Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žižkov se hlásí o napojení na metro D, vytipoval tři místa pro stanice

Radnice Prahy 3 se hlásí o své místo na mapě trasy D pražského metra, která by se mohla začít stavět už v roce 2017. Podle starostky Vladislavy Hujové se na nutnosti protáhnout nové spojení až na Žižkov shodli politici ze všech stran. Mají i tipy na umístění stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J51a16n 78Z11i32e52g57l66e61r 1341286211798

Návrh radnice Prahy 3 považuji za legitimní. Trasa D je nezpochybnitelná v úseku Náměstí Míru - Depo Písnice.  O dalších variantách je možné jednat. Vím, že jedna počítá s ukončením na hlavním nádraží, další pak s pokračováním z Náměstí Míru přes Žižkov až k trase B, tuším, že na Vysočanskou. Je potřeba provést dopravní průzkum, který by vyhodnotil optimální vedení trasy. Možná by se dala vést k hlavnímu nádraží s napojením na pochody u posledního sedmého nástupiště a pak by mohla pokračovat dále na Žižkov.

Ale nesouhlasím s odbočkami. Měla by to být samostatná trasa jako všechny ostatní. A odbočka byla zavrhnuta už  na Pankráci, kde se uvažovalo, že by déčko odbočovalo z céčka..

0/0
27.11.2015 16:43

K96a32r53e26l 44D69r35d36a 6293685617369

Takový nápad - chaos na trase Bé. Nedal by se Žižkov vyřešit souběžnou tratí na Béčku? Někde od Karlova náměstí odbočka přes Žižkov a na Českomoravské návrat na původní Béčko? To co bylo zamítnuto na Céčku, využití jedné trati pro dvě linky. Tak naordinovat celému Béčku, dvě rozdílné linky. Jedna větev trati "B2" přes Žižkov a druhá původní "B1" přes Karlín.

  Byla by bomba propojit "B2" Karlovo náměstí, I.P. Pavlova, Jiřího z Poděbrad a dále Žižkov.

  Déčko by se pak mohlo stočit v klidu na Náměstí Republiku. Mírák by mohl být přestupem B2-D-A.

+1/−4
23.11.2015 23:47

B83r95o62n38i70s64l39a31v 67M28e43r37t39l68í46k 1712301111982

Jenom ne odbočky. Nebezpečné. Všude na světě se to snaží (pokud to technicky a finančně jde) zrušit...

+3/−1
24.11.2015 0:07

M57a24r49t98i80n 98R93u75z36i11c66k31a 1472268746487

no, timto by se kapacita obou vetvi snizila - rekneme interval cca 4min., pokud vetveni trati, tak spise na okrajich mesta kde je slabsi poptavka - je to videt treba na pasmovem provozu, ale v centru mesta je to nezadouci...

+4/0
24.11.2015 2:24

E56v93ž38e90n 68P88o88l21á78k 3888258861743

Silně zahnutá trať poblíž centra logisticky znamená dvě linky končící v centru, což nemůže dopadnout jinak, než silným přetížením dotyčné "zlomové" stanice (v tomto případě kdesi poblíž Hlavního nádraží) - podobný jev se ostatně projevil částečně i na Nádraží Veleslavín. Pokud metro na Žižkov, pak je ideální zcela nová trasa s možností odlišných intervalů, která by nebránila prodlužovat Déčko přímo, v tomto případě asi přes Letnou (odlehčení pro A a C a zdejší tramvajovou trať) do Bohnic (s přetíženou autobusovou dopravou).

+3/−1
23.11.2015 21:19

M33a62r15t28i68n 14R21u44z95i81c38k75a 1872128306117

Mno, tramvajova trat v Konevove ulici nikdy nemela byt zrusena, nejlepe mela byt odklonena smer florenc, kdyz uz ne Hyberskou...

Hlavni smery Zizkova jsou krom na metro A predevsim centrum linkami 5,9,26 kapacitne hodne vytizene a busy 133,207 taktez pretizene smer Florenc. Novemu metru bude chybet napojeni na linku B.

S metrem z Nam. Miru bude problem v tom, ze prestupni stanice a Metro A smer centrum bude jeste vice preplnene a take se vice zatizi usek Nam.Miru-Mustek.

Jestlize se Metro D stavi prakticky soubezne s Metrem C, a dle meho bylo spise vhodnejsi jej vest z Pankrace spise ke stanici Flora - Ohrada (Nakl. nadr. Zizkov) - Palmovka - (Bulovka - Kobylisy - Bohnice), ale i to by zizkovu prilis nepomohlo.

Metro D tak jak je planovano vyresi pouze vytizeni linek 10,16,136 a do centra budou lide stale jezdit preplnenymi autobusy, ev. vyrazne zatizi usek Mustek-Nam. Miru na trase A a take neresi tram. usek Nam.Miru-Karlovo Nam.

Idealni by pro zizkov byla spise nova trasa ...Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Hlavni Nadr.-Mustek-Narodni divadlo-Kinskeho Zahrada-Andel-Klamovka-Kotlarka... ev. od Prokopova nam. jej vest pres Viktorku-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam. na Andel a dal...

Jelikoz se ale jeste ani nekoplo, lze pripadne pripravit projekt tak, aby bylo mozne v budoucnu umoznit vetveni planovane trasy smer Andel a smer Flora-Palmovka.

+5/−1
23.11.2015 20:18

Z95d95e21n64ě30k 89S76k91ř19i40v67a35n 5374300909826

Zbytečné, žádné metro už nebude potřeba.Stejně by se jen přerušoval provoz kvůli teroristickým útokům, které budou brzy následovat, tak k čemu další trasa?

+2/−10
23.11.2015 20:00

K17a11r13e47l 60D13r77d21a 6633145597219

Pokud vím, tak Dčko Hudeček otočil na Náměstí republiky, což měla být přestupní a konečná. Pak se nabízí prodloužení Letná - Bubeneč - ZOO - Bohnice. (Někdejší plánovaná konečná C.)

  Pokud si Žižkov nezadupe, metro mít nebude. Pěkná by byla konečná na Jarově. Jenže výsledek je tak trochu nesmysl. Kolik lidí potřebuje trasu Pankrác - Žižkov? A pro cestu do centra by to bylo kapku monstrum s přestupem na Míráku. 

  9 by nahradil přestup na Míráku, pak další na Můstku a pak by se teprve cestující dokodrcal k Andělu, kde by byl 9 na jedno nastoupení. Metro by to s tramvají asi prohrálo.

  A pak, jak řešit Hlavní nádraží? Při variantě "Hudeček" se nabízí, že přestupy na Cčko mohou být krátké. Při variantě "Žižkov" bude přestup pod celým nádražím od VŠE a trať to vytočí tak do Koněvky. Takže Seifertova a Olšanská budou nejspíš bez metra. Což není žádoucí.

  Hloupá volba. Víc se mi líbí Bohnice než Žižkov. A Žižkovu bych ordinoval jinou trasu. Přímější do centra. (Což je dnešní Ačko. Žižkov metro má.) ;-)

+3/−1
23.11.2015 19:57

R98a24d79o86s68l20a82v 91K14l32a53u43d84a 5224188384462

Není trochu luxus aby spolu dvě trasy měly dva plnohodnotné přestupy? Zbytečně drahé. Za další proč metro do Bohnic? Další nesmysl. Céčko danou lokalitu spolehlivě obslouží. U ZOO měla být stanice trasy C, ale propočty ukázaly, že by se nevyplatila. A zase pod Vltavou. Navíc by někde křižovala Blanku. To by byla hodně drahá sranda.

0/0
23.11.2015 20:18

E85v16ž75e89n 55P67o86l98á81k 3498918281983

Céčko obslouží Kobylisy, na které ovšem sváží autobusy z Bohnic lidi zcela narvané v intervalu cca minuta ve špičce. Tramvajím, které by dávaly větší smysl se tamní lidé braní zuby nehty...

+1/0
23.11.2015 21:06

K10a26r39e65l 91D93r59d80a 6653265467979

Jaké dva přestupy? Pankrác a Hlavní nádraží? Ale to je přece smysl Dčka, záloha Nuselského mostu. Plánuje se zavření-přerušení trasy C a rekonstrukce Nuseláku. Kdo pojede přes údolí, bude přestupovat na Déčko.

  Ta trasa by jela pod Vltavou, v Blance by problém neměl být. ZOO je někde jinde než byla před 20-30 lety. Je to jen úvaha. Užitečná by mi přišla hlavně Letná, Podbaba a Bohnice.

0/−1
23.11.2015 22:48

M77a84r56t69i62n 48R94u49z74i77c96k83a 1312538556927

No ano, v planu jsou vetev z Pankrace na Nam. Republiky a z Nam. Republiky na Zizkov. Ona totiz puvodne planovana trasa neresi napojeni na Metro B. Nova ho resi, ale dvema linkami, ev. uvrati.

Proto by nejlepsi bylo planovat Zizkovske metro smer centrum a Smichov a metro D smer Bohnice, ale do Bohnic to neni jednoduche z Troji, je to prilis vysoke stoupani, spise se jevi varianta metra D pres Liben a Kobylisy, ale to bude vhodne pouze pres Zizkov - Myslim, ze vhodnejsi trasovani by bylo Decko vest az na Jiriho nebo na Floru a odtud pres Palmovku, Bulovku, Kobylisy az do Bohnic.

Metro A vede pres Vinohrady a na doprave na zizkove je to znat, preplnene autobusy a tramvaje - linky 5,9,26,133,207, ale take 10,16,136.

0/0
23.11.2015 20:27

K86a86r70e90l 73D15r31d37a 6133295297239

Jiřího mi přijde fajn pro obsloužení Žižkova. (Následovala by Prokopovo-Sladkovského náměstí, 1 stanice, 2 výstupy.)

  Chybí ale to Hlavní nádraží a záloha Nuselského mostu.

  Nám. Míru by mělo být s přestupní stanicí na Déčko bezbariérové. Takže jsem spíš pro přestup zde.

  A Chmelnice je rozumná, ale pak to brát na Bohnice? Není to hrozná zajížďka? Přestupy na Béčko a Céčko? Byla by to jak trasa, co má jednou Prahu obkroužit. A co údolí Na Krejcárku a všechny ty koleje tady? Nehrozí nějaký Nuselský most?

0/0
23.11.2015 23:02

M77a64r29t89i39n 90R76u82z39i38c28k11a 1952778336327

Ne to ne, mysleno je Decko takto: Pankrac-Nadr. Vrsovice/Otakarova-(Flora)-Ohrada-Palmovka-Bulovka-Kobylisy-Velka Skala-Bohnice

Zizkov by pak mel jinou linku: Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Viktoria-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam.-Andel-Klamovka-Kotlarka

nebo varianta: ...Prokopovo-Hl.Nadr.-Mustek-Narodni Divadlo-Kinskeho Zahr.-Andel....

Trasa Decka pres Jiriho by mohla vest podel zizkova ve stope ...Prokopovo-Ohrada-Palmovka... ev. ...Prokopovo-Invalidovna-Palmovka...

Druhy nuselsky most nehrozi, jsou tam mirnejsi podminky nez treba na cecku z NH do Kobylis... stanice na zizkove by byly hlubsi a klesani by bylo podelne zhruba ve stope ulic Pod Krejcarkem-Novovysocanska - Palmovka by byla situovana spise na urovni ulice Vacinova k vychodnimu vestibulu a byvalemu aut. nadrazi.

+1/0
24.11.2015 2:20

P29e55t44r 48P48a66v92e78l 1558558349720

Pokud se nepletu, tak původně tam Žižkov figuroval, ve výhledovém horizontu. Trasa byla naplánována do budoucna na stanice: Bělnice - Písnice - Libuš - Nové Dvory - Thormayerova nemocnice - Krč - Olbrachtova - Pankrác (C) - Náměstí bratří Synků - Náměstí Míru (A) - Hlavní nádraží (C) - Náměstí Republiky (B) - Prokopovo náměstí - Vackov - Chmelnice - Nádraží Libeň - Vysočanská (B). Otázka je, jak je tohle reálné a hlavně kdy. Aby to nebylo v době, kdy budeme mít všichni jetpacks a metro nebude třeba... :-)Původní plán počítal s dokončením 1. etapy v roce 2018, 2. etapy 2021, 3. etapy (ta končí na Míráku) 2025, tak uvidíme.

0/0
23.11.2015 22:28

K63a29r65e43l 28D80r70d20a 6573165547399

Řešit Náměstí Republiky úvratí. To mi přijde hloupé.

  Ostatně, má vzniknout Centrální terminál. Měl by pro pěší propojit Náměstí Republiky, Hlavní nádraží, Florenc. Asi bych volil na Déčku jen tu VŠE, pokud má následovat Žižkov.

0/0
23.11.2015 23:18

Z76d72e62n57ě67k 68K93u94č81e97r17a 4578841801746

Bylo by to hezké, kdyby se to stavělo rychle, dodržoval se rozpočet a celá stavba měla své opodstatnění. Když vezmu poučení z minulých tras, tak dílem blbců je stanice v Letňanech, neboli v polích. Původně měla být v areálu výstaviště, ale výstaviště se nějak posunulo a celý veletržní areál velmi chátrá a to měl být výraznou konkurencí Brnu. Druhým uměleckým dílem je poslední trasa áčka, která od dávných projektů měla vést k letišti a nyní končí u nemocnice, kde nikdo nebydlí a dojezdovou stanici nepoužívá ani 80 tisíc lidí. Pak musíme vzít v potaz, že by stavbu dělal opět Metrostav, ale to by se musely sakra narovnat vztahy s Prahou.

+3/−4
23.11.2015 19:41

E20v71ž49e43n 83P66o13l29á19k 3728848821253

Kterou konečnou stanici využívá 80 000 lidí? A kde jinde je misto na obří autobusový terminál s P+R než v poli? Na Zličíně to dřív vypadalo úplně stejně.

+4/0
23.11.2015 21:09

K17r23y74š22t11o14f 71L74a14n44í20k 1859600385895

tem terminum bych moc neveril, treba zeleznicni zastávky Eden a Zahradni mesto uz mely byt par let hotove a nedeje se vůbec nic

+8/−2
23.11.2015 19:32

D64a22v17i57d 46J16ů59n48a 1170710697717

Roky otřepaná témata..trasa metra D, rychlodráha na letiště, oprava Výstaviště, atd. Podle načasování to vidím spíše na předvolební sliby.;-)

+8/−1
23.11.2015 19:26

M52a52r84t81i85n 78H87a68n33z93a56l 8798199989165

KONEČNĚ!! Žižkovská MHD je skutečně značně poddimenzovaná...

+1/−3
23.11.2015 19:24

M36a39r57t32i38n 22P63e96t65r 6363452188569

Ale asi jo, pokud to teda tipovala ta Hujová, tak to bude jistě důkladně promyšleno.

0/0
23.11.2015 19:21

V73á66c49l40a42v 97Š31o60b59r 5373982817500

Hlavně by to chtělo Cimrmanovu stanici u jeho divadla.

+16/0
23.11.2015 19:14

J31o41s27e59f 77C37h16o53d21o77u24n47s43k59ý 4881546299550

Mohly by tam být eskalátory poháněné lidskou tíhou. A dokonce bysme vyřešili i ten problém s hromadícíma se horníkama :-) Ty lidi navíc by prostě metro odvezlo jinam.

+14/0
23.11.2015 19:21

D50a69v40i93d 65D54l26o46u20h77ý 5544767117571

Tam se nevejde. Nicméně udělat ve Strašnicích zastávku u Solidarity mohli... Cimrman tam byl dost dlouho.

0/0
23.11.2015 19:22

D49a86v90i31d 79D15l58o17u12h13ý 5624877357911

... a dělat zastávku na Kostničáku... Nevím, nevím... Už tam nějaký pátek nebydlím, ale tenkrát bych se tam bál vystoupit.

0/0
23.11.2015 19:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.