Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po Blance přijde výstavba Radlické radiály. Uleví jižní části města

Výstavba metra D i městského okruhu je v nedohlednu. Magistrát proto svoji pozornost zaměřil jinam. Chystá se na projekt Radlické radiály, která by mohla pomoci Strakonické, Jižní spojce i Modřanské ulici od náporu aut, která přijíždějí z Blanky. Stavba by mohla odstartovat v roce 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K19a11r19e94l 81S94e16d58l44á21č40e17k 3860460231909

Měla by se nejdřív dostavět severovýchodní část městského okruhu v useku Pelc-Tyrolka - Balabenka - Zahradní Město(lanový most). At si z Auto.Matu říkají co chtějí, Blanka je velmi využívaná a tato zbývající část chybí a je jí nutno vybudovat.

0/0
15.12.2015 7:27

J51o97s52e18f 51K96a43r15f97í65k 7692865166800

Už vidím, jak ten jistě extrémě drahý "nadchodo-podchodo-nadchod" někdo reálně využívá;-D

0/0
14.12.2015 10:15

L94u79k56á89š 55N94o63v50á60k 4796176302143

Další morálně zastaralá stavba projektovaná před 30 lety, která nebere v potaz současné potřeby :-/

Navíc Strakonické rozhodně nepomůže, naopak jí, stejně jsko Jižní spojku totálně ucpe, protože okolí Barranďáku se promění v jeden velký parkovací chaos.

Ale tak hlavně, že mají zoufalci z Metroprojektu/Sudopu co kreslit...Rv

+1/−2
14.12.2015 9:55

J88a59s26o85ň 73K48l17í80m69a 1592700255146

Pro dostupnost obyvatel žijících na jihovýchodě Prahy městskou hromadnou dopravou se od otevření trasy C metra neudělalo zhola nic, a to už je hodně dávno.

Nedej bože, aby byl vyřazen z provozu Nuselský most, pak by se MHD na tomto

rozsáhlém území ocitla v 19. století. Současnou Prahu si nelze představit bez aut.

Trasa D byla původně naplánována z Wilsoňáku, pak z Míráku, nyní už jen z Pankráce a za rok celý projekt upadne v zapomnění. Vládci Prahy, styďte se! To jste chtěli pořádat olympiádu?

+1/−2
14.12.2015 9:28

M12a52r35t93i87n 35R62u64z64i50c61k90a 1822728396707

proc je u toho video o tunelech MO, kdyz je to clanek o Radlicke rad...

+3/0
13.12.2015 22:49

P90e31t14r 62P47e26t28r 7342270610162

Dalsi nesmysl, ktery jen vice zahlti mesto auty. To je spis mrtvostav loby.

+5/−6
13.12.2015 20:44

V46l30a34d63i52m86í12r 69H68o61l35ý 8264511656627

Pravda, nejdřív by měl být dokončen vnější okruh.

+1/−1
14.12.2015 15:14

T37o68m42á23š 43Z76e26m58a65n 3965328974855

Jižní části by především ulevilo dostavění severní části - protože zatím spojnice přes město vedou jen na jihu (tedy s výjimkou nově postavené Blanky, která ovšem nemá dostatečně kapacitní napojení právě ze severních částí města.

+6/0
13.12.2015 19:29

V77a35c72l87a51v 14M38e11d21e63k 5581302245215

samozřejmě, o tom nikdo nepochybuje. Ale jelikož dostavba severní části okruhu v dohledné době nebude, nebudeme příštích 20 let dělat nic?

Tento relativně krátký úsek pomůže spousta místům - na 100% uleví Plzeňské a Radlické, do značné míry i oblasti Motol-Vypich.

Nikdo snad netvrdí, že je to spása pro celé město - ale dostavba okruhu je budoucnost hodně vzdálená, tak proč prozatím nepostavit alespoň ty části, které postavit jde.

A mimochodem, i po dostavění obou okruhů budou spojky mezi nimi, jako tato, velmi potřebné.

+4/0
13.12.2015 20:55

R14a53d48e64k 50N34o77v82a14k 9894493449560

Možná pomůže Plzeňské a Vypichu, ale bohužel zahustí dopravu na severu (Holešovičky, Palmovka) a v centru (Žitná, Resslova).

RR je stavba která nebude nic jiného než indukovat další dopravu místo toho aby ji odvedla.

Pokračování SOKP přes Vltavu na severu je řešení přetížené Strakonické, Vypichu i kulaťáku.

+1/−2
13.12.2015 22:18

V80a33c11l64a66v 18M76e96d80e19k 5301872505535

Ono je hezké vědět, co by pomohlo, když víme, že to tady v příštích 20 letech nebude. Dopravě na severu budou opět muset pomoci jen dílčí stavby, které se povede v krátké době prosadit.

+2/0
14.12.2015 7:41

R97a77d47e28k 12N39o32v77a93k 9244713549240

A bohužel si tím nas.... do hnízda.

Kdy konečně zas bude na magistrátu sedět někdo kdo se nebojí prosadit velký projekt a podepsat se pod něj?

Člověk si až někdy říká zlatej Bém...

0/−1
14.12.2015 7:43

P80a87v84e37l 40O70b80d37r45ž54á55l81e32k 6426114828652

Těžko prosadite velkou stavbu, když ji podle našich zákonů může parta pár lidí ze Suchdola blokovat donekonečna.

+2/0
14.12.2015 9:12

B97o20h52u56s40l64a12v 59K27r66á62l65í60k 2561500849296

Jó, Bém si svoje tunely uměl prosadit a ještě z toho vykličkovat tak, že za ně nebude sedět. Nebýt jeho, dodneška bychom neměli Opencard s desítkami různých funkcí.

0/0
14.12.2015 11:34

T90o69m49a48s 49M60a14t98e52r95a 4246841113563

Další pražský tunel ...

+1/−2
13.12.2015 19:28

T66o79m82á71š 25Z24e59m77a38n 3675698764145

Ano, je na tunelech snad něco špatného?

+1/0
13.12.2015 19:42

T29o79m94a68s 35M89a62t92e62r42a 4156921213983

Nu jak se to vezme, některé kříží trasy krtkům

0/0
13.12.2015 20:07

T60o25m78á11š 13Z59e86m79a93n 3455428894175

Por začátek si ujasnětě co za zločin je "tunelování" a proč je nesmysl takto označovat zpronevěru ve veřejném sektoru.

0/−2
13.12.2015 20:26

T90o33m98a71s 43M30a79t19e39r27a 4156601913473

To nebude tunel?

0/0
13.12.2015 20:28

F23r60a85n71t72i64š97e80k 76N34o17v82á96k 6201825476141

Ze státního na to spíš sedí termín "Rozkrádačka"! Ale jinak jde v zásadě skoro o totéž.

+1/0
13.12.2015 20:41

V61a43c66l63a30v 28M22e34d82e80k 5801542635855

obzvlášť hlubinným krtkům

0/0
13.12.2015 20:32

F62r88a98n10t18i31š80e43k 19N39o65v25á26k 6741335466411

A kdy přijde zbytek velkého okruhu, aby tisíce aut od severu a východu (a tisíce z druhé strany, mířící na sever či východ)  do té Prahy vůbec nevjelo?

+6/0
13.12.2015 18:15

J14o76s82e47f 96T71r29ö10g35l 8139892906196

To je celkem na dlouho. Dokončneí 511 (D1-D11) by snad mohlo přijít v horizontu 10 let (územní řízení běží, čeká se na potvrzení souhlasného stanoviska EIA podle nového zákona). Dokončení 518+519 (D7-D8) je v nedohlednu - části nejsou v územním plánu a proti trase je veliký odpor Suchdolských (zčásti opodstatněný) a k nějakému kompromisu (např. zrušení popř. přesunutí křižovatky Výhledy) není vůle z žádné strany. Poslední úsek 529 (D8-D11) nemá ještě ani hodnocení EIA, naštěstí není tak potřebný (i když Letňanská spojka, resp. nájezd na Vysočanskou radiálu je po otevření Blanky kapacitně také na hraně).

+2/0
13.12.2015 19:16

J44o93s23e45f 18T81r88ö88g12l 8149942316776

Poslední úsek je samozřejmě 520, překlep.

+1/0
13.12.2015 19:16

L51u46k55á94š 75H92l77o13u96c16a65l 6242430881724

díky za shrnutí, jen si dovolím oponovat v poslední části - Kbelská je totálně přecpaná, kamiony stojí už na D8.

0/0
13.12.2015 19:44

J96o27s39e70f 98T24r26ö30g17l 8439842436436

Ano, Kbelská si to odnesla za Blanku hodně - supluje vlastně oba okruhy. Ale potíž je spíše v nájezdech než v samotné spojce, hlavně nájezd na Vysočanskou radiálu s 30 km/h, a převýšením není ideální...

0/0
13.12.2015 19:52

M37a19r55t15i95n 59R26u33z34i42c34k85a 1922128776797

Nemela by ji suplovat, ale mela by byt soucasti okruhu MO, jen by to chtelo prestavet prave ty krizovatky (vysocanska radiala-Kbelska, Kbelska-Liberecka, Premosteni Hloubetina, Prumyslova-Jizni spojka)... a zatunelovani ul. V Holesovickach (Pelc-Tyrolka - Liberecka)

Bylo by to mnohem levnejsi nez chystana vychodni cast okruhu v navrhovane trase...

0/0
13.12.2015 22:57

T79o55m45á84š 70Z58e40m14a79n 3155568434125

Odpor Suchdoláků příliš opodstatněný není protože "přes" jejich obecpovede tunelem. nepovede tedy PŘES ale POD.

Pro srovnání: Projděte se po Strahově a hledejte stopy po provozu na Městském okruhu. Naopak D0/R1 by Suchdolu odvedla každodenní popojíždějící kolonu.

+5/0
13.12.2015 20:28

J69o60s41e64f 68T57r91ö20g15l 8969192636396

To je přílišné zobecnění. Hlavním zdrojem hluku samozřejmě nebude Suchdolský tunel, ale plánovaná křižovatka Výhledy, která je sice "jen" na okraji Suchdola, ale hlučet bude na část staré zástavby včetně např. školy, možná i do areálu Zemědělské univerzity. I proto tady svého času chtěli vyhlásit tzv. ochranné hlukové pásmo (=území, kde je povoleno překračovat hlukové limity). Navíc je třeba uvažovat i fakt, že nad SUchdolem je už teď hlučný provoz letadel a pokud by se postavila i paralelní dráha, která má ležet blíž k Praze, tak na ní by letadla přistávala ještě více nad MČ Suchdol.

Jako kompromis je třeba hledat jiné technické řešení křižovatky (např. nad ní něco postavit, co jí odhluční), popř. jí přesunout dále "do polí" i s přípojnou komunikací (to ale netuším, zda je územně možné), popř. jí zcela zrušit a zachovat jen MÚ Rybářka, která je téměř celá v tunelu, to by ale neodstranilo ty stávající kolony z Kamýcké...

Nicméně odpor proti této variantě nejde jen ze Suchdola, ale i např. z Bohnic a dalších MČ. I tady je na místě hledat nějaké technické alternativy (např. částečné zakrytí proti hluku - potíž bude s paneláky) apod.

Klíčový problém je, že kompromis se nehledá a obě strany proti sobě hledají spíše zbraně (např. pokus zvýšit legislativně všechny hlukové limity tak, aby Suchdol "vyšel", druhá strana zase každou chybičku v projektech atd.).

+1/0
13.12.2015 21:54

M71a41r45t67i30n 44R45u73z71i58c23k84a 1122328386497

Posunte cely okruh k Rezi, mnohel levnejsi varianta nez zdejsi tunelovy komplex, je o neco delsi nez varianta pres Suchdol, ale take rychlejsi nez pres Suchdol a pristupnejsi, i stavba by byla rychlejsi nez stavba tunelu...

0/−3
13.12.2015 23:02

J58o61s57e55f 71T91r77ö64g38l 8119912716816

Na dlouhé večery doporučuji si vygooglit porovnání tras J a Ss. Je toho o nich napsáno celkem hafo včetně nejméně dvou oficiálně objednaných studií (tuším jedna ŘSD a jedna MŽP), které každá tvrdí něco úplně jiného a řádně to zdůvodňují.

Varianta Ss by byla levnější, pro tranzit akceptovatelná (jízdní doba max o 3 minuty delší a pořád časově výhodnější než přes Prahu). Horší je to s realizací, protože není zakotvená v územních plánech (byla vlastně jen hodnocena v rámci EIA, nejspíš proto, aby se vlk nažral a trasa J zůstala celá). Projednávání a zakotvování do územních plánů by trvalo rozhodně dlouho nemluvě o odporu okolních obcí srovnatelných s odporem Suchdola atd. Od varianty J se ale čeká, že přebere i část vnitroměstské dopravy, což varianta Ss nesplní (mj. je na to dimenzovaná i Blanka). V zásadě je to filozofická otázka, zda má vnější okruh sloužit i vnitroměstské dopravě nebo ne.

+3/0
13.12.2015 23:15

M69a91r15t22i39n 22R72u83z45i68c81k71a 1532558756387

Ale v tom jsme za jedno, je jasne, ze tu variantu nikdo neresil a o duvodech se da spekulovat, co se tyce stavby tak varianta J je v uzemnich planech atp., o filosoficke otazce se da mluvit i opacne, varianta J privede dopravu ze str. kraje blize k mestu.... za tu dobu co se vlecou spory a protesty, ona je ta varianta problematicka, mohla byt pripravena i varianta Ss...

0/0
16.12.2015 0:58

J41o40s17e42f 57T57r51ö47g71l 8619162126446

V tom se shodneme. Já bych se také klonil spíše k variantě Ss, ale porovnání není jednoznačné každá trasa má své plusy i své mínusy.

Souhlasím i s tím, že v územních plánech měla být zakotvena i alternativa (to platí obecně i pro další trasy), ale k tomu není politická vůle.

0/0
16.12.2015 1:17

J74o57s61e75f 81M65i45k82u72l39í48k 8914797756

Všichni skoro jste to tady nepochopili a řeknu proč. Však ono se ví, co jsou priority, tedy oba okruhy a jak víte, tak jsou v nedohlednu, No Blanku 2 si totiž žádný politik nechce vzít na hrb. To je totiž ODPOVĚDNOST za své rozhodnutí. No a na Radlické se toho moc zkazit nedá a je to nejprůchodnější, tak aspoň tohle tedy staví I když víme, jak to pak asi na Dobříšské bude vypadat, když tam bude vyústění.

+3/0
13.12.2015 18:02

B88o13h10u95s62l45a34v 30K67r44á24l40í32k 2291530159376

Ale dá se zkazit. Jednak to bude zase tunel jako Blanka a za druhé se tím levý břeh Vltavy ucpe už definitivně. A té představě, jaká to bude výhra, že ze Zbraslavi na Smíchov bude jezdit přes Třebonice, se musím smát.

0/0
13.12.2015 19:09

T77o96m35á83š 92K10n16a17i71f13l 6973920477360

Boze... Proc by nekdo ze zbraslavi na smichov jezdil ores trebonice?

0/0
13.12.2015 19:20

J66a67n 54F51i50a18l26a 7814817755409

Bude to o hodinu rychlejší. :-/

0/0
13.12.2015 19:59

B43o31h53u62s22l39a55v 93K42r23á18l86í75k 2821940379926

Taky mi to přijde jako nesmysl. Ale do článku to někdo vymyslel, aby zdůvodnil, že aspoň něčemu ta radiála pomůže. Ve skutečnosti samozřejmě Strakonickou a Smíchov zacpe ještě víc.

0/0
13.12.2015 22:01

J63o51s85e92f 11T76r69ö88g80l 8209362336546

Samozřejmě jsou stavby poněkud důležitější a poněkud méně, ale zrovna Radlická radiála by měla být mezi prioritami. Komunikační systém (dříve tzv Základní komunikační systém = ZÁKOS) je založen na dvou okruzích a jejich propjení radiálami, které navazují na dálnice, k tomu je ještě několik spojek. Problém je v tom, že chybějící části jsou suplovány těmi už zprovozněnými popř. po "starých" ulicích, což je obvykle nevyhovující. Na západě jsou oba okruhy dostavěné, ale není tu žádná radiála, díky čemuž se doprava projíždí leckudy, např. přes Vypich nebo o Plzeňské a Strakonické, všude to logicky pravidelně kolabuje. Na východě jsou zase radiály hotové, ale není ani jeden kus okruhu, ten je proto suplován CHodovskou radiálou (od D1) a Štěrboholskou radiálou (k D11). I ty proto pravidelně kolabují. A na severu není ani kus okruhu, ale je zprovozněná Letňanská spojka (propojuje Proseckou radiálu od D8 s nedokončenou Vysočanskou radiálou) a ta po zprovoznění Blanky také pravidelně kolabuje, protože supluje oba okruhy, na což není kapacitně dimenzovaná (a hlavně nájezdy).

Čili stavět je možné v podstatě kdekoliv, ale dokud nebude postaveno všechno (oba okruhy a schválené radiály, kterých je teď v plánu méně než za komunistů), budou se zácpy jen přesouvat. Dokončování pražského systému navíc přitahuje více tranzitní dopravy (např. i takové, která byla dříve tangenciální, např. vazby typu Ústí n.L.-Plzeň, dříve přes Žatec, dnes Blankou), což situaci jen zhorší. A samozřejmě dokončování dálnic bude mít stejný efekt (za rok D8, za dva D11 atd.).

+6/0
13.12.2015 19:27

M11a65r90e61k 48H47r93u77b25y 6187652791398

Predevsim je treba neustale krmit Metrostav, kvuli nastavenym penezovodum. A to z 511 nekouka, takze ta zustane u ledu jeste pekne dlouho.Rv

0/0
13.12.2015 23:34
Foto

R49o89b83e58r23t 57P53l73o94c87h 4736622731423

Proč píšou, že stavba metra D je v nedohlednu? Však pokud vím, tak probíhá výkup pozemků a stavět by se mělo začít v roce 2017. Tedy dříve než je plánován začátek výstavby té Radlické radiály...

+2/0
13.12.2015 17:31

V72a51c84l16a11v 91M75e31d55e47k 5381882275215

jenže to je řeč o odbočce z Pankráce, ne o plnohodnotné trase D. Jedním z hlavních argumentů pro výstavbu Dčka mělo být odlehčení Nuseláku.

+2/0
13.12.2015 17:48

R83a97d70o56s53l20a91v 20K74l32a66u61d38a 5654378134262

Odbočku z Pankráce pokud vím magistrát naštěstí smetl ze stolu. Tohle je plnohodnotná trasa D která povede z Písnice, kde bude depo po Pankrác, kde bude přestupní a prozatím konečná. Snad si nikdo nemyslel že by najednou dokázali zaplatit novou trasu až na Mírák.

0/0
13.12.2015 17:56

V29a75c94l18a71v 24M25e88d57e82k 5111612945405

problém je, že metro C je na Pankráci již absolutně narvané, a pokud tam přijede další trasa z jižňáku, nebudou mít ty lidé vpodstatě kam přestoupit. Proto výstavba trasy D bez pokračování bude katastrofou.

0/0
13.12.2015 21:36

R12a72d55o13s48l44a62v 69K63l66a49u83d32a 5764448644722

Ono je úplně jedno jestli lidé lidé z Krče pojedou na Kačerov, nebo na Pankrác. Cestujících víc nebude.

+2/0
13.12.2015 21:41

M15a35r70t42i79n 55L95u68k19e22š 3726511581965

Přesně tak R^ Jde pouze o to, jestli ti lidé na Pankrác přijedou jako dobytek na jatka pomocí autobusů nebo jako lidi metrem.

0/0
14.12.2015 7:00

T79o72m59á21š 58K89n30a73i42f62l 6623360217850

Zadna odbocka z pankrace nebude

0/0
13.12.2015 19:21

T93o79m59á26š 52Z57e39m28a24n 3835158144465

Bohužel, i ta odbočka by dopravě na jihu pomohla.

+1/0
13.12.2015 20:34

T89o74m92á14š 72K82n93a89i72f72l 6863230907400

Prakticky vůb ec. Pokud by byla "najížděna" pravidelně, totálně by zabila dopravu metrem mezi pankrácem a jižním městem, kde i při současném, technicky prakticky minimálním , intervalu jezdí metro plné. nepředstavuju si, jak by to vypadalo kdyby tam třeba třetina (polovina, čtvrtina) vlaků vynechala...  (mluvím o zamýšleném scenáři, kdy by vlaky z holešovic jezdily dílem na jižní město a dílem by odbočily).

0/0
13.12.2015 20:44
Foto

R51o72b44e31r93t 61P26l18o92c68h 4256212391823

Žádná odbočka z Pankráce nebude. To už naštěstí zavrhli. Teď už se jasně plánuje úplně samostatná trasa.

0/0
14.12.2015 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.