Diskuze

Primátorka Prahy Krnáčová chce výměnu ředitele dopravního podniku

Primátorka Prahy Adriana Krnáčová chce výměnu generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše a obměnu představenstva. Není spokojena s fungováním firmy. Ředitel kritiku odmítá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K64a76r28e70l 80D74r80d27a

26. 9. 2015 23:53

Ďurišova česká jazyková dopravácká příručka. Níže jsme otevřeli zcela neškodné heslo "kaštan". Přesypávat kaštany či vysypat kaštany jsou vcelku roztomilé dopravácké výrazy. A vlastně nejsou ani trochu urážlivé. Protože dnes už si nikdo nepamatuje, jak pojem kaštan vznikl a co znamená. Je k tomu několik neškodných impotentních účelových dopraváských šotoušských výkladů, podobně jako k "černé hubě" alias "briketě", tedy, vcelku vylhaných a zřetelně nepravdivých.

  Mají jednu vadu. Nepočítají se sprostotou, rasismem a nebetyčnou vtipností českých dopraváků. Tedy, nemohou se dobrat podstaty věci. Nějaké zpětné zrcátko není vůbec vtipné a nejapný pojem kaštan by se prostě nedostal do oběhu. Inu, vyjděme ze sprostoty pražských dopraváků a nabízí se zcela jiný výklad.

  V češtině se pojem "kaštan" užívá pro lejno. To je pak dopravácký vtip jak vyšitý. Vezu kaštany = vezu srač*. Kaštan má zhruba stejný význam jako šotouš, tedy jouda, hlupák. A nemá tedy příliš pejorativní nádech. Označení kamarádů ve větě jako kaštanů či bobků, odpovídá době slušné mluvy plantážníků z Rychlých šípů.

  Otázkou je, kdy kaštany pronikly do dopravy a jaký význam tehdy měly. Vcelku známé jsou kaštany ovcí kolem řiti, které ničí kvalitu vlny. Opět mě napadá přirovnání k dokonalé dopravě, která  má jediný kaz na kráse, kaštany u řiti. A opět je takové rčení po dopravácku neskutečně vtipné. Podle mě, jsem hodně blízko pravdivého významu pojmu kaštan v dopravě.

  Kaštany produkuje i lidská řiť... A tady se dostávám k výkladu, který zde nelze plně citovat. Nicméně, stojíme zde po kotníky ve výkalech. Což již plně odpovídá humoru pražské dopravy. Více v odkazu, kde se mluví o koníčku olupování kaštanů a nošení zahnědlého prádla. Jde o odstavec, který končí: "Pomáhat si je jednou z nejhezčích lidských vlastností." Doufám, že i já, pouhý kaštan, jsem pomohl jazykovému bádání generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše.

http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=104306

0 2
možnosti

;-DFakt už to nehul, drogy jsou svinstvo

1 0
možnosti

Asi potřebují nové místo, pro někoho z ANO ;-D

0 0
možnosti

Měli jsme už na Magoši ledacos ale takhle tupou primátorku Praha nepamatuje.První co bych vyměnil je Krnda.

1 0
možnosti

K68a63r20e83l 62D42r24d20a

26. 9. 2015 9:48

V Praze probíhá běsnění revizorů. Tak intenzivní kontroly cestujících jsem roky nezažil. Je to odpudivé. Doplácí na to turisté. Praha se stává nepříjemným městem plným fízlování a kontrol. Pro turistické centrum je takové chování "městské dopravy" zničující a znamená to ztrátu zisku a obživy pro všechny Pražany.

  Je tedy jasno. V DPP mají strach z dopadu slevy na ročním kupónu a chtějí finanční prostředky přitáhnout zvýšením příjmů z pokut. DPP tedy okatě nerespektují vedení Prahy, nesouhlasí s jeho rozhodováním a zařizují se sami pro sebe. Stát ve státě.

  Nejde o nějakou aktivitu revizorů zdola. Taková intenzivní samoúčelná šikana Pražanů a návštěvníků Prahy byla nařízena vedením DPP. Nejspíš Ďurišem osobně.

  Za mých cca 20 kontrol a jednu hádku s revizorem za poslední 3 měsíce, žádám omluvu ředitele DPP a jeho odchod na místo dispečera odstavné koleje. Rv :-P ;-D

0 4
možnosti

Ještě tu o Smolíčkovi prosím tu sem dlouho neslyšel.Člověče ty máš nějakej silnej psychickej problém a nebo ti ředitel DP chodí za starou? Dělej s tim něco než se stane malér.

0 0
možnosti

Já chci vyměnit Krndu - to se ale musí asi do Vodňan za ABéčkem, co? ;-€

0 0
možnosti

Možná by si měl pan redaktor najít i další souvislosti...

1) Jízdné... Myslím, že i panu řediteli přes jeho politickou korektonost a hujerovství došlo, že roční kupony za 3650 jsou větší průser a díra do příjmu než si kdo dokázal na magistrátu spočítat...

2) Končí kolektivní smlouva a dělá si jako správný ředitel vatu pro vyjednávání... Krndě asi moc nedochází, že několika denní stávka ji moc politických bodů nepřidá (A to Andrej nezachrání), i když věřím, že Praha dokáže bez MHD jeden den přežít.

3) At chceme nebo ne, rostou náklady na samotný vozový park. Minimálně u tramvají je údržba 15T trochu někde jinde než u staré T3, kterou opravil Pepa za odpoledne s kladivem a šroubovákem.

4) V neposlední řadě metro do Motola... Reálně se jinde na MHD nic neušetřilo, ale pod zemí metro sviští... (To je taky hezkýh pár milionů...)

Osobně vidím trochu dál a to je linkové vedení a především intervaly v roce 2016... I přesto, že určitá část výkonů je mimo DP, ale i tak to bude znát... Nezávidím vedení ROPIDu až bude obhajovat nové linkové vedení MHD, protože 2 mld budou fakt znát...

5 0
možnosti

K61a68r77e41l 65D71r41d57a

26. 9. 2015 7:47

1) Dopravácká demagogie. Nikdo neví, co sleva provede. Je to dobrý sociální i ekologický počin. Mám kolem sebe řidiče, co si předplatné na MHD chtějí skutečně pořídit. Jen pro jistotu. (Budou platit službu, co vůbec nevyužijí!) To je výborný počin. Ještě není konec roku. Tržby stále jednou.

  Jen lidé od DPP mají jasno o katastrofickém bankrotu. Jízdné je přitom v Praze zcela virtuální a nesmyslně drahé. Revizoři jsou obtížní. Kolem jízdného jede účelová šikana slušných cestujících... A tomu všemu dopraváci tleskají.

  Začal bych se po odchodu Ďuriše bavit o další slevě na jízdném či o úplném zrušení nesmyslného jízdného v Praze.

  Nicméně, toto je jasný důkaz, že ředitel DPP je v opozici proti Praze a nemá na postu jednoho z jejích šéfů, co pohledávat.

2) Nadáváte primátorce, dopraváku. Jste jasný kolega hulváta Ďuriše.

3) Bylo by načase, aby doprava v Praze už konečně začala fungovat na úrovni profesionální služby 21. století a ne jako amatérská aktivita, kde se opravy dělají doma na koleně. Nebo spíš nedělají.

4) Ano, bere mě běs, když se zavedením metra nedošlo ke zrušení tramvají na povrchu a ještě se rozjíždí jejich prodloužení. Přitom si obě dopravy konkurují a metro je pak neefektivní. DPP byl první, kdo byl pro.

5) Linkové vedení. Aha, takže koncepci rozvoje DPP nedrží Ďuriš, ale ROPID (Tomčík). K čemu tam pak Ďuriš sedí, aby kopal do Prahy nebo aby Prahu, resp. ROPID, poslouchal na slovo?

  A linkové vedení, to je zajímavé. Mohl byste to podrobněji popsat? Pokud se to dopravákům nezdá, mohlo by jít o zásadní změnu pražské MHD a její posun do 21. století i přes odpor Pepů z depa, co vzpomínají na Husáka. ;-)

0 5
možnosti

Clanek je dost blabol a navic se opakuji odstavce.

2 0
možnosti

Je to mocensky boj. Magistrat tam tlaci svoje lidi a naklady vzrostou nekolikanasobne. Vse to jsou aktivity Babise a chce ram sve lidi. Duris na rozdil od ostatnich je odbornik.

V DPP je to jiz mnoho let mocensky boj a protlacovani kamaradu.

A DPP setri, ale mesto svou politikou zvysuje DPP naklady.

Vypada to, ze nekdo Krnacovou pritiskl ke zdi ta skace jak jini piskaji.

3 0
možnosti

Souhlasím s názory, že generální ředitel Ďuriš je nejlepším šéfem DPP za  mnoho let. Jestliže však má narůst počet vozokilometrů o 10 milionů, dále se snížily ceny ročních jízdenek a plošně vzrostou platy zaměstnanců, tak je logické, že musí rozpočet DPP musí narůst. Chtít za takové situace ušetřit, je popření základních ekonomických zákonů. Obyčejný selský rozum říká, že za méně peněz nemohu chtít více muziky. A zvýšení platů není jen to, co pracovník vidí na výplatnici, ale také zvýšení odvodů na zdravotním a sociálním pojištění, které musí zaplatit zaměstnavatel.

5 0
možnosti

K61a20r25e83l 36D39r52d75a

25. 9. 2015 20:22

Aha, takže jde o platy a hezké Vánoce pro hulváty od dopravy. Proto je zde najednou skvělý ředitel. ;-)

  Kdo pustí do světa pro pobavení hlášku "černá huba", měl by z veřejného života zmizet na věčné časy. Nazdar, soudruhu. To jsou zase moje Vánoce. ;-D

0 12
možnosti

J87o95s97e69f 37H82o26n90e46š

25. 9. 2015 19:13

Koho by tam chtěla?Asi Kleslovou

1 0
možnosti