Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do centra jen s „ekologickým“ autem. Praha opět oživuje nízkoemisní zóny

Praha se chystá od roku 2017 omezit vjezd starých automobilů do centra. Od zavedení nízkoemisní zóny si magistrát slibuje čistší ovzduší ve městě. Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75o33s94e98f 73Z84e59d40i87z21o54v 6197346964422

Proč nejdřív Euro3 a za dva roky teprve 4? Hned od začátku udělat Euro4, 

Horší ale je, že do každého státu bude muset mít člověk jinou známku, protože politici nejsou schopni se domluvit aby všude platila stejná známka vydaná v jakémkoliv státě EU.

+1/−2
6.9.2015 11:35

J58i47n55d10ř88i11c78h 18Š85k76o15p59e64k 4415731380775

a proč nedat rovnou EURO 5 ? Sice budou centra měst mrtvá, protože nikdo nepojede do města nakupovat, aby nechal auto na okraji a do centra jel MHD, ale politici budou spokojení.

V centru bude klid, ticho.

A že tam nebudou ani obchody, to už je jen detail ;-D

+2/0
6.9.2015 13:55

V22l64a14s22t34i83m79i54l 76H90a90l75b97i43c48h 8353695426968

Udělejte MHD za korunu jako to bylo za totáče a máte Prahu vymetenou.

+1/0
5.9.2015 17:14

P11a97v85e50l 95J25e18ř32á67b35e93k 7971242824767

60% MDH dotuje magistrát.

Pro mě by stačilo, aby bylo dostatek záchytných, ale bezplatných parkovišť na okrajích Prahy v dosahu pružné MHD s krátkými intervaly odjezdů.

Protože všechna zpoplatněná parkoviště není nic jiného, než trest za to, že nechcete zajíždět do Prahy. Protože vedl toho, že tam někde zaparkujete,zaplatíte, nemáte žádnou jinou službu, jako je třeba odpovědnost za poškození vozidla, za jeho krádež apod.

Za cenu základní jízdenky v Praze ujedu asi 3  - 4 km (PHB + amortizace). Nezřídka v centru je auto časově náročnější, než MHD i s nějakou docházkovou vzdáleností. MHD (pokud tam nesedí neumytý bezdomáč)  je svým způsobem i relax, protože se nemusím soustředit na jízdu, na chodce, kurýry apod.

Jistě, že část řidičů do centra vždy zajede - ale ti mají auta v imisních normách. Takže i kdyby bylo MHD zadarmo, neponíží se , aby h využili. takže Praha se bezplatným MHD aut nezbaví.

Nebo i klidně zaplatím parkování na záchytném parkovišti, ale provozovatel ať je za auto odpovědný. osobně totiž potřebuji trochu víc místa, ale v autě musím mít i různé pro mě drahé věci, které potřebuji ke své práci. Ale s ohledem na jejich váhu, prakticky jsou nepojistitelné na jejich hodnotu.

0/0
5.9.2015 18:12

M96a69r92t30i33n 63K75r55a21t20o87c41h86v42í66l 9337932984761

Poměr "cena : výkon" této akce je absolutně směšný. Když pominu, že ti, kteří se tím v pracovní době zabývají jsou už v podstatě nákladem této akce, tak jenom cena značek a značení pro auta vyjde v našich poměrech na pěkných pár mega. A efekt NULA!  Tak stará auta v Praze už prakticky nejezdí!

Ale mám obavu, že o to nejde. Jde o to, abychom byli zase minimálně "evropští" a o "ekologii" za každou cenu.

Nebo, že by šlo o ceny těch značek, ...  ;-O

+5/0
5.9.2015 15:16

V36a78c35l23a17v 95M26e60d22e29k 5811912755915

takže v roce 2017 nebudou smět do Prahy benzíňáky starší 24 let, a dehtťáky nad 16. Kolik takových tam asi jezdit bude?

Tohle je zas opatření pro opatření.

+4/0
5.9.2015 13:23

J31i46n78d42ř49i18c43h 35Š52k73o39p17e83k 4315881110115

no jak píšu níže, tak 1993 je naprostý blábol, zákaz se bude týkat EURO II a horší

0/0
5.9.2015 13:49

A98u98g47u56s97t 70F55o84r34m17á12n62e35k 6395289210486

Už neví, jak donutit lidi k nákupu nových popelnic.

+4/0
5.9.2015 12:58

V64a95c86l90a54v 89M42e10d35e61k 5821102215935

no jo, to je velké zlo, nutit lidi, aby se zbavili 25letých vraků

+2/−2
5.9.2015 13:24

J71i20n28d81ř91i38c45h 33Š74k33o57p25e11k 4415711270435

prasárna je nutit lidi zbavit se auta, které vydrží jezdit třeba 30 let za krám co vydrží ani ne půlku

+3/−1
5.9.2015 14:00

V21a95c44l65a91v 23M19e54d18e14k 5551722195725

žádné auto nebylo konstruované na to, aby vydrželo 30 let. Kromě emisí je nevyhovující i z pohledu bezpečnosti (a úniku různých provozních kapalin). A ti, co s nimi jezdí, neohrožují jen sebe, ale nás všechny.

+2/−3
5.9.2015 14:26

J84i22n23d39ř52i17c56h 35Š82k13o41p31e63k 4435391880115

nesmysl a názor člověka co auto udržuje tak, že do něj lije max provozní kapaliny a jednou za dva roky ho dát před STK na prohlídku do servisu

+2/0
5.9.2015 14:28

J37i17n27d71ř13i76c37h 78Š96k18o36p82e34k 4885601650595

nebo jinak:

není žádný důvod, aby auto bylo konstruované tak, aby se po nějakých 5 letech provozu začalo velmi prodražovat z hlediska servisu

+1/0
5.9.2015 14:29

P72a12v86e11l 29J20e86ř84á22b41e34k 7701592744257

Zrovna o tomto víkendu jezdí ze Zbraslavi auta která starší víc než dvojnásobek 30-ti let.

Je to jen o údržbě.

+1/0
5.9.2015 18:15

P29r13o27u64z90a 10Z80d45e84n60ě55k 4976292526583

To jste vylezl z diskuze před 8-10 lety ne? To se řešívali ještě hojně  jezdící Š105-120 a podobná sdělení tam zaznívala trvale. Myslím, že už jsme se posunuli dále. Nebo máte nějaký levicový syndrom ohledně angažovanosti v regulacích a omezení?

+1/0
6.9.2015 22:59

K23a80r65e13l 70D36r11d98a 6183965407869

Klasická šikana. Nulový přínos pro ekologii a obtěžování všech. Patrně to vytlačí pár dalších řidičů z centra a opět to asociálně rozevře víc nůžky mezi bohatými a chudými v naší zaostalé východní zemi, kde neexistuje střední třída. Rv

  Místní budou mít výjimku... Takže to bude jako s modrými zónami. Bez trvalého pobytu nebude mít řidič práva místního. Tak třeba mimopražští studenti mohou zapomenout v Praze na levná auta. No to musíme hned přijmout! Rv

  Po Praze moc starých aut nejezdí. Spíš hnijí neužitečně na sídlištích. Jinak bych radním v Praze otloukl o kokosy názor z Německa. "Česko je zkorumpovanou zemí se zaostalou ekonomikou, ale Češi se chlubí masově novými auty. Někomu takovému by slušela naopak skromnost a utrácení za luxus (často z ukradených veřejných peněz) by mělo nastat, až se česká ekonomika postaví aspoň trochu na nohy." Jak s tím jde dohromady tlak českých úřadů na nový vozový park? :-P

+5/0
5.9.2015 12:56

V89a45c13l18a46v 43M21e63d30e70k 5941732595905

na 25letá auto by měli zapomenout nejen studenti, ale všichni. A zakázal bych je nejen v Praze, ale všude.

+1/−3
5.9.2015 14:28

J66i12n50d73ř22i66c42h 63Š27k52o14p56e14k 4875271130195

já bych zase zakázal volit lidem, co si pod vlivem masáže automobilek myslí, že každé auto od nějakého určitého věku musí být automaticky šrot a nebezpečné

+4/0
5.9.2015 14:34

J66i60n23d89ř10i81c51h 18Š64k18o87p37e52k 4845911530785

" Nově by tak do centra Prahy nemohla vjet auta s naftovým motorem vyrobená před rokem 2001. Totéž bude platit pro benzinová auta starší roku 1993."

a dále

"Všechny ostatní vozy musí mít nálepku dokazující, že splňují alespoň emisní normu Euro 3"

Není to trochu v rozporu ? EURO 3 určitě neměli benziňáky po roce 1994, ale tak kolem 1999

+3/0
5.9.2015 12:21

V69á98c58l43a84v 73K54o35v27á59ř 3138898384321

Úplně v rozporu to není, protože některé vozy splňovaly normu, která ještě nebyla zavedena.

Z praxe - některé vozy VW Golf s motorem 1,6 AZD ( třeba ten můj dědeček z r 2001) již v té době splňovaly normu Euro 4, i když byla zavedena až v r. 2005. V TP tedy byla zapsána tehdy platná norma Euro 3. Poslal jsem výrobci dotaz zda by mi mohli poslat vyjádření jakou emisní normu splňuje auto s VIN XXX  (info@volkswagen.cz) a dostal jsem odpověď: ....dovolte, abychom Vás informovali, že daný vůz plní emisnínormu EURO 4.

Potřebné potvrzení Vám zasíláme poštou na Vámi uvedenouadresu.

Dostal jsem papír, s tím zajel k technikům na evidenci vozidel s žádostí o opravu údajů v TP, tam si to telefonicky ověřili a v TP údaj opravili.

+3/0
5.9.2015 12:50

J46i27n60d38ř22i45c11h 65Š29k97o65p57e57k 4535361740675

pokud někdo splňoval normu která byla zavedena až 6 let poté, jedná se o vyjímku, nikoli o většinu případů. Takže tvrdit, že do centra budou moci benziny vyrobené od roku 1993 jen na základě, že se najde pár motorů, které to splňují, je nesmysl nebo typická novinářská senzace

0/0
5.9.2015 13:07

V22á12c34l28a27v 53K75o81v86á68ř 3638818324481

Tak ono o nic nejde ;-D

Psal jsem o jednom konkrétním autě (mém dědečkovi ;-D s normou zavedenou o 4 roky později) a tím jsem pouze konstatoval, že to není úplně v rozporu. Nic víc a nic míň.

Předpokládám, že tento typ VW nebyl jediným vozem, který byl lepší než požadavky legislativy v době jeho výroby. Jenže to nezjistíte, dokud nezačnete pátrat. Kdybych se to náhodou nedočetl na VW foru, tak by mne ani nenapadlo se dotazovat výrobce.

+1/0
5.9.2015 13:20

J28i35n84d50ř19i90c56h 78Š17k77o13p79e60k 4775371250105

no víceméně ne.

Akorát pokud lidi vstřebají, že do Prahy mohou pokud mají auto vyrobené po roku 1993 a pak tam dostanou flastr, že nemají EURO 3, budu se divit ;-D

+2/0
5.9.2015 13:31

V97á52c91l89a86v 14K14o28v73á84ř 3568358764461

To ano, úřední šiml radostně zamlaská a smlsne pár tisícovek na čerstvý oves ;-D

+1/0
5.9.2015 13:35

J83i95n59d46ř31i72c12h 27Š82k20o43p93e56k 4245471920965

ale vinu na pokutách budou mít z nemalé části i novináři, kteří na základě toho, že v roce 1993 existoval jeden model s EURO 3 napíší info tak, že plyne, že po roce 1993 je EURO III standard

0/0
5.9.2015 13:56

M53i70l68a64n 38C40h57a40l31u79p32a 7444156107533

Bude to také platit na statisíce migrantů, co do roka 2017 dorazí do Čech? Bez samolepky na čele do centra ani náhodou!

0/0
5.9.2015 12:00

T40o40m29á82š 10M40o15r52a96v80č69í80k 3567916573895

To je směšné. Takže další projekt, kde si někdo namaže kapsu a přínos nulový.

+4/0
5.9.2015 11:43

K80a80r86e12l 63M18a81t54o65u12š16e10k 7918792810766

Podle těch parametrů tu známku si bude muset koupit každý, takže cíl není snížení emisí, ale co nejvíc prodaných známek. To už můžou rovnou zavést "daň za vjezd do Prahy". To by se ale netvářilo jako že se bojuje za ekologii.

+10/0
5.9.2015 11:38

M20a89r63t25i94n 63K91r66a48t28o70c83h68v59í10l 9477722894511

Ano, to bude tak jediný efekt. Nemyslím, že ne prvoplánově, tedy aspoň doufám. Pravým důvodem je podle mě nesmyslný "hujerismus" a absence zdravého rozumu.

+1/0
5.9.2015 15:25
Foto

J63o27s96e88f 32M58e73d 5272976332

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

30. června 2014  19:29

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/nizkoemisni-zony-v-praze-0hu-/praha-zpravy.aspx?c=A140628_2078065_praha-zpravy_mav

A nyní se to posunulo až na rok výroby 1993 u benzíňáků. To než začne platit tak tam budou smět vjíždět i veterání ;-D;-D;-D

+3/0
5.9.2015 10:25

R14a59d26e97k 91H69o66d38a41ň 9936267871303

40 % je tak možná vlhký sen velmi optimistických cyklofanatiků. Ve většině měst kde se nízkoemisní zóny zavedly se ukázalo, že pokles emisí je na úrovni statistické chyby. Viz např. Ostrava: http://ostrava.idnes.cz/primator-ostravy-mini-ze-nejvice-skodlivin-jde-z-domovnich-kominu-10w-/ostrava-zpravy.aspx?c=A130315_1900592_ostrava-zpravy_jog

+4/0
5.9.2015 11:35
Foto

L63u44k46á97š 84N16o11v68o36t11n38ý 6276597238108

Zajimalo by mne, zda existuje studie, kolik takovych aut v centru jezdi. V praze potkat 22 let stary benzin? Leda kdyz veze veteran turisty (a ty budou mi vyjimku) a 14 let stary diesel (tedy nejspise firemni auto) je take pekna rarita.

+4/0
5.9.2015 10:17

M40a66r30t46i93n 42N43o67v53o84t76n88ý 8439184407944

U osobáků moc ne, ale naftové dodávky starší než 14 let má polovina firem zásobujících obchody v centru. A ty si budou muset zaplatit vyjímku, a o to jde.

0/0
5.9.2015 13:09

V34o75j96t43ě53c84h 60R88y21c95h64e76c58k87ý 2790427566659

Takže místní, co jezdí centrem pravidelně budou mít výjimku a my lopaty z Moravy co jsme v Praze tak 2x do roka tam se stejným autem nemůžeme? Pokud ekozóna, tak pro všechny. Podobně by si mohla nějaká vesnice, kde nejsou nadšení z lufťáků zavézt, že tam mohou jen auta mladší čtyř let s tím, že místní (+ celý okres) má výjimku.

P.S. já osobně mám auto s EURO 5.

+4/−1
5.9.2015 9:58

M96i74c73h79a92l 87C30h76a92l22u17p26a 6668590959153

Pro místní to chápu, pokud tam někdo bydlí a jede jednou za týden třeba nakoupit, tak je blbost ho nutit si koupit jiné auto.

+2/0
5.9.2015 13:04

E14d51u61a78r56d 55B16l40a34z96e76k 1653190655155

jak si zaridi cizinec nahonem nalepku kdyz necekane bude muset do Prahy v Ne vecer? Kde ja sezenu emisni znamku do Berlina , od r 2016 i do Vidne a j. , kdyz me tam sef necekane presmeruje na sluzebni ceste pozde navecer!?. Nevozim s sebou velky TP a servisy maj uz stejnak zavreno! 

 Pojeduli pak napric Evropou a vice mesty - Viden Praha Berlin, budu neustale shanet emisni ruzne!!!... znamky po servisech neb je do kazdeho mesta je jina!!! To je to sjednoceni predpisu v EU???????......

 Hlavne ze se sjednotily sipky na silnicich ale DPH (conja tak predmetem zisku!) a emise jsou rozdilne... Naco je centralni evropsky registr vozidel a naco mam emisni kategorii v TP a na co tedy urednici maj ty pocitace a kamerove systemy, kdyz to neumi dle RZ automaticky zjistit?... Byrokrati zapraskani;-€

+1/0
5.9.2015 9:57

J44i42ř77í 20M65o31t53e82j18l23e76k 3911472803942

Německé a české ekoznámky mají být navzájem unatelné a německou vám dají na některé naší STK. A koupi si ji můžete s předstihem.

Jinak Praze jde hlavně o to, aby do ni nejezdili vydláci a zůstávali před prahou na odstavných parkovištích. Na ty co ekonormy budou splňovat vymýšlejí mýto za vjezd dál než do okrajových částí.

+2/0
5.9.2015 10:35

P39e14t80r 53F83o38l79t76ý19n 9514686427556

Ty pražský Pepiku, i největší vesnický primitiv ví, že vidlak se píše s měkkým i. První světová skupino..

+1/0
5.9.2015 20:37

P94e20t64r 66S36v17o72b82o87d48a 9393833597684

on chtěl být slušný a chtěl vykat... jinak by napsal tydláci ;-D;-D

0/0
6.9.2015 10:08

J53i65n78d62ř67i59c39h 67Š72k83o65p80e75k 4645651680685

zákaz bude vjezd do centra, nikoli pro průjezd. resp. průjezd bude možné zakázat, pokud budeš moc zakázanou zónu objet po silnici minimálně stejné kategorie

0/0
5.9.2015 12:23

P95e87t97r 86P97a58v19l64a40t18a 7216500647511

Zase jen další zbztečná buzerace...

+12/−3
5.9.2015 9:51

M68a33r69t35i20n 39Š88t11ě82p25á36n47e79k 3117553403171

Oprava, ty zony v Nemecku existuji,, ale opravdu nefunguji.

A jinak, salamova metoda jak ziskat spoustu penez do kapsy.

Vyhazet ty smejdy z radnice.

+14/0
5.9.2015 9:31

D26a29v79i43d 94Š61a80f54r17á69n96e37k 5517274277173

Jaki na to jste přišel jak, že nefungují?

0/−2
5.9.2015 9:43

E42d95u57a16r38d 54B38l79a94z15e81k 1593600775175

v Rakousku take NEfunguji! Viden a Styrsko uz to ma letos!!!  platny pro zatim jen nakladni ale uz bez rozdilu tomaze tedy i dodavky pickupy!!!, ale jsem jedinej kdo ma nalepku a nemaj ji ani mistni. Vyrizeji v cR stoji 14dni casu! V Rakousku zas na me koukali jak na exota a nakonec ten system nepobral ceskou RZ prej ma moc cisel... Hodinu to resili a pridelil mi urad nahrandni cislo... Buzn y byromraticky...

 Jo a o zonach v Rakousku se prej dozvite (jak varuje letak) az tak ze vas zastavi poldove a sdeli vam to  az ze jste neopravnene (bez nalepky) v nizkoemisni zone neb neni  povinosti uradu je oznacovat! Super ne?...

0/0
5.9.2015 10:03

E19d98u10a93r30d 84B17l72a70z87e79k 1133690905725

tomaze = tonaze

0/0
5.9.2015 10:05

V40á96c19l39a47v 15K96o33v78á71ř 3898108474891

S těmi 14ti dny na vyřízení jste přišel kde? Potřeboval jsem nálepku na EURO4 a dostal jsem ji po předložení velkého techničáku na STK. Tedy dostal...opravuji - po předložení velkého techničáku jsem si ji směl koupit za 800,-Kč platí i v zahraničí ;-D ...

0/0
5.9.2015 12:38

J78i30ř93í 39M61o87t37e51j32l95e32k 3341322853282

Fungují. Zkuste si třeba vjet do centra Drážďan se znamkou nižší kategorie nebo vůbec bez znamky a brzy to pocítí vaše peněženka.

0/0
5.9.2015 10:39

J57o51h68a87n 31Z73i83n49g30e39l 2121215746311

Ano. Fungují jedině pro výběr dalších peněz do státní kasy.

+3/0
5.9.2015 11:04

J32i39ř83í 69M82o91t66e85j72l18e13k 3451882743232

Ano, je to v podstatě dobrovolný odvod do státní kasy, když se rozhodnete nedodržovat určitá pravidla.

0/0
5.9.2015 11:14

Z17d23e81n21ě15k 30H29o31m21o25l26k94a 6790736985585

Co to je zase za pičovinu ten článek. Například zákaz pro benzínová auta vyrobená před rokem 93 a následně se dozvím o euro 3. Kolik aut mělo v roce 93, 94, ... euro 3? Tak snad buď podle euro normy nebo podle roku výroby paka.

+3/0
5.9.2015 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.