Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku

Přecpaný „Kulaťák“, kolaps dopravy v Dejvicích. Tak čtenáři iDNES.cz vnímají dopravní situaci, kterou přineslo dlouho očekávané otevření tunelu Blanka. Lidé se bojí také o Vypich. Naopak doprava na Letné prořídla, jak ukazuje i srovnávací video.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i53c95h53a33l 71K92o96n30e85č84n35ý 8849962572361

Zakázal bych řidičům ze Suchdola jezdit na Kulaťák a vůbec do Prahy, když tak statečně brání stavbě vnějšího okruhu.

0/0
26.9.2015 13:06

J98a37n 79H97u71b64e60n78ý 4420438732447

Zajímavé, jenomže řidičů bydlících v Suchdole je u Kulaťáku zřejmě jen zlomek, takže by to situaci nezlepšilo.

0/0
5.11.2015 10:27

M12i17c63h52a64l 48K80o38n38e11č44n42ý 8389692862981

Ideální by bylo, zakázat řidičům ze Suchdola vjezd na Kulaťák. Ať si jezdí po vnějším okruhu, který tak statečně blokují. A na Kulaťáku by to bylo o něco volnější.

0/0
26.9.2015 13:04

S51t27a41n61i43s30l17a87v 73N58o64v49o91t26n21ý 8882978570949

jsem  sice náplava v Praze ,ale už 25let-) ,ale ať je to jak chce, tunel a vnitřní okruh je myšlenka jediná možná v našem městě dle mého a jsem v dopravě od 14 let, už na střední či posléze VŠ dopravního směru ........S tím souvisí dokončení velkého okruhu v podání státu ,od Suchdola s průtahem uprostřed- naplánovaný už 50let nebo most přes Vltavu od Hitlera nebo Běchovice a dokončení J-JV-V , stejně jako VO  Troja-Libenská spojka-Balabenka-Štěrboholy + Vysočanská Radiála a propojení D5 a Zlíchovského tunelu.....kde bychom byli,kdyby Bém nezačal stavět Blanku ??..... u nás na parkovišti u domu bylo vždy kde parkovat, dnes už není,3 auta v mnoha rodinách, už v nich totiž dorostli dětičky a touží po svobodě v podobě vozu, jedno soukromé maminky,jedno služební tatínci a naopak-) a parkoviště je od 19hod plné !! Stejně tak je ta změna v Praze za 20let.........ale kolik stály finanční nehody jako Stromovka, minely ,vícenáklady u všeho ,úplatky, pozornosti ?! za 2 dekády našich politických stran na magistrátu ?? bohužel nevím !!.. ....jen myslím, že za tu dobu by byl z těchto peněz vnitřní okruh dávno udělán až k Lanovému mostu !!.......ale dnes reptat umí přece každý a jak vidíme zastupitelstva či např. 2000 lidí a městskou část Suchdol, omezí protesty či soudy celou Prahu a střední Čechy minimálně na dalších 5-10let ,i když věděli, jak je vnější okruh plánován a kde je stavební uzávěra pro okruh ......tak nyní si na P6 a hlavně z blízkého okolí Dejvic,Suchdola, Roztok atd. budou nejvíce stěžovat na špatnou průjezdnost autem ...!!! hezký den:-)

+1/0
23.9.2015 13:53

M23i32c42h69a45e25l28a 96P96a91s47t68o11r77o61v36á 2240117225109

Dala bych tomu trochu času - doprava se usadí. A protože Blanka se nám zdržela "jenom o několik roků" (co to je, u tak důležité stavby :-( ) a tak se třeba dožiju kompletního obchvatu Prahy a osvícených lidí, kteří nebudou jezdit autem tam, kde to není nezbytně nutné.

0/0
23.9.2015 13:33

J81a10r75o78s15l83a41v 46V21i88k 9545446808746

Kompletního obchvatu Prahy možná, osvícených lidí určitě ne.

0/0
25.9.2015 13:49

J73a76n 19H56u95b45e25n32ý 4200948362897

Vy asi nebydlíte v místech, kudy může vést ten zázračný "obchvat" Prahy.

0/0
5.11.2015 10:29

I62g70o40r 89G95o87t84t56w23a22l55d 6637638610821

Tak podle třetího záběru je zřejmé, že i tramvají jezdí méně. Možná bude i na Ruzyni plynulejší odbavení letadel a vsadil bych si, že to má přímý vliv i na zlepšení lodní doprava na Vltavě. Když porovnáte, kolik tam bylo lodiček v srpnu a dnes, tak je to opravdu obrovský rozdíl! Dokonce i hladina je výš. Nyní je po čtyřech dnech provozu (z toho dva dokonce o víkendu(!)) konečně vidět, že každá miliarda byla vynaložena účelně a efektivně.;-)

+5/0
22.9.2015 18:15

M81i84c17h46a13l 87P36r14š83a27l67a 1153754847581

Tak to mě rosekalo :-D

0/0
22.9.2015 19:07

K89a80r51e25l 30D70v15o31ř91á66k 3587337607

To je zase stížností a pláče. Ze zlidovělé písničky : " znám jednu z Dejvic, ta tam toho má nejvíc..."  Tak kdoví kam řidiči na kulaťáku čumí a pak jsou z toho zácpy vy jedna bando pražská simulantská. Klystýr.;-)

+1/0
22.9.2015 16:28

J60o30s55e91f 43V62o42l47f12í57k 4338115369653

...Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“...

-------------------------

Jezděte vlakem a jste v Praze za pár minut, ale pro vaši veledůležitost by to bylo asi ponižující, že?

+4/−1
22.9.2015 15:53

L55u71b38o81š 18N71y63k32l 4734218480401

Já bych řekl že paní Radka Švarcová má nějak špatně seřízené hodinky. Když byla špička, tak cesta z Podbaby na Kulaťák trvala cca 25-30 minut. A to vše je spíše tím, jak je všechno stažené do jednoho pruhu a ne tunelem Blanka. Hlavně geniálně vymyšleným vedením pruhů při najezdu na Kulaťák právě zsměrem z Podbaby.

+3/0
22.9.2015 17:36

D21a76v62i25d 79M53r64a74z53e63k 5703747714237

Zúžení pruhů před nájezdem je dáno směrnicemi EU (neříkám zda je to dobře či špatně) kdy nelze mít Nově budovaný přechod přes více pruhů bez ostrůvku mezi silnicemi. A protože zde ostrůvek chybí, muselo se provést svedení do méně pruhů. To ale nic nemění na věci, že Kulaťák potřebuje dopravní řešení jak sůl. Stejně tak i budování záchytných parkovišť.

0/0
23.9.2015 9:01

P33a28v23e92l 14O59b58d63r84ž50á61l96e37k 6556444538122

Tak tam neměl být přechod...

+1/0
23.9.2015 10:08

K50a65r83e85l 77N78o46v61á22č91e11k 5631205949286

S mýtným pro všechny nesouhlasím. Je to diskriminace chudších. Mýtné by bylo tak vysoké, aby odradilo polovinu řidičů a to by byli hlavně ti chudší. Navrhnul bych omezení vjezdu mimopražských do Prahy (včetně vesničanů z okolních satelitů). Prostě Praha Pražákům. Takže třeba mýtné podle trvalého bydliště. Nebo nastavit semafory s dlouhými intervaly na kraj Prahy, ať jsou zácpy až za Prahou.

0/−4
22.9.2015 15:42

V52l45a50d91i34m47í17r 26H13o60l93ý 8134121776267

Tak radikální bych nebyl, stačilo by u konečných stanic metra a vlakových zastávek na okraji Prahy vybudovat P+R parkoviště s dostatečnou kapacitou. Zrušit modré zóny a udělat jednu celopražskou.

 Samozřejmě, nějak vyřešit vjezd mimopražských  řemeslníků a dalšího zásobování do našeho městečka.

0/0
22.9.2015 16:07

K17a36r30e68l 72D86v37o10ř55á49k 3757417917

A Pražákům bych zakázal výjezd z Prahy, ať si ji užívájí, když bude volná.;-) Nebo aspoň na kraji Prahy mýtné brány a za každý výjezd z Prahy 1000,- Kč. Pražáci mají peněz dost.;-D

+2/0
22.9.2015 16:21

V66l57a10d74i54m42í53r 91H15o51l29ý 8644431486797

To jste nedomyslel.

V Praze je i letiště, takže není důvod jezdit do nějakých zahnojených vesnic, když jste za pár hodin v teple u moře i v zimě.

0/−1
22.9.2015 16:32

M34i82c75h44a83l 94P83r73š42a50l31a 1413254447941

My si necháme svojí krasnou republiku a ať si ta svoloč arogantní nechá to svý zaprděný město. :-)

0/0
22.9.2015 19:10

A52n57d15r24e59j 54O60l29e57k69s33a 3345121847111

To ovšem pálíte do vlastních hnojných řad. My tady kariéristy z venkova taky zrovna nemilujeme.

0/0
23.9.2015 10:40

J58o28s88e34f73f 63M27u74s59i70l 7819885406460

Praha je zaprděná hlavně od nevychovanejch přivandrovalejch venkovanů, který prděj všude.

0/0
23.9.2015 15:13

P91a92v67e68l 33O78b26d57r28ž76á70l93e94k 6346674938762

Mám lepší návrh - zakázat pražským firmám a úřadům zaměstnávat mimopražské.

Schválně, kdo to vydrží déle.

+1/0
23.9.2015 10:09

J91o85s40e54f21f 58M31u11s17i55l 7669965346100

Prázdný vlaky, prázdný silnice, prázdný metro, tramvaje atd.

0/0
23.9.2015 15:14

I94g36o85r 40G18o70t87t85w29a54l10d 6987228630781

Jenom by to nesmělo být podle rodiště. Jinak by v Praze zůstalo nanejvýš 10 tis. obyvatel, kteří by se navzájem ztratili v následném sociálním vakuu (no dobře, stále by měli svých 50 000 přátel v knize xichtů). Já sám žiju v Praze od dětských let, ale opravdové Pražáky přes několik generací, které znám, bych spočítal snad na prstech jedné ruky. Většina nás „Pražáků“ jsme naplaveniny z celé republiky a Slovenska :-)

0/0
24.9.2015 8:54

A67l91e16x65a93n89d12r 10Š91í80r 5431460663

Ve světě je již desítky let známo, že jakékoliv stavební opatření, které usnadní průjezd aut městem, má zákonitě vždy za následek zvýšení počtu projíždějících aut, a není žádným překvapením, že jak místně (na navazujících výjezdech), tak celkově se se zvýšeným počtem aut podmínky ve městě zhorší. (40 miliard... za 15 ušetřených minut, a desítky minut v zácpách jinde...) Pokročilé země to řeší naopak ztížením podmínek provozu pro auta ve městě, a to někdy drasticky - příkladem je Singapur, povolení ke vjezdu do města 650,-, další poplatky za ježdění po městě (!) a parkování, naopak luxusní MHD. Nebo londýnské mýto.

+1/0
22.9.2015 14:56

V25l32a58d60i92m75í74r 67H19o93l59ý 8334871156657

V Praze žádné zácpy nejsou.

Jestli vám to tak připadá, do Singapuru se dostanete letadlem za 12 hodin. Tedy, jestli nemáte něco proti letadlům.

0/0
22.9.2015 16:11

P85a53v21e46l 66O32b48d63r59ž40á40l19e91k 6356934588732

Ztěžovat podmínky provozu po městě má smysl, pokud ti lidé mají alternativu.

Tedy, že do toho města jet vůbec nemusí (dá se objet), případně že mají kde bezpečně a pohodlně odložit auto a pokračovat jiným prostředkem se srovnatelným pohodlím a rychlostí.

0/0
23.9.2015 10:30

M34i31c70h96a94l 49Ř15e45č87i21n58s97k56ý 1429168848462

Já bych podkopal celou Prahu tunelama, a bude klid.

0/0
22.9.2015 14:39

R24a47d69e95k 78T44o75m68a97s29e62k 5663820418245

Jak tu někteří píší, že by situaci vyřešilo dobudování okruhu, další mosty přes řeku apod.... Nevyřešilo. Tedy ano, ale pouze krátkodobě. Jednoduchý důvod: dopravní indukce. Čím více prostoru některému typu dopravy dáte, tím více lidí ho bude využívat. Čili nové silnice se dříve nebo později stejně opět zaplní auty, protože další a další lidé nabydou dojmu, že je výhodnější sednout do auta. Jediným skutečně efektivním řešením je tedy stále pracovat na zdokonalování systému veřejné dopravy tak, aby byla pro co nejvíce lidí levnější (což by měla být) a rychlejší (většinou snad již je) a měla dostatečnou úroveň. Záměrně neříkám pohodlnější. Jsou lidé, pro které pohodlí bude vždy na prvním místě a to je atribut, ve kterém hromadná doprava konkurovat reálně nemůže. Tito ať poté klidně zestárnou ve své luxusní limuzíně při poslechu dopravního zpravodajství na impulsu, protože jich bude pořád dost na to, aby se navzájem drželi kolonách.

+7/0
22.9.2015 13:34

V45l84a98d65i44m68í89r 14H15o11l78ý 8204891656137

Jsem pro vyhlášení samostatnosti Západních Vršovic a jako první krok anektovat Grébovku.

+1/0
22.9.2015 16:13

J97i34r34k55a 21D55v88o77ř54á86k 4945370953298

Z toho by ovšem byla Vinohradsko - Vršovská válka! Připravte se na svrhávání popelářských vozů naplněných .... z vinohradských skal na hlavy Vršovců.;-D

0/0
23.9.2015 9:29

J52o77s15e79f 43T61r71ö43g49l 8499772336436

Velmi správně. Teď si někteří ilbují, jak se uvolnila Letná apod., ale povede jen k tomu, že pro někoho se stane průjezd těmito místy zase atraktivnější a lidi začnou více jezdit auty místo MHD.

A nesmíme zapomenout ještě na jednu věc a to je směřování většiny dálnic do Prahy. Díky tomu projíždí Prahou i tranzit, který by se jí jinak rád vyhnul, ale není kudy. Tranzit není dominantní (jen nějakých 30%), ale při intenzitách provozu je to absolutně dost. I proto měla být Blanka otevřena až PO dokončení severní části Pražského okruhu, místo toho ale tuto chybějící část supluje. A s ní i navazující ulice, nejvíce to schytává Patočkova (nejrychlejší propojení D8 - Prosecké radiály se západní části okruhu), ale i Evropská. Tady se ukazuje, jk chybí nedodělané radiály (alespoň jedna by byla potřeba). Do Blanky (a Patočkovy) se přesune i část tranzitu, která by dříve jela po jižní spojce (třeba trasy od Hradce nebo Liberce na Karlovy Vary a Plzeň).

A v neposlední řadě rychlejší průjezd Prahou přitáhne i tranzit, který by se Praze mohl vyhnout, ale čas jsou to, co dnes řidiči preferují. Namákou třeba spojení ze severu (Ústí n.L., Teplice...) do Plzně a okolí (analogicky třeba do Písku, Příbrami atd.), by se dříve realizovaly úplně mimo Prahu (ÚL-Most-Žatec-Plzeň), nově se vyplatí jet přes Prahu. A bude hůř, až se otevře poslední kus D8.

Řešení v tomto směru neexistuje (snad jen to zklidňování = znesnadňování a znechucování jízdy autem), ale to vyžaduje plnohodnotnou alternativu (vlaky, MHD...), což u nás zdaleka není samozřejmost.

+1/0
24.9.2015 23:42

V63l94a98s33t85i13m94i31l 38H41n37í29k 6686562161537

A já proč ulice Jugoslávských partyzánů, kterou přecházím cestou na oběd, se od pondělka změnila na parkoviště. Myslel jsem, že se někde na kulaťáku něco stalo, a na Blanku jsem nevzpomněl. No děkuju pěkně...8-o

+3/0
22.9.2015 13:10

L78u49k40á92š 84N62o32v73á40k 4556136402643

Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala.

Milá Radko Švarcová, to máš holt smůlu, když neumíš jezdit MHD. A teď si vem, že za pár měsíců, naštěstí, kolem Kulaťáku už ani nezaparkuješ, protože zóny!

+4/−1
22.9.2015 11:52

V83l83a77d86i22m34í81r 55H62o18l34ý 8114971236467

Ona ta Radka bude nejspíš Radmila z Kajovic, nebo Tutajova, taková nóbl dáma si prdelku ve vlaku vozit nebude. Vlakem jezdí domorodci, ne moravská elita.

+2/0
22.9.2015 16:16

D77a59v74i15d 64M89r70a10z46e40k 5583117714357

Ne kazdy kdo jezdi z "Roztok" do Prahy bydli v Roztokach:-) a ne kazdy jede dal do centra... nekdo pak jede na cervenak, na strahov, na smichov atd...

To ze je situace na Kulataku tragicka se vi dlouhodobe a pokud "tunel" tuto situaci zhorsil pak je urcite nasnade najit reseni - nejlepe vybudovat most pres reku (lidi jezdici smer melnik ci severni cast prahy) urcite by pak nejake procento nemuselo jezdit pres letnou ci tunelem. Take ne kazdy jezdi autem sam  (nebo nalehko)- ackoliv pro dehonestaci dane osoby je jednoduche vzit tuto premisu. Nebo pouziva auto nejen k ceste do prace.

0/−1
22.9.2015 10:38

J92i39r10k63a 65D54v56o58ř42á56k 4315330963258

O most u Suchdola byly už tahanice s ekoaktivistama.

+1/−1
22.9.2015 11:46

O40l15g91a 85P48a85v95l79í80k96o75v74á 6224828407562

Jasně, zase za jen pár miliard. Pak nebude stačit most a bude to chtít lanovku a průplav a nakonec leště letiště ;-D

+1/0
22.9.2015 13:08

D62a33v20i29d 69M78r34a46z41e68k 5883287274277

A tím chcete sdělit, že most ne?

Já se jen zeptám - pokud jedete ze severní části prahy k západní části (berme v potaz i vesnice a městečka v okolí zmíněných částí) - kudy musí jet?

Odpovím si sám - Holešovičky (případně Libeň) -> a) Nový most -> Milada Horáková->Korunovační nebo Letná -> Dejvice nebo b) Tunel-> Dejvice.

Je jasné, že Dejvice to odnášejí dlouhodobě, ale díky tunelu, který dopravu do Dejvic přivede rychleji, se začne kapacitně ucpávat. most plánovaný od roku 1956 Bohnice - Suchdol by přivedl dopravu až za Dejvice a tam by se díky napojení na okruh rozmělnila. Ekoaktivisté (nevím jestli to dnes není pejorativní označení) mají ve zpoždění také prsty, ale díky technologickému pokroku si myslím, že většinu podmínek lze již teď splnit. Spíše to vidím na neochotu říznout do živého (nesouhlas obyvatele Suchdola, kteří o mostu vědí více než 50 let) a začít stavět. Nedokončený okruh okolo metropole má opravdu jen málo vyspělých států. Spíše mají více okruhů.

+1/0
23.9.2015 8:58

J83i40r91k55a 69D40v48o71ř61á85k 4395230583128

Myslím že ekoaktivisté pejorativní označení není, na rozdíl od ekoteroristů. Ekologové to totiž nejsou - v naprosté většině, někteří mezi nimi ano.

0/0
23.9.2015 9:36

O87l90g41a 73P28a85v92l96í23k77o54v60á 6804548547782

Já tím chci připomenout, že v Praze se topí miliardy za projekty, které nemají návaznosti a jednoduše se kardinální chyby řeší dalším rozhazováním miliard

0/0
23.9.2015 10:15

I96v76a 62V62a22l44č82í66k23o98v17á 1909718341891

Po prvním pracovním dnu někteří přemoudřelí činí dalekosáhlé závěry. Zoufalost.

"Podobně situaci na takzvaném Kulaťáku vidí také Radka Švarcová. „Jela jsem ráno z Roztok do Prahy-Podbaby deset minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku vedoucímu z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z osmnácti minut na čtyřicet minut,“ napsala nám."

...

Každodenní.... 8-o

0/0
22.9.2015 9:23

M56i30c31h58a49l 37Š25r98o41u34b85e27k 8244106193580

A přitom MHD to má za čtvrt hodinky. A pak mi bude někdo vyprávět, že lidi jsou chytří a zvolí tu nejlepší možnost ;-D;-D

+3/0
22.9.2015 10:37

J93a26n 81F87l61o59r95i89á53n 2187738594281

Jo Roztoky znám velice dobře.I když se rozrůstají,lze  třeba popojet na nádraží autem. Místa k parkování je tam moře. Apropo vlak z Roztok končí na Masarykově nádraží to je v samém centru města. Co víc si paní může přát????

+6/0
22.9.2015 8:14

D77a11v35i88d 86M97r40a59z94e15k 5513817764317

NA nadrazi po 8-9 hodine ranni se zaparkuje jiz tezko. Kapacita parkoviste neni nafukovaci a jiz ted tam parkuji i jini mimo Roztok. Parkovani na Podbabe neni take reseni, nebot i zde ji mist nedostatek a to nezminuji zamer vybudovani parkovacich zon. Pokud by praha 6 vybudovala alespon zachytne parkoviste tak prosim. bohuzel misto budovani mist sverila praha 6 jedine parkoviste do soukromeho vlastnictvi a od te doby zeje prazdnotou. Dalsi vec je vybudovani mostu ktery je naplanovan od roku 1956 a do ted neni ze Suchdola postaven, ackoliv kazdy Suchdolak musel o teto veci vedet (pokud se zajimal, kde chce bydlet)

0/0
22.9.2015 10:33

L37u36k27á68š 65N14o50v23á73k 4886456382953

Proč by Praha 6 měla budovat parkovací dům pro přespolní? Co by z toho měla? Praha 6 má co dělat, aby udržela rozpočet, nabobtnalý za vlád ODS, kdy ho sanovala z privatizace bytového fondu..

0/0
22.9.2015 11:54

J34a41n 15F41l63o64r80i62á32n 2607378364111

V článku si paní Švarcová z Roztok stěžuje. Já se ptám paní Švarcové,proč nejede v klidu vlakem? Z Roztok je výborné vlakové spojení. Když vystoupí v nové stanici Podbaba tam jí končí 2 tramvajové linky.Pak asi 3 stanice a je na metru Dejvická. Proč tak nejedete paní Švarcová????

+12/−3
22.9.2015 6:47

P77a98v97e21l 40O16b83d38r67ž62á35l49e17k 6556774638372

Vlak je super, pokud bydlíte na nádraží, pracujete na jiném a organizujete si život podle jízdního řádu.

+5/−7
22.9.2015 8:06

J46a52n 58F12l16o28r89i72á87n 2267958674141

Vážený pane,vlaky do Roztok jezdí často. Vzdálenost Roztoky-kulaták je menší,než jezdím já po Praze MHD!

+6/0
22.9.2015 8:08

P75a88v41e63l 35O50b25d62r58ž38á53l66e65k 6776784908552

Často je jak? V jízdním řádu vidím průměrně každou půl hodinu (x:23 a x:00). Za tu dobu jsem z domova na okraji Prahy i já (autem samozřejmě).

+2/−1
22.9.2015 9:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.