- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Návrh radnice Prahy 3 považuji za legitimní. Trasa D je nezpochybnitelná v úseku Náměstí Míru - Depo Písnice. O dalších variantách je možné jednat. Vím, že jedna počítá s ukončením na hlavním nádraží, další pak s pokračováním z Náměstí Míru přes Žižkov až k trase B, tuším, že na Vysočanskou. Je potřeba provést dopravní průzkum, který by vyhodnotil optimální vedení trasy. Možná by se dala vést k hlavnímu nádraží s napojením na pochody u posledního sedmého nástupiště a pak by mohla pokračovat dále na Žižkov.
Ale nesouhlasím s odbočkami. Měla by to být samostatná trasa jako všechny ostatní. A odbočka byla zavrhnuta už na Pankráci, kde se uvažovalo, že by déčko odbočovalo z céčka..
Takový nápad - chaos na trase Bé. Nedal by se Žižkov vyřešit souběžnou tratí na Béčku? Někde od Karlova náměstí odbočka přes Žižkov a na Českomoravské návrat na původní Béčko? To co bylo zamítnuto na Céčku, využití jedné trati pro dvě linky. Tak naordinovat celému Béčku, dvě rozdílné linky. Jedna větev trati "B2" přes Žižkov a druhá původní "B1" přes Karlín.
Byla by bomba propojit "B2" Karlovo náměstí, I.P. Pavlova, Jiřího z Poděbrad a dále Žižkov.
Déčko by se pak mohlo stočit v klidu na Náměstí Republiku. Mírák by mohl být přestupem B2-D-A.
Jenom ne odbočky. Nebezpečné. Všude na světě se to snaží (pokud to technicky a finančně jde) zrušit...
Silně zahnutá trať poblíž centra logisticky znamená dvě linky končící v centru, což nemůže dopadnout jinak, než silným přetížením dotyčné "zlomové" stanice (v tomto případě kdesi poblíž Hlavního nádraží) - podobný jev se ostatně projevil částečně i na Nádraží Veleslavín. Pokud metro na Žižkov, pak je ideální zcela nová trasa s možností odlišných intervalů, která by nebránila prodlužovat Déčko přímo, v tomto případě asi přes Letnou (odlehčení pro A a C a zdejší tramvajovou trať) do Bohnic (s přetíženou autobusovou dopravou).
Mno, tramvajova trat v Konevove ulici nikdy nemela byt zrusena, nejlepe mela byt odklonena smer florenc, kdyz uz ne Hyberskou...
Hlavni smery Zizkova jsou krom na metro A predevsim centrum linkami 5,9,26 kapacitne hodne vytizene a busy 133,207 taktez pretizene smer Florenc. Novemu metru bude chybet napojeni na linku B.
S metrem z Nam. Miru bude problem v tom, ze prestupni stanice a Metro A smer centrum bude jeste vice preplnene a take se vice zatizi usek Nam.Miru-Mustek.
Jestlize se Metro D stavi prakticky soubezne s Metrem C, a dle meho bylo spise vhodnejsi jej vest z Pankrace spise ke stanici Flora - Ohrada (Nakl. nadr. Zizkov) - Palmovka - (Bulovka - Kobylisy - Bohnice), ale i to by zizkovu prilis nepomohlo.
Metro D tak jak je planovano vyresi pouze vytizeni linek 10,16,136 a do centra budou lide stale jezdit preplnenymi autobusy, ev. vyrazne zatizi usek Mustek-Nam. Miru na trase A a take neresi tram. usek Nam.Miru-Karlovo Nam.
Idealni by pro zizkov byla spise nova trasa ...Chmelnice-Ohrada-Prokopovo Nam.-Hlavni Nadr.-Mustek-Narodni divadlo-Kinskeho Zahrada-Andel-Klamovka-Kotlarka... ev. od Prokopova nam. jej vest pres Viktorku-Nam.Miru-IPP-Karlovo Nam. na Andel a dal...
Jelikoz se ale jeste ani nekoplo, lze pripadne pripravit projekt tak, aby bylo mozne v budoucnu umoznit vetveni planovane trasy smer Andel a smer Flora-Palmovka.
Zbytečné, žádné metro už nebude potřeba.Stejně by se jen přerušoval provoz kvůli teroristickým útokům, které budou brzy následovat, tak k čemu další trasa?
Pokud vím, tak Dčko Hudeček otočil na Náměstí republiky, což měla být přestupní a konečná. Pak se nabízí prodloužení Letná - Bubeneč - ZOO - Bohnice. (Někdejší plánovaná konečná C.)
Pokud si Žižkov nezadupe, metro mít nebude. Pěkná by byla konečná na Jarově. Jenže výsledek je tak trochu nesmysl. Kolik lidí potřebuje trasu Pankrác - Žižkov? A pro cestu do centra by to bylo kapku monstrum s přestupem na Míráku.
9 by nahradil přestup na Míráku, pak další na Můstku a pak by se teprve cestující dokodrcal k Andělu, kde by byl 9 na jedno nastoupení. Metro by to s tramvají asi prohrálo.
A pak, jak řešit Hlavní nádraží? Při variantě "Hudeček" se nabízí, že přestupy na Cčko mohou být krátké. Při variantě "Žižkov" bude přestup pod celým nádražím od VŠE a trať to vytočí tak do Koněvky. Takže Seifertova a Olšanská budou nejspíš bez metra. Což není žádoucí.
Hloupá volba. Víc se mi líbí Bohnice než Žižkov. A Žižkovu bych ordinoval jinou trasu. Přímější do centra. (Což je dnešní Ačko. Žižkov metro má.)
Není trochu luxus aby spolu dvě trasy měly dva plnohodnotné přestupy? Zbytečně drahé. Za další proč metro do Bohnic? Další nesmysl. Céčko danou lokalitu spolehlivě obslouží. U ZOO měla být stanice trasy C, ale propočty ukázaly, že by se nevyplatila. A zase pod Vltavou. Navíc by někde křižovala Blanku. To by byla hodně drahá sranda.
Bylo by to hezké, kdyby se to stavělo rychle, dodržoval se rozpočet a celá stavba měla své opodstatnění. Když vezmu poučení z minulých tras, tak dílem blbců je stanice v Letňanech, neboli v polích. Původně měla být v areálu výstaviště, ale výstaviště se nějak posunulo a celý veletržní areál velmi chátrá a to měl být výraznou konkurencí Brnu. Druhým uměleckým dílem je poslední trasa áčka, která od dávných projektů měla vést k letišti a nyní končí u nemocnice, kde nikdo nebydlí a dojezdovou stanici nepoužívá ani 80 tisíc lidí. Pak musíme vzít v potaz, že by stavbu dělal opět Metrostav, ale to by se musely sakra narovnat vztahy s Prahou.
Kterou konečnou stanici využívá 80 000 lidí? A kde jinde je misto na obří autobusový terminál s P+R než v poli? Na Zličíně to dřív vypadalo úplně stejně.
tem terminum bych moc neveril, treba zeleznicni zastávky Eden a Zahradni mesto uz mely byt par let hotove a nedeje se vůbec nic
Roky otřepaná témata..trasa metra D, rychlodráha na letiště, oprava Výstaviště, atd. Podle načasování to vidím spíše na předvolební sliby.
KONEČNĚ!! Žižkovská MHD je skutečně značně poddimenzovaná...