Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusy MHD Blankou zatím jezdit nebudou, snad až příští rok

Autobusy městské hromadné dopravy zatím tunelem Blanka jezdit nebudou. Organizace Ropid chce nejprve vyhodnotit provoz po otevření tunelu. Zavedení autobusu do tunelu požadují například cykloaktivisté. Stát by se tak mohlo až v příštím roce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T10o90m87á34š 69K18n82a86i44f31l 6653110507670

A po zavedení autobusu (nic proti tomu) pak dev Blance následně na maluji pruh pro busy.

0/0
17.9.2015 22:35

J77i58n14d35r66a 31V37o10š27t67a 1114264709692

Další doklad toho, že Blanka je dohromady k ničemu. Její přínosy budou bohatě kompenzovány negativními dopady. Pak už snad i hloupější jedinci pochopí, že v Praze nejde postavit žádnou dopravní stavbu, která by jí výrazně odbřemenila od aut, a prostředky a beton nalijí na smysluplnější projekty.

0/0
17.9.2015 15:14

M81a59r36t34i72n 18H53e64i65s77l35e84r 4964316502409

Smysl některé linky skrze Blanku mají. Například z Dejvic čí Smíchova do Zoo. Či konečně linka Zbraslav-Suchdol. Jenom je otázka, jak to koncipovat, aby byly vytížené a paradoxně neodebíraly metru.

Nicméně hlavní problém je v tom, že Blanka je ukončena světly. Smysl bude mít až někdy kolem roku 2030 bude postaveno spojení Troja-Štěrboholy, aby se okruh uzavřel.

0/0
17.9.2015 14:19

T78o84m59a53s 87F86e66j68f95a48r 6207108722299

tak to rozhodne nebude 2030 a nevim jestli bych to chtel :)

jestli podtulelovat celou Bulovku nebo nejaky jeste silenejsi tunel Blanka 2 smerem na Balabenku a dale do Strasnic

rozhodne ma Praha dost zajimavejsich mist kam lit beton nebo dokonce delat i neco jineho, nez lit beton :)

0/0
17.9.2015 14:30

M33a53r47t22i14n 84H94e40i37s42l23e23r 4914366102809

Já myslím, že až otevřou Blanku, tak to budou chtít všichni z okolí (plus z Novovysočanské a Jarova). Ona celá Blanka je naplánovaná na odvedení provozu z levého břehu na pravý (-;

Jinak to nemá jít do Strašnic,ale napojit se na Jižní spojku/Štěrboholskou radiálu v tom místě, kde se mění dva pruhy na tři - proto je tam to divné S - tři pruhy mají pokračovat na sever a dva jsou spojka Městského okruhu se silničním (to až bude spojení Běchovice-D1). Vlastně toho už tolik nechybí a největší problém Blanky je, že kdo ví kdy se bude pokračovat.

Nemá to být celé tunel, pravý břeh je méně nóbl - tam se může jít po zemi. Zejména v Povltavské ulici. Jak dál není ještě rozhodnuté.

0/0
17.9.2015 17:50

M34i16c59h86a88l 26K65o26n80e93č92n66ý 8379342972531

Semafor na magistrále způsobí, že auta budou stát až na Spořilově.

+1/0
17.9.2015 14:01

T90o45m53a80s 47F83e26j65f45a47r 6567278392749

ja osobne si myslim, ze nezpusobi vubec nic - auta stoji na Pankraci ted a budu stat i se semaforem (od Pakrace dal to kazdy zkusi nejak objet, nez aby stal 3 dny v kolone)

0/0
17.9.2015 14:04

O93n39d68ř24e23j 13N50o85v40á17k 9877314419199

Každý semafor dělá kolony. Je to vidět, jak všude přibývají a kolony se začínají tvořit tam, kde nikdy nebyly.

0/0
17.9.2015 14:18

T91o37m13a13s 44F69e31j56f82a28r 6437508882929

ale to udela i nespravny zpusob jizdy brzda-plyn

ja jsem jenom napsal svuj nazor :)

ale co pozitivniho ma semafor prinest jsem zvedavej

0/0
17.9.2015 14:26

M51i51c68h47a86l 16P10a62v97l22á20t 9933133154159

To snad neni pravda! Historicky poprve cyklofasisti navrhli neco rozumneho a Magistrat, ktery jindy vzdy jejich chore a skodlive napady ochotne slepe realizuje, je proti tomu. :o)))))))))))))))

+5/0
17.9.2015 13:25

O45n92d26ř52e16j 73N17o43v52á82k 9697534479569

Ne, není to rozumný nápad. Začne to tím, že bude tunelem jezdit autobus.

Bude pokračovat tím, že se mu časem vyhradí celý jízdní pruh, kterým projede autobus jednou za půl hodiny, ale ten pruh bude půl dne zabraný.

Pak bude následovat zúžení pruhů a vytvoření pruhu pro cyklisty.

Pak bude následovat zákaz vjezdu aut starčích EURO4, pak EURO 5 a skončí to tím, že do tunelu budou moct jent elektro-auta - aby se cyklisti neudusili.

Současně s tím se omezí povrchová doprava.

Takže ve výsledku tu bude omezená doprava po povrchu a tunel bude v podstatě neprůjezdný pro běžné auto.

+1/−2
17.9.2015 13:39

T49o80m71a24s 56F44e87j48f49a43r 6357198382399

vy musite opravdu hrozne trpet, kdyz vidite autobus MHD

+3/−1
17.9.2015 13:44

O89n91d49ř66e25j 50N46o35v27á97k 9827294439179

Ne, já netrpím, když vidím autobus MHD. Já trpím, když vidím akce Auto-Matu a když potkám cyklistu kličkujícího prostředkem magistrály ...

0/0
17.9.2015 13:47

T26o64m27a61s 62F16e57j41f48a79r 6557708262969

na magistrale "normalni" cyklista fakt nejezdi - co se poctu tyce, tak je magistrale urcite vic magoru za volantem (ale je to dany samozrejme tim, ze je tam aut proste vic)

O A*M se radsi nevyjadruju, ale A*M ma na Cyklokomisi dnes uz maly vliv (hodne soucasnych lidi v komisi drive s A*M spolupracovalo, ale ta doba uz je pryc)

0/0
17.9.2015 13:51

O52n81d26ř96e44j 76N52o60v42á12k 9377954199239

No právě že tam normální cyklista nejezdí. A přitom jich tam každý den potkáte docela dost.

+1/0
17.9.2015 13:55

T62o73m40a36s 10F80e31j84f26a72r 6567328802589

ja kazdy den potkam "milion" blbcu, jejichz chovani proste nechapu - treba dneska v Tescu 5 duchodcu, kteri si svorne stezuji, ze Tesco tam dava produkty jenom proto, aby je lidi kupovali ...

takze nevim proc zrovna nadavat vic na cyklisty nez na jine - nejhorsi blbci v provozu jsou urcite za volantem, protoze zpusobi nejvetsi skodu a je jich hodne (samozrejme chapu, ze cyklista klickujici po magistrale a skakajici pri tom na chodnik napacha taky dost skody, kdyz se kvuli nemu naboura 5 aut a stoji pul dne cela Praha)

0/0
17.9.2015 14:01
Foto

M53a69r20t53i33n 49Š82u45b80r85t 1845661634655

Magistrát ani Ropid rozhodně nejsou proti autobusům v tunelech. Ale prosím uznejte, že není úplně vhodné vyjet s linkou plnou lidí do tunelů v okamžiku, kdy je složité definovat, jak bude tato doprava fungovat. Potřebujeme vědět, jak často budou tunely uzavírány, nebo jak dlouho budou vjezdy do tunelů pouze omezovány. Přece jen, intenzity ve Strahovském tunelu porostou z cca 25 000 vozidel až na 40 000 vozidel v jednom směru, je předpoklad častějších nehod, poruch vozidel, zakouření tunelu, musí se nastavit procesy, jak kaskádovitě soustavu tunelů otevírat/uzavírat. A v tunelech nejsou přípustné kolony.

Musíme vědět, jak se autobusy k tunelům dostanou, zda tam nebudou moc dlouho stát v kolonách, je třeba definovat úseky, kde budou potřeba vyhrazené autobusové pruhy, současně vedení linek tunely má zásadní vliv na tramvajové linky, jejichž úprava bude od finální podoby takových linek odvozena. Musí se za plného provozu ověřit možnosti evakuace lidí z porouchaného busu, musí se zajistit koncept přistavení náhradního busu, definovat, zda při zatížení okolních komunikací při uzavírkách tunelů má smysl takovou bus linku vést po objízdné trase, nebo odkázat lidi na metro a linku přestat provozovat. Z toho vyplývají i podmínky pro trasování takové linky, že pokud bude hodně ovlivňována tunely, neměla by od nich jet moc daleko, aby nezhoršovala obsluhu vzdálenějších oblastí hromadnou dopravou. Většina těchto věcí je samozřejmě rozpracována, ale zodpovědně navrhnout finální stav je možné až na základě zkušeností se skutečným provozem v tunelech.

+10/0
17.9.2015 14:07

T32o24m34a65s 95F44e78j74f48a29r 6707458742679

Jet Blankou se Zlicina do Dejvic je opravdu kumst, gratuluju iDnes

+1/0
17.9.2015 13:22

M64i53c49h22a94l 93K16o71n91e82č72n68ý 8409262912541

Ale z Kobylis do Zličína budu jezdit rád.

+3/0
17.9.2015 13:38

T51o42m26a65s 62F12e47j89f35a46r 6797788312909

Nejdriv pojedete metrem (s prestupem na Muzeu) do Dejvic a potom nasednete na bus :)

Osobne si myslim, ze povrchova doprava ve spicce bude mi usek Zlicin -> libovolny vjezd do tunelu Blanka/Strahov delsi cas nez metro. Tim nechci rict, ze by autobus neme tunelem jezdit.

Jsem ale fakt zvedavej jak to bude u Pelc-Tyrolky a druhym smerem jak casto bouracka ja Jizni spojce vsechny tunely zcela zablokuje

0/0
17.9.2015 13:47

J82a86k74u24b 80M36i45c71h70á69l58e59k 6317508920362

Jakmile tam bude autobus, budou cykloaktivisti bojovat za to, aby byl jeden ze dvou pruhů vyhrazen právě jen pro autobus. Kdo ví, co přijde pak. Když nové semafory na SJM označují v Auto*matu jako "humanizaci", dá se čekat, že v jejich podání by otevření Blanky dopravu v Praze naopak zhoršilo. ;-D

0/0
17.9.2015 13:07

M14i61c81h92a76l 37S29e18m15r61á15d 3582856577249

já považuji za smutné, že jediná dostupná analýza vlivu Blanky na dopravu je právě od cyklobuzen...

+2/0
17.9.2015 13:08

T37o49m11a98s 84F93e25j45f64a19r 6787718552179

nadavat umite uspesne, ale za to, ze jediny kdo se stara na Magistratu o dopravu je Cyklokomise nemuzou clenove komise, ale Magistrat

muzeme byt radi, ze aspon nekdo mysli na MHD a pesi, protoze na pesi se v Praze kali asi uplne nejvic

0/0
17.9.2015 13:24

M12i79c96h96a98l 42S27e95m38r24á55d 3672656197289

Já na kole jezdím hodně, ale v horách... používat kolo jako dopravní prostředek v Praze, považuji za pokus o sebevraždu...

+3/−2
17.9.2015 13:31

J31á85n 85K23o55t30ú19č 2306504188426

To je Vaša vec, ale niekto môže mať iný názor. Mestá, ktoré podporujú cyklodopravu, patria medzi najatraktívnejšie a najpríjemnejšie na svete.

+1/0
17.9.2015 13:36

T87o25m27a82s 96F65e73j11f12a81r 6187618862259

No kazdy sveho stesti strujce :)

Je mnoho lidi, kteri ho tak proste pouzivaji, ja jsme treba nekolik let jezdil z Michle na Smichov

A po Praze je mnoho pohodlnych tras pro pravidelne dojizdeni do skoly/prace

Zbytek je podle me zvyk - ridicu/cyklistu/pesaku na vsechny 3 druhy dopravy. Podle me je pro vsechny 3 skupiny dobre si obcas vyzkouset zbyle druhy dopravy a vsem to ve vysledku pomuze.

0/0
17.9.2015 13:38

O95n41d21ř86e53j 27N37o16v27á43k 9337924589109

Vyloženě miluji tyhlety cyklisty .... sami si vynucují to, že mají být účastníkem dopravy, aby je ostatní respektovali, ale když oni sami mají dodržovat předpisy, tak to v žádném případě.

Třebas takový cyklista co se vleče do kopce na úzké dvouproudovce a auta se vlečou za ním .... pak ho konečně předjedou .... křižovatka, červená. A cyklista? Zůstane poslušně v koloně? Ale kde! On podjede všechna auta, postaví se před ně a dalších několik desítek metrů je zdržuje .... a takhle se to opakuje několik křižovatek za sebou ...

A vždycky to jsou ti navlečení v prezervativech, na drahých kolech ...

Anebo když jede čtyřproudovkou jendím z prostředních pruhů, aby dokázal, že on je prostě účastník provozu a že na tu silnici patří .... pak přijde semafor a milý cyklista skočí na chodník a přejede mezi chodcema po přechodu ... a za křižovatkou se zase vrátí doprostřed cesty ...

0/−2
17.9.2015 13:46

T85o91m58a55s 88F65e54j12f78a54r 6267898932649

tak si prectete znova co jsem napsal - kdyby ten cyklista obcas ridil v Praze auto, tak to delat nebude; stejne tak kdyby ten ridic obcas jel na kole a videl kolik ridicu kolem nej projede jako uplny prase, tak by se choval jinak; podobne s chodcema - v historickem centru se na auta prdi a chodi se bezne po ulicich, a pak jsou hovada, co prebihaji Magistralu nebo Argentinskou

0/0
17.9.2015 13:54

B16o46h22u34s98l96a58v 88K97r43á95l90í14k 2801970829596

Podjíždění do vyčkávacího prostoru i nepřímé odbočení ty předpisy a značky po cyklistech spíše požadují než že by jim to zakazovaly.

0/0
17.9.2015 20:33

M14a17r72e24k 19T32u61r71n30o69v93e62c 7655692630326

Jak moc znáte zákon o provozu na pozemních komunikacích? Já jen že ono je tam výslovně uvedeno, že cyklisté můžou kolony stojících či pomalu jedoucích vozidel zprava předjíždět... Evidentně o tom ale většina řidičů vůbec neví, protože na takové cyklisty vždycky vrhají vražedné pohledy...

Já vždycky říkám, že nejlépe se v provozu chovají ti, kteří mají zkušenosti i s dalšími druhy dopravy. Tzn. cyklista, který taky občas řídí auto, se obvykle chová předvídatelně, řidič auta, který občas vyjede do provozu i na kole a nebo se pohybuje po městě jako chodec se chová s respektem k cyklsitům i chodcům...

Jak je ale někdo zabetonovaný pouze v jednom z těchto světů, je to problém a mezi takovými jsou ti nejnebezpečnější.

0/0
18.9.2015 17:51

M72i10c80h31a97l 92P60a50v96l93á24t 9583973614729

To je bohuzel mozne. Ale samotny ten autobus je zatim jedina dobra vec, kterou kdy A*M fanatici navrhli.

0/0
17.9.2015 13:26

M14i94c93h22a81l 30S50e95m23r59á61d 3782376647359

Autobus v tunelu může být až v případě, že se zjistí, že je tento průjezdný... dle mého skromného názoru, se pouze přesune parkoviště z Letné do tunelu... nejsou vyřešeny výjezdy... taková Troja je v zadeli už teď, počkejte ten mazec až všichni dle navigace zmizí v tunelu a vyjet nebude kudy ;-)

0/−3
17.9.2015 13:06

J41a73n 42F67l41o80r26i61á60n 2207568314261

Jaký je problém v Troji??? Auto vyjedou za mostem barikádníků do ulice v Holešovičkách a plynule ven z Prahy..

+1/−1
17.9.2015 13:18

M25i17c13h73a68l 96S88e66m70r57á80d 3122316137669

Podle mého názoru vznikne v tunelu před trojským mostem to samé jako před každou křižovatkou ve špičce... parkoviště... navíc bude tunel sloužit jako rychlejší cesta právě na most, který je sám o sobě parkovištěm již dnes...

0/−1
17.9.2015 13:27

J70a46n 24F33l85o70r62i50á26n 2407308914861

Tunel bude sloužit jako rychlejší cesta na most?? Většina aut přeci z tunelu na most nepojede! Pojede ven z Prahy

0/0
17.9.2015 15:33

M43i43c11h35a97l 34K80o16n56e87č20n39ý 8749682692261

Zkusil jste někdy kolem 8:00 vystát frontu do centra v Holešovičkách? Ta fronta končí někdy až na Proseku. Příčinou jsou semafory v Argentinské. Dá se čekat, že se to rozdělí v Troji do dvou směru a bude to průjezdnější. Naopak, odpoledne budou kvůli kapacitě v  Holešovičkách fronty v tunelu až na Letnou.

0/−1
17.9.2015 13:48

T60o64m19a76s 59F89e24j95f33a45r 6547618662859

je tam pouze jeden pruh, navic najezd s brejlema

pred nima semafor, nevim jak bude serizenej

Pelc-Tyrolka je urcite nejuzsi misto smerem z jihu na sever - mozna bude lepsi jet Povltavskou (samozrejme zalezi, kam potom jedete :) )

0/0
17.9.2015 13:57

J42a48n 15H12á33l37a 8555545130967

Tak po tomhle vyjádření jsem pro ROPID zrušit a posadit namísto všech těch "odborníků" šimpanze - za banán jim ty spoje bude navrhovat taky, bude to levnější a v nejhorším případě se opičák dobere stejných výsledků. Za dva banány pak i lepších.

+3/0
17.9.2015 13:05

R32a60d23e58k 14V92o20k12á92l 1340648747204

Čím víc lidí jezdí MHD, tím víc to stojí peněz. A proto se nová atraktivní linka možná nezavede. V případě celou ztrátovovou MHD zrušte, to najednou bude volných peněz ušetřených na dotacích..

+5/0
17.9.2015 12:58

J24i37ř52í 29A15n12t62o78š 7283495703543

Blanka,jo to bude ještě průser :-)

0/−2
17.9.2015 12:58

P71a34v72e44l 41S69l16a60d22o53v98n76í64k 6907393347516

Dokud nepřijde velká voda, tak snad už ne. Ale holešovické vyústění pár metrů od koryta řeky budí docela obavy.

Teď spíše nastane další bitva o peníze. Obávám se, že díky perfektním smlouvám bude muset město ještě nějakou miliardu zaplatit a 43 mld. není konečná částka.

A Pavlík Bémů se bude dále chechtat, až se za břicho bude popadat.

0/0
17.9.2015 13:01

H68o41n31z66a 37F89á74t80o18r 2499515504270

To je jak z hospody na mýtince: Oni si založili dopravní podnik a jezdili jim tam lidi.

+9/0
17.9.2015 12:52

J13a21k52u14b 42H67l46a67v60a63t58a 7248963698376

velmi trefnéR^

0/0
17.9.2015 13:09

L75u63k24á72š 37K37a59r17á48s86e43k 7436971630333

Tak toto mi teda hlava nebere ..... A neni k tomu urcena MHD aby s ni jezdilo nejvice lidi a nemuselo se jezdit autama ???? To chcou radeji prazdne autobusy jako napr 207 ktera jezdi do centra temer vzdy prazdna ??? tak to mi hlava nebere co za blbosti jdou z Ropidu ...

Jak by se zlepsila cesta z Dejvic do kobylys , kdyz ted to clovek musi objizdet pres centrum .....

+1/0
17.9.2015 13:17

M29i63c20h94a50l 87Š33r60o57u71b86e82k 8184776713520

Achjo. Proč čekat, rok, klidně deset! Co chtějí vyhodnocovat. Tak A´t tam prostě jednu linku třeba z Petřin přes Vypich do Kobylis frknou a uvidí se, kolik tím bude jezdit lidí...

+3/−1
17.9.2015 12:47

P40a30v46e15l 53S35l78a22d88o53v13n13í26k 6987333487146

Po mnoha letech jednání zavedli přívoz z Holešovic do Karlína. Najednou zjistili, že je nejvytíženějším ze všech přívozů a interval provozu nestačí poptávce. Podle logiky v článku by ho bylo nejrozumnější ihned zase zrušit.

+5/0
17.9.2015 12:55

J36a43n 94F13l11o29r49i51á13n 2657108504531

To jsou mi věci. Tak ono případné navýšení autobusů na nové lince,to by jako město nezvládlo,či co?? A že se tedy třeba postavila další část metra? A bude se stavět linka D?  Není to špatně??  Dle vší teorie?

+4/0
17.9.2015 12:45

P50a39v76e43l 12S23l61a57d78o93v83n97í15k 6957833297436

V červenci snížili cenu kupónů, aby lidi nahnali z aut do MHD. Jestli ale páteřní linky nebudou posílené, pak ti noví lidé se tam nevejdou a budou muset dále jezdit autem a jestli do okrajových oblastí města bude jezdit autobus stále 3x za dopoledne, tak lidem stejně nezbyde nic jiného, než použít automobil.

Když má člověk z pohodlí vlastního auta jezdit jinak, očekává podobné pohodlí i v MHD. Ne zimní mrznutí na zastávkách či stání na cizí noze, držení se mastné tyče a počítání štulců do žeber od loktů a batohů. To pak nějakých 1100 Kč ročně tohle nevytrhne. 

Jestli tohle pracovníci ROPIDu nepochopí, pak je to zbytečná organizace a poměrně dobrý nápad města vyšumí do ztracena a dojde opět k citelnému zdražení.

+2/0
17.9.2015 12:44

P58a47v48e78l 80S43l76a49d38o10v95n62í50k 6697783707456

„Proti autobusu v Blance paradoxně mluví to, že by se linka stala velmi atraktivní a tudíž velmi drahou,“ tvrdí. Město by totiž muselo navyšovat kapacity, stejně jako tomu bylo v případě linky 125, která jezdí po Jižní spojce.

Zdroj: http://praha.idnes.cz/autobus-blankou-zatim-jezdit-nebude-d7g-/praha-zpravy.aspx?c=A150917_112803_praha-zpravy_bur

Tady někdo spadl z jahody naznak, ne? Asi po 10 letech návrhů a připomínek 125 zavedou, aby ji po 2 letech téměř zničili spojením s linkou 271 (velká zpoždění) a teď brečí, že je příliš nákladná! To je názor podobný tomu, že nejlevnější městská hromadná doprava je žádná doprava. 

Vytížená MHD ulevuje okamžitě jinde, ať přímo na silnici nebo jiným linkám.

+12/0
17.9.2015 12:33

O13n73d36ř82e96j 19N86o55v57á49k 9217144959339

Jenomže to musí někdo zaplatit. A dokud budou lístky dotované, tedy nebudou za plnou (tržní) cenu, tak platí, že čím víc lidí to používá, tím více dotací tam musí být.

0/−3
17.9.2015 12:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.