Diskuze

Autobusy z kolon vzniklých kvůli Blance vysvobodí pruhy a chytré semafory

Zprovoznění tunelu Blanka vedlo na některých místech v Praze ke zhoršení silničního provozu, takže vozidla hromadné dopravy nabírají oproti jízdním řádům značné zpoždění. Organizátor pražské dopravy se proto rozhodl vyhradit desítky silničních pruhů pro autobusy. A chystá i chytré semafory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I47v67a30n94a 53N61o65v58á

14. 11. 2015 20:49

Kdyz se na kulatak najizdelo ze dvou pruhu, nikdy tam zasadni kolony nebyly. Ted se najizdi z jednoho a nefunguje to. Tak vyhradime pruh pr autobusy a auta at se treba vznaseji...Ale Evropsky Chalifat to vyresi rychle, nebojte.

5 1
možnosti

Co Vám vadí na tom, že pojede autobus po kolejích? Jezdíte po nich snad?

1 2
možnosti

J61a15n 69N13o19v21á14k

14. 11. 2015 16:50

Aby byli kolony delší. Tak si socka zmeni jizdní řady a nešikanuje ostatní furt.Rv

1 3
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

Je tu hodně reakcí proti vyhrazeným pruhům. Je ale třeba si uvědomit, že po zprovoznění Blanky nastala v některých místech situace, která se blíží zhroucení dopravy, včetně veřejné. Lidem, kteří Blanku nepoužijí měla také pomocí, ale ono to zdaleka všude neplatí. Nebude-li se dělat nic, nepojede nikdo a ještě více lidí sedne do aut. Preference MHD umožní alespoň velké části lidi spolehlivéjší dopravu. Rovněž vede k vyšší atraktivitě MHD, tedy k poklesu používání aut a aspoň mírnému uvolnění komunikace. A prosím, uvědomme si, že ucpání komunikace v délce iks kilometrů není v důsledku toho, že v celé délce komunikace kapacitně nevyhovuje. Provoz je totiž obvykle limitován nějakým hrdlem, obvykle křižovatkou. A přes ně obvykle vyhrazené pruhy nevedou, takže kapacita komunikace není vyhrazenim pruhu automaticky snížená.

1 1
možnosti

P45e77t68r 29Č95e81r90m41á43k

14. 11. 2015 15:42

Vesměs nesmysl. Jednak Blanka sama nic zásadního neřeší - okruh bude fungovat až jako celek. Poté nikdo neříká že na tom budou všichni lépe, to je daň za komfort města, ale to řešení má celoměstský význam.

Preference MHD je čirý nesmysl, i když počet cestující systematicky klesá již mnoho let tak pořád patří Praha na špici využívání MHD (téměř 50% obyvatel), a celková úrověn MHD je opět skvělá (v TOP 5 evropy). Z toho tedy plyne jedinné -  MHD je na svém stropu a více už nabídnout nemůže, a veškerá snaha se tedy může nanejvýš upínat k tomu aby se ten jasný trend přechodu od MHD zpomalil, že by se otočil je prostě utopie všech utopií. A naopak je potřeba řešit infrastrukturu pro stále se zvětšující dopravu, jinak čeká Prahu velmi brzdo naprostý kolaps.

3 0
možnosti

Problém není v Blance samotné, ale v tom, že v návaznosti na její otevření udělali úpravy snad v celé Praze. Bez toho, aby byla šance vůbec zjistit, co se stane a podle toho reagovat. Naprosto nesmyslně se snížil počet pruhů, vyrostly ostrůvky, semafory, pruhy pro cyklisty. Kapacita silnic se snížila a kolony narostly. Světe div se!

2 0
možnosti

K30a88r55e83l 91F21i19a62l72a

14. 11. 2015 11:49

Takže kolony budou ještě delší.

Zavřít je do blázince! ;-€

1 0
možnosti

J45a51n 80J77o46r89d32a40n

14. 11. 2015 11:19

Opakuji: Pruhy jsou absolutně k ničemu!!

Nikdo to nekontroluje a tudíž to řidiči, kteří tam nemají co dělat, nedodržují ;-O

2 0
možnosti

Ukazuje se, že odpůrci tohoto monstr Blanka díla měli pravdu. Snadný průjezd přitáhne větší počet aut do centra a problém místo aby se řešil,naopak bude eskalovat. Vyřešt alespoň částečně to mohou obchvaty a regulace dopravy, například zavedením mýtného vozy vypouštějící emise, podobně, jako je tomu například v Londýně.

2 4
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

J34a43n 45T57a46r21a88b30a

14. 11. 2015 8:28

Stejně pitomý nápad měli před půlrokem konšelé v Pardubicích a způsobili tím v dopravě takový chaos, že to před týdnem odpískali a byli hodně rádi, že tomu nepředcházela defenestrace.

4 0
možnosti