- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
200 až 300 mil. za údržbu, to je velmi velký cenový rozptyl. Čerpání vody taky bude hodně drahé☺. Vyčerpaných 6 m3 zvládne mé čerpadlo za cca 8 Kč v energii za 75 minut.
To je překvapení. V tunelu se musí svítit a platit za elektřinu. Tunel se dokonce musí uklízet a to taky nikdo zadarmo neudělá. Mě spíš tedy překvapuje, že někdo dostává plat za takové nadpisy a články.
No to je skutečně k nevíře, postavit si za miliardy úplně novou cestu a stejně z ní muset uklízet sníh a bláto. Šlendrián, to by za komunismu nebylo. Tam když se postavil panelák, tak v něm byl proud zadarmo.
Male pocty, ktere ukazuji, proc stala Blanka tolik:
V tunelu je 75000 m2 dlazdicek za 77 milionu.
1 m2 vychazi na 1026 kč!!!
I kdyby to bylo s prací (ne není), tak je to zlodejna 1. kategorie!
No nevím. Musí koupit materiál tj, kachle dejme tomu 400,-Kč / m2. Pak lepidlo a spárovací hmota, musí být hodně kvalitní tj. 200,-Kč/m2. No a pak to musí někdo nalepit + pronájem lešení + doprava 400,-Kč /m2. Možná by to o něco levněji pořídit šlo, ale pouze na úkor kvality.
Tam se jako bude ukízet?! A dokonce svítit?! Ještě mi tvrďte že budeme platit i personál co blanku obsluhuje! Jak je to možné?!
To je, odpusťte, žurnalistika na houby. Každý pochopí, že vše má i svoje provozní náklady, ale záleží na porovnání. Náklady na provoz škodovky jsou jiné, než na bentley. Není to tak i s tou naší Blankou? Kolik stojí provoz dalších tunelů v Praze? Je rozdíl mezi náklady na městský a dálniční tunel? Platí se za úklid třeba v Itálii, kde jsou možná stovky kilometrů tunelů, milion a půl eur na kilometr ročně? Možná ano, možná ne, ale bez těchto informací je článek k ničemu, sorry.
No ale je nutno říci, že doba jízdy ze Smíchova do Troji se rapidně zkrátila a vypadá to, že by Blanka mohla skutečně znamenat znatelné snížení emisí v některých částech Prahy.
A pěkné je, že to není jen přesunutí emisí jinam - tím, že se auta nerozjíždějí na světlech, nepopojíždějí v kolonách a projedou tunelem vcelku rychle se sníží emise celkově.
ja mam auto a kupodivu, abych mohl jezdit, musim mu zajistit udrzu a palivo. mam dum, aby byl obyvatelny, kupodivu se to take neobejde bez penez.
je zajimave, ze nekoho prekvapuje, ze tunel bude mit nejake provozni naklady
Stupidní titulek i obsah. Metro se snad neuklízi? A co ulice, chodníky, veřejné osvětlení, mohli by jste investigativně vypátrat kolik to všechno stojí!!! No jo, MF Dnes a iDnes konečně píše pravdu I když ještě před pár lety to byla zajímavá žurnalistika. Dnes se to Dnes nedá číst.
Proč ty mínusy? Za pár let se bude řešit kdo koho vybral bez výběrového řízení, čí to byl příbuzný, kolik mld proteklo navíc atd. Nebo to bude jinak?