbou měl shnilé stropní trámy. Tak to stavba opravila. Ale při představě, že je v Praze mrak stejně shnilých činžáků, kde není důvod bádat nad stavem stropů...

  A je zde také pár článků věnovaných SONS a bezbariérovosti. (V roce 2015.) Dávám odkaz.

http://www.metroprojekt.cz/cz/aktualne/casopis-metroprojekt/

+1/0
1.9.2015 18:06

K89a31r88e61l 32D59r44d43a 6433515857419

Fotka vstupu v Legerově ulici. Vstup do kozího chlívku se autorům podařil asi přesně na chlup. Výška stropu tak 190 cm. Žluto černé výstrahy. Helma povinná.

  Šířka dveří je snad použitelná, pokud si vozíčkáři nebudou muset otevírat dvě křídla dveří současně, apod. Rv

  Prý se Praha 2 zasadila za zprovoznění načerno postaveného přechodu. Jinak by nějaké orgány nechaly vozíčkáře obíhat tramvajové zastávky dokolečka. Stavěla to TSK. Tedy, DPP asi mohou stavět v Praze načerno. Orgánem je tady kdo? Policie? Chce mi tady někdo říct, že si Praha 2 načerno postaví právě v nejvytíženější Legerově přechod pro chodce, nekonzultuje to s Policií a ta to musí jen akceptovat? To je jako běžná práce projektantů DPP? 8-o

  Neozvali se řidiči tramvají? Chodci jim tady budou přebíhat přes trať, kde se z principu jezdí fofrem? Vlastně. Jak budou nově jezdit tramvaje přes Legerovu směrem na Karlák? Docela problém. Zavřou dveře a budou dál čekat v zastávce, zatímco cestující budou bušit na tramvaj, že chtějí nastoupit. Pak se tramvaj rozjede do Legerovy a vezme sebou pod kola pár lidí co to s tím nastupováním mysleli opravdu vážně. A mezitím někde na Bělehradské budou stát další dvě tramvaje s otevřenými dveřmi v přesvědčení, že nabírají cestující na I.P,Pavlova? ;-D Nakonec se kvůli tomuto výtahu budou fofrem pouštět tramvaje na Václavák. :-P

http://www.osb-praha2.cz/cz/ve-stanici-i-p-pavlova-byl-otevren-prvni-bezbarierovy-vstup-do-metra-na-uzemi-prahy-2

+1/−2
1.9.2015 17:32

J14i67ř46í 98K19r44e14j91č74í45k 2247728814926

Možná je to pro vás nová informace, ale DPP je dopravce, tudíž neprojektuje ani nestaví chodníky ani přechody. ;-)

Řidiči si pochopitelně stěžovali, protože jde skutečně o nebezpečný prostor a když se k tomu přidá nevhodně nastavená signalizace, výsledkem je několik sražených chodců za velmi krátkou dobu jeho existence, ale Praze 2 to zjevně vůbec nevadí.

+1/0
2.9.2015 16:29

K46a29r16e29l 72D28r29d56a 6903485937569

Díky za reakci. Sražených chodců? A co je příčinou? Semafory fungují... To chodci vběhnou pod jedoucí tramvaj? (Jinak nahoře mám, že výjezd tramvaje ze zastávky zůstává fakticky nezměněn. Tedy popis zde neplatí. Tramvaj zavře dveře, popojede k přechodu a čeká na volno pro přejetí Legerovy.)

  DPP je na stavební povolení pro výtahy I.P. Pavlova uváděn jako stavitel. Ostatní firmy jen zastupují DPP.

http://www.prahafondy.eu/files/zadavaci-rizeni/1511_Pravomocne_stavbeni_povoleni.pdf

+1/0
2.9.2015 16:54

J95i14ř29í 54K89r27e22j44č69í21k 2497828354346

Příčinou je nekázeň chodců, stejně jako jinde chodí 99% chodců zcela běžně na červenou. Semafor má pro chodce nastavenou příliš krátkou vyklízecí dobu.

DPP je investorem bezbarierového řešení přístupu metra, není ale projektantem ani stavitelem přechodů pro chodce,

+2/0
2.9.2015 20:13

K64a95r86e97l 55D52r46d58a 6773505967239

Proboha, tady cituji stavební povolení vydané Magistrátem pro DPP zastoupeným Metroprojektem:

  "...budou použita dvě sklepní okna, která budou probourána až do výšky oplechování přízení - soklu domu". Odhaduji, to je tak 160-170 cm od chodníku.

  "Vzniklý prostor bude využit pro minimalizovaný prodejní prostor trafiky." 

  "Ostatní prostory umožní další existenci bytů. Jeden se bude rekonstruovat. Část nově vzniklého prostoru bude vrácena k bytu. Další byt také zůstává..." 

  Tak už jen zjistit, čí je to tady "trafika" za peníze EU. :-P

+1/0
1.9.2015 15:10

T44o65m 68P84á47l88e18k 1701506569958

Na fotku přístupu do výtahu z ulice už nezbylo, pane reportére, na kartě místo? Rv

+2/0
1.9.2015 10:43

K69a26r68e82l 63D80r11d58a 6943785897929

Hledám foto marně. Tohle je jediné dostupné foto nového vstupu do metra - to jsou ta dvířka do kozího chlívku. Ale mám nové zjištění. Chodník je pro stavbu pokryt panely. To je dalších 20-25 cm k dobru. Možná jsme fakticky na 180 cm výšce vchodu.

  Problém je ta šířka. Bezbariérové řešení má mít dveře min. 90 cm. Je na to vyhláška. Hlavní vchod má mít min. 1,25 metru. Výjimka připouští 80 cm, ale to vozíčkář dá často těžko a pracně, pokud vůbec. Navíc bude blokovat všem vstup do metra, než to pracně projede.

  Pokud jsou tam dvě díry 75 cm šířky, tak máme za 65 mil. sice bezbariérový výtah, ale s bariérovým výstupem na chodník. Což je jako celek naprosto nepoužitelné. Rv

https://goo.gl/maps/CYyPg

+1/0
1.9.2015 15:33
Foto

L91a93d61i95s10l52a67v 70K76r48a30t97o98c14h52v64í44l 6454262938554

Skvělý počin. Ale aby bylo něco bezbariérové, muselo by to být bezbariérové nejen pro osoby s pohybovým postižením, ale také pro ostatní (zrakové a sluchové postižení). Bariéry jsou totiž různé.

http://ladislavkratochvil.blog.idnes.cz/c/427080/Bezbarierovost-Jak-pro-koho.html

+1/0
1.9.2015 9:15

K39a11r84e36l 77D74r24d68a 6943645497869

Celá stanice metra I.P. Pavlova byla budována za 160 mil. Kč. (70. léta) ;-D

0/−2
1.9.2015 8:39

K77a91r52e96l 23D18r53d55a 6523125557919

Krtistova noho, že on je průser s vchodem do metra v Legerově! Nikdo z politiků Prahy 2 se u něj nenechal fotit. (Na Praze 2 mají fotku kde hlavy přítomných přečuhují vysoko nad vchodem.) Patrně by bylo třeba pro slušný vchod zabrat byt v přízemí. K tomu nedošlo. Takže zůstal jen vchod do sklepa pod úrovní fasády ve výšce tak 1,7 metru maximálně. I na fotce u DPP to tak vypadá. Tady se vtupuje do metra dírou co má výšku stropu tak 1,6 metru. Návštěva středověkého dolu. Hornická helma je povinnou výbavou cestujícího v Praze. Aneb pražské metro získalo vstup pro vozíčkáře a trpaslíky. Ostatní se musí plazit v podřepu a po kolenou. Rv;-D

  To za ty miliony stálo. Nedal se trochu bezbariérově podkopnout chodník, aby se získala alespoň výška futer dveří? ;-)

+1/0
1.9.2015 8:23

K43a42r82e12l 54D51r24d54a 6563775967489

To vypadá na bouřlivou diskusi s majitelem domu, která nedopadla pro DPP dobře. Očividně Praha nechtěla platit víc než musí nějakému "soukromému majiteli", kterému se "veřejným zájmem" nacpala do sklepa. Na to se tedy zajdu podívat. Ale mám pocit, jak když k tomu zase pustili nějaké zamrzlé bolševiky. Jestli si odnesu bouli, tak ji vrátím. ;-D

+1/0
1.9.2015 8:31

K31a93r24e26l 88D94r61d78a 6353425587269

V projektu se psalo, že jde o dům Prahy 2 a ruší se byt v přízemí. Na fotce google má již zazděná okna. Jestli ke zrušení bytu nedošlo, bude to tlačenka politiků Prahy 2. Chce to vidět.

+1/0
1.9.2015 8:53

K73a71r90e47l 12D84r11d82a 6583825797849

Tohle mají na webu Zelení: "Výtah z metra I. P. Pavlova: Bezbariérový vstup do metra ve stanici I. P. Pavlova bude brzy dokončen, byť má nějaké mouchy. Východy z domu na nároží Legerovy a Rumunské, kam výtah ústí, budou dost úzké, protože památkový úřad nepovolil vybourání jednoho segmentu zdiva mezi oblouky. Přechod, který postavila Technická správa komunikací přes Jugoslávskou, a přes který by se dalo dostat od bezbariérového výstupu k tramvajím směr Karlovo náměstí, je uzavřen, protože ho Technická správa komunikací postavila načerno. A konečně přes Rumunskou se v místě výstupu nedá přejít (natož přejet s vozíkem), protože tam je zábradlí (přechod zrušen před pár lety)."

  Tedy ten nový přechod na I.P.Pavlova nesmí jít do provozu a Rumunská je záměrně bariérová. Vozíčkář smí výtah na I.P.Pavlova použít jen s dobře nabitou baterií a dostatkem času pro výlety po Praze 2. RvRvRv:-P

+1/0
1.9.2015 14:53

K41a80r85e91l 19D96r71d32a 6453735107749

On je ten výstup v Legerově... pěkně daleko od I.P.Pavlova. Je na křižovatce s Rumunskou. Poblíž na stejném chodníku ke zastávka autobusu, kterou ale využívají hlavně noční linky. Bylo by pěkné sem stáhnout nějakou "tranzitní" linku, něco jako 135. (Kde staví H1 na I.P.Pavlova? To by se tady také hodilo. Ale linka, co jezdí jednou za 3 hodiny... Praha to s tou bezbariérovostí myslí fakt vážně.)

  A to mě podrž. Ta zastávka autobusu je bariérová. Má tady dva výjezdy ze dvorů, takže zde není normovaný pangejt na sundání plošiny. Tak to bych chtěl vidět, zda tento "detail" někdo řešil. Postavil si sem DPP autobus a zkusil naložit vozíčkáře? Jde to? Podle mě bude třeba autobusovou zastávku posunout o pár metrů jinam. (Už zase vidím řidiče autobusu, co pokrčí rameny a poradí počkat si na jiný autobus nebo neotravovat na povrchu a vysmahnout do metra.)

  Jinak, bylo potřeba k výtahu postavit další bezbariérový přechod přes koleje na I.P.Pavlova. Na google StreetView je focený, když ho stavěli. (Tak třeba je to další položka v ceně. Přechod a doplněné semafory.) 

  Dále v Legerově je focená ohrada Metrostavu, když to tady budovali. Tak to je od zastávek tramvaje I.P.Pavlova pořádná dálka. Asi jako na Národní.

  A jak jinak. Křižovatka s Rumunskou je bariérová. Je také přestavěna a má zde nové přechody a semafory? Jestli ne, tak je to "pražská soda". Vyjedete z výtahu a na chodník přes ulici v Legerově a Rumunské se nedostanete a musíte kroužit kolem I.P.Pavlova. Je to tady přitom takové klidné a útulné. V Legerově jsou příjemné procházky... ;-D

+1/0
1.9.2015 7:55

K85a59r41e35l 22D60r40d63a 6173495537379

Faktem je, že výtahy v pražské MHD asi nejvíc trpí na asociály. Záchod, zvratky, vandalové, píchání drog. Mladá holka mě pouští na Hlaváči do výtahu a sklízí si nádobíčko... asi zdravotní sestřička.

  Tak je snad i dobře, když je výtah v intenzivním provozu, chrání ho to. Ale poruchy výtahů v Praze jsou pěkná soda. Zákon schválnosti, výtahy nejedou zpravidla tehdy, když spěcháte a na nějaké výluky nemáte absolutně čas. Asistenti jsou placenou službou, co aby DPP v době odstávky výtahu proplácel za každou obcházenou výluku tak 100 Kč jako odškodné.

  Co ta sedačka ve výtahu? Zdá se mi, že je tady nějaké nové umístění. Ale když vidím, že jí zpravidla sklápí děti jako hračku a senioři, aby si sem dali tašku, a vozíčkář pak nenajede pro sklopenou sedačku do kabiny či k ovládání... Utracené miliony a ono to pak pro nedomyšlenost sloužit pořádně nemůže. Má to řešení? Ty sedačky fakt někdo požaduje pro lidi se zdravotním postižením?

  Posledně zase stál výtah na Hájích. Od té doby jsou zde připravené cedule na odstavení výtahu. Tomu říkám "být připraven". Kdo je na tomto výtahu závislí to má při každém vystoupení z vlaku jako překvápko. Asi si má podle DPP hodit pokaždé kostkou, zda se právě dnes dostane domu včas.

  Netušíte někdo, jak se ty dva výtahy na Hájích mají vlastně používat? Popis na webu DPP je zmatečný. Logika věci mi říká, že mají všichni přednostně užívat veřejný výtah. Jenže autobusy na Hájích staví u nákladního výtahu. Posledně jsem poslal vozíčkáře přes Galaxii k veřejnému výtahu, samozřejmě to nenašli a bloudili v garážích. Asi to byla moje kravina, protože jsem měl přihnat dispečera k nákladnímu výtahu. Řešil jsem to půl hodiny. Cesta od autobusu Háje k veřejnému výtahu samozřejmě není vyznačená. Stejný problém jako na Nádraží Holešovice a asi kdekoliv jinde v Praze. Cestu po povrchu zvládnou jen místní. Co pozvat klub turistů, aby ty stezky vyznačili? ;-)

+1/0
1.9.2015 6:58

M77a51r62t18i74n 21R46u48z45i41c45k14a 1622798926427

Prestavba stanice nebo stavba vytahu?

+1/0
31.8.2015 21:36

P33a60v53e50l 36H27o47v37o98r51k51a 8325696295548

Obé

+1/0
31.8.2015 21:48

M77a73r45t48i80n 29R29u68z36i98c87k38a 1472238986887

No ja nevim, ale pod prestavbou stanice si predstavuju vice stavebnich praci nez jen stavbu vytahu... to je jako bych rekonstrukci bytu nazval vymenu vchodovych dveri...

+1/0
31.8.2015 23:36

I18r96e59n69a 74M26a91t82e37j25k45o69v47a 2225935959221

To si to predstavujete dost jednodusse. Je to spis jako rekonstrukce koupelny.

+1/0
1.9.2015 4:28

J71o26z59e84f 16S57t92e51b41i34l80a 3985277595987

Dalsi z PR clanku DPhlm + redakce. Zajimave ze redakce nezkusila prestup (trebas s kocarkem) na Florenci z C na B, pripadne obracene. To by cenzor smetl ze stolu takovou PR⚡.....

+3/−3
31.8.2015 21:09

T60o37m52á42š 60K32n93a17i97f28l 6563960917140

Co to plácáš?

+1/0
31.8.2015 23:33

K32a66r60e74l 43D51r11d36a 6723585217539

Máte snad něco proti 3 výtahům, pojízdnému feťáckému doupěti a procházce po povrchu se snídaní v McDonald's? No nepovídejte. ;-D

+1/0
1.9.2015 6:09

F22r80a73n60t58i55š25e28k 19N48o61v65o52t78n20ý 2924649776

Tak, a v Praze mají i svislý tunel.

+1/−2
31.8.2015 21:08
Foto

M17i38c46h54a49l 29Z57e42i66z84i64n19g36e25r 5698122202501

Metroprojekt má ve svém časopise podrobnou reportáž o té stavbě a komplikacích. Dělat výtahovou šachtu otvorem 200x130 cm ve stěně toho domu je opravdu náročné.Dobrá práce:-)

+3/0
31.8.2015 20:21

P93e27t54r 94V47a45n87ě14k 3567228233766

Ale na Prahu celkem za hubičku. Však oni to od zatopení metra umí  !!!!!!

+1/−2
31.8.2015 20:20

M97a31r25e78k 93H43r46u83b44y 6297202381968

Za tyhle peníze by se dal postavit činžák včetně toho výtahu, ale když to platí Unie, tak se na nějakou kačku nekouká...

+8/−4
31.8.2015 20:09

P82e60t34r 82K52o39u37t19e18c82k24ý 6824890837507

Jak ten hypotetický činžák vyřeší přístupnost stanice metra 20m pod zemí?

+5/0
31.8.2015 20:59
Foto

M16a13r41t52i85n 53Š70u86b20r15t 1985891174755

Pamatuju se, že náklady se ještě před pár lety odhadovaly vyšší než 100 milionů Kč. Ona není opravdu úplně legrace vybudovat takovou stavbu. Nejprve se musí postavit krátký výtah z nástupiště do úrovně stropu toho nástupiště, pak spojovací chodba, která vás dovede na stranu přes boční kolej, kde se dostanete pod činžovní dům, pod jehož základy se musíte citlivě prokopat do těch základů, do prostoru toho domu a v něm vybudovat v přízemí výstup na ulici. Výtah z nástupiště až nahoru rovnou jaksi nejde, protože by vyústil do prostředního pruhu magistrály...

+8/0
31.8.2015 21:47

E13v20a 81D34r84o19z47d15o53v31á 7389707475695

Jednoduché to určitě není, ale srovnejte to s budováním podzemních garáží pod činžáky ve staré zástavbě třeba na P1 a P2. Doba výstavby všech zmíněných výtahů mi připadá neuvěřitelně dlouhá. U soukromého investora by to bylo nepřijatelné, u investora jako je město se práce "trošku" natáhnou, aby byly pracovní kapacity co nejdéle vytížené.

+1/−2
31.8.2015 23:00

T21o16m95á78š 59K56n98a92i23f16l 6963540957170

Inu, cechacci... Všemu rozumí, všechno znaj... A furt budou remcat

+2/0
31.8.2015 23:35
Foto

M62a95r41t33i37n 29Š10u16b20r71t 1175581654955

Promiňte, ale zrovna v případě těchto staveb se postupuje tak, jak nejrychleji to jde. Situace na místech je nepředvídatelná, třeba na Můstku tak složitá, že se stavba z technických důvodů asi přehoupne do příštího roku, přičemž také měla být hotova letos. A pracovní kapacity budou naopak chybět třeba na Roztylech.

+1/0
1.9.2015 13:42

T65o36m98á64š 25K10n49a50i93f91l 6923380267560

Víte co je problém diskusi na idnesu? Ze sem píše každy vůl, treba vy

+2/0
31.8.2015 23:34

P20e87t21r 77B22y92s19t45r67o42ň 6392237416905

Jestli ta cena není vysoká proto, že ten výtah se musel dodatečně pasovat do něčeho již hotového bez poškození a větších úprav...

0/0
4.9.2015 15:36

Z15b89y67n87ě48k 50L37o26s50k70o54t 7401918628562

Tleskám, že je další stanice zpřístupněna. Kdo na vozíku není, nikdy to pochopit zcela nemůže.

Cena je mastná, ale např. Bémova Praha olympijská stála asi 70 mega a za tyto vyhozené peníze by možná byly dva přístupy jindeEU

+7/−1
31.8.2015 19:59

M90a39r45e36k 71H89r63u60b29y 6477872831718

Těch 70 mio ale bylo jenom za nějaké zbytečné studie reálně se nestalo nic...

+1/0
31.8.2015 20:11

J27a62k96u82b 70S35t18a12š85e13k 8694378174692

Idnes má dna fotografy nebo tam ten pán pózuje pěkně dlouho? Ale když tam vidím toho dalšího fotografa na druhé fotce, tak asi pózuje než si ho vyfotí všichni.

+1/0
31.8.2015 19:19

L59a93d36a 51N47o77v53a14k 4842473827

za tyhle peníze by tam mohl stát deset let taxi, který by vozil vozíčkáře po celé Praze až na místo určení..., nic jiného by nemusel dělat...:-P

+7/−8
31.8.2015 19:13

A95n63t43o98n14í36n 29S13v49o41b77o52d90a 3434183909302

výtahy nevyužívají jen vozíčkáři, těch je menšina co se vozí výtahem, maminek s kočárkem a starých lidí je podstatně víc :-)

+5/−1
31.8.2015 21:15

K81a36r58e32l 12M61o55t90l68í52k 7600425345485

Ono u nás je tak nějak všechno dražší ...

+6/−1
31.8.2015 18:58

T19o91m96á32š 51K21ř47í52ž13e64k 6113876657206

65 mega, docela dobrá rána, když výtah do běžného 4 patrového domu stojí cca. 1,2 mega. I při ztížených podmínkách stavby do podzemí je 10 mega asi reálných, ale i tak  dost.

Na DP i na magistrátě jsou ale s cenou spokojený

+4/−6
31.8.2015 18:55

P61a57v97e56l 43H44o23v63o65r55k46a 8415406475588

Tolik stojí jen výtah samotný, tedy kabina, stroj a vystrojení šachty. Tady se musela postavit zcela nově výtahová šachta v podzemním "domě" s východem do podzemí stávajícího domu, čili technicky docela oříšek. Navíc ty výtahy budou asi dva s přestupem, protože přímo z nástupiště to vést nemůže, to by ten výtah vylezl uprostřed magistrály .... škoda že mafrani neudělali víc fotek, o popisu nemluvě Rv

+8/0
31.8.2015 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.