Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I98v96a64n90a 32N89o25v62á 2832362609378

zásadní je nezužovat silnice. Silnice od Strakonic umožňuje napojení na Barrandovský most ve dvou pruzích (dříve bývalo) a na Smíchov také ve dvou pruzích (bývalo ještě nedávno) Proč to chytráci zužují do jednoho pruhu, je záhadou. Možná někomu ale ty kolony vyhovují...

+1/0
13.12.2015 14:56

J92o64s41e93f 58B40r20o26ž80e34k 7413475112341

Kdy už konečně bude ta Radlická radiála? Měla být v roce 2012. 

Právě v těchto dnes opět a zase omezují průjezdnost Radlické ulice - další a další zužování, omezování rychlosti a semafory. Ze západní části Prahy se už není jak dostat k vnitřnímu okruhu - výjimkou je sjezd z Barandova, který ovšem slouží místo radiály mezi vnitřním a vnějším okruhem a navíc totálně ucpává Barrandovský most, takže průjezd okruhem je v těchto místech katastrofa.

0/0
7.12.2015 17:11

L54a55d84i70s72l55a11v 76H17o54l39í91k 5362792409891

Mnoho lidí je mylně přesvědčeno, že bus pruh dopravu na Strakonické zhoršil, tomu tak ale není.

Dříve se auta od Chuchle připojovala ke směru od Barrandovského mostu 1 pruhem. Po zprovoznění bus pruhu se připojují 1 pruhem. Kde tedy bus pruh způsobil problémy? Ať počítám jak počítám, pořád se připojuje jen 1 pruhem. Dnes, včera, před týdnem, před měsícem, před rokem...

+1/−2
7.12.2015 13:49

J98o25s51e52f 40B14r20o42ž16e35k 7813425322271

Přečetl jste si vůbec ten nesmysl, co jste napsal? Od Chuchle směrem od Barrandovského mostu .... tedy jedině ve směru na Strakonice - ovšem tam žádný bus pruh ani problémy ve špičkách nejsou.

0/0
7.12.2015 17:06

R71o33b52e31r65t 70H16o98m64o86l81k90a 2860342482281

Přečtěte si to pořádně. Mluví o směru do centra (Smíchov/Zlíchovský tunel), kam se připojují auta od Chuchle zprava z podjezdu k autům jedoucím do centra od B. mostu. Takže je to správně.

0/0
8.12.2015 13:28

M48a83r46e49k 44P41a32w 3581814235505

Dříve tam přece byly dva pruhy! Jeden se připojival průběžně, druhý přímo, z čehož plynuly občas nebezpečné situace. Ale doprava byla podstatně plynulejší, Strakovická pod Barr mostem stávala vzácně. Dnes ráno stojí vždy.

0/0
13.12.2015 16:38

M73i37c65h30a28l 43P83a37u67l67í82č57e74k 2293915255865

Netušíte někdo důvod, proč tam jsou zapnuté ty semafory před Mrázovkou? Jo to naprosto zbytečné zdržování. Jestli to má být redukce počtu automobilů v tunelu, tak to je teda dost úlet, protože ten tunel je ve výsledku skoro úplně prázdný a těch aut se tam v jedné dávce na zelenou dostane minimum, kromě toho si nevybavím jediný tunel ani u nás, ani v Evropě, kde by se takto redukoval běžný provoz (semafory se zapínají jen výjimečně, v případě nehod např.). Potom mě ještě napadá důvod ten, že se seká doprava na odbočení do sjezdu mezi oběma tunely u Anděla (mezi Mrázovkou a Strahovským), takže tam občas zasahují stojící auta až do tunelu, ale to by jednak neměl být pro takovýto tunel problém, jednak by se to dalo řešit i jinak, než zastavováním dopravy před tunelem (co třeba zefektivnit ten semafor dole pod tím sjezdem?)

0/0
7.12.2015 13:13

R64o58b23e33r18t 67H16o43m57o85l76k37a 2900302722821

Zefektivnit semafor je nesmyslná představa, protože ten zároveň zavírá Kartouzskou a zpusobuje kolonu až na Karlák... Jinak samozřejmě souhlas.

0/0
7.12.2015 17:07

M56a65r34e37k 30P61a71w 3521494215605

No tak asi nechtějí dopustit kolonu v tunelu, tak ji raději drží před tunelem.

0/0
13.12.2015 16:40

P79a11v87e74l 24B49o16r71m26a63n37n 5505297971238

Ale že tady je odborníků na dopravu.....A přitom je všechno jinak...8-o

0/0
7.12.2015 12:36

P84a84v97e59l 39B75o61r84m90a71n36n 5905587441968

Jinak tvrdit že jeden pruh navíc nepomůže je samozřejmě úplná pitomost.Pochopitelně že by pomohl.

0/0
7.12.2015 12:38

P50a79v68e55l 54B63o56r96m12a22n51n 5245117661928

A raději hned vysvětlím.Zdaleka ne všichni řidiči jedoucí ku Praze mají potřebu odbočovat na Barrandovský moct.Pro řidiče kteří míří do centra resp. směr Smíchov by takový pruh pomohl.Nyní jedním z hl. faktorů proč se to štosuje je nájezd na Barrand. most.za ním se doprava celkem zrychluje.

+3/0
7.12.2015 12:42

P37e83t18r 31H47r86a66d50e61c31k13ý 3480127822526

Do otevření Blanky se tvořily kolony při odbočování na Barrandovský most. Jakmile se autobus dostal do levého pruhu, projel až na Zlíchov bez problémů. Na připojení k sjezdu z mostu byly 2 pruhy. V současnosti se 2 pruhy pod Barrandovským mostem ve směru od Zbraslavi do centra sbíhají do jednoho, autobus má asi 500 m vyhrazený levý pruh a pak musí zpátky do fronty :-(. Problematické je "míchání" aut ze Strakonické s auty, která jedou z mostu ve směru na Mrázovku, tam je provoz opravdu hustý.

+1/0
7.12.2015 13:07

R22o25b22e81r66t 85H70o59m52o68l31k38a 2110562262341

Primární řešení se nabízí samo:

1. Vypnout semafory u vjezdu do Mrázovky, prostě ho přestat regulovat. Větrání by snad mělo být dimenzované na výfuky stojící kolony. Naopak operačně uzavírat výjezdy z tunelu, když se ucpe napojení na povrchu.

2. Oddělit pruhy na Strakonické betonovou zdí už od Chuchle.

+2/−2
7.12.2015 12:32

R47o83b34e78r98t 16H50o23m58o63l22k27a 2930332592171

A sekundární:

Dostavět okruh okolo Prahy, dostavět chybějící radiály a zároveň opět zprůjezdnit stávající radiály (které jsou naopak aktuálně "kripleny" zbytečným zužováním).

+1/0
7.12.2015 12:34

P94a29v69e39l 97O87b84d35r50ž22á57l78e78k 6656374498142

Jelikož proti kterékoliv možné části obou okruhů i libovolné radiály protestuje vždy nejméně jedno občanské sdružení - které může výstavbu libovolně dlouho blokovat - tak není naděje, že by se v dalších 20 letech postavil byť metr čehokoliv.

0/0
8.12.2015 10:23

R14o78b11e27r57t 73H23o18m71o68l17k32a 2570412572441

To nepopírám.

0/0
8.12.2015 10:42
Foto

P70a31v15e37l 56M93a48k95o49v52e57c 8938915431

Ad 2). betonovou zdí oddělit pruhy již od Příbrami...:-)

0/0
7.12.2015 13:23

J79a97n 83H77á88l28a 8795165760707

Já si hlavně myslím, že problém není třetí nebo n-tý pruh. Problém je v tom, že neexistuje vnější okruh a izolované řešení typu Blanky může pomoci lokálně (ale protože je izolované, jinde zase přispěje k větším dopravním problémům).

+2/0
7.12.2015 11:59

V95l26a89d26i26m28i27r 64K25r30a43u93s 6161438764570

zrovna v tomto místě vnější městský okruh existuje, takže to problém není. částečným problémem je chybějící nájezd na okruh pod Točnou (před Komořany). ale ani to není tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:08

J83a61n 31H18á30l64a 8245785340377

Já si dovolím oponovat - žádný vnější městský okruh v Praze neexistuje :-)

Existuje jen ČÁST vnějšího okruhu - ale to je jako kdybyste prohlásil, že třeba loď popluje, protože má část obšívky. Jenže dokud to není kompletní, žádaný efekt to prostě mít nebude.

+1/0
7.12.2015 12:12

V33l72a63d67i26m89i25r 38K65r60a77u58s 6791338344390

ano, určitá část aut, která chce přejet z okruhu na jižní spojku (aby mohla pokračovat směr MB nebo HK) asi použije strakonickou. ale imho existjí ve špičce rychlejší trasy. ale například z Plzně bych už Jižní spojku nepoužil. takže tohle je řešení jen pro ty,co jedou ze směru Strakonice. ano, okruh by pomohl, ale pokud jde o toto konkrétní místo, tak to není až tak zásadní.

0/0
7.12.2015 12:19

V38l75a23d45i13m77i44r 22K69r95a53u54s 6611748614750

setkávám se s tím pravidelně a obětí toho omylu jsou občas i vysokoškolsky vzdělaní lidé... oni se prostě z mně neznámého důvodu domnívají, že když je úsek, kde je kolona, tak že řešením je přidat pruh a kolona se rozpustí. nikoliv výsledkem přidání pruhu bude, že kolona pojede ještě pomaleji. když se k jednomu pruhu přidá druhý, pojede kolona dvakrát pomaleji než ta původní. dvakrát pomaleji, nikoliv dvakrát rychleji. důvod je ten, že průtok je dán úzkým místem, které není dáno počtem pruhů před ním, ale většinou nějakým křížením někde vpředu... já vím, pro netechnické lidi je to kontraintuitivní, ale je to tak. pokud chcete analogii, prostě kilo peří je opět stejně těžké jako kilo železa. pochopte to konečně...

+4/−2
7.12.2015 11:53

V46l90a89d92i90m61i61r 26K14r90a14u20s 6961168124510

tím chci říct, že z těch dvou pruhů na strakonické se klidně dá ve špičce jeden vyhradit pro autobusy, aniž by to těm stojícím automobilistům nějak úblížilo. ale jak píšu níže, u většiny z nich je to snobský přístup, že když oni "lepší lidi v autech" musí stát v koloně, tak ať "socky" busech stojí taky. kam bychom to došli, kdyby "socky" v busu měli pohodlnější a rychlejší cestu. no hrůza!

0/−2
7.12.2015 11:54

J84a95n 34M84a12c21e90k 6301940282540

A proč jsou podle Vás dálnice dvouproudé? Také většinou někde končí jedním pruhem. Prostě dva pruhy mají větší kapacitu než jeden.

Problém bývá v tom, že levý pruh by měl jet rovně (kde je volno) a pravý pruh doprava (kde je zácpa). A někteří řidiči jedou v tom levém a na poslední chvíli se snaží nacpat do pravého a tím ucpou ten levý pruh. Ale to by šlo vyřešit tak, že by mezi těmi pruhy byla plná čára a policie by takové řidiče pokutovala.

+1/−1
7.12.2015 12:00

V55l93a70d82i13m84i25r 82K42r41a43u46s 6471248604280

dálnice nejsou projektované na to, aby na nich stála kolona. dálnice jsou projektované na co nejrychlejší průjezd co nejdelší vzdáleností. zatímco strakonická ve špičce opravdu není dálnice. dálnice nemá bottleneck (pokud tam není nehoda), zatímco strakonická ho má u vjezdu na barandovský most. ale nevím, jestli jste schopen rozumnět.

0/0
7.12.2015 12:05

J98a86n 39M12a72c88e51k 6131760782370

Ale řešení jsou: krátkodobé - tři pruhy na Strakonické místo dvou, dlouhodobé - další most přes Vltavu.

0/0
7.12.2015 12:09

V89l44a79d98i72m94i43r 16K70r19a29u30s 6161218894290

a čemu ty tři pruhy pomůžou? vůbec ničemu. ano, betonářská lobby se napakuje a než se to postaví (několik let!), tak ty kolony budou mnohanásobné, než jsou teď.

0/0
7.12.2015 12:21

J19o53s62e87f 46B87r59o71ž30e18k 7883525812151

Nojo, čím víc tomu někdo nerozumí, tím víc do toho mluví, že???

Betonářská loby se napakuje, když většinou půjde jen o úpravu značení a žádná stavba se provádět nebude. A když bude jeden bus pruh a dva zůstanou pro auta - jeden na odbočení na BM a  druhý na průjezd, tak to jsou prostě tři pruhy.

Inu, kdyby blbost nadnášela.............

0/0
7.12.2015 17:04

J29a79n 36M16a87c91e96k 6601430722510

On problém není "lepší lidi v autech" vs. "socky". Budete se divit, do práce jezdím MHD, pokud auto nutně nepotřebuji, ale opravdu mi tam vadí mnoho věcí: někteří cestující páchnou, mnozí poslouchají hudbu se sluchátky tak nahlas, že to silně obtěžuje a jiní mluví tak, že v každé větě jsou tři sprostá slova. Nemyslím si, že jsem "lepší", ale tyhle věci mi prostě vadí.

+1/−1
7.12.2015 12:16

V80l53a57d89i66m18i95r 61K97r31a92u33s 6251498534560

tak to mi vadí taky... ale nemyslím si, že to je tak kritické, jak vy tvrdíte. ale tyhle problémy neodstraníte přidáním třetího pruhu.

0/0
7.12.2015 12:22

B29o36h52u86s53l63a87v 14K10r50á79l14í11k 2371210919286

Mně zase vadí lidé, co se cpou do města s autem i když vědí, že se tam nevejdou a budou zdržovat ostatní. To už je asi přece jen lepší, když si v autobuse něco poslouchají do sluchátek a nejsou čerstvě vydesinfikovaní nějakým sajrajtem.

0/0
7.12.2015 15:41

F24e94r17d16i24n39a50n79d 55S30l16a96v86í12k 1895482472509

Sice se tu pěkně snažíte pohonit ego. Ale jen ukazujete, že neumíte myslet v šitších souvislostech. Pokud se tam přidá druhý pruh. Tak sice auta jedoucí nějakým směrem pojedou pořád stejnou dobu. Ale délka kolony se zmenší na polovinu. Protože se bavíme o městském provozu tak je velký rozdíl jestli má kolona 1,5km a zasáhne do 5 křiřovatek, kde zpomaluje dopravu i ve směrech mimo kolonu. Nebo má 750m a blokuje jen 2 křižovatky.

To je krásně vidět na křižovatce u Libeňského nádraží. Po té co směrem z města ubraly jeden pruh na úkor zastávky. Začali se v místě před tímto Bottleneckem tvořit kolony. Než se řidič naučili využívat ten končící pruh naplno tak nestála jen auta jedoucí z centra ale i všichni ostatní, protože se ta křižovatka ucpávala. A obávám se, že se blíží opět doba, kdy přestane stačit i kapacita toho druhého pruhu a křižovatka bude ve špičce opět téměř neprůjezdná.

+2/0
7.12.2015 12:49

D40a17v29i64d 36R88y69c85h66e67t26s57k95ý 9936811400960

ROPID je dotacni tunel a hnizdo korupce nerozumim proc ma pravo narizovat ridicum co plati 70% dan z paliva a milion dalsich veci a krast silnicni pruhy.

+3/−1
7.12.2015 11:47
Foto

L34u58k48á23š 22N22o45v73o17t67n96ý 6126627768238

Ale vždyť ten pruh navíc není tím problémem. V té koloně strávíte pořád třeba 30 minut a je jedno, jestli stojíte ve dvou nebo ve třech pruzích, když problém je úzké místo u Barrandovského mostu, které pruhy navíc (na Strakonické) neovlivní (a těmi pruhy zase tolik autobusů nejezdí, aby to nějaké významně ovlivnilo čekací dobu v koloně).

+1/0
7.12.2015 11:49

J62a88r69o60s21l94a39v 79P26o53r53t 7839227399715

Pro nás ze severu Prahy co jezdíme směr Dobříš , Sázava,je Blanka a další tunely naprosto super , ale samozřejmě to komplikuje situaci na příjezdech . S tím se ale už při stavbě mělo počítat .

0/0
7.12.2015 11:46
Foto

L19u13k15á71š 92N24o88v11o27t93n16ý 6286617818118

A nejsou problémem pak světla (semafory) regulující vjezd do tunelu v ulici Dobříšská? A tím vznikají kolony i na Jižní spojce a ve Strakonické? Nebylo by tedy nejjednodušším řešením se zamyslet nad tím, proč ty semafory teď hází červenou daleko častěji než dříve (předpokládám, že je problém u nějakého výjezdu) a řešit problém tam místo nějakého rozšiřování Strakonické? Vždyť podle dat na Jižní spojce / Strakonické zase tolik auto (kvůli Blance) nepřibylo.

+3/0
7.12.2015 11:42
Foto

P87a63v14e49l 44M43a15k21o79v85e38c 8288685951

Novým nesmyslným trendem v Praze je rušení jednoho pruhu u všech dvouproudových komunikací. To je i případ Strakonické a nájezdů v okolí Barrandovského mostu. V kombinaci se snižováním rychlosti a nesmyslnou 50km/h u víceproudových komunikací při nedokončeném vnitřním a vnějším okruhu je to programová paralyzace dopravy v Praze... Vidím za tím islámský stát nebo nekompetentní úředníky, případně oboje...:-)

+4/0
7.12.2015 11:26

V67l67a60d61i76m94i87r 98K57r15a30u47s 6981678434260

plynulost dopravy je dána úzkým místem, anglicky bottleneck. pokud stojíte v zácpě mimo bottleneck, je úplně jedno, zda stojíte ve dvou pruzích nebo v jednom. v těch dvou je to "parkoviště" naokpak ještě pomalejší a místo, kde stojí zasmrdí svými výfukovými plyny mnohem hůře... rezervování jednoho pruhu pro autobusy dává perfektní smysl.

+2/−2
7.12.2015 11:34

V87l21a27d44i52m65i30r 17K89r37a74u96s 6921908164840

umí hejduk argumetovat, nebo jen mínusuje?

0/0
7.12.2015 11:44

J70a42n 30M35a47c66e10k 6141160982630

Pokud je tedy tím úzkým místem nájezd na Barrandovský most, tak snad by mohla stát jen auta v pravém pruhu, zatímco auta v levém pruhu by mohla volně pokračovat rovně, ne? A hlavně, jak zde již někdo psal, by mohl ten nájezd na most být dvoupruhový. Ale to je problém těch zelených mozků - vše raději zakázat, než se zamyslet, jak zajistit větší průjezdnost. Mimochodem, máte auto?

+1/0
7.12.2015 11:55

V56l43a23d95i16m52i46r 68K50r16a50u61s 6251128404530

viděl jste někdy čecha v autě? víte, co by dělal, kdyby pravý pruh k nájezdu na baraňďák stál třeba kilometr a ten levý by plynule jel? ano, správně, uhodne to každej... vjel by do levého a pokračoval by až těsne před nájezd a tam by se prostě do toho pravého za každou cenu do nějaké mezírky "vesral"... a tihle "vsírači" pak následně zablokují i ten levý... takže tohle nefunguje v praxi. a mít dva pruhy nájezdu na barandovský most, to je o trochu lepší řešení, ale vzhledem k tomu, že barandovský most je blokován následným sjezdem do bráníka, tak by to moc nepomohlo, ba nopak. protože na možnost přeřadit se přes dva pruhy je tam cca jen 100 metrů, tak by tam v plném provozu a ve špičce byla každých deset minut nehoda, takže blokáda jižního cípu prahy by byla dokonalá. vaše druhé řešení tedy také nefunguje. jediné řešení je ubrat počet aut a to uděláme nejlépe tak, že zatraktivníme MHD. mimo jiné vyhrazenými pruhy pro autobusy.

+1/0
7.12.2015 12:03

J86a67n 22M12a63c23e23k 6611380352220

Může-li policie kontrolovat, zda nejedu v pruhu pro autobusy, může zrovna tak dobře kontrolovat, zda nepřejíždím plnou čáru z levého pruhu do pravého.

0/0
7.12.2015 12:06

V90l49a53d27i40m46i65r 65K60r55a23u78s 6901508544460

no jistě... ;-D a chytat a stavět tě asi bude kde? v tom úzkém místě? a bude tak dopravu blokovat ještě víc? nech už těch nesmyslů... a krom toho, v jaké vzdálenosti před křižovatkou tě bude chytat? a za co vlastně? že ses rozhodl změnit pruh? je na to nějaký paragraf?

0/0
7.12.2015 12:14

J44a63n 91M68a20c45e36k 6551270472860

Když tam bude plná čára, tak na to paragraf je. Když můžou být kamery na měření rychlosti, tak by mohly být i na tohle. A vůbec - jestli je celý problém kvůli pár neukázněným agresivním řidičům, tak řešení omezit všechny ostatní mi přijde prostě špatné.

0/0
7.12.2015 12:33

P61a91v30e10l 43N77o27v33á77k 7101626339313

Upřímně sám tohle normalne nedělám, ale ne jednou se mi stalo že jsem přijel někam kde to neznám a logicky prostě jedu pruhem co to jede vim prd z jakého důvodu to stojí v jednom pruhu a až u sjezdu zjistim podle značek že tam potrebuju sjet a nedá se dělat nic jiného než se tam prostě nacpat

+2/0
7.12.2015 12:08

J78a45n 73M92a40c53e42k 6201220672750

Pokud by bylo srozumitelné dopravní značení a informace o řazení v pruzích s dostatečným předstihem, tak se Vám to nestane.

0/0
7.12.2015 12:10

V27l73a42d53i80m13i26r 70K22r97a78u14s 6671358234450

vy asi autem moc nejezdíte co? že nějaký zmetek předjíždí kolonu aby se tam následně vecpal je naprosto běžné.

+1/0
7.12.2015 12:25

B23o33h30u68s43l11a68v 46K40r10á62l61í86k 2931530519786

Jako myslíte, že by řadicí pruhy byly značeny tři kilometry předem? To vám asi neprojde. ;-D

0/0
7.12.2015 15:43

V61l33a25d13i83m79i96r 95K45r61a18u80s 6651688354140

já vím, stane se to občas každému. a právě proto to nelze trestat a řada z*rdů na to hřeší.

0/0
7.12.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.