Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Semafor na magistrále, jediný pruh ve Veletržní. Jak Blanka změní dopravu

Zprovoznění tunelového komplexu Blanka může výrazně ovlivnit dopravu v ostatních částech města. Začnou fungovat nové semafory, na řadě míst ubudou jízdní pruhy. Změny také poptávají městské části, na jejichž území se tunel nachází.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a97v35e56l 21K58u50r16f90ü29r29s85t 3758303195689

Základem je podle zelených ulevit Malé Straně.

Kvůli těmto diletantům by člověk kolikrát nejraději ulevil velké straně..

0/0
21.9.2015 10:02

M13i26l27a84n 67L11a46š75ť38o97v77k49a 8572284523548

Zelení magoři jsopu nebezpeční RvRvRv

0/0
21.9.2015 3:19

M37a75r90e38k 13T15e96s32l87a 5399643700725

Jasně kvůli jednomu tunelu zavřít všechny silnice v Praze to určitě pomůže už se těším jak v Troji bude totální kolaps ; (

+1/0
18.9.2015 0:04

P31e20t74r 78U94t70ě59k73a58l 9270608608

Já nechápu, co má společného semafor u Nuselského mostu a na Jižní spojce nebo zrušení pruhu v Karmelitské a tunelem. Místo toho bych uvítal, kdyby se média zajímala o mapky všech vjezdů a výjezdů a zveřejnila je. Takhle sice víme, že se v sobotu tunel otevře, ale nevíme, jak jej použít, když pojedu třeba s Proseka do Střešovic.

Bravo iDnes.

0/0
16.9.2015 16:14

Z58d27e23n79ě11k 58Z72a76b73a58v98a 1392794646964

před mostem Barikádníků vjet do tunelu, a až uvidíte ceduli Střešovice, tak.... no vy už si poradíte ;-)

0/0
16.9.2015 22:38

I29v93a96n38a 45N74o12v16á 2862132699618

takže to bude vypadat tak, že o víkendu bud blanka celkem průjezdná, ale jakmile se na 6+2 (strahov) km dlouhém tunelu ve všední den něco stane, a při tom množství přípojů každou chvilku, bude regulován provoz tunelem závorami, takže vzniknou kolony před tunely nedozírné délky a zácpy v původních místech od těch, co se budou bláhově domnívat, že nějak projednou postaru. A všichni se budou zase divit

+1/0
16.9.2015 10:21

J56a91n 80V77o57j40t76í53š86e83k 6522851805916

No když se stane nehoda na okruhu, tak holt budou kolony, když se stane nehoda na déjedničce, jsou taky kolony, to byste ty tunely musela postavit dva a jeden mít vždycky záložní, abyste tomu předešla. A co je to vůbec za argument? To budem jako stavět tunel za x miliard abychom zlepšili kvalitu života ve městě a nakonec ji teda zlepšovat nebudem, protože by se teoreticky jednou za čas mohla stát nehoda? To jsme se na to mohli rovnou vykašlat.

+1/0
16.9.2015 11:30

J92a97n 71W20a45c97l40a73v 7404785617888

Máte pravdu, ale trvale uzavřít možné objízdné trasy také není řešení. Máme už hodně dlouho proměnné dopravní značky, jen je neumíme používat jako jinde ve světě. Tak například pruh pro autobusy se v případě potřeby rozsvícením zelené šipky nad ním dá změnit v plněhodnotný pruh. Pokud Praha 5 nepostaví na Strakonické květináče, že ...

0/0
19.9.2015 9:37

M24a84r56t20i35n 76Z41e95l25e83n92y 2807510989139

Realizace navrhovaných opatřeních je správná. Každý kvalitu života posuzuje jinak a pro mě je v žebříčku výš zklidněná doprava než projíždění každou uličku v Praze autem skrz na skrz. Většina nářků je od lidí, kteří bez auta neudělají ránu, těm se to nikdy líbit nebude.

0/−3
15.9.2015 12:17

J20o19h45a51n 21Z56i52n80g13e43l 2761665706301

Jakože stojící kolona je lepší, než když auta z oblasti rychle vypadnou?

+11/0
15.9.2015 12:53

M82a60r11t26i68n 25Z90e96l76e57n74y 2537830759199

Jakože, když je varianta z bodu A do B možná přes tunel Blanku, tak je blbost pouště auta i jinou variatou. Jde o usměrnění chování řidičů a ne upředňosnování individuální pohodlí jednotlivce,

0/−3
15.9.2015 14:07

O15l90d68ř46i94c29h 63Ř94e36z49n42í70k 7135522754578

neřešíte místní dopravu, na ploše, který obchvacuje jakože vnitřní okruh, který není ze dvou pětin dokončený, žije tolik lidí jak v Českých Budějovicích ;-)

+1/0
15.9.2015 14:24

M19a69r74t42i32n 90Z63e82l82e22n23y 2427860769669

no ono kdyby se v lokalitách pohybovali pouze místní tak by to takový problém nebyl....

0/−1
15.9.2015 15:04

O71l76d71ř97i52c18h 30Ř75e11z28n65í73k 7755352534868

Praha má 1,28 mil obyvatel a přilehlé aglomerace + dalších 0,5 v okruhu 50 km, to je problém. Tranzit osobní dopravy, jako že jedu z Brna do Ústí - tak 10%? a 90% procent se váže na město jako takové...

+4/0
15.9.2015 15:55

M54a10r10t64i83n 19Š43e85d23i36v84ý 1638829162310

Silnice se staví z peněz všech tak nevím proč by na nich měli jezdit jeno místní. Taky nechápu k čemu zúžení Strakonické, která je spostu kilometrů před Blankou nebo k čemu ty semafory na Legerový. To jako kolony jsou lepší než průjezd?

+3/0
15.9.2015 17:05

J18o59h82a69n 93Z41i53n33g49e88l 2931735236661

Kolik je takových variant? Třeba z Vihohrad na Letnou, nebo ze Starýho města do Dejvic...

0/0
16.9.2015 8:07

J27a87n 56N38o34v68y 6428862211822

Vy buď nejste z Prahy, nebo nejste dostatečně vzdělaný. Jinak si nedokáži váš příspěvek vysvětlit...

0/0
16.9.2015 9:36

J62a42n 85H83á25l32a 8655915940957

Skutečně by mne zajímalo, jaké odborné vzdělání za sebou mají lidé na Magistrátu, kteří ta omezení navrhují. Anebo jinak - jaké jiné vzdělání za sebou tihle lidé mají? PhD v Gender studies?

+10/0
15.9.2015 10:19

O57l23d91ř65i59c55h 10Ř75e59z75n88í44k 7295282954488

neurážejte gender studies ;-D tohle bude Bc na nějaké elitní univerzitě v Ústí nebo Plzni ;-D ;-D ;-D

0/0
15.9.2015 14:25

Z38d34e57n46ě88k 31Z48a10b17a60v54a 1692184266324

"řidiči budou mít více šancí, jak se do centra dostat, budou více jezdit a doprava směřující do centra vzroste. Chceme zaškrtit příjezdy" - tenhle Hnyk (Zelení) se na "dopr. odborníka" totiž kvalifikoval jako informátor DP na letišti. A podobně to mají i ostatní. Koho jste si ovčani zvolili, tak je tam máte....;-€

+1/0
16.9.2015 22:42

J11a78n 27H19á13l95a 8905785780677

Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy, protože kdo může, logicky dá přednost tunelům. To, oč se navýší propustnost pomocí Blanky a navazujících komunikací, to a vlastně ještě víc ubere Magistrát a Zelení v povrchových komunikacích...Už by jim možná měl někdo vysvětlit, že Blanka kapacitně neřeší dopravní problém Prahy, ona ho jen umenšuje a pokud zároveň zavřou/omezí propustnost hlavních tepen centra, tak se problém nijak nevyřeší (o poruchách a nehodách a opravách v tunelu ani nemluvě).

Ještě kdyby tak zároveň uvedli do provozu kompletní obchvat Prahy, ale nevšiml jsem si, že by se na severní a jihovýchodní části byť jen koplo do země.

+5/0
15.9.2015 10:12

J66a36n 45V92o28j23t66í86š75e93k 6412441575176

"Takže ne, že se zvýší kapacita silnic v Praze a tím se odlehčí nadzemním komunikacím uvnitř Prahy"

Ale vždyť to se přesně děje. Blanka zvýšila kapacitu docela podstatně a tím odlehčí komunikacím na povrchu. No a když je komunikacím na povrchu odlehčeno, tak už nepotřebujou tolik jízdních pruhů a můžou se na nich rozšiřovat chodníky, sázet stromy, snižovat rychlosti a podobný opatření, který zvyšujou kvalitu pobytu v nich a který jsou umožněný právě tím odlehčením. Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil.

0/0
15.9.2015 11:10

J36o74s90e57f 97B10r40o66ž43e52k 7873645122191

Kvalitu pobytu každý hodnotí jinak, někdo např. tak, že může bez problémů přijet a odjet autem. 

Za posledních cca 8 let přibylo nejméně 50 semaforů a většina dvouproudých (v jednom směru) ulic je zblokovaná na jednopruhové a samozřejmě navíc osazená dalšíma semaforama. Viz např. výjezd z Vršovic přes Bohdalec na Spořilovskou - nejméně 6 nových semaforů po cca 100 metrech a zblokování dopravy do neprůjezdnosti. To hodnotím jako velké omezení kvality života.

+2/0
15.9.2015 11:15

J92a51n 47V55o78j78t32í93š13e17k 6882471875816

Bez problémů přijet a odjet můžete po dvou pruzích. Nemůžete tou ulicí už bez problému projet a na to pod ní taky máte dálnici za 36 miliard.

0/0
15.9.2015 12:06

J41o32s90e66f 31B19r82o37ž14e42k 7803775372981

Každá ulice vede od někud někam (tedy do jiné a z jiné ulice). Takže musím některými jen projet, jinak je mi to přijetí k ničemu, protože nebude odkud.

0/0
15.9.2015 12:46

J91a91n 15V62o20j56t93í33š55e85k 6642781845416

To už je jenom slovíčkaření, projetí za účelem přijetí do přilehlé ulice taky obsloužej dva pruhy dobře.

0/0
15.9.2015 12:57

J71o83s68e59f 21B58r34o20ž61e30k 7433915362651

Bohužel neobslouží. To se velmi dobře ukazuje např. na Smíchově, kde sice už tunel je, ale příjezdy do něj z přilehlých ulic prostě a jednoduše nefungují, protože jsou zblokované do jednoho pruhu v každém směru. Ať už to je Plzeňská nebo Radlická, všude jsou obrovské problémy právě proto, že byla snížena jejich původní kapacita dva pruhy v každém směru na jeden.

+3/0
15.9.2015 15:30

J47a14r73o11s50l32a12v 20P11l36a36c40h86e17t75k14a 7126516346519

To zni pekne, ale resil bych to az ve chvili, kdy se skutecne ukaze, ze ty ctyrproudovky budou poloprazdny.

+3/0
15.9.2015 11:18

J65a29n 72V30o65j78t73í80š40e83k 6282281295386

To se neukáže, ty silnice by se časem zaplnily všechny a došlo by akorát k nárůstu dopravy. Lidi, co doteď těma ulicema jezdit nepotřebovali by jima jezdit začli, protože by to prostě šlo a Blanka by vůbec nic nevyřešila.

0/0
15.9.2015 11:49

J85a50r21o63s37l61a38v 60P82l42a32c80h70e26t44k56a 7286906666849

Mate dost nekonzistentni nazory. V minulem prispevku jste psal Vždyť by bylo na hlavu toho odlehčení nevyužít a nechat na povrchu poloprázdný čtyřproudovky, kterejma by nikdo nejezdil."

+5/0
15.9.2015 12:16

J98a28n 41V53o44j71t57í30š78e26k 6172181205586

Názory mám konzistentní, argumentace mi trošku drhne. To zkusim vysvětlit. Tu větu jsem myslel čistě teoreticky, že pokud budeme pracovat s premisou, že Blanka odlehčí dopravě, tak by bylo nelogický udržovat na povrchu kapacitní komunikace, protože by byly (teoreticky) prázdné. Ovšem ta teorie pracuje se stejnou intenzitou dopravy, jenže v praxi, by se intenzita zvýšila a nefungovalo by to. Teď si říkáte, že když to funguje jenom v teorii a v praxi ne, tak je to blbost, ale já jsem toho názoru, že tu teorii bychom do praxe zavedli právě tím, že omezíme dopravu na povrchu hned a znemožníme tak ten nežádoucí růst její intenzity. Doufám, že to je takhle pochopitelný, jestli ne, tak to už líp neumim.

0/−1
15.9.2015 13:07

O31l34d92ř47i24c72h 22Ř14e46z40n96í84k 7175572464838

Při jakékoliv menší nehodě v tunelu dojde k jeho zavření, k dopravní kolice a pokud jste místní, tak můžete jít rovnou krmit kachny na nábřeží ;-D ;-D ;-D

+3/0
15.9.2015 14:28

F65r36a60n44t38i67š19e67k 28B65l13a18ž81e65k 6347245699213

Ale to se nikdy nemůžete přesvědčit, zda je Vaše teorie správná. Jediným rozumným řešením, které zohledňuje potřeby všech!!! obyvatel Prahy je po otevření Blanky udělat potřebná měření intenzity dopravy v dotčených oblastech a pokud se potvrdí Vaše teorie, pak dopravu omezovat a pokud se nepotvrdí, tak zvolit výsledkům odpovídající řešení - t.zn. omezovat třeba v méně ulicích, přesměrovat jednosměrky, některé otevřít obousměrně atp. Ale protože my umíme hájit vždycky jen to svoje, protože přece jen já mám pravdu, tak pro mnoho lidí je toto řešení naprosto nepřijatelné. Třeba ten nový semafor v Legerově - to je partyzánština Prahy 2. Ano, fronty z Legerovy zmizí, ale kam? Na Prahu 4. A to je přesně způsob, kterým chcete postupovat Vy se svou teorií. Na úkor jiných. Městský bulvár ve Veletržní je taky moc hezká vize - kdo tam bude chodit? Domy, které jsou v ulici, nemají příliš mnoho možností, jak vytvořit nebytové prostory s výlohami do ulice, která je navíc značně svažitá. Jsem zvědav, jak se to změní.

0/0
16.9.2015 10:07

J93a19n 63V79o76j93t72í94š80e10k 6552581635106

Já nechci hodnotit konkrétní omezení, protože na to nemám ani vzděláni ani dost podkladů, hodnotim jenom princip. Prostě myslim (a není to moje teorie, zas tak velkej myslitel nejsem, to je prostě dopravní teorie, která samozřejmě vychází z nějakejch dat a zkušeností lidí, co tomu rozuměj), že je klidně možný udělat všechna ta opetření levně a provizorně hned a pokud se někde ukáže, že to komplikuje dopravu, tak je zrušit a pokud se to neukáže, tak je udělat trvale a že to bude mít větší efekt, než čekat, že si to řidiči uvědoměj sami. Jinak řešení, které zohlední potřeby všech!!! obyvatel neexistuje.

0/0
16.9.2015 11:27

F83r93a60n79t57i75š30e63k 25B35l28a57ž68e13k 6327795159823

Proč by jima začali jezdit, když je do teď nepotřebovali. Co se změní na jejich potřebách, když se otevře Blanka. Kdybyste napsal vyhýbali, pak bych souhlasil, ale stejně s jednou výhradou. Začali by používat tyto ulice, ale jiné by zase uvolnili. Takže nechme řidiče, ať vytvoří nové vzorce intenzity dopravy a pak přijímejme rozhodnutí.

+2/0
16.9.2015 10:13

F25r95a62n36t30i84š59e65k 70B43l85a18ž21e69k 6117125339863

Určitě ano, ale zatím vůbec nikdo neví, kde se doprava zmírní. Víme jak fungují předpovědi vývoje čehokoli dle našich "analytiků" Co si kdo objedná, to od nich dostane. Takže pravdu má prof. Moos, který říká: "Počkejme", udělejme potřebná měření a pak teprve konejme". To je přístup rozumných lidí, vše ostatní jsou jen a jen politické hrátky s cílem získat u své skupiny voličů body do další kampaně.

+1/0
16.9.2015 9:57

J15a53n 66K92a90r40l93í38č60e28k 5348681729118

Bude to (možná) fungovat, pokud bude fungovat ten tunel, jen nechápu tu Strakonickou, ta asis Balnkou moc nesouvisí. Jakmile bude ale potřeba tunel třeba kvůli nějaké údržbě (nebo nedejbože nečekaně, třeba při nehodě) zavřít, tak se tato opatření vrátí jako nechutný bumerang. Dostatečně kapacitní objízdné trasy v Praze nikdo neřeší, přestože občas zkrátka jsou potřeba...

+4/0
15.9.2015 9:51
Foto

P94e72t43r 67P47. 56V73e74s30e90l14s86k76y 7164231586563

To je chytrý, s tím ubraným pruhem. A  až zaprší a Blanka zvlhne, tak se budou zase přidávat?

+4/0
15.9.2015 9:50

J65a79n 44F73l60o26r31i14á31n 2427918334401

Moto radnice. Vy hloupí ovčani,vy si  myslíte,že se dopravní situace otevřením Blanky zlepší?? Možná ano,ale my se postaráme,aby tomu tak nebylo!  Proč musí cyklisté mít pruh i ve Veletržní? To jim jako nestačí jezdit třeba Stromovkou nebo kolem Letenských sadů??

+11/0
15.9.2015 9:46

J41o12h69a84n 23Z48i35n43g64e76l 2221395336741

Nikdy tam žádnej cyklista nepojede. Akorát radnice si připíše další kilometry do svého cyklofriendly deníčku.

+3/0
16.9.2015 8:10

M88a13r62t87i24n 12B71r67e88j37c36h43a 3554210622251

Jak ubrat jeden pruh na strakonické 8-o Tomu zelenýmu cyklofašistovi už docela hráblo! Chceme zaškrtit příjezdy 8-o! Ten Hynk je normální d...l:-/

+9/0
15.9.2015 9:44

O24l81d50ř89i59c12h 26Ř91e91z74n33í22k 7115122314438

no spíš tohle je už za hranicí normality...

+1/0
15.9.2015 14:29

M37i50c42h11a67l 53H76a31u67f 4728239425571

Jo a ještě jedna drobná pitomost, jak krásná by byla Blanka pro lidi, kteří se potřebují dostat z prostoru Kladno, Unhošť, Řepy, Hostivice a spol. do Kobylis a dál na sever...kdyby..ano, správně, kdyby na Vypichu nebyla doprava svedena do jednoho pruhu. Geniální opatření, které ovšem plně koresponduje s tím, co se chystá po otevření tunelu.

+5/0
15.9.2015 9:27

P78a91v23e79l 49K61o40c88i42a25n 1862860696957

on je jeden pruh i předtím na Bílé hoře.

0/0
15.9.2015 11:40

Z49d78e58n66ě85k 15Z91a16b15a78v61a 1562704146294

řešením měla být Břevnovská radiála, podobně jako jižněji Radlická r.

Ale Zelení zjistili, že by o nich mohly jezdit snad i auta, tak to brzdí...

Ono je hezké mít 2 okruhy, ale jaxi je potřeba je ještě i propojit... Vysvětlujte to zeleným bezmozkům

+1/0
16.9.2015 22:46

M32i85c87h83a44l 22H81a19u42f 4608509895541

Schválně, kdo si myslí, že pan Dolínek nelže, když říká, že "padesátka" v Blance je jen dočasná pro první dny provozu ?:-)

+4/0
15.9.2015 9:13

F94r34a55n24t96i57š37e52k 18B16l36a36ž65e72k 6867445279913

Já se klidně hlásím. Pokud sami řidiči nedají k tomu podnět - příliš mnoho nehod.

0/0
16.9.2015 10:10

J90a36n 68B19e39n97h13á35k 6824663682261

Kdyby se "dopravní experti" řídili fakty... :'(

http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/rychlost-vazne-zabiji-ale-ta-nizka-britska-tricitka-prinesla-vice-zraneni/

http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/55492/prekvapeni-z-danska-zvyseni-povolene-rychlosti-dela-silnice-bezpecnejsimi.html

0/0
16.9.2015 11:23

M15a45r24t46i21n 79Š32t47ě58p22á76n76e24k 3797613563771

Proste a jednoduse, na magistratu rozhodli, ze prujezdnost se zlepsi kdyz se snizi kapacita. Jednoduche jak facka. Porucime vetru desti.

+5/0
15.9.2015 9:01

M48i94c73h24a67l 58Z63e85t84e94k 3578202710747

Soudruzi na magorstrátě by si měli uvědomit, že Praha se na cyklistiku absolutně nehodí, neboť prakticky celá stojí v kopcovitém terénu. 8-o

+10/−2
15.9.2015 8:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.