Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha kvůli výpadku softwaru několik hodin nevydávala Opencard

Praha ve středu několik hodin nebyla schopna vydávat karty Opencard. Důvodem byl výpadek softwaru. Město ho očekávalo, ale až od čtvrtka. V místě vydávání karet - Škodově paláci - marně čekaly na kartu desítky lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i95ř45í 36Š54t21ě58r90b55a 9913902277945

takže už skoro 2 miliardy? :D za systém, který jinde stojí desítky milionu..inu, kocourkov..

0/0
1.10.2015 14:34

B27o42h39u58s46l70a65v 58K97r97á45l79í58k 2131710959226

Takže když si zaplatím a koupím housku, ale nekoupím si k ní podporu, tak se mám smířit s tím, že v ní budou zapečení švábi a žiletky?

0/0
30.9.2015 18:27

V85á76c78l26a30v 83Š37o29b34r 5343922247150

No kdyz si k ní nekoupíte mrázak a elektřinu tak vám po roce zplesnivi

+1/0
1.10.2015 8:30

P65e38t77r 38K47o13l78á20ř 2938417874281

Město si neumí zajistit podporu svých systémů? 8-o

0/−1
30.9.2015 14:19

M18i97l10o56š 94S17e85t94í42k 3159239484770

To se zeptejte těch, co ty smluvy kdysi sepisovali a řádně swe při tom napakovali.

0/0
30.9.2015 21:49

K96a57r12e38l 21D45r72d44a 6913415167119

Uměl by tady někdo smysluplně určit co je smyslem placení jízdného v Praze? Doprava je dotovaná, jízdné je dotované. Je třeba ho kontrolovat a šikanovat neplatiče... Což také něco stojí. Platy revizorů nejsou malé. Věčné nebezpečí, že mi přijde dítě domu zmlácené revizory nebo měšťáky... Nebo holka znásilněná stejnou partou státních biřiců. Rv;-D

  Takže celá ta šikana s jízdným má jen funkci regulace, aby cestující dopravu zbytečně nepřetěžovali. Asi jako poplatky u lékaře. Pak možná jízdné trochu reguluje asociály. Kvůli tomu ho fakt všichni platíme? ;-)

+2/−13
30.9.2015 12:39

K29a64r68e26l 12D91r45d89a 6973215847379

Jeden trapný argument vidím. 11% jízd je na jízdenky. V tržbách to dělá 41%, tedy 1,7 mld. Kč. Smyslem hraní si na placení jízdného je oškubání turistů, mimopražských a náhodných cestujících. Jde skoro o 1/2 tržby za jízdné v Praze. :-P

+1/−3
30.9.2015 12:48

R72o38m27a16n 28P71o59l25á39č59e50k 5546769805

Jezdím s platným jízdním dokladem a problémy s revizory nemám.

To samé s MP. Parkuji tam kde mám, přecházím tam kde mám a když dostanu lístek a nebo botičku, tak uznám že jsem stál jako blb.

Nevím co to je dnes za modernu, řvát na lidi co chtějí a požadují dodržování všeobecně daných pravidel...

+14/0
30.9.2015 13:04

K81a94r25e82l 26D66r93d54a 6743515277789

Nemyslím si, že placení jízdného je nějaké obecné pravidlo platné ve veřejném zájmu, aby si zasloužilo respektování. Toto pravidlo lze měnit. (A je to i nebezpečné, protože se jedná o snahu zdražit jízdné.)

0/−4
30.9.2015 13:21

P40e23t76r 57V79e84s71e73l64ý 8825285662266

Vy máte dobře vymeteno. Ale třeba se vám jednou v palici rozsvítí...

+1/−1
30.9.2015 13:24

R29o80m90a71n 69P24o23l48á30č19e50k 5746259945

Za službu se platí. Co je na tom špatně? Navíc u nás jsme ještě levní. Na Západ od nás pokuty začínají na 100 EUR...

 Ve Španělsku má RENFE (jejich ČD) mají revizoři obušky a klepeta ve standardní výbavě...

Navíc ty peníze stejně zaplatíme, akorát nepřímo přes daně...

+4/0
30.9.2015 13:25

F28r42a28n62t74i87š49e41k 45N47o80v79á64k 6811135256981

A o tom to je. Že v ČR platíme dvakrát. Jednou přímo a podruhé ještě k tomu z daní.

0/−1
30.9.2015 14:16

K76a57r66e95l 84D13r81d15a 6373135407199

Každý kdo použije dotované jízdné fakticky okrádá všechny Pražany. Problém dotací a jakési sociální solidarity. Ve veřejném zájmu je podpora MHD, budiž, přiměřené dotace MHD jsou na místě.

  Výchovné by bylo vysvětlit cestujícím, že čerpají službu za 85 Kč/den, resp. za 20-25 tis. Kč ročně na cestujícího. Pokud chcete platit, plaťte plnou cenu. To je pak morální jednání.

  Pokud se bavíme o solidaritě, jaký je rozdíl jestli zaplatím 25% ceny, 10% ceny nebo žádnou cenu? Neplatit nic by výrazně snížilo náklady na OC, jízdenky, revizory, automaty...

  A jak mám níže, minusy tady sázejí hustě dopraváci, co jezdí po Praze zdarma a pouze si hlídají odměny. Takže chtějí, aby ostatní Pražané platili co nejvíc. To už je normální zlodějna. ;-)

0/0
30.9.2015 15:16

L14u36k81á64š 88K53a40u46c29k53ý 4774763879441

A proto je levnější jezdit autem ;-).

0/0
30.9.2015 21:08

K52a89r88e58l 41D45r15d20a 6723275587989

Další trapný argument vychází z přepravního řádu. Má se platit za přepravovaná zavazadla, kočárky s kovovým šrotem, ledničky, skříňky, nábytek... cestující nemá obtěžovat ostatní puchem, svrabem, šířením neštovic... Za porušení řádu se vyžaduje pokuta. Počítám, že takové pokuty jsou v popisu práce revizorů.

  Nikdy jsem takovou pokutu neviděl. Spíš jsem si všiml, že revizor soucitně nad smrdícím bezdomovcem mávne rukou a nechá ho dál dřepět v tramvaji bez jízdenky. Takže i případná ochrana před asociály se často míjí účinkem.

  (Umím si představit, že za mrazů vydá Praha nařízení, že nesmí být bezdomovci vyhazováni z MHD. A případný pokus pokutovat noční opilce by nejspíš končil inzultací a lynčem revizora...) Působnost revizorů je vymezena nepsanými zákony ulice.

  Trapné je, že se revize jízdenek pak pěkně po bolševicku zaměří na slušně a movitě vypadající cestující, co s placením pokuty nebudou dělat drahoty. Zpravidla na mládež a studenty, kteří na pokutu vezmou z tátovy peněženky.

  (Doporučuji pečlivě nastudovat situace, kdy pokutu platit nemusíte a kdy vás revizor sprostě okrádá. Když pak vypukne strkanice, je třeba okamžitě volat policii a nechat "samozvaného strážce pokut" zjistit a zajistit.) ;-)

0/−1
30.9.2015 15:03

K43a39r45e56l 46D84r19d31a 6413205987259

Tragédie, po Praze jezdí asi 4,3% cestujících na zvláštní kupóny. Nevím co to je. Podle mě to je zaměstnanecké jízdné pro zaměstnance DPP, jejich rodinné příslušníky a seniory DPP. Vyšlo mi to na 35-40 tis. lidí, co mají jízdné zdarma. Při 11 tis. zaměstnancích DPP, to jde. Podmínkou je OC. Docela chápu tlak dopraváků na zdražování jízdného. Tak aby nám dopraváci nešli do stávky, při výpadku OC. ;-D

  Aby v to nebyly sami, 30% jízd MHD po Praze je přeprava zdarma.

  Nechápu, kde to vázne? Jak padne OC, zahájíme dopravu v Praze bez placení jízdného, a bude. Jde jen o pár posledních hlupáků, co ještě za MHD platí. ;-D

0/−5
30.9.2015 12:31

F75i38l71i78p 78G33a79l89a18š 2497597914268

Rodinny prislusnik nejezdi zdarma ale se slevou..jen zamestnanci DP jezdi zdarma. prislusnici PCR (mozna i MP, u hasicu a zzs si jisty bejsem) maji kupon hrazeny zamestnavatelem, takze jezdi "zdarma" nicmene je jizdne zaplaceno (proto ty uvozovky..)

0/−1
30.9.2015 14:03

K78a71r93e14l 93D63r64d15a 6893195117109

Díky. Našel jsem odkaz na kolektivní smlouvu a vidím jen její starší verze. Z toho co čtu, mám pocit, že dav zaměstnanců, seniorů, příbuzných, vdov, sirotků... z DPP jezdí zdarma. Ale je možné, že je tomu dnes již jinak. Příspěvky se očesávaly v celé státní správě. O jízdném hrazeném plošně u hasičů a policie bych silně pochyboval.

  Ale když vidím průměrné platy 30 tis. u DPP, přijde mi dost nemorální, nechat si vyplácet jízdní bonusy pro příbuzné. Koneckonců je DPP podnik města a všechny výhody pro zaměstnance obratem hradí ostatní Pražané.

0/0
30.9.2015 15:32

B71o16h92u66s65l13a42v 90K73r82á12l72í35k 2401490469686

Nemusíte závidět. Každý Pražan se tam může nechat zaměstnat i se všemi výhodami, které to obnáší.

+1/0
30.9.2015 18:39

K90a92r79e53l 40D66r22d24a 6273475567439

To není o závisti, když dá Praha lidem slevu 1100 Kč a zaměstnance DPP, kteří nic takového nikdy neplatili, z toho bere amok? ;-)

0/0
30.9.2015 22:03

F19i84l28i70p 77G16a26l85a32š 2517457274108

Jo takze matka jakozto zamestnanec PCR v Praze ma spolu s jejimi kolegy z MOP ve sluzebaku falesny kupon s logem DPP ;-)

0/0
1.10.2015 12:22

K30a77r62e23l 27D46r98d25a 6303565417499

Ale ne. Ve výroční zprávě 2014 je, že zaměstnanec platí 50 Kč za roční jízdné a rodinný příslušník 200 Kč.

  Běžná rodina odvede DPP ročně cca 15.000 Kč. Rodina zaměstnance DPP zaplatí za to samé cca 650 Kč.

0/0
30.9.2015 18:33

D79a52n48i65e85l 56T63s96c83h12e57r33n33a60y 2455482569622

Ze opencarrd je tunel se vi od zacatku, ze cely projekt je predrazeny se take vi davno. K odpovednosti byli hnani jen urednicci, pritom pokud slo o korupci (jak se vseobecne rika) tak by meli byt k odpovednosti hnany obe strany, jak firma tak i ten co smlouvu zpiskal. Ale to je podobne jako treba s vodou (Veolia) a podobne. Pritom tyhle veci by si magistrat mel obhospodarovavat sam. To ze si vyhazeli odborniky (aby usetrili par kacek na mzdach) stalo nasledne zbytecne miliardy :(;-(

0/0
30.9.2015 12:18

M52i88c69h53a92e48l 83K42o26u71t85e12c49k31ý 3745750156

To nemají schopného crackera? 8-o8-o

0/0
30.9.2015 11:57

J36o58s98e81f 52K39a90r21f80í62k 7352585566540

Úmyslný zásah do cizího majetku. Pominu-li trestní stránku věci jenom těm vyděračům nahrajete a budou chtít další peníze jako odškodné:-P

0/0
30.9.2015 13:58
Foto

B44r76o31n97i10s70l67a74v 27G54a52b58r70y35š 2432819281

Ty karty jsou otřesný mor, drahé a zbytečné. Z vizitkovníku jsem si udělal karetník. Sbírám ty karty dopravců spíš jako suvenýr, abych ukázal, jak absurdní to je. Když mě potká revizor, hezky si tím listuju a oni nestačí žasnout ;-D. Každá karta ale nestojí stejně. Třeba v Jihlavě stojí 100 Kč a je hotová za 5 minut. V Děčíně to samé. Ostravská ODISka stojí 130 Kč a čekací doba jsou cca 2 týdny. Podobně drahá je i Pardubická karta. 130 Kč s normální čekací dobou (nevím, jak dlouho), 180 Kč na počkání. A přitom mám pocit, že ta jihlavská a děčínská funguje líp. Mám i Plzeňskou kartu, ale tam moc nejezdím. Když už ano, tak s ní taky není žádný problém.

Největší nevýhodou těch karet je, že prostým pohledem člověk nezjistí, kolik peněz mu na kartě zbývá nebo kdy mu končí dlouhodobé časové jízdné.

Už před časem jsem říkal, že by se tyhle nesmysly měly sloučit do karet, které má běžný občan. Buď občanský průkaz nebo bankovní kartu. Nebo karta zdravotní pojišťovny.

+1/−3
30.9.2015 11:51

J32i96ř78i30n13a 97S87a23v95o87v13a 1641935796433

stále ještě nikdo nebyl schopen říct, jak třeba na bankovní kartu či tu vaši občanku nahrajete roční předplatné ;-)

+2/−1
30.9.2015 12:59
Foto

B22r43o25n90i46s14l51a18v 67G83a81b36r10y80š 2302859461

To už je záležitost ajťáků. Mají nápad, dostali podnět a teď je na nich, aby se s tím poprali. A nechci slyšet, že něco nejde. To je útěk před výzvou, ne řešení situace.

+1/0
30.9.2015 14:11

J80i17ř35i59n74a 45S41a77v42o84v14a 1821635196323

kromě toho: výhoda papírového kuponu nebo opencard byla i to, že je člověk nemusel vyndávat a ukazoval je tak maximálně revizorovi; nedovedu si představit, jak bych si v narvané tramvaji "odpípávala" jízdné při každé cestě, a ještě ausgerechnet platební kartou - to by si člověk tak akorát koledoval o její ukradení či ztrátu, nehledě na nával u nějakých čtěček;

+1/0
30.9.2015 13:19

F73i18l46i36p 19G52a44l23a80š 2877217454318

V Holandsku to takhle funguje i na vlak s jedinou kartou..ve vlaknu pipne prudci a odecte/pricte trasu/penize(??) sam si pinete v metru, v buse v tramvaji..nikdo s tim problem nema..tak mi reknete, proc kdyz to neni problem pro populaci jednoho statu tak proc by to mel byt problem pro vas jakozto jedince??

0/−1
30.9.2015 14:08

J70i87ř42i75n11a 66S83a86v54o83v47a 1961835226143

třeba proto, že v pražské dopravě plné zlodějů nejsem (a nejen já) ochotná vytahovat v MHD ani občanku, ani platební kartu ;-)

+1/0
30.9.2015 14:53
Foto

B29r46o35n13i73s58l62a90v 44G92a75b93r45y92š 2532709631

Jo, s tím souhlasím. Prostě bankovní karta by byla úplně stejná jako ta dopravácká. Jinak s tím návalem máte pravdu. Dodnes nechápu ty pokusy zřídit v metru turnikety. Ve světě to možná funguje, ale každá země je prostě jiná.

0/0
30.9.2015 14:12
Foto

B10r19o17n53i51s38l80a96v 34G45a28b34r98y38š 2352399401

Ještě takový příklad: jde totiž o to, jak je ve městě nastavený tarif. S peněženkou si pípnout musíte. Ale někde s dlouhodobým časovým jízdným už ne. V Plzni třeba nemusíte, ale v Opavě, protože je tam nástup předními dveřmi, si pípal každý, protože řidič rovnou kontroloval, kdo jede nebo nejede načerno.

Ale souvisí s tím ještě to, že tím pípáním získáte přehled o počtech cestujících. Když donutíte pípat každého, budete mít slušný obrázek o tom, kolik, kde, kdy a kam jezdí lidí a můžete optimalizovat linkové vedení. V praxi ale lidi k něčemu takovému donutit nemůžete, protože, jak sama píšete, by se u vstupů do vozidel tvořili fronty, neboť by každý cítil povinnost si pípnout. Proto třeba trolejbus v Opavě prostojí 40 % své jízdní doby na zastávkách. Tam se nestojí 25 sekund na nástup a výstup lidí, tam se stojí klidně i 2 minuty. Zbytečně.

+1/0
30.9.2015 14:22

J93o44s62e17f 70K71r18o96u96p81a 7351718485927

Koukám, že se Praha stala stejnou obětí jako technici při přístupu k normám. Od loňska jepro prohlížení norem navýšení ceny o 100%

+1/0
30.9.2015 11:30
Foto

B10r22o82n96i73s15l59a76v 18G53a15b48r23y43š 2652459631

To je taky zlodějina. Nevím, z čeho se mi chce brečet víc. Potřebuju spoustu norem. Ty se musí obnovovat a firma si to, co by mělo být samozřejmostí, prostě musí koupit znovu.

+5/0
30.9.2015 11:38

P49e64t15r 98V19e18s55e38l47ý 8975565532556

A omezení počtu vytisknutých stran na tisic měsičně. Což máme bez problémů vyčabráno za týden. Parchanti nenažraní.

0/0
30.9.2015 13:23

J55i35r85i 51D28o22m25i41n61i33k 1791278351180

Státem živení úředníci by si měli konečně uvědomit, že smlouvy nejsou cárem papíru, ale že se mají dodržovat.

0/0
30.9.2015 11:27

L11u32k58a73s 41V61o27l84f 4179432938895

Situace v centru vydávání Opencard je velice smutná.... Když si člověk vezme lístek pro výměnu tak vidí asi 100 lidí v řadě před sebou. Reálně je jich tam asi 50 ( situace v 10:05)... Doporučuji si vzít lístek ne na expresní výměnu ,ale na výměnu do 14 dní ( volba č.2, poradila mi to paní na informacích) a jít k přepážce 58-60, zde si slečna/paní vezme číslo Vaší Opencard, telefonní číslo a jméno a předá Vám 5 kusů náhradního jízdného s vyplněným číslem OC. Dodá informaci , že jakmile bude systém funkční pošlou SMS aby si člověk došel na výměnu a že jsou revizoři informovaní o problematice výměny karet s platností 30.09.2015. Několikrát se Vám omluví ( nechápu proč její chyba to není, měl jsem to řešit dřív... ) a s úsměvem volá dalšího na řadě.... Na to jak je to tam šíleně hektické patří R^ všem těm co musí sedět za přepážkou.

+3/0
30.9.2015 10:51

R13o36m68a36n 17P13o32l61á97č79e62k 5716259525

Pak je otázka kolik lidí opravdu to OC potřebuje vyměnit. Všichni tam mají roční kupony?

0/0
30.9.2015 10:54

J29o32s87e40f 34K81a82r10f54í16k 7872345246910

Ta kdo má kartu, tak má téměř s jistotou roční kupón. Vyjma některých studentů a důchodců...

0/0
30.9.2015 10:58

K38a69r27e52l 56D37r19d87a 6713345267769

To ne. Koukněte do přehledu DPP. V roce 2013 si roční kupovalo cca 200 tis. lidí, jiný kupón mělo cca 470 tis. lidí. Každý nemá na roční.

0/−1
30.9.2015 11:50

K93a73r19e30l 69D86r58d87a 6413945957769

Kecám, já to špatně přečetl. Přepraveno je ročně 1,2 mld. osob, z toho 200 mil. na roční kupón. Tedy 16% přepravených jezdí na roční kupón. Takže odhadem, při 800 tis. cestujících používajících pravidelně MHD. Bude prodaných ročně tak 130 tis. ročních kupónů.

0/0
30.9.2015 11:59

J18a22n17a 12B81o62u47l82o87v40á 7320376621191

Studenti a žáci mívají třeba pětiměsíční nebo tříměsíční, navíc jsou i kupony pro příměstskou dopravu, takže v tom je příšerný chaos. Ty kupony se pak dají různě kombinovat, takže prakticky každý, kdo přijde na výměnu karty, má už nějaký kupon předplacený a při výměně by se tam měl zpátky nahrát. Pár jízdenek, co tam lidi dostanou, to fakt vyřeší... Hlavně když mají třeba zakoupený kupon i na další pásma.

+1/0
30.9.2015 12:01

A24n87t43o40n59í63n 24N57o86v18á90k 7331457110757

Jo, nemám na roční a tak nasypu o tisíce více do čtvrtletních či měsíčních.

+2/0
30.9.2015 12:19

R59o43m73a50n 44P44o29l16á16č19e86k 5436879635

A na jakém principu funguje splátkový prodej ;-D

+2/0
30.9.2015 13:06
Foto

M50a80r67i59e 71M69e54t10l44i42c61k60á 9351974211572

No jo, jenže kdž zrovna máte jen cca 1500, tak za to fakt roční nekoupíte, takže koupíte kratší......

0/0
30.9.2015 13:15

A45n17t61o79n88í63n 22N74o79v67á37k 7341507760797

I kdybych to měl vzít na kreditku s úrokem 30 % p.a. nebo si u někoho půjčit, tak se mi vyplatí vzít roční za 3650 než nastrkat skoro 5920 do čtvrtletních nebo 6600 do měsíčních jízdenek, i u předchozí ceny ročního kuponu byl ten rozdíl dost značný. Navíc, to že tu jízdenku budu potřebovat, vím snad dopředu, tak si ty prachy dám stranou, bavíme se o Praze, kde je průměrný plat přes 33 tis. Kč.

+1/0
30.9.2015 13:24

R69o32m67a19n 64P85o39l15á81č59e97k 5416879835

Protože je tu TOP managment z celé ČR. Obyčejný obyvatel Prahy si šáhne spíš na republikový průměr...

+1/0
30.9.2015 13:27

M18i31l93o57š 92S50e36t36í83k 3609279554840

Jděte se bodnout s tím průměrným platem. Ti, co zvyšují průměr nad průměr mimo Prahu, většinou MHD stejně nejezdí. A běžní dělníci, číšníci, řidiči, pošťáci... kolik asi mají půměrně? Pro ně může klidně být cena ročního kuponu nedostižná. Zejméně, pokud mají rodinu a též děti dojíždí do školy...

+1/0
30.9.2015 13:52

A91n11t27o75n92í65n 81N90o12v40á12k 7921407160117

Jistě, zato vyvalit o dva a půl litru za čtvrtletní/měsíční pro ně dostižné je.

0/0
30.9.2015 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.