Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok a dost. Království železnic odstraní Ještěd, nevyjednalo si licenci

Království železnic na pražském Smíchově na konci září odstraní ze své expozice model Ještědu. Důvodem je vypršení roční licenční smlouvy s dědici autorských práv architekta Hubáčka. Podle zástupců modelové železnice jsou podmínky dědiců dále neakceptovatelné. Ti tvrdí, že pod určitou částku jít nemohou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a67r95t28i77n 72P69r88á51š20e50k 8645761640913

jestli architekt dělá stavbu , MUSI POCITAT s tím ,že v případě že tato bude realiztována, stane se součástí VEREJNEHO PROSTORU  a jako taková na ni budou lidi čomět, octne se na fotktách,   a tak dále... Nechceš li aby se tvé dílo stalo součástí  kultury či místopisu, NETVOŘ.

+2/−2
22.9.2015 20:24

M66a76r32t41i61n 19P57r72á36š22e97k 8705291850573

měli by nahradit věž kosočtvercem se jmény architektovy rodiny..

+1/−2
22.9.2015 20:22

T86o56m41á86š 40R10ů32ž93i45č81k10a 8615295544186

To by mně zajímalo, kolik z těch lehce nabytých peněz ti dědicové věnují třeba na opravy a provoz Ještědu.

+1/0
21.9.2015 8:39

T13o25m38á92š 96N33e89u27g24e35b95a94u69e16r 1790125490120

A proč by měli, Ještěd není přece jejich. Oni ty peníze nedostávají za stavbu Ještědu, ale za myšlenku stavby Ještědu (řečeno zjednodušeně).

0/0
21.9.2015 8:50

J92a32n 92H33a88v34r90d43a 3816864592606

Je to těžké posuzovat. Jestliže zástupce KŽ tvrdil majitelům práv na Ještěd, že jsou nezisková organizace, tek je to morálně blbé, když je to ve skutečnosti docela zajímavý byznys. (Samozřejmě při těch číslech uvedených vedle článku to není ztrátové podnikání, jenom se odklání peníze). Na druhou stranu 20 tisíc/rok se mi zdá příliš.

Neví někdo, zda a kolik je v Království železnic instalováno laviček Václava Havla?

+1/0
19.9.2015 7:17

K57a37r28e28l 18D81r41d36a 6873335957399

Lhát příliš nemusel. Expozice si formálně hraje i na neziskovou "školní pomůcku".

  Manželka provozovatele je podle mě učitelka. Takže je zde propracovaný vzdělávací program a tlak na přilákání hromadných školních akcí. Je zde také nezisková organizace, která si může žádat o dotace a granty.

  Bylo by třeba vědět, o které společnosti majitele šla řeč v tom kterém případě. Uvést protistranu v omyl, zde není problém. ;-)

http://www.kralovstvi-zeleznic.cz/ustav/

0/0
19.9.2015 8:11

M26a61r43t15i62n 87T64v79r59d58ý 4369317

A kdy každý, kdo může ze svého bydliště vidět Ještěd pouhým okem bude platit licenční poplatek? Navrhuji zavést něco na způsob koncesionářských poplatků - můžeš na něj koukat, tak plať :-D

+2/0
18.9.2015 11:05

M24a78r36t13i12n 62N50o12v67o63t76n68ý 8759514967964

Nedávno jsem v KŽ byl (jen díky tomu že měli vstupenky na nějakém sleváku, protože to jejich vstupné je hodně přemrštěné) a byl jsem velmi zklamaný. Celé to kolejiště je sice velké, ale strašně odfláknuté. Všude jsou vidět přechody mezi archy které tvoří polep, někde i odchlípnuté rohy, křivé sloupy, špatně usazené stavby, popadané figurky, odfláknuté detaily... třeba dělicí čára na silnici je jako když jí pětileté dítě namaluje vodovkama. Snad všechna kolejiště, která jsem viděl v různých klubech modelářů, jsou propracována mnohem pečlivěji.

+1/−1
18.9.2015 9:42

P69e23t23r 69M36e63j17z36l90í84k 8808934321780

A co licence na design lokomotiv a vagonů, jejichž modely v Království železnic jezdí? :-/

+2/0
18.9.2015 8:41

K11a98r11e96l 13L38a55n37a 33I35n81g92. 9716621842

Naštěstí mám ještě nafocenou rodinu na Jěštědu. Kdypak zakážou fotit Pražský hrad ???i

+2/0
18.9.2015 6:38

T73o39m21á89š 66N20e45u44g65e94b60a71u98e22r 1260815560790

Evropská unie již na tom pracuje. Fotit ho bude moci, ale pouze pro svou potřebu. Tedy nebude moci onu fotografii bez souhlasu zveřejnit (nejedná se pouze o Pražský hrad, ale o všechny stavby).

0/0
18.9.2015 7:44

K87a61r77e67l 78D47r67d51a 6413895877869

Řešíme cca 70 platících návštěvníků z 250.000 návštěvníků, co by požadovaný poplatek svým vstupným uhradili.

  Když vidím T3 a rozesmátého Ďuriše... Státem dotované vstupné. Vstupenky zdarma pro protekční návštěvníky... Pokud nenažranost, tak ji vidím spíš na straně dopraváků a provozovatele. Tak jako vždy v české dopravě, klasika. Rv

+1/0
18.9.2015 6:29

K42a90r53e51l 26D55r69d13a 6643685647649

Kolik může být průměrné vstupné? 100-150 Kč? Při 250.000 návštěvnících to dělá obrat 25-37 mil. Kč ročně. Minus nájem, energie, platy, investice... Zisk je kolik, že je to celé ve ztrátě a je problém zaplatit 20 tis.?

0/0
18.9.2015 9:46

J44a12n 52H65o55r25k17ý 2526346236825

Kralovstvi zeleznic muze byt rado, ze do modelu neinstalovalo nekolik lavicek Vaclava Havla.

+5/0
17.9.2015 18:28

B10ě16l16a 59H72o32r25á77k55o55v77á 1618682289570

A proč dědicové nepožadujou podíl za zisku? V tomto zatím na prodělku?!

+1/−1
17.9.2015 15:26

J95a70n 22F53l25o29r96i23á33n 2767948114941

Když již májí dostat peníze potomci autora,co třeba potomci lidí co to stavěli???

+1/−1
17.9.2015 15:25

L26u82d45v61í28k 18G53a44j20d94o95š80í48k 2895183184652

Protože právo autorské se vztahuje jen na duševní vlastnictví. Tedy na toho kdo to vymyslel. Nikoliv na toho, kdo to postavil. Ten kdo to postavil dostal už zaplaceno za práci.

+2/0
17.9.2015 16:06

J49a82r47o97m28í45r 40K80r96á62l 4120929814829

To ten autor vlastně také.  Anebo si myslíte, že se Ještědů postaví víc ?

+3/0
17.9.2015 17:41

M77i30c30h61a72e19l 25K42o60n73e23č84n74ý 6252713759399

Párkrát jsem Ještěd viděl, ale jen nechtěně a z dálky , musím taky zaplatit?:-P

+8/0
17.9.2015 14:55

M87i14r66o36s21l63a96v 96U46r15b80a30n 1546507501379

ano a platit budete taky nechtene a podle toho z jake dalky jste vysilac videl

+3/0
17.9.2015 15:15

M22a28r60t27i38n 45P98e50t16r 6323722838439

Sice pracuji v oboru, ale zatím pro žádnou automobilku. Tak by mě zajímalo, pokud máte někdo zkušenosti. Když se dělá model podle konkrétního automobilu (a to se dělá snad podle všech) a ten se prodává (což je o několik levelů dál než toto), dostane poplatky designér nebo automobilka? A pokud designér, tak jen šéfdesignér, nebo všichni designéři v týmu? A co technici, kteří mají jistě k designu také co říct, aby byl co nejfunkčnější? A pokud jen šéfdesignér, tak proč? To on jediný má výsostné autorské právo na práci celého týmu?

+4/0
17.9.2015 13:49

O70l24d19ř31i33c24h 88Ř25e55z66n65í33k 7635362144448

hlavně to zkasíruje svačinářka, protože bez ní by výše jmenovaní pomřeli hlady ;-D

+4/0
17.9.2015 13:54

M21a15r33t71i57n 61P96e21t57r 6113512158269

;-D Kdyby měl práva ten, kdo to všechno platí (zvlášť pokud se jedná o zaměstnance), tak bych v tom vnímal jistou logiku, která mi takto poněkud uniká...

0/−1
17.9.2015 13:57

O30l87d89ř22i63c74h 89Ř71e98z31n36í61k 7215652614938

vám unikla především ironie ;-D a především také podstata kolektivního díla, který je onen vysílač ;-)

+1/0
17.9.2015 14:00

O93l73d19ř93i15c93h 26Ř49e22z85n18í26k 7965722324718

a především, dnes je to vše smluvně ošetřeno ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

M83a98r35t77i75n 20P10e60t23r 6723222838969

Bingo, s tím souhlasím. A u těch "neošetřených" jde spíše o lokty, protože kdyby se o autorská práva hlásil ještě někdo další, tak by to mohl být vcelku zajímavý spor, jak ostatně vidíme i v jiných (a to i podstatně novějších) případech.

0/0
17.9.2015 14:11

M20a45r94t45i27n 63P36e42t20r 6203352708499

To bych ani neřekl ;-)

0/0
17.9.2015 14:07

V10i77l65é73m 73P36ř97í63h77o22d40a 2824279833737

Kdo je vlastníkem autorských práv třeba velkého obrazu, na který dostal malíř peníze od mecenáše a při jehož výrobě mu asistovali různí pomocníci? Kolektiv?

+1/0
17.9.2015 14:10

T58o80m42á81š 42N52e12u49g22e80b79a19u95e39r 1720875980160

Nejprve malé upřesnění. Obraz se nevyrábí, ale tvoří. Jedná se o tvůrčí činnost, proto se na něj vztahuje autorské právo. Nositelem autorského práva je autor obrazu, tedy malíř, který jej namaloval nebo nakreslil.

Kdo to financoval je zcela bezpředmětné, neboť se jedná o právo ve vztahu k tvůrčí činnosti. Činnost pomocníků opět není činností tvůrčí, ale manuální. A na tu se autorské právo nevztahuje.

0/0
17.9.2015 17:43

J35a20n 31V93á49c97l84a84v42í41k 3332646611989

Soucasti dohod je nejspis bud prevod autorskych prav na automobilku nebo neomezena exkluzivni licence, ktera dava automobilce vyhradni pravo na veskere vyuziti navrhu.

0/0
17.9.2015 14:09

L78u61d83v39í77k 53G38a96j97d37o52š92í92k 2275123344142

Autorské právo NELZE na nikoho převádět.

0/0
17.9.2015 16:15

T33o41m75á90š 73K51a63p40l43a95n 8563199693263

přesně tak. Nicméně lze uzavřít dohoda o exkluzivním využívání všech aspektů vlastnictví (tedy že autor-vlastník práv je již dále nemůže využívat, prodávat atd., ale že toto právo získává někdo jiný), nikoliv však autorství (tj. nelze pak uvést, že autorem je ten, kdo to koupil).

0/0
17.9.2015 17:29

J57a28r80o39m43í55r 43K20r54á77l 4380219924509

Autorské právo ne, ale využití díla ano.  Takže autor musí být uváděn jako autor, ale peníze za licence dostane ten, komu autor přenechá výkon autorských práv.

0/0
17.9.2015 17:44

M56i15r67o82s18l37a10v 32U85r17b15a19n 1296977441569

presne, vzdy to by potom treba takovy revell musel platit potomkum konstrukteru vsech stroju, podle kterych dela revell modely

0/0
17.9.2015 15:14

L80u86d37v21í93k 73G22a86j67d77o70š22í85k 2975623614572

Záleží na tom jak mají zaměstnanci svou práci s automobilkou smluvně ošetřenou.

Může to být buď autorské dílo, pak patří autorská práva návrháři, nebo je to dílo zaměstnanecké a pak patří práva automobilce. Spíš bych ale soudil za B. Automobilky to pak kompenzují návrhářům velmi slušným platem.

0/0
17.9.2015 16:11

J22o83s38e38f 73K11o42m25á35r42e73k 5344342354449

Například na modely F1 má právo automobilka Ferrari, protože má zaregistrovaný průmyslový vzor.

0/0
17.9.2015 20:03

M74a97r95t51i83n 81P56e81c91i79n24a 4401653

A to je právě ono. Mají vůbec ten vysílač registrován jako průmyslový vzor? V národní databázi průmyslových vzorů vysílač Ještěd jaksi není k nalezení.

0/−1
18.9.2015 11:45

K86a45r86e54l 52D60r16d23a 6163275177859

Běží hezká akce, kdy daňový poplatníci dotují šťastlivcům vstup do Království železnic. Pokud jezdíte se státními a státem dotovanými ČD, máte jako bonus vstupenku "na vláčky" za 30 Kč (někde uvádí 50 Kč a někde 30 Kč). Ale jen do konce října 2015. Čekám, že se akce prodlouží. Musí!

  Jako daňový poplatník, jsem skutečně rád, že stát platí za mé prachy velké i malé mašinky. Vlakem jsem jel za posledních 20 let jednou. To se mi vyplácí, když mohu druhým nedobrovolně dopřát takový pěkný koníček. ;-D

  Žádám podnikatele od "železnic", aby mi zaslali na můj účet pár tisícovek jako příspěvek na můj benzín. Na oplátku. Díky. ;-)

+1/−3
17.9.2015 13:37

P94e94t68r 41U48l62l43m51a36n47n 2877118207772

Tímhle vám stát ale také platí prázdnější silnice. Autem nejezdíte?

0/0
17.9.2015 13:40

V75i65l12é45m 58P59ř70í75h38o88d54a 2294809723287

Stát nám platí? Vy dostáváte třeba dálniční známku zdarma? Pokud vím, tak stát nám platí (u soukromých firem) dálnice a silnice, které jsou 2x dražší než jinde v Evropě a hned po otevření jsou plné závad.

+1/−2
17.9.2015 13:48

K30a68r79e88l 65D87r85d86a 6493535267799

To že někdo slupne státní dotaci 150-200 Kč za vstupenku "na výstavu" nějak souvisí s kolonou v dopravní špičce? Vážně?

0/−1
17.9.2015 13:49

M87i39r49o56s84l43a74v 83U50r21b70a67n 1576257281669

predevsim STAT neplati nic.. vse si plati danovi poplatnici a STAT (jakozto fiktivni osoba) jen prostrednictvim zastupcu rozdeluje to, co se od danovych poplatniku vybere. A kdyby se mely vsechny penize, vybrane od motoristu, pouzit na silnice, tak je mame pozlacene.

0/0
17.9.2015 15:16

L78u86d29v80í69k 32G15a78j17d22o54š88í89k 2775613914422

Stát nikomu nic neplatit nemůže. Stát pouze za úplatu vykonává služby pro občany. Všechny peníze které stát má mu dali občané.

+1/0
17.9.2015 16:18

O78l81d46ř88i41c68h 84Ř16e88z77n18í97k 7215412494698

pukni závistí ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:51

V29i18l62é33m 44P20ř64í34h69o48d72a 2874859933717

Zatím tu nejvíc pukají ti, co závidí Hubáčkům 5000,- za licenci.;-)

0/−3
17.9.2015 13:54

O59l77d35ř77i42c81h 76Ř46e27z43n74í80k 7545952794958

ne, jen poukazují nato, že dotyční porušují svobodu panoramatu a vysázejí jen na to, že se nikdo kvůli modelu nebude soudit ;-D ;-D ;-D

0/0
17.9.2015 13:57

V79i14l28é70m 69P98ř67í96h68o27d22a 2284919953967

Taky proč, tohle by Království projelo už v první instanci.;-D;-D;-D

+1/−1
17.9.2015 14:12

M29a93r16t58i29n 85P62e17c87i51n70a 4441893

To určitě;-D

0/0
17.9.2015 14:54

K69a38r19e37l 89D52r91d82a 6663325117599

Soused provozuje podobnou expozici. Také budoval kolejiště. Vztahy s radnicí má nadstandardní, ale dotaci na své podnikání od státu nedostal, pokud vím. Jde o závist? Já bych to spíš nazval klasickou českou korupcí, kdy jeden podnikatel má přes známé lepší podmínky, než druzí. "Rovné podnikání" v české dopravě musí proniknout i do modelů. ;-)

0/0
17.9.2015 13:59

O20l38d19ř24i69c57h 53Ř31e45z54n85í48k 7475602204278

logika tesaná z kamene  ;-D jako že, když nejnovější výstava Karla IV. bude stát 250 mega, tak jako že to musí vycálovat každému, kdo přijde na ministerstvo s podobnou ideou? ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D ;-D a bude splatnost do 14. dnu nebo bude stačit měsíc ;-D ;-D ;-D

+1/0
17.9.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.