Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Miliardami za stavbu to nekončí, do Blanky teď potečou miliony na úklid

Praha bude muset ročně vynaložit stovky milionů korun na údržbu, úklid i samotný provoz tunelu Blanka. Jednou z největších položek budou náklady na spotřebu elektřiny - ty se podle informací MF DNES budou pohybovat kolem 70 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a54v23e68l 57R18u86s 9898288219460

200 až 300 mil. za údržbu, to je velmi velký cenový rozptyl. Čerpání vody taky bude hodně drahé☺. Vyčerpaných 6 m3 zvládne mé čerpadlo za cca 8 Kč v energii za 75 minut.

0/0
24.9.2015 15:52

P98e10t25r 46T87y36č80k45a 6375202309112

To je překvapení. V tunelu se musí svítit a platit za elektřinu. Tunel se dokonce musí uklízet a to taky nikdo zadarmo neudělá. Mě spíš tedy překvapuje, že někdo dostává plat za takové nadpisy a články.

+2/0
24.9.2015 14:45

M23i84c83h85a42l 73T65i96c92h44ý 4461184959333

No to je skutečně k nevíře, postavit si za miliardy úplně novou cestu a stejně z ní muset uklízet sníh a bláto. Šlendrián, to by za komunismu nebylo. Tam když se postavil panelák, tak v něm byl proud zadarmo. ;-D

+1/0
24.9.2015 14:33

P39a87v81e36l 94Z68í32k52a 9581817320437

Male pocty, ktere ukazuji, proc stala Blanka tolik:

V tunelu je 75000 m2 dlazdicek za 77 milionu.

1 m2 vychazi na 1026 kč!!! 

I kdyby to bylo s prací (ne není), tak je to zlodejna 1. kategorie!

0/0
24.9.2015 13:06

P48e14t66r 18T10y65č60k40a 6375832719752

No nevím. Musí koupit materiál tj, kachle dejme tomu 400,-Kč / m2. Pak lepidlo a spárovací hmota, musí být hodně kvalitní tj. 200,-Kč/m2. No a pak to musí někdo nalepit + pronájem lešení + doprava 400,-Kč /m2. Možná by to o něco levněji pořídit šlo, ale pouze na úkor kvality.

0/0
24.9.2015 14:48

J23i33ř30í 27M11a62c90h 3296221579486

Tam se jako bude ukízet?! A dokonce svítit?! Ještě mi tvrďte že budeme platit i personál co blanku obsluhuje! Jak je to možné?! :-P

0/0
24.9.2015 11:43

V97o19j41t50a 97E57r63b12a61n 1519922691987

To je, odpusťte, žurnalistika na houby. Každý pochopí, že vše má i svoje provozní náklady, ale záleží na porovnání. Náklady na provoz škodovky jsou jiné, než na bentley. Není to tak i s tou naší Blankou? Kolik stojí provoz dalších tunelů v Praze? Je rozdíl mezi náklady na městský a dálniční tunel? Platí se za úklid třeba v Itálii, kde jsou možná stovky kilometrů tunelů, milion a půl eur na kilometr ročně? Možná ano, možná ne, ale bez těchto informací je článek k ničemu, sorry.

+3/0
24.9.2015 10:26
Foto

I87v92o 77P84e77t67e49r66k21a 4686125737519

No ale je nutno říci, že doba jízdy ze Smíchova do Troji se rapidně zkrátila a vypadá to, že by Blanka mohla skutečně znamenat znatelné snížení emisí v některých částech Prahy.

+2/0
24.9.2015 10:05
Foto

V30o89j67t62ě20c84h 10P15a57v75l59í67k 5124761344328

A pěkné je, že to není jen přesunutí emisí jinam - tím, že se auta nerozjíždějí na světlech, nepopojíždějí v kolonách a projedou tunelem vcelku rychle se sníží emise celkově.

+3/0
24.9.2015 10:20

M81a52r34t42i33n 32H76o23u60b72a 6903361399168

ja mam auto a kupodivu, abych mohl jezdit, musim mu zajistit udrzu a palivo. mam dum, aby byl obyvatelny, kupodivu se to take neobejde bez penez.

je zajimave, ze nekoho prekvapuje, ze tunel bude mit nejake provozni naklady

0/0
24.9.2015 9:52

M67i97l76a67n 95R49o50m65a92n64o51v21s43k19ý 8825116426265

Stupidní titulek i obsah. Metro se snad neuklízi? A co ulice, chodníky, veřejné osvětlení, mohli by jste investigativně vypátrat kolik to všechno stojí!!! No jo, MF Dnes a iDnes konečně píše pravdu ;-D;-D I když ještě před pár lety to byla zajímavá žurnalistika. Dnes se to Dnes nedá číst. RvRvRv

+8/0
24.9.2015 8:52

T46o38m25a77s 41M27a96t23e53r11a 4466931723743

Tunel na tunel pokračuje?

0/−5
24.9.2015 8:26

T50o18m60a90s 44M79a83t80e64r88a 4876811303893

Proč ty mínusy? Za pár let se bude řešit kdo koho vybral bez výběrového řízení, čí to byl příbuzný, kolik mld proteklo navíc atd. Nebo to bude jinak?

+1/−1
24.9.2015 9:46

R22a93d22i27m 55K53o96k24t38a 7362797789539

Ne to není možné, opravdu? Opravdu se bude v tunelu svítit? Opravdu se bude tunel cistit a opravovat? Neeee, to neni mozny kdyz to stalo misto 21 mld skoro 40. To melo za ty penize sviti a cistit se samo ;-€.

PS: z ktereho nareci pochazi ten "kachlíček" ?

+7/0
24.9.2015 7:49

P51a48v14e70l 29R88e11z13n82i28c47e30k 3575454814492

Taky jsem si říkal že to znám spíše v ženském rodě.

ta kachlička bez těch kachliček atd..  ale evidentně pan žurnalista umí česky líp než my ostatní :D

0/0
24.9.2015 12:02

T36o94m20á37š 83G29r41o82s90s50m75a60n22n 6814798212891

Proc se neosetri steny nanotechnologii? Je to vyzkousene a usetrilo by to plno penez.

0/0
24.9.2015 7:46
Foto

V37o45j76t92ě69c97h 80P26a16v93l55í90k 5684201714578

Obávám se, že dieselové saze jsou taky nano a tak ulpí i na superhydrofobním povrchu. Ale cákance od bláta, pokud v tunelu bude bláto a louže, by po těch stěnách samozřejmě sjely zpátky dolů.

+1/0
24.9.2015 7:57

T86o42m25á51š 94G34r20o64s22s30m53a38n87n 6314128172561

Na proti Palladiu je hotel vedle CSOB a ten fasadu ma jiz tritim rokem osetrenou touto technologii a funguje to i na vyfukove plyny :)

0/0
24.9.2015 8:17
Foto

V91o22j67t87ě78c38h 24P92a30v89l72í49k 5234801774278

Tam jich je doufám nižší koncentrace, než bude v Blance. Zároveň velká část samočištění nanopovrchů probíhá fotolyticky - tedy působením slunečního záření. Toho by v tunelu mohl být nedostatek.

+1/0
24.9.2015 8:25

T72o79m65á37š 26G64r27o79s63s72m26a69n92n 6944148862971

Ja nejsem odbornik byl to muj nazor, ale od znameho architekta vim, ze se pry i ND osetruje nanotechnologii ktera v sobe nejake castice co pry ziji z prachu a ze splodin. Ale jiste to tam nejak maji osetrene aby to nemuseli uklizet kazdy pondeli :) ale treba jednou za rok

0/0
24.9.2015 8:43

D97a56v51i82d 78Š58a27f31r31á14n61e69k 5507414517353

Ty náklady za úklid jsou docela ok. Že provoz tunelu něco stojí, snad není zase taková novinka?

+7/0
24.9.2015 7:42

J64i18ř64í 73F90o91g74e41l 2140251626672

Vskutku objevné zjištění. Takové ionvestigativně novinářské. Přesně ukazující kde novináři žijí.8-o

Asi si myslí, že když postaví nový dům, tak že tím to končí. Nemusí ho udržovat, platit energie....

+7/−1
24.9.2015 7:24

M31a97r26t13i74n 50B66u38r94á48k 2240613442160

no v Praze není standart přemýšlet dopředu ;-D

+1/−5
24.9.2015 7:30

M21i13c57h38a31l 30C89h14a83l40u39p94a 6168330249463

A na vesnici je asi standard neumět používat cizí slova.

+6/0
24.9.2015 7:45

M66a26r89t95i33n 14B11u85r28á83k 2120563862500

v Praze jsou teď vlajky populární ;-D

+2/0
24.9.2015 8:03

J55a29n 67L78u87k27á12š 81B94e71d63r46n66í85č17e67k 1269517913379

To vypadá, že je povinností psát negativně!

Proč?

V čí prospěch?

+15/0
24.9.2015 7:21

R32a33d64e21k 11N20o26v38a54k 9294733139620

Tady je Burešovo!

+1/0
24.9.2015 7:22

T38o20m71á26š 28G16r22o64s71s53m36a59n65n 6284928272121

Protoze lidi sou na negativni vlnu nastaveny! Co se divite... Pozitivni mysleni a nalada se nenosi. To neni zadne TAJEMSTVI pokud rozumite the secret

0/0
24.9.2015 7:47

H29o64n26z90a 18F65á68t70o87r 2579625304670

A přitom stačilo napsat "Údržba Blanky bude levnější, nežli provoz okolních tunelů"... no jo, to by se asi neprodávalo.

+7/0
24.9.2015 8:09

T10o18m55á24š 90G49r20o39s36s64m77a96n15n 6544828262981

A o tom to je :) negativni nalada se musi podporovat. Drzet dav ve strachu atd .. Strach je nejlepsi nastroj jak manipulovat s lidmi :) tezko budete manipulovat s clovekem ktery se neboji...

+2/0
24.9.2015 8:20
Foto

M12i77c90h12a83l 63N86a28j85m63a82n 7529713616450

A jaké  bude překvapení, kolik budou stát povinné revize technologií v tunelu. které je nutné provádět 1x ročně. A to nemluvím o tom, že si tyto revize si vyžádají uzavření tunelu na minimálně týden.

+1/0
24.9.2015 7:14

J75a29n 63F70l53o18r44i92á91n 2747348234911

Největší blbost napsali včera na novinkách. Že prý cesta tunelama je jen o 4 minuty rychlejší než po magistrále. Pár tupců s tím souhlasilo. Na co stavěli tunel,kvůli 4 minutám?? Většina lidí správně poukazovala na to,že měli čas na magistrále měřit před otevřením tunelu! Bodejt by nebyla magistrála volnější,když polovina aut jede tunelama. To pochopí každý ,jen redaktůrek nikoliv.

+10/0
24.9.2015 7:13

M71a62r44t78i23n 30B44u19r34á89k 2600273612470

tunel se stavěl kvůli vesničanům, kteří jezdí do Prahy za prací. Pro pražáka to má jedinou výhodu, že pak nestojí v koloně, když severočeši jezdí makat na Smíchov apod.

0/−2
24.9.2015 7:29

M32a13r84t64i28n 56H74o65u71b80a 6653951679848

troufnul bych si odhadnout, ze ty kolony na magistrale nejsou vsechno severocesi. napada me, jestli to treba nebudou take obyvatele okrajovych sidlist prahy a satelitu, kteri se presouvaji do prace. doufam, ze vyrazem "prace" vas neurazim

+2/0
24.9.2015 9:55

L98u36k58a50s 94N56o32v28a14k 4389509273358

Sviti se tam jak v prave poledne, uplne zbytecne predimenzovane osvetleni...

0/−1
24.9.2015 7:12

R29a84d67e45k 19N15o84v40a17k 9364563779480

Oni to časem stáhnou, až si ji řidiči okoukají a přestanou brzdit dopravu.

+3/0
24.9.2015 7:22

M35a98r81t78i81n 55B45u44r81á75k 2490653702380

co to je kachlíček? znám kachle na kamna a obkladačky na zeď, ale kachlíček? to je jako malý kachlík?

+2/−4
24.9.2015 7:11

J29a28n 74F44l47o91r36i88á96n 2357718594201

Vy neznáte kachličky??? Normální slovo....

0/0
24.9.2015 7:24

M36a76r72t79i79n 11B68u56r49á48k 2310813142810

kachličku znám, ale kachlíček neznám. to dlouhé íííí mně přijde dóóóóst divné.

+1/−1
24.9.2015 7:27

J53a53n 45F12l74o79r85i65á65n 2727888644501

Ale máte pravdu,ale jsou mnohem horší překlepy...

0/0
24.9.2015 7:32

M58a38r72t20i29n 70H28o68u71b12a 6943471969238

proste preklep, nahoda .. upad mi na kudlu, a pak jeste devetkrat

0/0
24.9.2015 9:58

H87e79l95e91n39a 64A47p81o53l94í60n90o72v53á 2703134824245

Ušetří to jinde, třeba v Letenském tunelu - tam to vypadá jak v hororu. Špína a tma - svítí jen pár špinavých zářivek. Jestlipak tam někomu platí za úklid...

+1/0
24.9.2015 7:02

J39a52k40u82b 39Š29a59f62a45n19d51a 7585967141601

Občas tam jezdím na skůtru a nic hrozného nepozoruji. Osvětlení mi připadá OK. Nepotřebuji mít v tunelu jako venku v pravé poledne.

+2/0
24.9.2015 7:32

P90e15t68r 72O43b33r26l67í15k 2423225281553

Tomu srovnávacímu videu chybí jedna podstatná věc a to čas kdy bylo natočeno.

0/−1
24.9.2015 6:58

J27a57n 64F87l86o65r94i66á40n 2577608464381

Vážený pane Oblíku..Situace Veletržní,Milady Horákové,Argentinská, U Výstaviště plně odpovídá. Provoz ve špičce skoro jako v neděli. Jezdím tam každý den!!

+1/0
24.9.2015 7:30

J93a54n 95B33e55d89n10á10ř 9676839978693

Nenapsali tam ale,že saponátu se použije tolik množství co se vejde do kastliku novych Octavií,které by se vešlo na 57 stadionu.

+3/0
24.9.2015 6:55

M59a97r70t46i96n 70S21m72a42h15a 4796317633921

Statisíci nákup auta nekončí, do nádrže teď potečou desetitisíce na benzín :-(.

+6/0
24.9.2015 6:52

K12a47m30i42l 54K32o44p48r77n30i44c58k52y 6212283876426

Andrej by tam mohl poslat Kleslovou s Krndou (zcela jistě by jim mohl pomáhat i on) a ty by to prostě mohli zařídit grátis. Konečně by makali.

+7/0
24.9.2015 6:40
Foto

M59i93r38o88s93l57a68v 68S46t86e14i32n24e33r 6428394533525

Je to snad poprvé,kdy si investor uvědomil a naplánoval i údržbu. Za bolševika se vždy něco postavilo a zapomnělo. Stačilo pár roků a byla to ruina.

Příznak toho, že zvyky z EU se u nás zvolna prosazují. Alespoň něco málo pozitivního v těch špatných zprávách.

+4/−6
24.9.2015 6:35

J79o66s23e61f 62N31o81v76á35k 6873540592929

senzační nadpis, ovšem obsah článku naprosto běžná věc.

+6/0
24.9.2015 6:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.