Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské troleje před mrazem ochrání dvě nové mazací tramvaje

Od listopadu se v Praze objeví dvě tramvaje, které budou na tramvajové troleje nanášet nemrznoucí směs. Mělo by se tak předejít vznikající námraze. Celý projekt bude stát zhruba 1,8 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M58a60r64t76i42n 88P58i88š22t62o71r21a 8298108686859

Stačí, aby stávající mazací tramvaj jezdila nohama, resp. kolama vzhůru. A trochu poštelovat mazací trysky.

0/0
26.10.2015 15:44

J75a90n 35Z19i11e42g10l81e53r 1621516161888

Jeví se to jako dobrý nápad. Jestliže tyto mazací tramvaje pomohou zabránit problémům, bude to jenom dobře. Stačí, když námraza vyřadí jen jednu trať z provozu a už se nasazují náhradní autobusy a jsou z toho komplikace. Současné vedení DP ušetřilo miliardy korun za pochybné právní smlouvy, tak cena 1,8 milionů korun za mazání trolejí je naprosto přiměřená.

0/0
26.10.2015 10:45

K76a38r95e84l 67D66r83d40a 6373735287489

Jak často dojde na výpadek z důvodu mrznoucího deště? Ten loňský byl podle mě zcela výjimečný. (Žádná náhradní doprava se třeba na Žižkově nekonala. Byla to celopražská kalamita.) Ale detailní přehled o dopravě nemám.

  Procházím články. "Zcela mimořádná událost. U DPP nic takového nepamatují. Není třeba přijímat žádná opatření." V Praze má být jinak námraza občas u Vltavy a tam, kde padá často mlha.

  Hledám nějaké mazadlo. Klasické grafitové prý zlepší vodivost a chrání proti námraze... Tedy, mastná černá špína snášející se trvale na pražské ulice. Bandaska 18 kg - cena 20 tis. Kč. Kdysi se takto mazalo, od 60. let se nemaže.

  Jde tedy o zbytečnou hračku DPP a další mazací tramvaj, dobrou jen pro fandy dopravy a média. Patrně nesmyslná zbytečná aktivita a vyhozené peníze. K tomu špína po celé Praze.

+1/0
26.10.2015 11:15

K38a25r98e91l 81D55r56d12a 6893935867339

Něco jako loňská kalamita přijde tak jednou za 50 let. Proto je třeba utratit 1,8 mil.? K tomu další výdaje za provoz a spotřební materiál...

  Opravu je třeba nějaké nemrznoucí ošetření? A bude vůbec účinné v případě mrznoucího deště?

+1/0
26.10.2015 10:09

J63o68s17e53f 75H98o13n92e73š 7301542770403

Co na to říkají ekologové?Hlavně,že STK netoleruje unik oleje u aut

0/0
24.10.2015 19:11
Foto

J83a55n 81H30e57r59n91a42,36T54h84.97D91i59p75l27.51,29C68y 8833292850647

Samozrejme se jedna o mazaci pantografy na mazani trolei.

0/0
24.10.2015 15:14

P72e20t20r 81K94o86u64t82e43c78k44ý 6324630247747

Věta "Speciální mazací troleje nechá dopravní podnik v polovině listopadu namontovat na dvě technické tramvaje." nedává moc smysl. Trolej, respektive trolejové vedení je ten "špagát" nahoře, ze kterého je tramvaj napájená. Co je pak teda mazací trolej namontovaná na tramvaji? :)

+5/0
24.10.2015 13:32

E44v18ž88e41n 14P92o88l12á56k 3398298721863

To je odbornost toho, kdo to psal. Asi jako by říkali pneumatice dálnice.

+10/0
24.10.2015 14:52
Foto

J65a80n 67H30e12r59n93a65,73T26h23.97D14i90p70l32.56,50C85y 8853472350797

Zadny spagat. Trolej je cca 8 mm silny medeny drat,na bocich upraveny proriznutim na zaveseni, takze prurez se podoba cislici 8.

0/0
25.10.2015 10:34

F81i72l55i44p 10J32i53r10s37á65k 5616320480225

Ve skutečnosti ten drát nahoře je „trolejové vedení“, ale „trolej“ (z anglického trolley) je právě ten „vozík“, který po trolejovém vedení jezdí. Proto je to „trolejové vedení“, protože vede „trolej“. V článku to mají správně.

0/0
26.10.2015 16:55

J69a16n 50B26l70a53h46o66u83t 8628160134632

Není tedy jednodušší použít hezký český výraz sběrač? :)

0/0
27.10.2015 12:28

M30i59c47h10a41e31l80a 44M76á11l31k38o13v50á 3768108375961

Doufám,že se nenamaže i řidič :-) až jí bude potřeba.

+1/0
24.10.2015 12:56

B50o54h60u13s13l29a11v 83K28r75á27l52í94k 2961980909326

Mazacími trolejemi se budou mazat troleje? To asi pan anonymní ČTK, iDNES.cz něco popletl, ne?

+13/0
24.10.2015 12:51

M28i92c88h60a11l 20C19h29a38l50u87p72a 6138910159793

"V Praze se tehdy kvůli namrzlým trolejím zastavilo několik tramvají"

Spíš bych řekl, že nejelo skoro nic.

+17/0
24.10.2015 12:05

O86n11d79r11e83j 29K56o45d33a80d 8521533811377

Tenhle článek, to je jadna perla vedle druhé..

+9/0
24.10.2015 12:23

L48u52k49a66s 89N18o68v10y 4654874105216

Ale vždyť je to pravda! Zbylé se nerozjely nebo vůbec nevyjely! ;)

+1/0
24.10.2015 12:43

M24i31c34h41a74l 46C51h21a76l52u55p97a 6468490459773

To právě ani ne, ony večer jezdily a spousta jich pak musela zůstat stát na ulicích. Takže druhý den byly běžně vidět stometrové fronty tramvají.

+1/0
24.10.2015 13:36

A72l71o66i78s 70R59u79b14á12š 5355265784471

V Praze mazací tramvaje? A tramvaje s radlicemi na odklízení sněhu? V Praze? A kdy tam naposledy mrzlo a ležel tam sníh? Podle mě jsou to vyhozené peníze pro kamarádíčky. V dřívějších dobách byla skutečná zima i v Praze a vše bylo OK i bez mazacích tramvají.

+3/−25
24.10.2015 11:52

Z71b79y55n68ě18k 81M15e33z56e38r96a 7541447876

Třeba loni stála celá Praha. Nejde totiž o sníh, ale vlhkost vzduchu, která v kombinaci s mrazem může zapříčinit právě omrzání trolejí.

+19/0
24.10.2015 11:56

M12a74r75t94i33n 38K96a49d85l82e96c 5851965513864

loni to bylo hustý, se nedalo jít nikde normálně, kolem silvestra... rozbil sem si hubu a to sem byl střízlivej.

+8/0
24.10.2015 12:11

L69a94d90i81s13l93a46v 31H51r18ů52z89a 8421846680916

Kde žijete, že jste tak mimo?

+2/0
24.10.2015 13:13
Foto

O12n75d36ř51e16j 62V49a42r81o60š73č37á67k 3984237903

Vylezou z ty prlede kde jsou zalezlej a jedou se v zime podivat do Prahy aby blbe nekecali.....

+3/−1
24.10.2015 14:27
Foto

J32a30n 61H90e75r13n36a45,22T41h90.36D40i35p31l23.43,75C44y 8463632690357

Jestli pada snih nebo ne,naj tom tolik nezalezi, ale ty tramvaje jezdi v Praze 24 hodin denne. A podnik musi byt pripraven i na snih...Aby to nedlo, tak jako tradicne v Praze i jinde se silnicemi, ze silnicari jsou na zimu pripraveni do te doby nez zacne mrznout, nebo ncapadnde prvni snizh. Vas nazor je. blby. Mazaci tramvaje byly v Praze i drive. Jenomze to bylo jinak nez dnes. Proste ta tramvaj mela dve kladky. Jednou se odebiral proud a tou druhou se provadelo mazani. A co se tyce snehovych tramvajovych radlic, ty jste ani nemusel videt.Temi se jezdilo hlavne v noci a zarizeni nebylo prilis napadne. To zajimalo hlavne ridice tramvaji. protoze pri mijeni tramvaj s radlickou byla o neco sirsi na kolejisti.

+1/0
25.10.2015 10:07

T94o66m32a82s 88S13v24o10b89o26d76a 5867155495557

V dřívějších dobách neprijelo vubec nic ... ani autobus...

0/0
27.10.2015 12:47

K59a21r48e94l 26W84a49t15z66k46o 9236207677416

Sice to není špatný nápad, ale jak dlouho na troleji ta nemrznoucí směs vydrží? Začne pršet, namrzat, směs námrazu rozpustí a steče dolů. No, uvidíme.

+5/0
24.10.2015 11:47

L14u56k67a49s 41N57o76v74a23k 4199679353368

Nak tak, loni to byla kombinace deště a mrazu, to se běžně nestává...

0/0
24.10.2015 13:15

T51o79m80á23š 81K28n27a90i94f41l 6963320227830

Opravdu jsou ty tramvaje vybavené mazacími trolejemi? nebo to jsou mazací pantografy?

+22/0
24.10.2015 11:24

O97n90d77r42e45j 73K68o41d49a11d 8721943801307

Mimo to Prahu nepotrápil silný mráz, ale mrznoucí déšť. Teplota byla "jen" kolem -2°C. :)

+7/0
24.10.2015 11:42

J33i68ř68í 23E12r13b31e87n 1743514816227

Byste toho chtel po pisalcich moc. Budte rad, ze nenapsali o mazacich kolejich :-)

+9/0
24.10.2015 11:48

M45i29c29h57a76l 71C98h22a13l15u80p69a 6668610409703

Ty mají dole :-)

+2/0
24.10.2015 12:05

M59i56r53o23s14l25a87v 72G52r31o79s39s70m61a70n57n 8832689124

Bohužel znalosti mnoha žurnalistů o tématech, jímž se věnují, jsou na úrovni běžného občana, nebo i níže. Speciálně to platí o informování o pražské MHD na IDnes, v metru a bohužel i na ČTK. Jen si říkám, jestli tak kvalitně informují i o věcech, kterým jako čtenář tolik nerozumim...

+3/0
24.10.2015 12:23

B69o28h46u95s90l35a24v 67K92r97á18l65í57k 2881270729866

Původně ale trolej byl opravdu ten vozíkový nebo kolečkový sběrač na tramvaji, zatímco dráty byly trolejové vedení. Jenže tehdejší "žurnalisté" to nějak otočili naruby, takže dnes drátům říkáme "vozík".

+1/0
24.10.2015 12:56
Foto

J78a38n 90H65e89r57n95a15,23T24h53.10D44i62p33l69.69,15C55y 8903632550147

Takze to s koleckem byla kladka. Pak se nahradila koncovka s kladkou tzv.smykadlem, tedy pro lajka takova nahore otevrena krabicka, v ktere byl maly uhlik. Pak nektera mesta zacala pouzivat liru, tedy vlastne mezistupen pred pantografem. Praha mela rovnou pantograf. Ty jsou podle typu tramvaje ruzne a umisteny bud vprostred vozu, nebo na koncich.

+1/0
25.10.2015 10:17
Foto

J47a66n 97H55e79r43n11a10,79T94h79.98D86i62p87l54.74,45C60y 8383112530977

Trolej, odborne vrchni vedeni To je to po cem se smyka pantograf nebo jine zarizeni, odebirajici proud z vrchniho vedeni. Praha pozivala kratce a na kratkem useku - na Karlove moste odber proudu zespodu - bylo to velmi poruchove a proto se to neosvedcilo.Spodni odber se pouzival proto,abychom nemeli Karluv most zadratovany. Ve svete se ovsem u trolejbusu pouzivalo take jine reseni.V zastavce se v trolejbusu roztocil zvlastni setrvacnik, pktery pohanel vozidlo do pristi zastavky. Pak nebyla treba trolej.

0/0
25.10.2015 10:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.