Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Radotínského mostu se srazila dvě auta a náklaďák. Řidička dostala smyk

Ve středu odpoledne se u Radotínského mostu v Praze stala dopravní nehoda. Na silnici R1 na trase mezi Ruzyní a Modleticemi se srazila dvě osobní auta a náklaďák. Jeden člověk zůstal ve voze zaklíněný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i61l35o73s39l42a57v 17K10a45n75t69o77r66e39k 1249167161299

To je zase kvalita zpravodajství. Určení místa nehody mezi "Modleticemi" a "Ruzyní" je asi jako mezi "Prahou" a "Brnem", ten, kdo zná Prahu by napsal u "Zbraslavi". Ale bulvárním vrcholem je informace o dětských sedačkách. To není na křišťálovou lupu a ale minimálně na (bulvární) křišťálový mikroskop. To musej novináři z Blesku, NOVY, ČT i Primy blednout závisti.

+3/0
15.10.2015 9:36

T15o50m56á17š 82Z35e71m87a69n 3615968854135

Přehnaný důraz na sledování tachometru a malý na skutečné řízení.

+4/−2
14.10.2015 22:25

J42a82k79u35b 92K54u76b97a 5478634714715

No po pul pate jsem jel od Karlovarske a sjizdel na Zlicin a stalo to tesne za najezdem, tudiz to musela byt vice nez deseti ci patnacti kilometrova kolona. Zrejme meli v deichmannu slevy...

+2/0
14.10.2015 19:29

A23n10t32o32n84í31n 95K38a39t80z97e73r 8532513476660

A měli už zimní gumy???8-o!!

+1/−1
14.10.2015 18:59

M54i86r54o13s58l72a37v 93B86u13d30a 9612392317672

Proč? Za prvé ještě nejsou povinné a za druhé, jak je všeobecně málo známo, tak zimní pneu. si vedou na mokru hůře než letní a to i za nízkých teplot. Své výhody mají jen a pouze na sněhu. Proběhlo několik testů které se ovšem do médií nedostanou, protože by to narušilo uměle vytvořené dogma.

+4/0
15.10.2015 7:36

Z85d84e45n69ě35k 49J65o84n39á10š 9571729606840

jasný, mají větší drážky a prostor pro odtok vody.. ale mají horší vlastnosti... vy taky vidíte spikleneckou teorii ve všem....

0/0
15.10.2015 8:16

M15i81r51o16s19l52a59v 18B68u22d50a 9722372457812

Nemají větší drážky (širší), mají lamelový vzorek a opravdu nejsou lepší na mokru. Proč spikleneckou teorii, jen médiím nežeru vše co nám vtloukají do hlavy. Jednak proto, že to poznám i já sám na několika vozech které používám, a za druhé, jak jsem napsal, bylo provedeno několik testů.

Proč vy věříte že jsou zimní pneu na mokru lepší? Že se to psalo na iDnes?;-)

+2/0
15.10.2015 8:38

M11i43r98o18s23l21a88v 18B81u22d27a 9882122257122

Abych to upřesnil, na vodě takové rozdíly nejsou a ale na suchu i v teplotách pod nulou je letní pneumatika jednoznačně lepší bez výjimek!

0/0
15.10.2015 8:54

M10i98r75o19s80l31a78v 54B30u77d17a 9762262327282

"Jde pak zejména o jejich neschopnost dobře brzdit a zatáčet. V tom se nemůže zimní pneumatika těm letním rovnat na suchu ani při teplotách kolem nuly"

Citace autoweb.cz

0/0
15.10.2015 8:57

R61o21b30e12r38t 66H58o64m46o72l26k72a 2690932902631

V teplotách kolem nuly a pod ní samozřejmě letní penumatiky nedosáhnou ani uspokojivých výsledků (natož lepších) - jejich směs změní vlastnosti, zkřehne a pneumatika pak po povrchu moc krásně plave. Vedou si lépe pouze při driftování - doporučuju vyzkoušet třeba na Strahově. (Jinak ano, v teplotách okolo 10°C nemají zimní pneu šanci, tam pořád kralují letní.)

0/0
15.10.2015 10:25

M56i92r65o22s51l95a28v 63B59u32d87a 9782392167442

Nemáte pravdu ale nehodlám vás o tom přesvědčovat.

0/0
15.10.2015 10:30

R72o85b62e59r16t 67H98o85m45o51l43k38a 2450642572181

Myslete si to dál, já vás taky přesvědčovat nehodlám.

0/0
15.10.2015 10:36

M60i38r23o59s82l59a20v 76B64u91d65a 9522162777782

Delší brzdná dráha

Právě vzhledem k vyšší provozní teplotě a podmínkám, než na jaké je zimní pneumatika stavěná, dochází k prodloužení brzdné dráhy především na suchu. I na suchu v teplotách kolem nuly má auto se zimními pneumatikami v průměru o 4 až 6 metrů delší brzdnou dráhu ze 100 km/h než auto na letních pneumatikách (to dokazují naše měření na polygonu v Mostě). A s rostoucí teplotou je tento rozdíl ještě větší. Jde i o to, že vzorek zimní pneumatiky nemá kvůli velkému počtu drážek takovou styčnou plochu s vozovkou jako letní guma.

0/0
15.10.2015 10:51

P35a40v38e53l 86J17e43ř83á94b57e17k 7291692174677

Nevím jestli věřit testům či ne, protože velká část z nich je ovlivněna zadáním.

Ale pokud je chladno a směs na pneu je měkčí, tak by se logicky auto mělo snáze k vozovce "přilepit". Hlubší a širší drážky by měly  lépe odvádět vodu když je jí na silnici víc, ale na druhou stranu, hlubší a širší drážky znamenají menší skutečnou plochu pneumatiky která se dotýká vozovky.

Myslím, že dohady jestli letní či zimní jsou zbytečné - normální řidič se snaží jet přiměřeně rozumně a ne na hranici.

I když znám hodně co si říkají, že jsou normální a proto pro jistotu za deště jedou tak pomalu, že na rychlostních silnicích dělají silné problémy.

0/0
15.10.2015 8:59

V81r98t12a23ň37a 49A25l55e60š 9228745846937

Červený Yaris, co dodat :-/

+1/−2
14.10.2015 18:42

J23i12ř56í 78K67ü71h18r 2960166200706

No ten zbytek.....

0/0
15.10.2015 7:49

P11a26v53e27l 12J75e40ř49á69b96e20k 7661492914497

Vám nikdy auto neujelo do smyku?

Při nájezdu na hlavní stačí ve vyjeté koleji víc vody a s lehkým autem je o zábavu postaráno. Protože nevím jak kdo, ale když vyjíždím z připojovacího pruhu, tak víc než na louže na vodě koukám do zrcátka jestli se mohu vjet do hlavního pruhu.

A ještě štěstí, že někteří lidi si kupují menší auta jako je Yaris. Těch tupců co jezdí s několika tunovými auty ve kterých vezou "noťas" a oplatky z "polystyrenu" místo oběda je na našich silnicích víc než dost.

+3/0
15.10.2015 8:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.