Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problémy kvůli Blance si sednou, věří Dejvice. Chtějí obchvat „Kulaťáku“

Dejvice byly jedním z mála míst v Praze, kde kvůli otevření tunelu Blanka zhoustla doprava. Úterní provoz ale obavy obyvatel Prahy 6 mírní, situace se oproti pondělku uklidnila. Z radnice tak zatím zní: Musí si to sednout. A také ujištění, že Vítězné náměstí potřebuje obchvat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A54l11e43x34a34n22d17r 10Š84í93r 5351140733

Ve světě se už dávno ví, že každé opatření usnadňující průjezd automobilů městem má automaticky a zákonitě za následek nárůst počtu automobilů městem projíždějících, a s tím spojené obtíže všeho druhu. Symbolem opačného přístupu je např. město Singapur, kde rozhodně nepodporují soukromou automobilovou dopravu a snaží se od ní odradit jak obyvatele, tak návštěvníky. Platí se dost horentní sumy za samotný vjezd do města, pak i za ježdění ve městě a parkování. Zaměřují se naopak na rozsáhlý a efektivní systém městské hromadné dopravy. Na fotografiích jsou vidět nápadně poloprázdné ulice, s taxíky a dvoupatrovými luxusními autobusy.  "Metro křižuje celý ostrov a stále se rozrůstá. Vede jak na letiště Changi, tak k malajsijské hranici, na většinu sídlišť, k hlavním atrakcím, a samozřejmě pod celým centrem. Kam nevede metro, jedou autobusy. A kam nejede autobus, vás dopraví taxíkáři, kteří bez řečí používají taxametry." V Evropě namátkou třeba mýtné v Londýně, o němž se v Praze jen planě žvaní.

+1/−2
23.9.2015 9:38

L79á57ď80a 59M83a54l76ý 5857146705695

Prosek-Vokovice v 18h za 20min. Jsem nadšen.

0/0
22.9.2015 20:28

V25r63a60t18i78s51l55a59v 15C35h58a74r24v83á95t 4821882492873

Uvažují vůbec lidé? Stále obchvatym, silnice, pak trochu zaprší a je povodeň.

0/0
22.9.2015 20:21

M22i41l65o25s70l70a82v 46J45e66ř13á43b67e96k 5726644199571

Vítězné náměstí určitě obchvat potřebuje. Viděl bych to tak na doplňkový tunel "Lenka" za takových padesát miliard.

+2/−1
22.9.2015 20:09
Foto

J55a91n 15Z51e79i53t67h53a97m15m45e98r 3589931961635

Je smutný, že obyvatelé Suchdola a okolí brání ve stavbě městského okruhu a pak nám tu dělají zácpy na kulaťáku. Lokální řešení na území prahy 6 nic neřeší.

+13/−1
22.9.2015 18:09

O81l56d82ř96i44c46h 18Ř68e18z24n47í32k 7255162274218

co zákaz vjezdu ze Suchdola? ;-D

+2/−1
22.9.2015 18:57

J40i72ř40í 92P95r16ů89š85a 7715122275849

Ale i na Suchdol došlo. Jediná rozumná přístupová cesta do centra je přes Jugoslávských partyzánů a tam to stojí i v pět odpoledne už od Podbaby.

+1/−1
22.9.2015 19:06

K41l98á67r54a 49T70r42n89k17o36v60á 3214549964829

Oni mohou jet ještě z Evropské, je to ale o hodně delší.

0/0
22.9.2015 19:09

L30u30k82á97š 27N86o28v30á66k 4696856502923

to spolu vůbec nesouvisí.....

0/−1
23.9.2015 10:32

P21a72v44e90l 83K76o24u78d77e74l45k84a 9308322464791

To je pěkný nesmysl. Kdyby byl okruh hotový, a to konkrétně v té jižní variantě co proti ní Suchdol a jiní protestují, tak bude Jugoslávských partyzánů sloužit jako přivaděč k okruhu a provoz na ni a dál skrz Kulaťák a k tunelu bude ještě o hodně vyšší než nyní. Navíc si všimněte, že kolony zde tvoří především osobní auta, rozhodně ne tranzitní nákladní doprava, kterou by případně okruh odklonil.

Poznámka: ti kdo brání (či zdržují) výstavbu okruhu jsou především ti, kteří za každou cenu prosazují jižní variantu a tváří se, že žádná jiná neexistuje, místo aby zadali studii její proveditelnosti atd - což měli už před mnoha lety udělat, jak je uvedeno ostatně i v už mnoho let staré zprávě hodnotící vliv na životní prostředí. Ta jasně uvádí že souhlasí s variantou severní, zatímco s jižní pouze pokud se prokáže nereálnost varianty severní.

Suchdol potřebuje okruh stejně jako ostatní...  ovšem měl by to být okruh _kolem_ Prahy.

0/−2
23.9.2015 14:11

R81o51b18e16r24t 41P81r95a11ž42á81k 4798366285130

Dnes jsem Blankou jel, skoro jsem se tam bál, jak tam bylo prázdno (cca 9:00), spíš mě překvapilo, že byla prázdná Jičínská ul. mezi Olšanským nám. a Florou. To jsem ještě nezažil...Alespoň ne ve všední den odpoledne.

0/0
22.9.2015 17:39

V71l14a66d43i48m47í20r 16M98a93c24h50á52l17e62k 9425653946836

Jediným důvodem ucpávání kulaťáku je jedinej přechod pro chodce u tramvajový zastávky kterej je neustále plnej lidí a auta se před nim štosujou až do podbaby..

+12/0
22.9.2015 17:38

E86v87ž43e41n 85P95o41l61á94k 3818448421983

To máte pravdu, ale co se s tím dá dělat? Možná, že lepší bylo pojetí bez zábradlí a přechodů, kde každý přejde, když je volno a auta jen dají pozor, aby tam nikdo neskočil.

+2/0
22.9.2015 19:27

J51i56ř41í 23J26o65z12a 3408443410121

Co prozahnout podchod metra a nahradit tak tento podchod... prechod nasledne zrusit... jina moznost snad ani neni...

+1/−1
22.9.2015 20:18

J17i30ř27í 40J52o93z78a 3498233400431

Pardon: nahradit tak tento prechod

0/0
22.9.2015 20:19

E26v83ž69e34n 56P52o16l57á20k 3268598811513

Taky mě to napadlo. Tramvajová refýž je zde ale úzká, navíc by se určitě objevil požadavek na nízkopodlažnost. Navíc když si představím, co by se dělo během výstavby, nenapadá mě řešení. Ubírat zde prostor chodníků a tím i omezit zelenou plochu na obou stranách včetně některých stromů by asi místní taky neocenili.

0/0
22.9.2015 20:24

J11i59r30k29a 49D38v80o56ř52á12k 4395780753248

Tramvajové refýže tu zas tak ůzké nejsou, navíc je tu "nevyužitý" půlpruh směrem od Blanky (nejde zrušit úplně kvůli nadměrným nákladům nebo co) a těsně u kruháče se to rozbíhá, takže by tam bylo i víc místa než je normální šířka refýže. Tomu rozbíhání by se navíc dalo i pomoct. Já myslím, že výlezy by se tam umístit daly na konec refýže jako na Flóře. Pak by se ani nemusel vlastně ten přechod rušit, samovolně by z něj stejně ubylo 80% chodců nebo víc. otázka ale je, co je pod zemí. Jestli by se ten podchod až k tramvajím prodloužit vůbec dal, ale snad tam nebude nic, co by se nedalo přeložit.

0/0
23.9.2015 10:52

L31u51k86á64š 92N84o20v22á24k 4386556412553

A udělat z živé ulice dálnici? Ne, díky! Podchody nejsou řešení, naopak problém...

0/0
23.9.2015 10:33

J87i38r83k90a 89D69v44o87ř50á43k 4585300733128

Nedělá se z živé ulice dálnice. Podchod už tam je, jde jen o to ho prodloužit. Na druhé straně refýže přechody jsou, a dokonce ani stávající by se rušit nemusel.

0/0
23.9.2015 10:56

R61i69c40h67a93r77d 75J91e35l68í38n93e88k 1666907461158

Přechody těsně naléhající na kruhový objezd a blokující vjezd a výjezd z Kulaťáku, zácpy kvůli nim byly pravidelně při zvýšení provozu už dříve. Čekal jsem že to tam někoho napadne. Projekt na poměrně jednoduchý podchod z metra ústící na Dejvickou by vše vyřešil. Nebo ty přechody posunout trochu dál včetně té nesmyslné tramvajové zastávky před GE bankou. Měli na to cca 8 let. Ale patrně měli na radnici P6 jiné starosti...

+8/0
22.9.2015 17:10

T89o92m 96P35á68l24e28k 1481876159788

P6 to vyřeší klasicky úřednicky. Zavedou modré zóny, aby tam auta nejezdila.

0/0
22.9.2015 19:22

J43i10r53k16a 72D21v17o60ř54á97k 4875460773218

Tram zastávka ve Svatovítské je naopak důležitá.

0/0
23.9.2015 12:04

F46r57a32n60t75i55š31e59k 95V52e39s79e15l36ý 5112263490550

Nejdřív ASAP postavit celý vnější okruh a pak řešit blbosti jako je trasa D nebo vnitřní okruh.

+3/−3
22.9.2015 16:41

R88i69c22h91a67r84d 87J26e55l82í85n60e90k 1156597561568

ASAP = v tomto případě 2040 ;-D

0/0
22.9.2015 17:12

F76r69a25n37t39i33š22e50k 56V62e42s40e12l33ý 5522813470900

V Číně by dnes rozhodli a do dvou let by obchvat stál, i kdyby měl vést prostředkem Běchovic a Klecany se přesunout o 3 kilometry na sever.

+2/−2
22.9.2015 17:19

L88u51k33á65š 63Š74l86e38h74o76f19e91r 1483749545799

Ano, a proto jsem rád že nežijeme v Číně ;-)

+7/0
22.9.2015 17:23

F54r48a79n39t61i39š88e79k 27V37e34s83e24l79ý 5622173190660

Já jsem taky rád, že tam nežiju.

Na druhou stranu, že může dálnici blokovat hnutí (jak) DUHA, jenom protože si koupí pozemky za účelem, aby blokovali stavbu, to už mi nepřijde moc skvělé.

Zlatá střední cesta by byla dobrá, ale to se tu moc nemusí. Tady je jenom ode zdi ke zdi.

0/0
22.9.2015 17:34

R67i67c15h52a13r61d 61J52e93l46í73n47e70k 1936657561538

tak se tam, franto, odstěhuj!

+3/0
22.9.2015 17:23

P97a42v67e60l 37O21b44d85r46ž47á61l54e60k 6956564838382

To vysvětlete suchdolským a běchovickým...

I když lidé ze Suchdola si to teď snad začnou pomalu uvědomovat, když se přes kolony nedostanou dál do Prahy...

0/−1
22.9.2015 20:22

M17a86r21e49k 94J75a77n 2983862934432

Zase jako obvykle. Nejdřív se vyhodí peníze, v tomto případě za stavbu, která nemá návaznost. Hned po otevření stavby, najednou odborníci řeší jak je možné, že to někde nefunguje. První ,který za to muže je arch. Borovička, kterého napadla Severojižní magistrála Prahy, aniž by ho napadlo nejdříve za komunistů vybudovat vnější okruh Prahy. Všichni zastupitelé Prahy do dnes jsou stejní myslitele jako arch.Borovička.

+1/−5
22.9.2015 16:34

O53l89d63ř88i58c32h 19Ř19e76z98n17í40k 7925182274248

kdy Suchdol nezablokoval stavbu okruhu, tak už se mohlo dávno stavět....

+4/−1
22.9.2015 16:35

O24l89d48ř84i76c89h 86Ř64e58z69n41í58k 7465912814378

Ale to fronta se týká právě Suchdola, tak ať si to vyžerou ;-D

+6/−1
22.9.2015 16:36

K33l50á52r92a 56T97r64n11k72o47v74á 3614179784809

Ne, týká se to celých Dejvic, ze Suchdola mohou jet jinudy.

0/0
22.9.2015 18:57

P55e86t58r 62K84o96u54k57o75l10í75k 6340103623

Blábolíte nesmysly. SJM byla součástí roštového systému, který se naštěstí dále nerealizoval. Tedy systému bez okruhů.

Co se týče Blanky - tedy vnitřního okruhu, tak ten svoje opodstatnění má. To že vyvolá lokální problémy je nutná daň za celkové zlepšení.

+4/0
22.9.2015 16:50

R76o59b39e17r34t 12P69r67a74ž31á66k 4908836835140

Zbytky roštu vidíme třeba v ul. V Olšinách mezi Úvalskou a Průběžnou.

0/0
22.9.2015 17:40

M52a21r12e50k 89J59a13n 2593422294522

Díky za vysvětlení. Už i ten radní Prahy za ČSSD přiznal, že se to až tak moc nepovedlo.

0/0
22.9.2015 20:24

O36l94d94ř26i56c31h 40Ř11e20z69n24í32k 7105542784858

dneska jsem tam byl, provoz všude skoro žádný, jen v ulici Jug. partyzánů fronta jak pra.e a ta končila u přechodu na tram zastávku Vítězné náměstí v ulici Svatovítská - pak opět volno...

+1/0
22.9.2015 16:33

K29l82á41r27a 16T70r72n71k56o64v31á 3584719264569

No protože jiná cesta na Kulaťák než tudy nevede.

0/0
22.9.2015 18:56

J79i73r15k59a 42D71v79o14ř20á68k 4525810923828

Jiné cesty existují, ale P6 dělá vše pro to, aby se jinudy nejezdilo.

+1/0
23.9.2015 12:09

K95a79r50e45l 80D27v39o58ř87á34k 3307337317

Dejvice budte v klidu. Otevření tunelu Blanka se zúčastnil arcibiskup Duka a tak s pomocí Boží si to jistě sedne.;-)

+2/0
22.9.2015 16:30

M54a98r66e18k 52G48a52j67d52a 4353494286522

Na co obchvat, je tam metro. :-/

+1/0
22.9.2015 16:07

J56a13n 36K16r46a27l 8903775723674

je to fajn nastoupit s osobakem do vagonu:-)

+3/0
22.9.2015 16:17

L50á18ď35a 44M39a49l24ý 5277346225485

Kde necháš káru?

0/0
22.9.2015 16:22

O57l59d20ř11i44c39h 54Ř39e38z37n24í95k 7625732824558

v koloně ;-D ;-D ;-D

0/0
22.9.2015 16:34

J60a27k82u16b 39B76r36i98n66e44r 6227172372121

No ja vam nevim..na jugosich to vypada stejne jako vcera:/

+2/0
22.9.2015 16:02

T21o31m92á39š 18H54l76a95d45í82k 1617336437388

A jako před otevřením Blanky. Nic nového.

+2/0
22.9.2015 17:03

J23a92k39u81b 64B66r68i65n17e39r 6427282812831

No to si dovolim nesouhlasit...

+2/0
22.9.2015 18:06

J12i76r94k41a 31D10v34o13ř73á68k 4435730103838

Nene, je to horší než před Blankou, i když i před tím to bylo špatné. Sice je pořád brzo soudit, ale mám dojem, že tohle si opravdu nesedne.

0/0
23.9.2015 12:11

F31r47a32n77t53i92š69e53k 50L82u34f72t 5457519654856

Myslel jsme si to, že kvůli tunelu bude potřeba stavět další tunely.

0/0
22.9.2015 16:00

R10a75d36e93k 21N43o15v66a90k 9214373889890

Bude ještě třeba pozměnit frekvence semaforů na křižovatkách nejen v blízkém okolí, ale i ve vzdáleném okolí od tunelů, zprovozněním další pětiny městského okruhu se změní trasy desetitisíců vozidel.

Určitě bude třeba upravit semafory:

- výjezd ze Strahovského na Plzeňskou prodloužit zelenou na úkor Kartouzské

- výjezd z Blanky směr Vypich na prvních dvou křižovatkách prodloužit zelenou a možná zaslepit křížení s Pod Královkou

- Na Vypichu protáhnout volno ve směru na Motol

- prodloužit intervaly zelené na Spojovací až na Jarov

- delší zelená na sjezdu z Jižní spojky do Braníka

- na Prašném mostě prodloužit zelenou ve směru Svatovítská-Milady Horákové a popřemýšlet jestli Svatovítskou nepřemalovat zpět na dvakrát dva pruhy

+1/−1
22.9.2015 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.