- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak popisek není úplně přesný, kromě odvozu suti tam dělají mikropiloty (hluboké kotvy). Petřínská geologie je hodně složitá, nakonec ona byla i důvodem zkázy lanovky. Novostavba lanovky z totáče byla sice "ostře sledovanou" stavbou, ale přeci jen technologie byly tehdy trochu jinde.
Spíš by mě zajímala celková ekonomika provozu té lanovky - přepravní výkon nevelký, každý rok několikatýdenní odstávka a revize. To že jsou na lanovku prachy vlastně znamená, že se máme dobře. :)
Je to součást MHD (tj. velmi lidové jízdné, pro Pražany de facto zdarma) a zároveň turistická atrakce. To byste taky mohl zkusit spočítat rentabilitu Karlova mostu nebo některých koncových úseků tramvají či metra :-)
No to je krásné retro.V roce1965 jsme měli na Nebozízkumaturitní večer, jehož průběh byl dlouho na záznamu Veřejné bezpečnostivýznamnou položkou. Za 14 dnů se to tam celé sesulo. Byla to krásná doba. VPraze se konal majáles s Alenem Ginsbergem, byla 3. spartakiáda, na níž přijelytisíce cvičenek z celé republiky a Beatles připravovali vydání LP Help. To byla krásná doba.
No snad jezdí aspoň zbylé lanovky co v Praze jsou.
Opravdu byl stav mostovky po 30 letech takový, že muselo dojít k celkové demolici?
Fotka číslo 11 není lanovka na Petřín,ale zaniklá lanovka na Letnou .
Už je asi odstraněná? č. 11 je video.